The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » lör okt 20, 2007 18:26

John Krasinski var med i Jarhead såg jag nu. Bakom ett skrivbord. Coolt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » lör okt 20, 2007 19:09

John Krasinski är ju jättecharmig, jag har sett honom i några talkshows.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » lör okt 20, 2007 19:26

Han är mest bitter spritfixande skrivbordssoldat i Jarhead. Dock en riktig charmknutte då också.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » sön okt 21, 2007 0:25

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön okt 21, 2007 0:32

Fantastiskt! :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön okt 21, 2007 18:18

4x04
Ett toppavsnitt, säger Fredrik Adolvsson. Och jag kände inget av balansproblemen som Nicklas nämnde. Jag känner däremot en lust att dela ut massa kaniner till flera av karaktärerna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre okt 26, 2007 14:53

4.05

"All of those sounds better than paper so I let it slide"? Hörde jag verkligen rätt? Antagligen för jag fick backa tillbaks flera gånger. Muffinsen kan jag förstå men grytvantar?! Nej. Nej. Nej. Jim is dead to me.

Fantastiskt usel reklam de hade gjort för national branch. Jag hade reagerat exakt som Michael, fast jag hade nog skrattat mer. Ryans "They're creative, you're not" kan ha varit det felaktigaste han någonsin sagt. För den där reklamfilmen de gjorde kan ha varit det sämsta jag sett och jag har sett reklam gjorda för TV4 Sydost. (Jag ville trepanera mig efteråt, men jag hade lyckligtvis ingen borr i närheten.) Michael kanske är kreativ på fel sätt, men planen för reklamfilm som han berättade i början var inte fel. Bara rätt dyr. Att han sedan är för inskränkt för att inse att låten de andra gjorde var bättre än vad han hade tänkt sig är en annan sak.

Dwights second second life var tragiskt.

Detalj jag inte riktigt tänkt på tidigare: enda gången vi inte fått se patians på Creeds dator är i det där avsnittet då han skrev på sin "blogg". (bakgrundsbilden på bröstet räknas inte för det fick vi aldrig se.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre okt 26, 2007 20:46

4.05: Back on track. Näst bästa avsnittet denna säsong och riktigt underhållande.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör okt 27, 2007 0:02

Oj! Låter lovande. Jag hinner inte se förrän på söndag den här helgen heller. Hmf.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis okt 30, 2007 20:44

Hur deseperata är NBC för nya serier? Det här låter mer än dåligt, låter bara som det skulle förstöra flera avsnitt av TOUS till förmån för att försöka launcha en ny serie. Det är ju inte som en spinnoff egentligen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tis okt 30, 2007 21:04

Tokigt, men med tanke på alla hundratals CSI-varianter och hur bra de verkar gå kan man förstå att de blir lockade att göra samma sak här...

Hoppas att det inte påverkar vårat Office mer än ett avsnitt iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tis okt 30, 2007 22:32

Usch. Det där vill jag inte ens tänka på.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons okt 31, 2007 16:13

Jag ställer mig också lite skeptisk till konceptet, man vill inte att det ska urvattnas, men spin-offs har ju varit framgångsrika tidigare, så man vet aldrig.

405
Stort hjärta i avsnittet som vanligt och jag gillade faktiskt reklamfilmen. Den var fin. I alla fall om man försöker att inte bli alltför ironisk utan bara låter den där varma, "fuzzy" känslan bara vara där. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Bender » sön nov 04, 2007 3:06

Varför är det ingen som skriver om senaste Office-avsnittet? Jag tyckte det var helt ok inte över medel men det hade sina stunder.

4x06
Bäst var bokklubben och att Michael ville skänka bort Toby.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav HeY » sön nov 04, 2007 3:12

4x06 var ju avsnittet som Joss Whedon regisserade. Jag får nog ta och se denna serien snart.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » sön nov 04, 2007 3:15

HeY skrev:4x06 var ju avsnittet som Joss Whedon regisserade. Jag får nog ta och se denna serien snart.

Hans avsnitt i förra säsongen var bättre.

Och hans inhopp är inte ens i närheten av bästa anledningar till varför du borde se serien.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » sön nov 04, 2007 3:18

Det är det inte heller, men det hjälper för att öka mitt intresse (as it should).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön nov 04, 2007 3:21

Jag har inte sett det än. Imorgon.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön nov 04, 2007 11:44

Jag kände väl att det var Joss. Hördes på dialogen.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » sön nov 04, 2007 14:23

Fast han har baar regisserat. Mindy Kaling skrev om jag minns rätt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » sön nov 04, 2007 14:31

AKS skrev:Fast han har baar regisserat. Mindy Kaling skrev om jag minns rätt.
Men det var någonting som fick mig att tänka på Joss. När Jim säger (ungefär): Nothing with the eyes.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » sön nov 04, 2007 14:34

Det kan ju vara så att han kommit med förslag själv också... Eller så har han påverkat levereringen av vissa repliker.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön nov 04, 2007 14:48

4.06 Karen verkar vara en bitter människa mot alla på Scranton. Nästan så att jag önskar att Jim hade stannat kvar så att Dwight/Micheal hade fått utlopp för sina idéer. Nästan.
Men jo, en den höjdpunkter men överlag sämre än förra Joss-avsnittet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » sön nov 04, 2007 19:24

(spoiler 4.06) "The eyes are the groin of the head" :D ...Dwight

Älskar Micheals eviga nerklankningar mot Toby. Bäst.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav gaspode » sön nov 04, 2007 23:05

(spoiler 4x06) Äsch, jag hade mycket högre förhoppningar. det var ju stundtals roligt såklart, men för mycket Michaelpinsamhets-historia för min smak.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 22:02

Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 22:18

:unlove:

Alltså, jag stödjer naturligtvis strejken helhjärtat och bara författarna får sitt, då är det värt några försenade avsnitt, men ändå. Synd och skam.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån nov 05, 2007 22:51

Det blir så... verkligt att det kan gå åt pipan med en halv säsong om man läser detta:

And, if it lasts for a bit, you're going to lose out on the second half of the seasons of your favorite TV shows (already, WGA member Steve Carell didn't show up to set, so this season of THE OFFICE could be kaput after the next few already-shot episodes.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån nov 05, 2007 22:55

Min respekt för Steve Carell har definitivt växt (hur det nu är möjligt) när jag läser hur studiorna har betett sig under och efter förhandlingarna. De förtjänar verkligen att känna smärta.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis nov 06, 2007 20:28

Jim Halpert: Camera Faces. Måste väl varit med här tidigare? I så fall definitivt reprisvärdigt.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film