Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön aug 10, 2008 0:10

SYTYCD-finalen (vinnaren): Jag hade hoppats på Katee, men Josh var andrahandsvalet och ingen besvikelse att han vann. Hade Twitch vunnit hade jag däremot inte varit lika glad. Kul att Katee vann pengar också.

Och YAY till att någon valde Bleeding Love-rutinen för "repris"!! Helt klart det bästa numret denna säsong och en av mina favoriter för alla säsonger. Go, Chelise och Mark!! Så mycket känsla i det numret.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön aug 10, 2008 16:58

Finalen:

Ok, min favorit var också Katee, jag tycker att hon har gjort fantastiskt ifrån sig i varje nummer, både på känsla och teknisk skicklighet, men jaja, no biggie. Joshua är ju sötis. Rolig final och det var så kul att se flera av höjdarnumren igen. Twitch och Kherringtons vals, Bleeding love-numret, och det tokiga jazznumret som Sonia koreograferat, för att nämna några.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons sep 17, 2008 23:09

SYTYCD Topp 8 blir topp 6
Will? WILL!?!?
Vad fasen tänker USA med? Det var precis omvänd ordning, Will var bäst. sedan Twitch, därefter Joshua och ytterligare en bit därefter Mark.
Suck.
Nu hoppas jag att någon av tjejerna vinner. Tycker nog att alla tre är bättre än de tre återstående killarna.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » lör nov 08, 2008 21:01

Den 12 november så kör en ny säsong (S5) av Top Chef igång! :extas:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör nov 08, 2008 21:07

Åh! YAY! :extas:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor nov 13, 2008 21:39

Top Chef 5.01. Yay!

"I want to be lead... by my spirit guides..." FUCK OFF! Jag hade lite problem med han från NY också, han verkar ha lite issues med andra människor som inte håller med hans sätt att se på saker och ting. I övrigt är jag än så länge oobestämd om vem som borde vinna, men det var trevligt att de har en icke-stereotyp homosexuell.

Stenhård quick-fire. Jag gillade det massor. Blod! Mat! Tårar! Och allt det efter bara 15 minuter. Och han som åkte ut, påminde han inte lite om Sebbe? :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre nov 28, 2008 10:52

Det finns tydligen ett SYTYCD Canada. Nån som har sett? Är det bra? Jag har svårt att tänka mig att det inte skulle vara bra, men jag vet ju hur mycket mera "B" såna här realitys brukar bli när det är utanför USA.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre nov 28, 2008 11:40

Jag har inte sett det. Finns ju en risk att det blir B, men om man ser på Australia's Next Top Model så är kvalitén (om än inte produktionsvärdena) högre än i den amerikanska originalversionen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre nov 28, 2008 17:27

Jo. ANTM har ju blivit mer och mer överdrivet för varje säsong också. Men SYTYCD älskar jag med hela mitt hjärta (förutom om mina favoriter röstas ut). Canadaversionen kan nog bli kul, om den är bara bråkdelen av lika bra som den amerikanska så. Jag har laddat hem avsnitt 5 nu (jag bestämde mig för att hoppa över auditions, även om det är roligt att se fantastiska förstaauditions så är det oftast för mycket skräp också).

Edit: Jag tror inte att jag gillar juryn lika mycket. Jag gillar den amerikanska, speciellt deras förmåga att alltid ge konstruktiv kritik och vara både entusiastiska och sansade, när situationen kräver det. Det här var lite för mycket wohoo, yeah yeah-omdömen..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » lör nov 29, 2008 1:54

Tinwiel skrev:Det finns tydligen ett SYTYCD Canada. Nån som har sett? Är det bra? Jag har svårt att tänka mig att det inte skulle vara bra, men jag vet ju hur mycket mera "B" såna här realitys brukar bli när det är utanför USA.

Mina vänner här i Kanada har sagt att det inte är lika bra som US-versionen, men själv har jag inte sett det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » mån dec 01, 2008 1:49

SYTYCD Canada 107 Första wow-moment var...
...latinotjejen och han med mohikanfrissan och deras svartängelcontemporarynummer var fantastiskt. Jag älskade det! Det är svårt att välja ut favoriter såhär tidigt i tävlingen men det här var grymt.

Fanns några andra bra nummer också, men svartängelgrejen var bäst. Och Paso doble var också jättebra, jag gillar Paso doble
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tis dec 02, 2008 2:30

Nu har jag sett t.o.m 1x11 på SYTYCD Canada. Alltså, om ni gillar den amerikanska, bör ni se den här. Jag gillar inte juryn lika mycket (stör mig på Jean Marc och jag saknar Nigel och Mary) och jag gillar också Cat mycket mer som host, men dansen och dansarna är fantastiska.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor dec 04, 2008 17:59

Inget Top Chef än denna vecka heller?! :angry: :psychobunny:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor dec 04, 2008 18:15

AKS skrev:Inget Top Chef än denna vecka heller?! :angry: :psychobunny:

Va? Joodå! Jag fick ner mitt för några timmar sedan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor dec 04, 2008 18:18

Men VAR? Inte på BitMe i alla fall... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor dec 04, 2008 18:21

Ah, tvtorrents! Hade glömt bort den sidan. Hoppas den är snabb. Min mat är klar och man måste äta då man ser Top Chef. ... Jodå, uppe i 3MB/s nu. YAY!!!! :extas:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » tor dec 04, 2008 18:21

jag hittar heller inte det... vart har du gömt det nokie?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav carre » tor dec 04, 2008 18:23

invite?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » sön dec 07, 2008 2:09

SYTYCD Canada 1x18
Jävlar i helvetes, jävla skit. Hur kunde Arassay åka ut?!!! Jag hade ju henne som självklart topp 4, kanske t.o.m som vinnare. Arassay, Nico och Natalie tycker jag är bäst. Vafan. Och lillgrabben, vad han nu heter, jag har glömt, han är ju jättesöt och så, men varför åker han inte ut när flera bättre dansare åkt ut före honom?

Nä fan, nu är jag bitter.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön dec 07, 2008 18:57

SYTYCD Canada 1x20
Jag tycker att det var rätt personer som åkte ut. ÄVen om Izaacs solon var rätt bra så är Nico och Miles bättre, så det var inte mer än rätt. Izaac var där på lånad tid ändå. Lisa, var jätteduktig dansare och i jazznumret med Nico förrförra avsnittet så ägde hon extra mycket. Men hon har inte lika stark utstrålning som Natalie, även om Natalie inte alls är en lika bra dansare, tekniskt sett. Och Ali, ja det är faktiskt roligt att se vad hon ska hitta på för solonummer.

Nicos solo i det här avsnittet. Damn. Daaaaamn! Det var inte bara grymt bra, han hade kajal på sig och var riktigt het. :drool: Jag undrar om inte han är min favorit ändå. Tjejerna har varit starkare överlag men Nico har varit överlägsen bäst av killarna hela tiden. Så jag hejar på Nico. Eller kanske Natalie. Fast Nico är nog en bättre all round dancer.

Miles och Lisas contemporary från förra avsnittet. Jag grät. Grät! Blake äger på contemporarykoreografi uppenbarligen.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tor jan 08, 2009 20:49

Top Chef 5.07
TOBY YOUNG! Äntligen lite umpf i bedömandet. :extas:
Jag borde inte kunna klaga på vem som åkte ut av de där tre, men borde är inte samma sak som att göra: för satan, Carla driver mig till vansinne. Nuke it from orbit!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jan 08, 2009 21:22

Top Chef 5.07: Gillade också tillskottet Toby Young även om jag aldrig hört talas om honom tidigare. Hans "weapons of mass destruction"-kommentar var riktigt rolig. Tur att han sa det till nån som satt säkert så att hon inte behövde oroa sig utöver förnedringen i alla fall.

Carla är irriterande ja, men för mig tycks det som att det var rätt två personer som åkte. Han med tatueringarna har jag förväntat mig ska åka i minst ett par avsnitt nu och blonda tjejen verkar tråkig. Alla tre hade iofs kunnat få åka utan att jag skulle bry mig.

Det jag tycker är kul ar att hon, den äldre, som verkade suga så i de första två-tre avsnitten, nu ständigt ligger i topp. Way to go!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jan 08, 2009 21:55

AKS skrev:Top Chef 5.07: Gillade också tillskottet Toby Young även om jag aldrig hört talas om honom tidigare. Hans "weapons of mass destruction"-kommentar var riktigt rolig.

Som sagt: jag borde inte brytt mig vem som åkte för jag håller med. Alla tre förtjänade att vara där de var.

Toby jobbade på Vanity Fair ett tag och skrev en bok om sin tid där: How To Lose Friends and Alienate People. Man kan säga så här: hans brittiska humor? Den gick inte riiiktigt hem där. En stor dos självdistans har han.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jan 08, 2009 21:57

Ah, är det han som skrivit den boken? Har du läst den?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jan 08, 2009 21:57

Ja, den är riktigt kul.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jan 08, 2009 21:59

Nu fick jag lust att läsa den. Synd att jag redan köpt en bok denna månad and money is tight så det är bara att kolla upp biblioteken och annars skriva upp den på den långa "vill läsa"-listan.

(edit) Fanns bara på svenska på biblioteket. :( (/edit)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jan 15, 2009 23:00

Top Chef 5.8 NEJ! Det här var fel. Någon som gör något dåligt gör åtminstone något. Speciellt när de andra bara tittar på utan att hjälpa. Det är... Försöka göra något borde räknas mer än att flyta med och inte bry sig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jan 15, 2009 23:23

5.08: Medhåll! Tyckte det där var så orättvist. Nån av de andra i laget borde ha åkt. Den där bruden. Hon har väl inte gjort så mycket vettigt vad jag kan minnas...

Parafras: "I didn't even get to first base with that pork." :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jan 16, 2009 4:23

American Idol är tillbaka! och det är mycket bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre jan 16, 2009 8:04

I år tror jag äntligen att jag ska kunna sluta följa AI som jag tycker har varit tråkigt de senaste två åren. Jag har tagit bort det från MyEps och hade inte ens tänkt på att det borde starta snart. Så, jag ska nog lyckas.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film