America's Next Top Model

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Echolls » fre aug 13, 2010 14:14

AuNTM 6.04: Jag har svårt att säga vem jag gillar bäst såhär tidigt, men om man bara går efter utseende så är Kathryn helt klart min favorit. Även Chantal gillade jag, men det kanske var lika bra att hon åkte ut eftersom hon verkade inte speciellt mycket potential som modell. Den jag har svårast för är Sophie. Jag tycker mest bara att hon ser gammal och sliten ut.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

Inläggav Matt » fre aug 13, 2010 18:58

Jag håller inte riktigt med er om att det ska vara så jävla mycket bättre än de andra NTM serierna.
Jag kollar alla!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » fre aug 13, 2010 22:13

Jag har bara sett svenska, amerikanska och denna. Helt överlägsen dem är den ju. Och den enda som faktiskt tar fram tjejer som har potential på riktigt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » lör aug 14, 2010 9:22

Kolla Canadas och britaniens
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » lör aug 14, 2010 9:45

Engelska har jag inte hört något bra om faktiskt. Canadas har jag nog hört mer om i positiva ordalag. Men nu är ju sommarlovet slut... Får testa nån av serierna (Canada) när jag hinner.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » lör aug 14, 2010 12:29

Jag tycker inte varken den brittiska eller kanadensiska är lika bra som australiensiska, och då har jag ändå sett de flesta säsongerna av båda. Av dem tycker jag kanadensiska är klart bättre än brittiska. Dock har den brittiska haft en av mina största favoriter någonsin, alla säsonger/länder (hon är helt klart på topp fem favoriter, kanske till och med etta). Hon skulle kunna gå hur långt som helst tror jag, (spoiler BrNTM s5) men tilläts inte vinna eftersom hon var så underviktig (hon hade haft och kämpade mot anorexia, men var fortfarande sjukligt smal). Nya Zeelands började förra året och den har jag fått för mig var bra, men jag kanske minns fel. Säsong två har just börjat, men jag har inte hunnit se något av den än. Den tror jag kan vara mer lik australiensiska.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Matt » lör aug 14, 2010 12:46

Nya Zeelands är helt ok.
De första säsongerna av brittiska var inge vidare.
Har problem med Alex Perry i australiensiska han gillar ju bara en look. Expensive.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Spuffy » lör aug 21, 2010 16:15

Nu har jag sett de två första avsnitten av Nya Zeelands andra säsong, och YAY vad bra de är! Jag vill påstå att dessa tjejer är ännu mer lovande än de i denna säsong av Australiens NTM. Åtminstone i såhär tidigt skede. Dessutom blev jag påmind om några av de tävlande förra säsongen som jag tyckte var riktigt ruggigt bra, så kanske är det här min favorit.

AKS, jag tycker du borde se! Den mest lika AuNTM, och riktigt lovande andra säsong som går nu som sagt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » lör aug 21, 2010 18:22

Då kör jag på det! Har du sett S1 också?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör aug 21, 2010 18:31

Hittar inget bra sätt att få ner S1 så jag får nog hoppa på S2 direkt... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » lör aug 21, 2010 20:50

Joo, jag har sett s1, det var bra! Hm ska se om jag kan hitta det någonstans...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » lör aug 21, 2010 20:52

Men duuu, det finns på tvtorrents! Men du måste söka på "next top model", finns inte i listorna över serier...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » lör aug 21, 2010 21:10

Så har jag sett första avsnittet för säsongen av brittiska, och blöh vad jag tycker det är töntigt. Inte så många med potential heller enligt min åsikt, och jag hoppades flera av de som åkte ut skulle vara med. Blöh.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » sön aug 22, 2010 0:25

NZNTM 2.03:
De jag inte skulle ha något emot att de åkte ut än i nästa avsnitt: Lauren och Holly. Amelia har inte lyckats så bra än, men jag tycker hon är otroligt vacker. Jag trodde faktiskt att hon skulle åka ut den här veckan och är glad över att hon fick en chans till, hoppas hon blir bättre, annars kan hon också få åka. Jag kan nog inte säga vem som är min favorit. Eller, Danielle är det nog. Hon ser verkligen speciell ut, bara hon själv börjar tro på att hon är grym!! Men jag gillar många andra nästan lika mycket - tvillingarna, Courtenay, Michaela, Eva (men hon behöver bättre hår! plus att veckans foto inte var så bra, men förra veckans var OMG), typ alla... Fantastiska tycker jag!!! Tyckte det var rätt person som åkte ut, och hoppas Dakota skärper till sig - hon har ju varit så jäkla bra och nu bara.. puff.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » sön aug 22, 2010 9:54

AuNTM 6.05:
Yikes, vilket knäppt slut. Kimberly hade kunnat vinna hela skiten, men inte med den attityden. Mina favoriter nu: Kathryn, Jess, Joanna. Amanda är fortfarande hysteriskt vacker, men har inte lyckats ordentligt med fotona än. Kelsey gillar jag också fortfarande. Sophie blir bättre, yay! Men jag tycker fortfarande att hon ska åka ut. Brittany behöver ta ännu bättre bilder, de är bra men inte bra nog än så länge om man jämför med de andras.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » sön aug 22, 2010 9:56

NZNTM 2.02: Jag tycker inte att dessa tjejer är i närheten av säsongens AusNTM-tjejer. Däremot så är de ju bättre sammanlagt än de tjejer som var med i de sista tre-fyra säsongerna av ANTM som jag plågade mig igenom.

Serien som sådan är inte lika bra som AusNTM, mest för att hälften av tjejerna känns som WTF-val för mig. T ex tvillingarna (ansiktet på tvillingen som hyllades för sitt foto denna vecka var ju dött), Courtney och Holly. De är inte vackra på nåt vis, inkluderat modellviset vilket vi vet är nåt annat än traditionell skönhet.

Däremot finns det några riktigt bra tjejer; Danielle har verkligen potential och är inte snygg på en fläck enligt mig, men definitivt en modell! Michaela är den vackraste där, mest på grund av ögonen. Aafreen kan bli nåt om hon utnyttjar sitt potential, men fotot var inte bra enligt mig. Den tjej de tyckte hade det bästa fotot (Eva?) håller jag med om. Det var ett riktigt bra foto. Men jag kommer knappt ihåg henne i övrigt som sagt.

Så, AusNTM fortsätter för mig att vara överlägsen de andra NTM:erna. De kombinerar de bra produktionsvärdena från ANTM med tjejer som faktiskt kan bli modeller och spökar inte ut tjejerna i vart och vartannat avsnitt. Efter det skulle jag lägga NZNTM följt av ANTM. ANTM var ju jävligt bra första säsongerna, men nu (d.v.s. tre säsonger sen för mig eller två kanske) så skriker ju tjejerna bara hela tiden fast att de är vuxna kvinnor. Fy fan så irriterande.

NZNTM var en blandning mellan AusNTM och ANTM på så sätt att de valde att sminka tjejerna på typiskt ANTM-sätt denna shoot och tjejerna skrek hela tiden i första avsnittet (dö!!), men potentialet är mer åt AusNTM-hållet även om de tjejerna skulle sopa mattan med de flesta NZNTM-tjejerna i dessa pågående säsonger.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » sön aug 22, 2010 10:17

Ok då, efter att sett senaste AuNTM blev jag återigen slagen av hur bra de var. Jag tycker dock inte AuNTMs tjejer sopar banan med NZTMs, utan att båda har bra. Men ja, SLUTA SKRIKA!!!!

AKS skrev:Serien som sådan är inte lika bra som AusNTM, mest för att hälften av tjejerna känns som WTF-val för mig. T ex tvillingarna (ansiktet på tvillingen som hyllades för sitt foto denna vecka var ju dött), Courtney och Holly. De är inte vackra på nåt vis, inkluderat modellviset vilket vi vet är nåt annat än traditionell skönhet.

(spoiler OBS! Spoiler för 2.03, inte bara 2.02:) Jag tycker helt klart att framför allt Courtenay har modellpotential!

AKS skrev:Däremot finns det några riktigt bra tjejer; Danielle har verkligen potential och är inte snygg på en fläck enligt mig, men definitivt en modell! Michaela är den vackraste där, mest på grund av ögonen. Aafreen kan bli nåt om hon utnyttjar sitt potential, men fotot var inte bra enligt mig. Den tjej de tyckte hade det bästa fotot (Eva?) håller jag med om. Det var ett riktigt bra foto. Men jag kommer knappt ihåg henne i övrigt som sagt.

Där håller jag med dig på varenda punkt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » sön aug 22, 2010 10:21

7.44 minuter in på BrNTM 6.02:
Jag hatar:
Att de pratar om "model wannabes" och "my academy".
Att de har "this week" i början. Jag hoppar över det, men ändå.
Att det är så töntigt.
Att de flesta tjejerna inte är alls lika bra som i de andra NTM-serierna jag ser. Många är dock väldigt "snygga på riktigt", men inte alls lika bra modellmässigt.
Att de har jobbig "coming up..."

Vem tror jag just nu har störst potential:
Joy

efter 16.40:
De två som fick gå catwalken var grymma! Och jag kom ihåg att jag gillar Nicola också! Lite gladare på serien nu, men bara lite.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » sön aug 22, 2010 10:35

BrNTM verkar inte vara nåt för mig... Jag håller mig till AusNTM och NZNTM framöver. Ska se 2.03 av NZNTM senare idag, men nu ska jag försöka ta mig ut! Jättefint väder måste prioriteras före modeller. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön aug 22, 2010 12:02

Oh vad spännande. Sparar lite på NZNTM 2 ett tag
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » sön aug 22, 2010 12:54

NZNTM 2.03: Nja, Courtney ser jag fortfarande inget särskilt i, även om hon var bra i den där sfären.

Annars så fattar jag fortfarande inte tvillingarna. Om man kunde sätta Nellies ansikte och ansiktsuttryck på Elzas kropp och poser hade vi nog haft nåt. Ingen av dem har hela paketet. Elza får bra kritik, men det är som att domarna inte ser hennes ansiktsuttryck eller brist på det.

För hennes egen skull... Dakota needs to go. Hon kallar Lara omogen, men själv är hon nästan värre.

Favoriten nu är nog Michaela, med Danielle som tvåa.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » sön aug 22, 2010 12:59

AKS skrev:NZNTM 2.03: Om man kunde sätta Nellies ansikte och ansiktsuttryck på Elzas kropp och poser hade vi nog haft nåt.

:D :D :D Det vore perfekt! Jag gillar dem, men det är väl kanske mycket beroende på att de är så himla gulliga personer.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » sön aug 22, 2010 13:19

Ja, de är fina på så sätt. Men modeller... nja. Förutom i varianten jag föreslog. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör aug 28, 2010 13:23

Jaha, inget NZNTM än... :( Varför kan de inte dyka upp lika snabbt som amerikanska serier?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » tor sep 09, 2010 18:23

AusNTM 6.08: Jag hejar på Jess. Sjukt oväntat att Joanna åkt ut.

NZNTM 2.05: Här håller jag fortfarande på Danielle, ingen annan är i närheten.

Sen något mycket oväntat: Jag har sett första avsnittet av ANTM 15 och jag gillar't!! De har ansträngt sig för att få det bättre, bättre priser (italian vogue ffs!!), bättre tjejer generellt (färre gråthistorier, fler tjejer som faktiskt är lovande), och väldigt intressanta människor som kommer dyka upp under säsongen (Roberto Cavalli, Diane von Fürstenberg, Patricia Field, Francesca Zozzani, ...). Ge det en chans hörrni!!

Mina favoriter innan sista gallringen: Rhianna och Lexie. Efter gallringen: just ja, jag gillade Liz och några andra också. Men inte såpass att jag kom ihåg dem. Yayy för att båda mina favvisar kom med!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » tor sep 09, 2010 18:53

Hm, kanske man ska ge sig på ANTM ändå då... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » tor sep 09, 2010 19:11

Sen kickar både AusNTM och NZNTM fortfarande ANTM:s rumpa, men ändå! Mkt mer hoppfullt än vad första avsnittet på säsongen varit på massor av säsonger tycker jag.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » tor sep 09, 2010 19:14

Då kan det nog funka som hjärndöd underhållning i alla fall. Det är inte mycket mer jag vill ha från de olika NTM-versionerna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » tor sep 09, 2010 19:38

Berätta vad du tyckte när du sett avsnittet!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » tor sep 09, 2010 20:44

Verkar vara svårt att hitta än så länge. Nåja. Jag ska se hellcats idag, det kan räknas som samma typ av underhållning kanske. Men jag ska nog se ANTM också, om du rekommenderar, Alma. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film