Marti Noxons Point Pleasant

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 13:58

Vissa av skådespelarna är på tok för lika. Vem är vem? Och gjorde inte...? nej det var den andra.

Att den inte hade någon krypande skräckkänsla om att något var fel utan var rakt på sak kändes för min del inte alls som något problem. Det gjorde att den skiljde sig från alla andra serier som valt den vägen. (Vilket är i stort sett alla övernaturliga serier om småstäder.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinder » lör jan 22, 2005 14:22

noike skrev:Att den inte hade någon krypande skräckkänsla om att något var fel utan var rakt på sak kändes för min del inte alls som något problem. Det gjorde att den skiljde sig från alla andra serier som valt den vägen. (Vilket är i stort sett alla övernaturliga serier om småstäder.)

Jo var uppfriskande med att den var rak på sak men den kan fortfarande vara det och ändå bygga upp en tät stämning som får nackhåren att resa sig. Fast ifall man valt en annan väg kommer jag nog att kunna uppskatta den ändå för dess eventuella andra kvaliteter (svårt att säga redan nu hur bra serien blir och på vilket sätt). Men ifall man haft som mål att få upp en skräckliknande stämning (i alla fall i de mer övernaturliga scenerna) i serien har man inte riktigt lyckats än i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 20:50

Tinder skrev:Men ifall man haft som mål att få upp en skräckliknande stämning (i alla fall i de mer övernaturliga scenerna) i serien har man inte riktigt lyckats än i alla fall.

Tror inte alls att de hade tänkt det som skräck, från ruta ett har det mer och mer påmint sig om ett fantasydrama med mörkare toner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 21:33

Så då har man äntligen sett andra avsnittet. Jag tycker det här är bra, mycket bra på sina ställen. Visst det finns saker som känns sådär men det är inte många serier som kan säga att dem varit felfria sina 2 första avsnitt. Ska bli riktigt intressant att se var det här kan ta vägen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » lör jan 22, 2005 22:18

Eftersom alla andra tittar kan ju inte jag vara sämre. Man vill ju hänga med i diskussionerna. Det blir att se de två första avsnitten framåt nattkröken.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör jan 22, 2005 22:26

Sådär ja nu har man sett dem två första avsnitten. Riktigt skapligt. Framförallt så är det stämningen i avsnitten som man bygger upp fantastisk. Finns väl egentligen inte så mycket mer att säga, jag kommer defintivt fortsätta titta. Skall bli roligt att se i vilken riktning man för serien. Hoppas på något riktigt mörkt, även om jag tvivlar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jan 22, 2005 22:41

Tob: Jag har iofs inte sett avsnitten än, men hur kan du tveka på att det kan bli mörkt? Det är Marti "Queen of Pain" Noxon för sjuttsingen!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » lör jan 22, 2005 23:06

caffeineaddict skrev:Tob: Jag har iofs inte sett avsnitten än, men hur kan du tveka på att det kan bli mörkt? Det är Marti "Queen of Pain" Noxon för sjuttsingen!

Att det kommer bli mörkt tvivlar jag inte på. Men det är hur mörkt det blir, jag hoppas på något riktigt mörkt. Och det tvivlar jag på.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav VelocityBoy » sön jan 23, 2005 1:30

Så nu har jag sett det första avsnitten och tycker att det var ganska bra... jag tar i punktform vad jag tyckte

-Huvudrolls innehavaren fungerade ganska bra även om jag inte riktigt kände att hon sattes på prov, söt var hon iaf.

-Jag är intresserad av vilken väg det hela skall gå... mao så är huvudstoryn ganska intressant.

-Jag gillade att hennes närvaro påverkar hela stan... muy cool, framförallt mammans reaktion var fin.

Allright det som var mindre bra

-Ibland så kändes som att man tittade på en dagsåpa... det var framförallt framträdande i scenerna mellan Jesses (?) kompis och hans flickvän och även scenen mellan polisen och hans fru kändes en aning jobbiga.

-Jag skulle vilja att hennes onda utbrott verkligen ställde till ordentlig skada men jag antar att vi kommer att få det i framtiden...

-Jag tycker inte att Jesse är så kul hoppas att de hittar ett bättre love interest åt henne.

-Han som spelar snubben som skall leda henne mot ondskan är inte riktigt nog god skådis (eller har inte karisman) för sin roll... jag hoppas att han kommer att växa snabbt.

Allt som allt ger jag det hela 3,5 betyg och jag ser fram emot att se hur det hela utvecklas.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Simon » sön jan 23, 2005 2:27

Efter två avsnitt tycker jag detta är ganska dåligt.

Carrie möter The OC med motgångar både i form av manus och skådespel.

Är det meningen att man ska köpa att en vilt främmande familj bara sådär låter nån brud som spolats upp på land bo hos dem? Samtidigt sitter de "onda" och spottar ur sig saker som "hon är ju faktiskt MÖRKRETS dotter, det vet du iofs, men jag säger det högt här på en parkbänk så att publiken ska få veta det också.. Och anslaget för den här serien är; hon kanske blir ond och tar över VÄRLDEN, MUHA-HA-HA-HAAARRR!"

Näe vet ni vad, man kanske är bortskämd med Buffy/Angel-manus, men det här är stundtals bara pinsamt.

Någon nämde att alla i denna serien ser likadana ut, och det vill jag hålla med om. Åter igen är alla slibbigt snygga och skumpar runt i bikini och badbrallor, The OC-style, och det gör det hela ännu svårare att relatera till.

Tru Calling gav en ändå en påtaglig känsla utav dålighet, detta är mest bara blekt. All solbränna till trots.

Nu är det dags för Marti och kompani att motbevisa mig.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav caffeineaddict » sön jan 23, 2005 3:51

Jodå, rätt okej, även om en hel del av Simons kritik är befogad. Framförallt de manliga ungdomarna stod verkligen inte ut i mängden, och de måste antingen visa enorma oväntade djup, eller bytas ut fort. Varje gång jag såg dem tänkte jag mest att de förhoppningsvis är planerat cannon fodder någon gång tidigt under S1. Och de Hasselhoffska oranga badbyxorna de envisades med var det läskigaste i något av avsnitten.

Men annars tyckte jag det var rätt mysigt, fullt med småhärliga Omen/Exorcisten/Rosemary's Baby-vibbar (Danny Elfmans titelmelodi var ju mer eller mindre en direkt RB-ripoff). Inte något väldigt speciellt än, men klart sevärt. Jag är redan rätt så seriöst förtjust i familjens riktiga dotter, sweet girl!

En 3:a, tills vidare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån jan 24, 2005 18:10

Har sett första avsnittet av Point Pleasant nu och känner att det var bra, men inte så mycket mer. Alldeles för mycket såpakänsla för min smak, men mina genreälskande gener tycker om de inslagen så det uppväger till viss del såpakänslan. (T ex så är ju The OC inte en genreshow = jag har svårare att stå ut med såpainslagen = jag har slutat se serien.)

Grabbarna var verkligen två tråkiga karaktärer, men det kanske ordnar upp sig. Det är ju bara första avsnittet. Och Christina var verkligen jättesöt, hon ser konstig ut på de foton jag sett så jag är lättad över att hon inte ser så ut i serien.

Av de piloter jag sett senaste halvåret så är detta inte den bästa. Den var mycket sämre än Veronica Mars' första avsnitt, sämre än Losts första avsnitt och ungefär lika bra som Medium. Fast denna serie tycks, enligt mig, ha mer potential än Medium.

Jag ger första avsnittet 3 av 5 så får vi se vad jag tycker om 1.2 senare ikväll.

1.1
Håller med adolvsson om hans tolkning av "Christina can stay here as long as she wants". Jag tyckte att det var uppenbart att Christina omedvetet/medvetet sett till att familjen ville ha henne där. Det var först då jag läste spoilerblocken här som jag insåg attd et ens gick att diskutera. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jan 24, 2005 18:25

Spoiler 1.1 samt allmänt om en sak i en trailer
Hade lite svårt att förklara denna spoiler som ni märker. Hm... :) I alla fall så såg jag nu en trailer för serien. Det är scenen då Jesse drömmer att han och Christina är i sängen och Christina säger "Kill me". I alla fall så står det sen "How much can a love grow when one is destined to kill the other?" Huh? Jag trodde inte att drömmen visade "ödet", jag tolkade det bara som... jag vet inte. Men i alla fall inte att det är en "profetia" som det tycks vara om man ska tro på trailern.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jan 24, 2005 23:20

Har nu sett avsnitt två av serien och kommit fram till att den är en mix av Carrie, Omen och The OC. Vilken mix! :)

1.2
Har egentligen inte så mycket att säga. Varken bättre eller sämre än första avsnittet. Jesse är tråkig som sjutton och jag fattar inte vad hon ser hos honom. Dessutom höll jag på att skratta ihjäl mig då den unge prästen tycks vara frukten av ett hett förhållande mellan Jesse och hans kompis vad-han-nu-heter. My, my... kärleksbarnet är den perfekta blandningen av de två fäderna.

Den bästa scenen var helt klart då Grant Shows karaktär satte stadens f.d. skönhetsdrottning på plats. Så elakt, så roligt. Grant Shows karaktär är bäst, men farligt nära over the top.

Så, kommer att fortsätta se serien, men fortsätter det på detta vis kommer jag nog att tappa sugen nån gång under S2 (om det blir nån, det lär ju vara mycket tveksamt).

noike skrev:Nej, men de kan bli mindre irriterande. Även om de finns, och det gör de, så stör jag mig mindre på de jobbiga människorna i PP än i VM eller Lost. I de två serierna drar det ner och allt tycks röra sig i slowmotion samtidigt som all dynamik sugs från skärmen. PP klarar av att balansera det lite mer.

Håller inte alls med om detta. Tvärtom faktiskt. Och det gäller både VM och Lost.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » mån jan 24, 2005 23:36

AKS skrev:
noike skrev:Nej, men de kan bli mindre irriterande. Även om de finns, och det gör de, så stör jag mig mindre på de jobbiga människorna i PP än i VM eller Lost. I de två serierna drar det ner och allt tycks röra sig i slowmotion samtidigt som all dynamik sugs från skärmen. PP klarar av att balansera det lite mer.

Håller inte alls med om detta. Tvärtom faktiskt. Och det gäller både VM och Lost.

dito
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » mån jan 24, 2005 23:49

AKS skrev:

VM har blivit mycket bättre på den punkten, så där är jag beredd att släppa efter. Främst eftersom de tråkiga faktiskt har utvecklats.

Men ibland när några i Lost får för mycket skärmtid så funderar jag allvarligt på att lägga ner och sluta titta. Annars är det bra, men jag är inte alls imponerad mer än av 30% av avsnitten än så länge.

Men ska man jämföra de två första avsnitten av alla tre serierna, nej, då leder PP. Vm är så förbannat otroligt i början, med allt hon har råkat utför att jag suckar. Återigen, en punkt serien har bättrat sig på rejält redan i avsnitt fyrea eller fem.

Lost såg jag piloten på i somras och jag hade inte det minsta problem med att vänta. Det var bra, men det gav mig inget sug alls, främst på grund av att jag störde mig på alla karaktärer utom tre fyra stycken och att inget hände.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån jan 24, 2005 23:50

AKS skrev:

Jag tycker inte att det finns jobbiga karaktärer i någon av dom tre serierna...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån jan 24, 2005 23:53

Ah! Du är alltid så positiv, LWes. Du måste ha det mycket trevligt eftersom du tycks tycka om 90% av de serier du ser.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis jan 25, 2005 0:26

AKS skrev:Ah! Du är alltid så positiv, LWes. Du måste ha det mycket trevligt eftersom du tycks tycka om 90% av de serier du ser.

Jag vet. Jag ser ärligt inga som helst problem där många klagar på något i en serie eller så.
Det enda jag klagar på är när dom har med döda djur. Det är groteskt och hemskt.
En annan sak är när telefonen ringer i serier och dom låter det ringa mer än en signal. Det är jobbigt.
Det är nog allt jag stör mig på.
Sen om vi pratar kabel-tv är det en helt annan sak, där finns det massa saker som jag klarar mig utan...

och jag har faktiskt mycket trevligt. Förutom Carnivále så är det nog inte mycket som jag ser som jag stör mig på.
Jo, i CSI! Att ALLA är skylldiga i varje avsnitt.
T.ex. det kommer ett nytt avsnitt och så är det med någon kille jag gillar för han verkar schysst. Då tänker jag "han är snäll och försöker hjälpa dom. han är oskylldig!" men det visar sig alltid att dom är skylldiga på något sätt.
Efter avsnittet vill man ju känna en kännsla av "Yes! Dom tog fast den avskyvärda skurken" inte "Jaha, den snygga tjejen var den som skjöt polisen och den oskylldiga pojken som blev tagen som gisslan skjöt skurken i slutet och åker i fängelset..."
Kul det är...

En annan sak som jag inte gillar är i slutet av American, Canadian och Australian Idol-säsongerna när folk åker ut. Det tar jag ganska hårt...
Samma sak i Survivor.
Det är ju som om man såg Lost och en karaktär dog i varje avsnitt och man fick hoppas varje gång att det blir den man gillar minnst som dör för man älskar dom alla!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis jan 25, 2005 0:32

LWes skrev:och jag har faktiskt mycket trevligt. Förutom Carnivále så är det nog inte mycket som jag ser som jag stör mig på.

har du skrivit om detta någonstans? Annars vore det kul om du kunde förklara lite i Carnivále-tråden. Det skulle vara interessant att höra om inte annat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis jan 25, 2005 15:26

Simon skrev:Efter två avsnitt tycker jag detta är ganska dåligt.

Carrie möter The OC med motgångar både i form av manus och skådespel.

Är det meningen att man ska köpa att en vilt främmande familj bara sådär låter nån brud som spolats upp på land bo hos dem? Samtidigt sitter de "onda" och spottar ur sig saker som "hon är ju faktiskt MÖRKRETS dotter, det vet du iofs, men jag säger det högt här på en parkbänk så att publiken ska få veta det också.. Och anslaget för den här serien är; hon kanske blir ond och tar över VÄRLDEN, MUHA-HA-HA-HAAARRR!"

Näe vet ni vad, man kanske är bortskämd med Buffy/Angel-manus, men det här är stundtals bara pinsamt.

Kunde inte sagt det bättre själv! 8)

Varje gång de börjat prata om "child of darkness" har jag grimaserat åt hur pinsamt over the top det är.

Över huvud taget finner jag de två första avsnitten väldigt krystade. Inget flyt i historien, och det märks att de flesta av skådespelarna inte vet vad de gör... rabblar repliker utan inlevelse - eller snarare med för mycket inlevelse. Förutom möjligen mamman och dottern i familjen, de kändes mer äkta än alla de andra tillsammans.

Om det här visar vad Marti kan utan Joss, så är jag inte imponerad. Men men, serien har ändå potential att bli bättre... speciellt med tanke på Ben Edlund. Och Adam Busch som är med i nästa avsnitt..! :D

I'll keep watching. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tis jan 25, 2005 16:05

LWes: Det var som jag trodde m.a.o.. Jag blir nästan avundsjuk. Tycker ju inte alls om så många serier själv, skulle verkligen vilja tycka om fler.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis jan 25, 2005 22:55

Glorificus skrev:Varje gång de börjat prata om "child of darkness" har jag grimaserat åt hur pinsamt over the top det är.
`

Så reagerar jag också när jag ser om gamla Buffy-avsnitt och de börjar med sitt "One girl in all the worlds" -- same shit, different wrapping.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » fre jan 28, 2005 17:45

Nu efter tredje avsnittet finns det två stora problem:

1. alla männen ser nästan precis likadana ut. Casting-ansvarige borde få sig en rejäl pung/bröst-spark.

2. Att en del av karaktärerna är väldigt bleka. Satans hantlangare borde de letat lite hårdare efter, för skådespelaren är inte alls så karismatisk som han borde. Det borde varit någon som (spoiler angel s5)Adam Baldwins Hamilton. Då hade det fungerat.

Om själva avsnittet då: Fösta halvan småtråkig utom flashback och dröm-scenrna Grovkornigt svartvitt foto fungerar oerhört bra där. Andra halvan var betydligt bättre och Ben Edlund fick leva ut mycket mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 19:40

noike skrev:alla männen ser nästan precis likadana ut. Casting-ansvarige borde få sig en rejäl pung/bröst-spark.

Jag tycker inte att någon ser likadana ut.

noike skrev:Satans hantlangare borde de letat lite hårdare efter, för skådespelaren är inte alls så karismatisk som han borde. Det borde varit någon som (spoiler angel s5)Adam Baldwins Hamilton. Då hade det fungerat.

Fungerat för dig kanske. Jag tycker att han är cool som han är.

Jag tycker att det var as coolt att förmodligen Jessie's pappa är GUD vilket jag antar efter hans mamma pratade med hans "pappa" om det där.

Det kommer säkert visa sig till slut att Christina kommer vara god och att Jessie kommer vara ond.
Prästen är coolast. Han är min favorit.

Jag tycker att den här serien är riktigt cool. Typ som Miracles blandat med 90210.
Det vore riktigt coolt om dom på något sätt band samman Miracles och PP i slutet så att det är ett faktum att serierna hör ihop.
Fast eftersom dom inte gick på samma kanal eller har samma folk inblandade lär det väl inte hända...
Fast det vore coolt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jan 28, 2005 20:16

1x03: Problem jag har med serien:
Hon mamman som stöter på läkaren är irriterande. Paula gillar jag inte heller.
Dottern i familjen (till läkaren) är underlig och hennes sätt att prata på = not teenager
Polisen och hans fru = vad är poängen med dem? Rätt tröttsamt
Mr Bad guy är inte alls speciellt ond
Livvakterna är tråkiga och Jesse ska föreställa nån slags "mean to be" med Christina och dessutom representera Gud. Jag köper det inte riktigt
Och det handlar alldeles för mycket om dessa personer, känns totalt oviktigt, speciellt nu i början av serien.

Intressant med serien:
Christina och hennes betydelse
Introt och intromusiken! Om serien bara hade byggt mer på samma känsla dem ger.

Men saker runt om tycker jag inte fungerar riktigt tyvärr, men detta var ju bara det tredje avsnittet, saker kan bli bättre.

Stort goof: i närbilder på Christina så syns inte märket i hennes öga!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 20:58

latest episode falls 26% in adults 18-49 from last week

Jag ger serien en eller högst två veckor till innan den läggs ner.
Fast jag hoppas att den får bättre tittarsiffror och överlever.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jan 28, 2005 22:31

1.03 tyckte jag var riktigt illa. Till den grad då jag nog faktiskt slutar följa serien nu, så får någon hojta till högt om den förbättras under de nästkommande avsnitten.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre jan 28, 2005 22:40

Vad tråkigt! Jag som hoppats att serien skulle bli bättre och bättre. Nåväl, ska se det jag också. Kanske tycker jag bättre om det än er. Att LWes tycker den är bra säger inte så mycket. Inget illa menat, LWes dear, du är bara så förbaskat positiv *jämt*! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jan 28, 2005 23:17

AKS skrev:LWes dear, du är bara så förbaskat positiv *jämt*! :)

Jag är inte positiv om PP's framtid. Den här serien är dömd.

För övrigt, var Adam Busch med idag? För om han var det märkte jag inte det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film