noike skrev:Att den inte hade någon krypande skräckkänsla om att något var fel utan var rakt på sak kändes för min del inte alls som något problem. Det gjorde att den skiljde sig från alla andra serier som valt den vägen. (Vilket är i stort sett alla övernaturliga serier om småstäder.)
Tinder skrev:Men ifall man haft som mål att få upp en skräckliknande stämning (i alla fall i de mer övernaturliga scenerna) i serien har man inte riktigt lyckats än i alla fall.
caffeineaddict skrev:Tob: Jag har iofs inte sett avsnitten än, men hur kan du tveka på att det kan bli mörkt? Det är Marti "Queen of Pain" Noxon för sjuttsingen!
noike skrev:Nej, men de kan bli mindre irriterande. Även om de finns, och det gör de, så stör jag mig mindre på de jobbiga människorna i PP än i VM eller Lost. I de två serierna drar det ner och allt tycks röra sig i slowmotion samtidigt som all dynamik sugs från skärmen. PP klarar av att balansera det lite mer.
AKS skrev:noike skrev:Nej, men de kan bli mindre irriterande. Även om de finns, och det gör de, så stör jag mig mindre på de jobbiga människorna i PP än i VM eller Lost. I de två serierna drar det ner och allt tycks röra sig i slowmotion samtidigt som all dynamik sugs från skärmen. PP klarar av att balansera det lite mer.
Håller inte alls med om detta. Tvärtom faktiskt. Och det gäller både VM och Lost.
AKS skrev:noike skrev:Nej, men de kan bli mindre irriterande. Även om de finns, och det gör de, så stör jag mig mindre på de jobbiga människorna i PP än i VM eller Lost. I de två serierna drar det ner och allt tycks röra sig i slowmotion samtidigt som all dynamik sugs från skärmen. PP klarar av att balansera det lite mer.
Håller inte alls med om detta. Tvärtom faktiskt. Och det gäller både VM och Lost.
AKS skrev:Ah! Du är alltid så positiv, LWes. Du måste ha det mycket trevligt eftersom du tycks tycka om 90% av de serier du ser.
LWes skrev:och jag har faktiskt mycket trevligt. Förutom Carnivále så är det nog inte mycket som jag ser som jag stör mig på.
Simon skrev:Efter två avsnitt tycker jag detta är ganska dåligt.
Carrie möter The OC med motgångar både i form av manus och skådespel.
Är det meningen att man ska köpa att en vilt främmande familj bara sådär låter nån brud som spolats upp på land bo hos dem? Samtidigt sitter de "onda" och spottar ur sig saker som "hon är ju faktiskt MÖRKRETS dotter, det vet du iofs, men jag säger det högt här på en parkbänk så att publiken ska få veta det också.. Och anslaget för den här serien är; hon kanske blir ond och tar över VÄRLDEN, MUHA-HA-HA-HAAARRR!"
Näe vet ni vad, man kanske är bortskämd med Buffy/Angel-manus, men det här är stundtals bara pinsamt.
`Glorificus skrev:Varje gång de börjat prata om "child of darkness" har jag grimaserat åt hur pinsamt over the top det är.
noike skrev:alla männen ser nästan precis likadana ut. Casting-ansvarige borde få sig en rejäl pung/bröst-spark.
noike skrev:Satans hantlangare borde de letat lite hårdare efter, för skådespelaren är inte alls så karismatisk som han borde. Det borde varit någon som (spoiler angel s5)Adam Baldwins Hamilton. Då hade det fungerat.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare