Asiatiska serier och filmer

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav herdware » fre apr 18, 2008 16:39

LWes skrev:Tack för den infon, mycket bra!

NP.

Vissa av serierna borde gå att få hem snabbare på d-addicts tracker än min sunkiga upload, så om du vill så kan du ju kolla upp det. (Inte för att det är något problem för mig att uppa, mest för din del.)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » mån maj 12, 2008 20:51

Kimi to Ita Mirai no Tame ni
A college senior who suddenly dies returns to life four years earlier, and, with full memory of his future, attempts to correct past mistakes and realize that previously unaccomplished goals, only to die and be reborn again and again. Though the circumstances are different each time, he encounters people who form a common connecting thread.

Såg precis första avsnittet (det enda som är fansubbat än). Jag tyckte om det här. Jag har dock en dragning till såna här plotlines.
Det känns som (han är på första "omlivet" än) om att det sista "omlivet" kommer vara mycket olikt det första "omlivet", då han har lärt sig och provat på en massa saker som till syvende och sist är oviktiga. Det kan ju vara svårt att inte jämföra allt för mycket med Groundhog Day, men antagligen så är den mer lik Strange Life of Ivan Osokin av Peter D. Ouspensky men den har jag inte läst...

Hur som helst så kommer jag garanterat att fortsätta med denna serien.

Första avsnittet finns att slanga från http://www.d-addicts.com/ eller från hubben.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » ons maj 14, 2008 6:28

Kimi to Ita Mirai no Tame ni = Being with you, for the sake of the future

Låter skitintressant.

Proposal Daisakusen, Kurosagi verkar också jätteintressanta som bekant. Tomohisa Yamashita är bäst, om än möjligt skulle väl huvudkaraktären i Hana Yori Dango (också sångare i gruppen Arashi) vara bättre (Namn: Matsumoto Jun)

Såg filmen "Swing Girls" igår, handlade om blåsintrsument, men i sedvanlig, japansk anda, och ordning, blev man alldeles kär i karaktärerna, och fick ett "jävla sug" på att spela trumpet.

Denna film är ett nästan ett måste... för alla.

Jag vill se Hana Yori Dango och så vidare... DORAMA ÄR BÄST! Eller hur!?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » ons maj 14, 2008 19:42

sp1keout skrev:Kimi to Ita Mirai no Tame ni = Being with you, for the sake of the future

Låter skitintressant.

Mmm, väntar med spänning på nästa avsnitt...
Men som sagt, jag är svag för såna här saker.
Spoiler avsnitt ett. Nakama Yukie (Gokusen) var med en kort glimt, det verkar som om hennes roll kommer bli viktig för hon var tydligen också "tidsresenär".
sp1keout skrev:Proposal Daisakusen, Kurosagi verkar också jätteintressanta som bekant. Tomohisa Yamashita är bäst, om än möjligt skulle väl huvudkaraktären i Hana Yori Dango (också sångare i gruppen Arashi) vara bättre (Namn: Matsumoto Jun)

Jag har båda, men det har inte blivit av att jag sett dem än. Matsumoto Jun är inte med i så mycket. Men han är med i Kimi wa Petto och första säsongen av Gokusen.
sp1keout skrev:Såg filmen "Swing Girls" igår, handlade om blåsintrsument, men i sedvanlig, japansk anda, och ordning, blev man alldeles kär i karaktärerna, och fick ett "jävla sug" på att spela trumpet.

Denna film är ett nästan ett måste... för alla.

Bäst att jag inte ser den då för då blir jag bara sugen på att börja spela igen... ;)
sp1keout skrev:Jag vill se Hana Yori Dango och så vidare... DORAMA ÄR BÄST! Eller hur!?

Ja? Vart vill du komma? ;)
Du har inte kollat in Bara no nai Hanaya än då?
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » tor maj 15, 2008 13:33

Jag har alltid blivit tillsagd att se Kimi wa Petto,
vad handlar den om!?

Den heter Du e husdjur, later lite bissart...

Sog avsnitt 1,2,3 av Hana Yori Dango igar, den var bettre en jag mindes den. Fantastiskt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » tor maj 15, 2008 16:40

sp1keout skrev:Jag har alltid blivit tillsagd att se Kimi wa Petto,
vad handlar den om!?

Den heter Du e husdjur, later lite bissart...

Sumire seems to be a successful woman. Well, maybe not quite so. She doesn't get along with her colleagues and later on gets dumped and demoted. Then in a box in the front of her house she finds a younger man. Why not keep him as a pet?

Står lite mer på Wikipedia, men det är mangan som står beskriven så det skiljer säkert lite på detaljerna...
sp1keout skrev:Sog avsnitt 1,2,3 av Hana Yori Dango igar, den var bettre en jag mindes den. Fantastiskt.

Verkligen jättetrevlig! Nån gång(tm) ska jag se säsong två också ;)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » tis jun 10, 2008 4:50

Såg Kimi to ita, mirai no tame ni för en 3 veckor sedan typ. Grymt bra... vill ha mer.

Och Hana Yori Dango såklart...

I helgen så såg jag (tillsammas med min japanska flickvän) samtliga avsnitt av säsong 1.
En väldigt bra serie, och att streckse gjorde ju inte bara att man tappade fattningen om vad som är verklighet och vad som är låtsas, tiden flög ju även förbi. Att lämna den på sista scenen där bara... för att sedan inte kunna få se en säsong 2, jäklar!

Den är förbannat bra, och om någon blir förkyld och vill ligga i sängen hela dagen är detta just den medicin man behöver... f a n t a s t i s k t

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » tis jun 10, 2008 17:10

sp1keout skrev:Såg Kimi to ita, mirai no tame ni för en 3 veckor sedan typ. Grymt bra... vill ha mer.

Ja. Fortfarande bara ett avsnitt som är släppt :(
Skynda på! (Snälla)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » mån jun 16, 2008 4:22

Jag vill ha ner Hana Yori Dango Säsong 2. Hjälp!?

Sen vill jag se den nya serien som visas nu här i Japan, den heter Last Friends, handlar om bland annat domestic violence och homosexualitet. Sjukt bra, har jag kommit fram till... (som alla andra serier här i Japan, med andra ord)

Sen måste jag ladda ner... vad var det mer nu igen!?

Proposal och Kurosagi är väl de som ligger varmast till, tror jag.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » mån jun 16, 2008 17:26

sp1keout skrev:Jag vill ha ner Hana Yori Dango Säsong 2. Hjälp!?

Har du konto på bf-hubben? Isf kan du slanga den från mig. (Sars-fansub). Om inte så kan du skicka PM till Noam så ordnar han det. Jag har dock ganska sunkig upload...
Annars finns det ganska många seeds kvar på d-addicts.

sp1keout skrev:Sen vill jag se den nya serien som visas nu här i Japan, den heter Last Friends, handlar om bland annat domestic violence och homosexualitet. Sjukt bra, har jag kommit fram till... (som alla andra serier här i Japan, med andra ord)

Jag har de avnsitten som hunnit bli fansubbade än så länge (Kioku) på hubben (dvs fram t.o.m avsnitt 7).
Föredrar du d-addicts så finns det seeders där med.
sp1keout skrev:Sen måste jag ladda ner... vad var det mer nu igen!?

Proposal och Kurosagi är väl de som ligger varmast till, tror jag.

Ja, du kanske börjar förstå vart det här leder? :) Finns på hubben. Alla avsnitt har inte så många seeders på d-addicts om du slangar där ifrån.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » tis jun 17, 2008 6:09

Sog avsnitt 1 och 2 av Last Friends igor. SJUKT JEVLA BRA!

Man blir rord po ett sett som... nej usch. Rysningar i kroppen :(

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » tor jul 03, 2008 22:45

Code Blue, ny serie med Yamashita Tomohisa. Första avsnittet har precis kommit ut på d-addicts. RAW naturligtvis.

Har (äntligen) sett färdigt på Tatta Hitotsu no Koi. Tog ett uppehåll då den verkade gå åt fel håll... Hur som helst så kan jag rekommendera denna. Trevlig, gripande och ett fint men ändå lite öppet slut. Har för mig att jag skrivit om denna innan.

Det senaste jag börjat kolla på är Mean girl Ah Chu. (Taiwan)
Ah Chu is a mean girl. Well, she looks that way. But, under her tough exterior, she is a kind-hearted and charitable modern day female chevalier. One day, this girl encounters a gentle and honest man named Ling Ping Zhi. But he's never been away from his mother and is very naive. Therefore, Ah Chu displays her chivalry and saves the bachelor in distress. Later when he enters the showbiz, she helps him manoeuvre the dangers of show biz.

Hittils är den lite småkul, men avsnitten (24st) är ju för böfvelen 90 minuter! Lite väl långa för en serie av denna kaliber faktiskt.

Förresten, har någon sett Strawberry on the Shortcake?
"Någon"... precis som om det är mer än tre personer som läser denna tråden ;)
Har iaf sett tre avsnitt. Lat som jag är så saxar jag bara från wikin.
At some point, Irie Manato began to withdraw himself from the world. Even when picked on, it's not the real Irie, but an act. However one day he meets a strange girl - Misawa Yui. Yui, who finds the tedium of everyday life unbearable, teases Manato with her almost too upfront and honest manner. Alone and afraid Manato wavers but finds himself drawn to her. But his feelings for Yui are doomed to be unrequited.

Sammanfattningen döljer lika mycket som den berättar, tycker jag nog.
Inte så dumt faktiskt. Har dock inte riktigt fått grepp om den (eller den om mig).
Dessutom ABBA som OP/ED ;)
Återkommer med mer när jag sett lite till.

Suck, väntar fortfarande på avsnitt två av Kimi to Ita Mirai no Tame ni :( Första avsnittet kom 12:e maj...
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » sön jul 06, 2008 16:32

Houkago - After School (aka Division 1 Stage 8 )

En kort serie med 4 avsnitt á ~22 minuter och handlar om 4 vänner. Den 24:e december kommer en kanske en meteorit att krascha med jorden och förstöra allt. Ångrar du något? Vad ska du göra till dess?

Det här låter allvarligare än det är egentligen, meteoriten har en liten roll i det stora hela, mest är det bara fyra tjejers vardag med vanliga tonårsgrejor. Inte så mycket händer men trots det så är det en trevlig bekantskap.

Finns på hubben.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » tis jul 08, 2008 22:11

herdware skrev:Code Blue, ny serie med Yamashita Tomohisa. Första avsnittet har precis kommit ut på d-addicts. RAW naturligtvis.

Oj, det var snabbt jobbat... Love Song Productions har redan släppt första avsnittet. (Hardsub)
[Love Song] Code Blue Episode 1
Size: Approx. 700 mb
Duration: 57 minutes
Audio: 128kbps CBR
Codec: DivX
Resolution: 704x396

Torrent finns på d-addicts. Frågan är om jag tänker se den, inte min favoritgenre...
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » fre jul 18, 2008 1:40

Jag fortsätter väl och skriva lite ensamt i den här tråden.

Yasuko to Kenji avsnitt 1
The show focuses on a man named Kenji and his younger sister Yasuko, whose parents died in an accident 10 years earlier. Kenji was once the leader of a gang, but in order to support him and his sister, he began making a living as a shojo mangaka. His character normally wears glasses and appears to be a gentle guy, but he throws off his glasses and reverts to his violent side whenever he tries to protect Yasuko from danger. Part of the story follows Yasuko's romance with an intelligent and good-looking man named Jun Tsubaki. Jun's older sister Erika now runs a flower shop, but Erika was once a leader of a female gang, and she used to be in love with Kenji during those days.

Det här var kul! Kanske lite väl tramsigt bitvis, men jag satt ändå med ett leende nästan hela tiden. Hoppas bara att det håller sig på den här nivån och inte blir tramsigare. När jag läste om serien trodde jag att det skulle vara mer drama och mindre komedi. Man får vibbar av både GTO och Gokusen. Jag tror dock inte att det kommer bli lika bra som GTO, men det kan man ju inte förvänta sig heller... Men jag tror nog att det blir en trevlig bekantskap. Klart värt att se även om det inte blir bättre än underhållning för stunden.

Finns på hubben eller d-addicts.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » sön sep 21, 2008 18:10

Mjaha, då ska vi se om vi har några uppdateringar...

Ett avsnitt kvar av Yasuko to Kenji. Som sagt, bitvis lite väl tramsig. Nu har det dock börjat hända lite mer. Både Yasuko och Erika har erkänt sina känslor - cliffhanger. Trots att det bara är 10 avsnitt totalt så känns det ändå som det är lite mycker "filler". Hsh: trevlig, (bitvis) lite väl tramsig och repetitiv. Inget måste att se, se om du har tid över.

Äntligen har avsnitt två av Kimi to Ita Mirai no Tame ni kommit ut... Har dock inte sett det än, har fastnat för Yasashii Jikan som tar upp dorama-tiden :) . Mer om den strax.

Cat Street har släppts ett avsnitt med engelsk text hittills. Den handlar om en före detta barnskådis som efter en traumatisk upplevelse under en pjäs totalt drar sig undan från världen. Hon är nu sjutton år och går inte i skolan utan sitter mest hemma och gör ingenting. Hennes mamma vill t.o.m att hon håller sig undan när hennes lillasyster tar med vänner hem. Plötsligt en dag så känner en gammal klasskompis igen henne när hon är ute i parken. Till hennes stora förtret. Kort därefter så tar en rektor för en sk. "free school" kontakt med henne efter att ha sett henne på ett kafé. Han vill naturligtvis att hon ska börja på hans skola och läsa in det hon missat.
Efter att ha sett första avsnittet så måste jag säga att det här kommer förhoppningsvis att bli bra som attan. Däremot så tycker jag att det var alldeles för mycket tillbakablickar i avsnittet. Förhoppningsvis blir det mindre såna i resterande avsnitt.

Yasashii Jikan. Trots att jag bara sett två avsnitt är jag helt fast! Handlar om en man vars fru dör i en trafikolycka (där hans son körde). Han flyttar till hennes hemstad och öppnar ett litet kafé, lämnar son och jobb. Honom ovetande så ordnar mammans syster jobb åt sonen som lärling hos en krukmakare 50km därifrån. Det har gått ca tre år och de har inte pratat med varandra sedan fadern flyttade. Av en händelse så börjar sonen umgås med en av de anställda på kaféet, han vet dock inte från början att hon jobbar där.
Trots att jag bara sett två avsnitt vill jag bara säga: SE DEN! SE DEN NU!
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » sön sep 21, 2008 18:33

Vad tyckte du om Code Blue med "Yamapi"?

Sista avsnittet visades forra veckan... inte sett serien do.

Kollade pa Hana Yori Dango 2, som var SKITBRA!

Sett Last Friends ockso, som ja, den ar bara bast pa alla plan.

Homosexualitet och domestic violence... bra handling

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » sön sep 21, 2008 20:26

Har inte sett Code Blue heller... Vet du något om den? Det enda jag vet är att det är en läkar-/sjukhusserie.

Inte HYD2 eller Last Friends heller, har båda men inte sett. Kan inte svara på varför för att jag älskade HYD1 och Last Friends verkar mycket bra också...
Väntar mest på nästa avsnitt av Cat Street för att se om det infriar löftet från första avsnittet.

Måste se nästa avsnitt av Kimi to Ita Mirai no Tame ni också, men det var så länge sedan avsnitt ett släpptes så man måste nästan se om det innan tvåan. (Dagens I-landsproblem).

Men, men. Det blir nog ändå ett avsnitt till av Yasashii Jikan idag.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » mån sep 22, 2008 10:21

Kimi to Ita Mirai no Tame ni ar det bara vanta pa. Men jag tyckte mig ju skymta att alla avsnittena var subbade... av nagon annan fangrupp. Eller finns de utan sub?

Jag ar so Blessed som inte behover textning.

For den serien iaf, var riktigt javla bra. Visar vart manniskor har sina prioriteringar.

Last Friends och Hana Yori Dango 2 ar anda gryyyyyymt bra.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » mån sep 22, 2008 18:43

Jo, de finns utan sub. Det hjälper ju dock inte mig, min japanska är skral om man säger så. Någon annan sub har jag inte hört talas om.

Sluta tjöta. ;) Jag ska se HYD2 och Last Friends (någon gång).

Hade du sett Bara no nai Hanaya?
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » ons sep 24, 2008 19:21

Bara en liten uppdatering.

Avsnitt två av Cat Street var över förväntan! Rekommenderas starkt! Tyvärr så är det bara sex avsnitt, som det ser ut nu känns det väldigt kort. :cry:

Det börjar verkligen "hetta till" i Yasashii Jikan. Avsnitt sex: Azu försökte föra ihop far och son som inte träffats på tre år. Ajajaj, sonen fick mer eller mindre panik och sprang ut i vinternatten. Fadern såg honom bakifrån och är nästan säker på att det var hans son. Teh drama, teh drama. Undrar hur det här kommer påverka Azus och Takuros förhållande, inte till det bättre iaf... Även om hon bara vill deras bästa så lär Takuro känna sig väldigt sviken.

Har fortfarande inte sett det nyss släppta avsnittet av Kimi to Ita Mirai no Tame ni trots att jag väntat sen maj...

(edit) Stava rätt. (/edit)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » tor sep 25, 2008 10:10

Men kan du bara ta och se pa de andra seriena istallet.

Iofs verkade Yasashii Jikan ganska intressant, utspelade sig i mina gamla hemtrakter och so vidare... "hemtrakter"

Kan du ta och kolla pa nagonting vettigt nu, innan jag slanger Gunslinger Girl pa dig!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » tor sep 25, 2008 18:18

sp1keout skrev:Men kan du bara ta och se pa de andra seriena istallet.

Parse error... Vilka serier? Vad gafflar du om? HYD2 och LF?
sp1keout skrev:Iofs verkade Yasashii Jikan ganska intressant, utspelade sig i mina gamla hemtrakter och so vidare... "hemtrakter"

Har bara två avsnitt kvar nu. De senaste avsnitten har känts i hjärtegropen... :lovebunny:
Jag tycker att du ska se den. Den här rankar jag högt.
sp1keout skrev:Kan du ta och kolla pa nagonting vettigt nu, innan jag slanger Gunslinger Girl pa dig!

DU gillar Gunslinger Girls! :D Och Yasashii Jikan är vettigt!
Du menar Last Friends? Jag ska se den när du sett Bara no nai Hanaya ;) Akta så jag inte blir tvärtemot och kör Konno-san to Asobo på repeat hela kvällarna. :)
(På tal om inget särskilt så har Nagasawa Masami, som spelar Aida Michiru i Last Friends, en stor roll i Yasashii Jikan)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » tor sep 25, 2008 19:42

Nagasawa Masami är med i Proposal Daisakusen också.

Plus att hon är ful...

Hon är MYCKET med andra ord och DU

DU...

DU ÄR GUNSLINGER GIRL!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » tor sep 25, 2008 19:50

DU ÄR YU AIDA!

(edit) Jag tycker för övrigt att Masami är söt. Blev du ännu argare nu? 8) (/edit)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » ons okt 15, 2008 21:40

Hoshi no Kinka aka Heavens Coin's aka Die Sterntaler

d-addicts skrev:A woman named Aya is working in Hokkaido for a doctor, Shuichi, that left Tokyo for personal reasons. Aya is both deaf and mute and she’s secretly in love with Shuichi. After awhile Aya tells him, but Shuichi has decided to return to Tokyo to work but promise Aya that he will return soon and then they will get married. Shortly after he has an accident resulting in a memory loss. Time passes and Aya decides to go to Tokyo to find out what happened.

Kluven. Började bra, sedan kändes det som att det var för mycket sjukhuspolitik med där tillhörande såpa.Chefens fru ligger med vice chefen som även förskingrar pengar från sjukhuset. Han ser även till att en operation går fel för att chefens son ska få skulden. Ja, ni fattar. Detta gör att serien känns för lång trots att den bara har elva avsnitt. Slutet var inte direkt bäst heller.
Mycket bra skådespel av Sakai Noriko som spelar den dövstumma Aya.
5/10

Det finns en andra säsong, frågan är om man ska orka se den... äsch kollar på ett avsnitt i kväll så ser vi vart det barkar.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » tor okt 16, 2008 0:01

But why!? :cry:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » tor okt 16, 2008 17:31

sp1keout skrev:But why!? :cry:

Va? Vad pratar du om?
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav herdware » lör okt 18, 2008 22:30

Sailor Fuku to Kikanjuu (Sailor suit and machine gun)

Usch vilken sorglig serie. :cry:
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » mån dec 29, 2008 13:24

En sorglig... vad bra!

Nej... har börjat kolla på Densha Otoko igen, och den är inte alls bra om man jämför med de andra seriena jag sett... och då är den ändå fantastisk på många plan, och skit känd.

Nej, rekommenderas ej.

Om... jag... säger...

KUROSAGI!? Vad säger du då!? ^__^

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film