Tob skrev:Men nej, skriv mer, älskar dina avsnittkommentarer. Har ju väntat på dem ända sedan jag skriv mitt.
Men åh vad söt du är Tob,

Så bara för din skull Tob lite mer tankar kring avsnittet. Jag hade givetvis förstått att det skulle vara jävligt jobbigt och redan i inledningen när man fick se olika klipp av Dana så rann det några tårar ner för kinderna. Det fortsatte i princip genom hela avsnittet. Att se tillbakablickarna med Dana när hon var sitt vanliga glada jag gjorde verkligen ont. Men ondast gjorde det väl egentligen att titta på Alice. Herregud vilken sympati hon lyckas framkalla, man vill bara krama om henne.
En annan som lyckas framkalla mycket sympati hos mig är givetvis Shane. Att se henne sitta och gråta på trappan och sen när dom skulle sprida askan. Ja jävlar vad jag älskar henne. Däremot är jag lite mer tveksam till hela giftemåls-grejen jag känner att Shane faktiskt har blivit lite tråkigare sen hon och Carmen blev tillsammans. Inte minst så fick tillbakablickarna med den ”gamla” Shane mig att inse det. Hon kändes lite mer intressant på den tiden. Men, men jag är säker på att saker och ting kommer att hända och att Shane och Carmen knappast kommer att gifta sig och leva lyckliga i alla sina dagar helt utan komplikationer. (Jävlar vad het Shane var i lite längre hår förresten).
Mellan Bette och Tina verkar det ju vara helt slut. Jag fattar det inte riktigt, har dom ens pratat om det? Kom Bette hem från den där grejen som hon var på och accepterade att Tina hade hittat någon annan? Fan alltså, för mig så hade Bette och Tina gärna fått vara det där stabila paret som visserligen kan ha problem men som ändå håller ihop. Deras bekymmer intresserar mig inte så värst. Och en vårdnadstvist kring Angelica vill jag nog inte se.
Kit och Angus känns för tillfället hur fina som helst tillsammans. Man blir glad bara av att se på dom.
Moira och Jenny vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Saker och ting är ju uppenbarligen inte bra mellan dom och för mig får Moira gärna försvinna ur serien. Låter säkert lite hemskt men så är det, jag klarar inte av hennes karaktär.
Helena däremot gillar jag mer och mer för varje avsnitt. Jag älskar att hon har blivit en så naturlig del av gruppen. Henne får det gärna handla mycket om.
Och tillsist, Laura och Alice på slutet. Jävlar vilken fin scen.