The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » tis mar 21, 2006 23:26

Tob skrev:Men nej, skriv mer, älskar dina avsnittkommentarer. Har ju väntat på dem ända sedan jag skriv mitt.

Men åh vad söt du är Tob, :lovebunny: . Det är ju mest du och jag som tycks kommentera L Word för tillfället, och jag gillar verkligen att läsa dina kommentarer också.

Så bara för din skull Tob lite mer tankar kring avsnittet. Jag hade givetvis förstått att det skulle vara jävligt jobbigt och redan i inledningen när man fick se olika klipp av Dana så rann det några tårar ner för kinderna. Det fortsatte i princip genom hela avsnittet. Att se tillbakablickarna med Dana när hon var sitt vanliga glada jag gjorde verkligen ont. Men ondast gjorde det väl egentligen att titta på Alice. Herregud vilken sympati hon lyckas framkalla, man vill bara krama om henne.

En annan som lyckas framkalla mycket sympati hos mig är givetvis Shane. Att se henne sitta och gråta på trappan och sen när dom skulle sprida askan. Ja jävlar vad jag älskar henne. Däremot är jag lite mer tveksam till hela giftemåls-grejen jag känner att Shane faktiskt har blivit lite tråkigare sen hon och Carmen blev tillsammans. Inte minst så fick tillbakablickarna med den ”gamla” Shane mig att inse det. Hon kändes lite mer intressant på den tiden. Men, men jag är säker på att saker och ting kommer att hända och att Shane och Carmen knappast kommer att gifta sig och leva lyckliga i alla sina dagar helt utan komplikationer. (Jävlar vad het Shane var i lite längre hår förresten).

Mellan Bette och Tina verkar det ju vara helt slut. Jag fattar det inte riktigt, har dom ens pratat om det? Kom Bette hem från den där grejen som hon var på och accepterade att Tina hade hittat någon annan? Fan alltså, för mig så hade Bette och Tina gärna fått vara det där stabila paret som visserligen kan ha problem men som ändå håller ihop. Deras bekymmer intresserar mig inte så värst. Och en vårdnadstvist kring Angelica vill jag nog inte se.

Kit och Angus känns för tillfället hur fina som helst tillsammans. Man blir glad bara av att se på dom.

Moira och Jenny vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Saker och ting är ju uppenbarligen inte bra mellan dom och för mig får Moira gärna försvinna ur serien. Låter säkert lite hemskt men så är det, jag klarar inte av hennes karaktär.

Helena däremot gillar jag mer och mer för varje avsnitt. Jag älskar att hon har blivit en så naturlig del av gruppen. Henne får det gärna handla mycket om.

Och tillsist, Laura och Alice på slutet. Jävlar vilken fin scen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » ons mar 22, 2006 0:26

The Buffster skrev:Så bara för din skull Tob lite mer tankar kring avsnittet.

Jag känner mig hedrad :)

Jag håller med om det mesta du nämner....men lite reflektioner kring Shane.

The Buffster skrev:En annan som lyckas framkalla mycket sympati hos mig är givetvis Shane. Att se henne sitta och gråta på trappan och sen när dom skulle sprida askan. Ja jävlar vad jag älskar henne. Däremot är jag lite mer tveksam till hela giftemåls-grejen jag känner att Shane faktiskt har blivit lite tråkigare sen hon och Carmen blev tillsammans. Inte minst så fick tillbakablickarna med den ”gamla” Shane mig att inse det. Hon kändes lite mer intressant på den tiden. Men, men jag är säker på att saker och ting kommer att hända och att Shane och Carmen knappast kommer att gifta sig och leva lyckliga i alla sina dagar helt utan komplikationer. (Jävlar vad het Shane var i lite längre hår förresten).

Jag tyckte om Shane från början (utan att vara exstas över henne). Trots att jag har svårt för livstilen hon lever, men det blir jäkligt intressant när hennes image knakar i fogarna och man inser att det finns massa djup hos henne. Där i tycker jag också att hon har blivit mer intressant under seriens gång för att man har lagt på lager på lager, även om karaktärern var mer vild tidigare och på sätt och vis roligare. Att se hur Shane absolut inte kan hantera sorgen över Dana är ytterligare ett bevis på hur komplex hon är. Inte faktumet att hon känner sorg utan att hon inte klarar av att hantera den.

Visst har Carmen tonat ner Shane, men samtidigt så hjälper hon henne att plocka fram de sidor ur Shane som jag verkligen vill se i serien. Dem sidorna som gör att jag verkligen tycker om henne. (Sen att hon är hetare än hetast för det mesta är bara en bonus)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » ons mar 22, 2006 10:29

Tob: Angående Shane... Du har väldigt bra poänger. Och även om jag avgudade Shane från första sekund så skulle jag inte ha velat ha karaktären så endimensionell som den ändå kändes då genom hela serien. Att man får se andra sidor av Shane är det underbaraste som finns. Jag gillade även dom sidor som Carmen framkallade hos Shane till en början men det är nog mer på senare tid jag tycker att dom har känts lite mer tråkiga och ett giftemål ställer jag mig tveksam till. Men, men jag litar på att författarna gör någonting bra av det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » ons mar 22, 2006 15:38

3x11
Mycket bra avsnitt. Kändes helt rätt från början när man skippar det vanliga introt och har ett special-Dana-intro. Det visar på hur mycket karaktärerna faktiskt betyder i den här serien. De är allt!

Många härliga tillbakablickar, riktigt bra avsked av Dana tycker jag! Begravningen var ju helt sjuk, hur kan henens föräldrar totalt förneka vem hon var och dra till med en sån där grej, så otroligt respektlöst, usch vad arg jag blev!

Mest intressant just nu tycker jag helt klart att Helena och Dylan är.. *hoppas hoppas* att den storylinen fortsätter. Dylan alias Alexandra Hedison är för övrigt Ellens gamla flickvän läste jag igår.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » ons mar 22, 2006 20:12

Noam skrev:3x11
Begravningen var ju helt sjuk, hur kan henens föräldrar totalt förneka vem hon var och dra till med en sån där grej, så otroligt respektlöst, usch vad arg jag blev!

Jag vet, jag blev rätt förvånad också för jag hade på något sätt fått för mig att dom hade accepterat att Dana var lesbisk. Inte att dom stödde det eller någonting, men ändå insåg att hon var det. Men, men ibland så får jag för mig saker som inte riktigt stämmer.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » ons mar 22, 2006 21:47

forts. kommentar 3x11
The Buffster skrev:Jag vet, jag blev rätt förvånad också för jag hade på något sätt fått för mig att dom hade accepterat att Dana var lesbisk. Inte att dom stödde det eller någonting, men ändå insåg att hon var det. Men, men ibland så får jag för mig saker som inte riktigt stämmer.
Det trodde jag med, och när man sen fick veta att även lillbrorsan var homosexuell så tänkte i alla fall jag att det liksom hade "gått in" hos föräldrarna. Varför satte inte Danas bror stopp för tokerierna kan man ju fråga sig, han var väl inte så gammal iofs.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Noam » lör mar 25, 2006 19:57

Artikel quote...

"VANCOUVER, CANADA - The shocking third-season death of The L Word's professional lesbian tennis player Dana, played by Erin Daniels, is just the first of several planned on the lesbian drama series, series creator Ilene Chaiken reveals in a candid new interview.

"We saved so much money by getting rid of Erin" says Chaiken, "that it made us think, who else could we kill off to save money? And how can we make it look like that's not why we're doing it?"

FakeGayNews.. you gotta love it..
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Noam » mån mar 27, 2006 15:12

3x12 - ooh, bra avsnitt!
SHANE AMAGAD! Nu tyckte jag iofs att Shane var helt fel person att gifta sig, men fan asså. Inte baila från bröllopet, fan vad illa :/

Och Bette ffs, "åker iväg tills vi rett ut vad vi ska göra" NOOO! _Först_ reder man ut strategi, _sen_ handlar man. Detta kommer orsaka tråkig backfire på Bette, fifan.. big trouble ahead!

Peggy drar värsta coola grejen och stryper Helenas pengar, vilket enbart måste betyda att det blir mycket mer Helena i framtiden. SWEEET! *hoppa på Dylan comeback*

Måste säga att förlusten efter Dana känns mycket bättre nu när Alice och Lara verkar hitta varandra lite smått där, hoppas det fortsätter :)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » mån mar 27, 2006 22:31

3.12 Givetvis så tyckte jag att det var sorgligt att det inte blev något bröllop och jag tyckte verkligen synd om Carmen, men jag ville ändå inte att dom skulle gifta sig. Inget utav dom två alternativen, att dom blev värsta perfekta paret eller att dom hade trista gräl hela tiden som t ex Bette och Tina, kändes speciellt lockande. Jag kunde inte riktigt se hur deras äktenskap hade kunnat göras intressant. Jävligt gjort av Shane, men för seriens framtid så tycker jag att det var ett bra val. Nu kommer Shane säkert också vara jävligt plågad vilket jag gillar (lät ju hemskt, men ni vet vad jag menar).

Alice och Laura i början. "Make me bleed", älskar när man får se lite mörka sidor hos karaktärerna. Intressant också att se hur deras förhållande utvecklas, onekligen en komplicerad start.

Bra avsnitt, sista för säsongen? I såna fall kan fjärde säsongen inte komma snart nog. L Word är alltid en av veckans höjdpunkter.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » mån mar 27, 2006 23:48

3.12

The Buffster skrev:Alice och Laura i början. "Make me bleed", älskar när man får se lite mörka sidor hos karaktärerna. Intressant också att se hur deras förhållande utvecklas, onekligen en komplicerad start.

Instämmer. Första scenen mellan Alice och Laura var sådär galet tokbra. ..."I wanna feel"...."make me bleed"....jösses.

Kändes under stora delar av avsnittet nästan symboliskt då det var begravning i förra avsnittet och nu bröllop. Shane och giftermål kändes paradoxalt, och jag kände riktigt på mig att även Shane skulle inse det till slut, och jag är glad att det gick som det gick för detta öppnar upp massa underbara scener mellan Shane och resten av karaktärerna framförallt Carmen. Shanes monlog om att skaffa barn kändes även den knepig och på sätt och vis out of character, men istället, säger det en hel del om Shanes utveckling under de tre säsongerna.

Nu måste det väl vara helt kört mellan Bette och Tina. Kidnappning.

Var detta sista avsnittet? Verkar som det. Andra halvan av S3 har ju varit helt makalöst och under de allra sista avsnitten har jag kännt att the L word har varit den bästa serien jag har följt nu. S4 kom nu....!
Senast redigerad av Tob ons mar 29, 2006 0:03, redigerad totalt 1 gång.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis mar 28, 2006 20:16

Har precis sett 3x08 och måste bara säga att jävlar vad The L Word har ryckt upp sig dom sista avsnitten! Delar av säsong 2 och början av säsong 3 tyckte jag var lite småseg, men nu är varje avsnitt jättebra. I am impressed.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » tis mar 28, 2006 22:33

Tinwiel: Jag såg avsnitten i så snabb följd att jag egentligen aldrig hann uppfatta någon svacka, men jag håller med dig slutet av säsong 3 har varit riktigt bra. Det blir t o m ännu bättre senare, två tre sista avsnitten.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis mar 28, 2006 22:46

Det låter bra, Buffster. :) Jag längtas.. förbannade torrents som går så sakta.

spoiler s3
Hela Dana-historien är ju oerhört gripande. Man börjar bli lite orolig för vad som kommer att hända nu.. hon får inte dö, dom kan väl inte göra så med en så stor karaktär. Eller det kan dom ju visst det i och för sig. När det gäller Bette och Tina så håller jag med er, man blir less på att det alltid är nåt drama där. Dom hann ju inte vara "återförenade" så länge innan det blev bråk igen.

Det kan hända att jag skulle uppfatta dom delar som jag tyckte var sega, annorlunda vid en omtitt (vilket blir svårt eftersom jag har deletat avsnitten pg av platsbrist), för det beror ju på vilket humör man är på när man ser dom också. Men så bra som det är nu har det inte varit på läänge, det är inte bara inbillning.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » ons mar 29, 2006 0:01

Såg serien på ungefär samma sätt som Buffster. Första säsongen tyckte jag var underbar. I andra säsongen och några avsnitt in i säsong 3 tyckte jag framförallt tempot saktades ner och det blev inte riktigt lika engagerande. Men någon klar svacka kan jag inte säga direkt. Men ja, sen blir säsong 3 av the L word bara bättre och bättre och de sista avsnitt är så sinnesjukt bra, att jag känner att jag måste se om dem snart.

psst....Tin....jag delar the l word på dc. Och glöm inte att kommentera. Så roligt att läsa. Måste köpa the l word på dvd i framtiden, när jag har mer pengar, någongång....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons mar 29, 2006 0:14

Jag tycker definitivt att du ska köpa the L word på dvd, Tob, för då kan jag låna om jag skulle få lust att se om den.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons mar 29, 2006 14:55

3x09 Oh shit...
Alltså Dana och Alice, det här känns som att... det känns som att det inte kommer att sluta bra. Och Alice är så söt nu när hon har slutat att vara "tokig" och istället ler sådär lite försiktigt, när hon inte vet vad hon ska göra riktigt.

Bette och Tina då. Ja, ingen kan se olycklig ut såsom Jennifer Beals, och visst tycker jag synd om henne, men jag börjar bli less på dramat mellan dom. Sen så har man ju redan fattat att det kommer bli en vårdnadstvist snart. Jag hoppas dock att Bette kan få vara lite lycklig snart, hon borde få ha det lugnt, träffa nån ny, bli förälskad, för frågan är om förhållandet med Tina går att reparera? Kan bli svårt. And the baby... :rolleyes:

Shit, vilken drama queen Carmen är nu. Jag tyckte riktigt synd om Shane, särskilt när jag förstod hur hon älskade att vara med Carmens familj. Hon har ju aldrig haft nån familj själv. :( Aj aj, lite ont i hjärttrakten..

Dylan, jävla bitch! Jag tänkte när dom spelade in bandet, att det här kommer att sluta i domstol, Helena, tänk dig lite för nu. Även om jag inte fattade att det var Dylans motiv redan från början, utan jag trodde att det skulle komma först senare, efter att hon och Helena gjort slut eller nåt. Men Dylan är ju kär i Helena.. japp, nu blir det ännu mer drama, domstol, och Dylan kommer att slitas mellan sina känslor.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons mar 29, 2006 18:29

3x10 :eek:
Men... men... va. Alltså jag grinade för första gången till the L Word idag. :cry: Vad snyggt gjort det var också. Scenerna där Alice går ute i solskenet och är inne i affären har en overklighetskänsla över sig, som säkert kan infinna sig om man har suttit i ett sjukhusrum i 5 dagar. Slutscenerna var också så snyggt gjorda. Dom filmar alla i ögonblicket som Dana dör, och så Alices reaktion. Och blomman. Bisarrt men så bra. Såklart man fattade att nåt skulle hända medans Alice var borta. Men varför ska Dana bort nudå? Vill hon inte vara med i serien längre eller var det bara så att manusförfattarna ville ha lite drama. Jag gillade ju Dana, så det är synd, men samtidigt så har det varit några av serien bästa avsnitt, så jag kan inte vara helt missnöjd heller.

Det enda som inte var bra. Carmen och Shane. Nu får dom bestämma sig hur dom ska ha det. Jag vet inte om sexet på slutet var "vi blir sams"-sex eller "vi gör slut"-sex. Jag lär väl få se när jag har fått hem nästa avsnitt..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons mar 29, 2006 19:45

3x11
Aj, vad mitt hjärta brister när jag tittar på Alice. Vad ska hon göra nu? Hennes största kärlek och bästa vän har dött. Hon kommer ju att klara av det, men usch vad jobbigt. Det är ju Alices och hennes känslor som påverkar en mest här, speciellt då man fick se hur dom "försonades" som vänner innan Dana dog, fast ändå inte som ett par. När Shane grät så grät jag också, men wtf, ska dom gifta sig?! Precis efter att dom har råbråkat i flera avsnitt så ska dom gifta sig. Dom borde kanske se om dom har få förhållandet på stabil grund först.

Max? Jag håller med er, jag gillar inte Max heller. Nog för att jag förstår att han inte vill hålla på att "slåss" mot det "patriarkala samhället" hela tiden, men är han tvungen att bli en skitstövel bara för att han blir man? Nu har han ju jobb, så kan han flytta ut ur huset och skaffa en egen lägenhet, det blir bättre. Dessutom så finns det INGEN kemi mellan honom och Jenny, deras förhållande är inte trovärdigt för fem öre.

Bette och vårdnadstvisten. Men för fan, Bette, ge dig nu! Tror du verkligen att ensam vårdnad vore det bästa för Angelica?! Dumheter. Jag förstår hennes argument om ras osv, men Tina är ändå också hennes mamma som älskar henne, och om hon fortsätter att han kontakt med Bette så får hon ju lite av Bettes värld (ras?) med sig in i livet ändå.

Jag saknar Dana redan. Det här känns konstigt. :cry:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 20:08

3x12
Nu har Bette blivit galen, vad sysslar hon med... :rolleyes:

Lara och Alice. Weird. Först när hon sa att hon ville känna och att Lara skulle riva henne på ryggen, så tänkte jag att det var nån slags "this isn't real, but I just wanna feeeel"-grej, men på slutet verkade det ju som att det var andra känslor inblandade också. Det känns konstigt, speciellt så kort tid efter Danas död, men vi får väl se vad som händer.

Jag fattade redan från början att Shanes pappa skulle ställa till det och att det skulle få Shane att ställa in bröllopet. Jävla skit. Jag var inte så förtjust i bröllopsidén från början i och för sig, men jag hatar när det blir sådär olyckligt, och Carmen blir sådär ledsen. Du skulle aldrig ha frågat, Shane! Jaja, dom är ju inte mer än mänskliga, och människor gör dumma, irrationella saker. Arg kan man bli på Carmen ändå, som inte inser att hon inte är det minsta lik sin pappa. Hon har ett hjärta, det har inte han.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » lör apr 01, 2006 21:41

Tinwiel skrev:Lara och Alice. Weird. Först när hon sa att hon ville känna och att Lara skulle riva henne på ryggen, så tänkte jag att det var nån slags "this isn't real, but I just wanna feeeel"-grej, men på slutet verkade det ju som att det var andra känslor inblandade också. Det känns konstigt, speciellt så kort tid efter Danas död, men vi får väl se vad som händer.

Jag kopplade först ihop den scenen med att Alice hade dåligt samvete för att hon inte kände tillräckligt stor saknad av Dana ocg på så sätt var det ett rop, eller bedjan om att få sörja mer. Eller kanske dåligt samvete för att hon blev intim med Lara och ville känna sig straffad helt enkelt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 22:26

Tob skrev:
Tinwiel skrev:Lara och Alice. Weird. Först när hon sa att hon ville känna och att Lara skulle riva henne på ryggen, så tänkte jag att det var nån slags "this isn't real, but I just wanna feeeel"-grej, men på slutet verkade det ju som att det var andra känslor inblandade också. Det känns konstigt, speciellt så kort tid efter Danas död, men vi får väl se vad som händer.

Jag kopplade först ihop den scenen med att Alice hade dåligt samvete för att hon inte kände tillräckligt stor saknad av Dana ocg på så sätt var det ett rop, eller bedjan om att få sörja mer. Eller kanske dåligt samvete för att hon blev intim med Lara och ville känna sig straffad helt enkelt.

Ja, så kan det ha varit också. Det kan ha varit en kombination av flera saker också. Hon vågade väl kanske inte sörja fullt ut heller, och den här Lara-grejen gjorde det ännu mer komplicerat.

Alltså det får inte vara slut på säsongen nu. S 3 har varit så förbannat bra att jag har ett stort behov av The L Word nu. Så här kände jag inte alls efter säsong 2...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Noam » sön apr 02, 2006 13:34

Tre artiklar om The L Word på AfterEllen.com

* Season 3 of The L Word: You've Changed - En genomgång av alla omtumlande händelser i säsong 3
Back in 1986, Pam Ewing awakened from the nightmare of everything that had happened on the previous season of Dallas only to find that it was all “just a dream.”

It's safe to say that a lot of The L Word fans are hoping for just such a miracle at the opening of Season 4 next year. And although Ilene Chaiken and company have this season adroitly proven that just about anything is possible in the land of L, it's unlikely that some deus ex machina will resurrect Dana or keep Shane out of that god-awful quinceanera dress.

Here's an overview of how things changed for the primary players this season.

* L Word Season 3 Finale: "Long painful trip" - Review av säsongsfinalen
Season 3 of The L Word finally ended this week, and I don't know about you, but I'm exhausted. Alice was great as always, and Helena was fun (even if she was a completely different character than she was last season), but other than that, watching the show this season was a weekly poke in the eye with a sharp stick.

* Gender Trouble on The L Word - Om storylinen om Moira/Max
Before the beginning of the third season of The L Word, series creator Ilene Chaiken said of new character Moira, “She's our first real butch on the show—a fabulously attractive butch, but nonetheless a real butch.”
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Noam » mån apr 10, 2006 1:31

Tog en liten screen från den fina relationskartan som man inte hann se i senaste avsnittet.. Någon mer som har lite funderingar kring kartan, vad betyder det tex. att vissa namn är mycket större än andra?

Bild
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav brat » ons apr 12, 2006 19:17

Jag tycker SÅ synd om mig själv.
Förbaskade jäkla piss-spoilers.

Jag har hållit mig från att se the L Word säsong 3 trots att jag ibland håller på att avlida (det här är mycket svårare än att vänta på Serenity, och jag har ändå en vilja av järn). Men ingen kan väl förvänta sig att jag ska sluta titta på Kate-bilder bara för det? Men så idag när jag surfade lite fick jag en stor gigantisk fruktansvärd spoiler kastad i ansiktet. Förbaskade skit. Upprörd och ledsen går jag självklart in hit för att klaga och råkar då snappa upp ytterligare en liten spoiler. (Varför är min hjärna så snabb på att se alla små detaljer?)

Så nu tycker jag iaf väldigt synd om mig själv. Tack och lov så rörde inget av det jag nu fick veta Shane. And that's really all that matters.

(Varför vissa namn är större - de tidigare kartorna har varit 3D, ett namn som ser större ut ligger längre fram... men så kanske det inte är på den där.)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Buffster » ons apr 12, 2006 19:27

brat: Spoilers är aldrig kul. Själv lyckas jag på något sätt få reda på småsaker som jag inte vill veta hela tiden.

En vilja av järn måste du verkligen ha. Själv hade jag ju tänkt att se L Word på tv men jag såg första avsnittet och sen (för att jag definitivt saknar en vilja av järn när det kommer till tv serier) så kunde jag inte hålla mig längre och såg ikapp serien på drygt en vecka.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Spuffy » sön apr 23, 2006 23:40

Igår började jag se the L Word! Jag såg första (dubbel)avsnittet och tyckte att det var väldigt bra, men var väl inte överväldigad - trodde jag. Ändå har jag hela dagen idag gått och tänkt på att jag vill se mer! Ikväll har jag sett de två nästföljande avsnitten, och även om jag egentligen inte har sett så mycket än känns det ändå som att jag kommer tycka väldigt mycket om den här serien! Känns jobbigt att behöva fara o jobba imorgon, hade hellre sett vidare. Och ja - Shane är HET. Wow. :eek:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav brat » mån apr 24, 2006 1:42

Spuffy - Underbart!! Du har så rätt. Det är lätt att bli besatt snabbt, det är jobbigt att jobba och Shane är het! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Buffster » mån apr 24, 2006 11:37

Spuffy skrev:Och ja - Shane är HET. Wow. :eek:

I'll take any excuse...

Bild

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav brat » tor maj 11, 2006 13:29

HURRA!!! :D
Den som väntar på något gott... måndag den 22/5 kl. 22:00 drar TV3 äntligen igång med den tredje säsongen!! YAY! Förvänta er många kommentarer från mig. Jag led grymt när jag såg s1-2 eftersom jag inte hade någon att prata om serien med. Tack vare den här tråden är allt det ändrat. Längtar!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tob » tor maj 11, 2006 13:33

brat skrev:HURRA!!! :D
Den som väntar på något gott... måndag den 22/5 kl. 22:00 drar TV3 äntligen igång med den tredje säsongen!! YAY! Förvänta er många kommentarer från mig. Jag led grymt när jag såg s1-2 eftersom jag inte hade någon att prata om serien med. Tack vare den här tråden är allt det ändrat. Längtar!

Yay.

Nästan så man blir sugen på att se om det, om inte för att lättare kunna hänga med i dina kommentarer, vad jag saknar L Word.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film