Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 3:43

Mmmm s16. Nej de har faktiskt varit otroligt dåliga. Slängs in Ralph och comicbook guy i alla avsnitt så man får något roligt att se iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » mån nov 22, 2004 9:36

Orkar inte läsa igenom hela tråden så jag frågar helt enkelt:
Någon som har sett The Tribe, och vet vart man får tag på den?
Kollade på den när jag var yngre och det gick på danska tv2.
Vet inte om det går där fortf. eftersom jag numer bor i sthlm och här har vi bara de finska kanalerna..
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » mån nov 22, 2004 9:45

The Tribe som i den nya zeelendska sf-såpan? Såg att den gick på Barnkanalen (kanalen stod på efter Animaniacs var slut, okej?) för ett tag sedan i varje fall. Och dvdn var recenserad i SFX -- men jag har aldrig sett den för nerladdning. (Men så har jag inte letat heller.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » mån nov 22, 2004 9:47

noike skrev:The Tribe som i den nya zeelendska sf-såpan? Såg att den gick på Barnkanalen (kanalen stod på efter Animaniacs var slut, okej?) för ett tag sedan i varje fall. Och dvdn var recenserad i SFX -- men jag har aldrig sett den för nerladdning. (Men så har jag inte letat heller.)

precis den!!
nej. jag har letat runt ett tag efter torrents men har inte haft nån lycka precis.. :?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » mån nov 22, 2004 9:48

Off: Jag tyckte Halloween-avsnittet var rätt roligt, men då är jag en rätt stor sucker för Halloween-avsnitten. Och det var ju ändå inte roligt på samma sätt som tidiga Simpsons var roligt. Förra veckan sög. Men jag tror att jag är en för stor älskare av serien i allmänhet för att någonsin helt ge upp, även om man tycker att de borde inse snart själva att charmen och humorn är mer eller mindre borta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » mån nov 22, 2004 11:03

Jag brukar gilla halloween-avsnitten, men jag tyckte det här var tråkigt..

Blir grymt sugen på att börja kolla på West Wing när du skriver om den caffeine. synd att den får en svacka ett tag, även om den verkar ha gått upp sig igen. Jag följde den sådär när det gick på SVT ett tag, men det håller inte att ruta in sitt liv efter tisdagar 21.00, så jag missade rätt mycket och gav upp nån gång runt slutet av säsong 2 tror jag..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 12:51

BOSTON LEGAL (ABC) - Executive producer Jeff Rake has opted to exit the freshman drama for unspecified reasons. Rake overaw the show's writing staff along with fellow executive producer Scott Kaufer. It's not clear who will replace him on the series. Rake, who has an overall deal with producer 20th Century Fox Television, will move on to developing his own projects or potentially come aboard one of the studio's other projects in the works for fall 2005..
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån nov 22, 2004 13:01

Off skrev:
BOSTON LEGAL (ABC) - Executive producer Jeff Rake has opted to exit the freshman drama for unspecified reasons. Rake overaw the show's writing staff along with fellow executive producer Scott Kaufer. It's not clear who will replace him on the series. Rake, who has an overall deal with producer 20th Century Fox Television, will move on to developing his own projects or potentially come aboard one of the studio's other projects in the works for fall 2005..

Hur stor grej är det här, hur stor inverkan kan det ha på serien? Jag känner inte igen Rakes namn sen innan, vet int ehur mycket vi har honom att tacka för seriens genialitet, så, bitte, please, darlings, informera mera.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 13:10

Jag har ingen aning. Jag är Mr Copy and Paste, någon annan får berätta vad det betyder. James Spader och William Shatner är ju fortfarande kvar så det kan väl inte bli hur dåligt som helst.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån nov 22, 2004 13:36

Denny Crane!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav karykh » mån nov 22, 2004 17:55

Är bara tvungen att säga att det är nog snart dags att börja se på Naruto igen för er som har slutat, verkar blir intressant nu efter senaste avsnittet. (108)
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 18:12

Karykh jo jag fastnade i träsket igen :D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav karykh » mån nov 22, 2004 18:18

Bra, för mitt inlägg var pretty much riktat mot dig.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 18:30

Jo jag fick den känslan. Inte särskilt många andra animetittare här :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » mån nov 22, 2004 18:51

anime kan vara bra, men naruto är skräp.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav karykh » mån nov 22, 2004 22:19

Noggster: Stop Hating

Where's the luv
IRC

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Tinder » ons nov 24, 2004 4:26

Såg de 4a andra avsnitten av 4400 idag och måste säga att serien var riktigt bra. Så jobbigt bara att man nu måste vänta över ett halvår på andra säsongen.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » fre nov 26, 2004 5:06

Bild
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre nov 26, 2004 13:29

Off. Heheh! :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » lör nov 27, 2004 14:43

Jag blir alldeles nervös av att se Larry David på Seinfeld-extramaterialet. Jag väntar mig hela tiden att han ska göra något Curb Your Enthusiasm-korkat och börja skrika åt människorna bakom kameran.

Rätt roligt att få veta att hans fru heter Laurie, dock. Larry & Laurie David...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Joamna » lör nov 27, 2004 22:21

caffeineaddict skrev:Jag blir alldeles nervös av att se Larry David på Seinfeld-extramaterialet. Jag väntar mig hela tiden att han ska göra något Curb Your Enthusiasm-korkat och börja skrika åt människorna bakom kameran.

Rätt roligt att få veta att hans fru heter Laurie, dock. Larry & Laurie David...

Åh, har du köpt dvdn?
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör nov 27, 2004 23:03

Flisa: Jupp, ett höjdarköp. Massor med extramaterial, bilden är så bra som man överhuvudtaget kan få på en sitcom och de första säsongerna är ännu roligare än jag mindes. Min favorit hittills i omtitten är nog The Library med Philip Baker Hall som bibliotekspolisen Bookman, men det finns många andra höjdare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » lör nov 27, 2004 23:04

S01 tycker jag rent ut sagt är dålig men då den bara är 4 avsnitt så gör det inte så mycket då kvaliteten ökar något så otroligt mycket s02-3.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Joamna » lör nov 27, 2004 23:07

caffeineaddict skrev:Flisa: Jupp, ett höjdarköp. Massor med extramaterial, bilden är så bra som man överhuvudtaget kan få på en sitcom och de första säsongerna är ännu roligare än jag mindes. Min favorit hittills i omtitten är nog The Library med Philip Baker Hall som bibliotekspolisen Bookman, men det finns många andra höjdare.

Åh va bra! Min far fyller 50 strax innan jul och vi är lite galna i Seinfeld i våran familj så jag och min bror ska köpa dvdn till honom då. Lär bli mycket dvd tittande vid jul :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör nov 27, 2004 23:27

Off: Du har helt rätt, det är tur att serien blev så mycket bättre så pass fort. Nu är jag fem avsnitt in i S3 och det är riktigt roligt. George Costanza är ett mästerverk.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav nata » tis dec 07, 2004 1:59

Nu när man blivit berövad sin dagliga Buffy-dos är de TVrelaterade glädjeämnena få and far between. Och det är endast pga det (buffyabstinensen) som jag kan förklara och rättfärdiga glädjen jag kände för seriestarten av Top Model 3. (det är ingen idé att försöka leta efter en logisk koppling mellan buffybeundrande och TopModel3start glädje – Cos’ you might strain something)

Vilket första avsnitt sedan! Det hade allt man kunde önska sig. Bar fight, komplett med urartande dance battle, tjejer som häller drinkar på varandra, flygande glas! – BLOD!!! Blev oändligt besviken på “I’m so bad and from the getto”-tjejen. All talk and no play. INGEN arg, ung tjej går bara ifrån en sådan attack. Hon slänger ett glas tillbaka ev. drar bruden i håret, spottar, WHATEVER, men hon går inte därifrån! Stackars producenter, (och jag som tittare) som missade en RIKTIG fight.
Sedan hade vi det stora avslöjandet. ”I’m blind.” - Gashp! Shock! Horror! – tårar och gruppkramar. THE DRAMA!!! Jag älskar det!

Det är så skönt med en serie som går direkt till den s.k. pudelns kärna i dagens TV-värld: vinn eller försvinn beroende på ditt utseende. Det känns ärligt och så härligt att slippa skämmas över sin totala utseende fixering. Även om det måste kännas jobbigt för de tjejer som bara var där för att statuera exempel. Som den väldigt magra flickan som alla klassade som ett anorexia-fall.

Vem var då vackrast i mina ögon? – Can I get a YAYA!
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion

Inläggav noike » tis dec 07, 2004 2:03

nata skrev:Nu när man blivit berövad sin dagliga Buffy-dos är de TVrelaterade glädjeämnena få and far between.

Finns hur mycket bra tv som helst där ute. Man kunde inte tro det för ett år sedan, men så är det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis dec 07, 2004 2:37

Det finns iallafall tillräckligt mycket för att inte rättfärdiga top model ;)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tis dec 07, 2004 11:19

nata skrev:Text var det här.

Reality shows. Still evil. Not in a good way. Sorry.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav nata » tis dec 07, 2004 14:03

Eftersom även Gilmore Girls och Dead Like Me avslutats (för säsongen ev. för gott?) har min lista över "måste se"-serier reduserats till...en. Och det är inte ens nya avsnitt :( (jag tänker på Scrubs)
Andra serier på TV just nu kan jag vara utan. (räknar inte Angel eftersom jag redan sätt allt)

Kan det vara så att Joss&Co förstört mig för andra serier? (...vid närmare eftertanke är det inte sant)

Reality-tv är så nära ondskan som man kan komma. Tanken på vilka underbara serier tablåerna skulle kunna vara fyllda av om det inte var för all denna skit (ja, jag är medveten om att TM3 i allra högsta grad är dynga - sa jag att glädjen var ologisk?) gör att man vill gråta.

(3x10)
Kelso : Hey champ. What has two thumbs and doesn't give a crap? Bob Kelso. How ya doin'?
(3x13)
Kelso: Perry, what has two thumbs and still doesn't give a crap? Bob Kelso! I thought we'd met.
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film