Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån jun 05, 2006 19:26

Såg igenom Hustle s01-3 förra veckan. Suverän underhållning. Ibland var det lite väl enkelt att lista ut vad som skulle ske men skådespelarna och dialogen vägde upp för det. Rekommenderas!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » mån jun 05, 2006 21:28

Off skrev:Såg igenom Hustle s01-3 förra veckan. Suverän underhållning. Ibland var det lite väl enkelt att lista ut vad som skulle ske men skådespelarna och dialogen vägde upp för det. Rekommenderas!

Jag borde se, men det blir nog att vänta tills jag får råd att köpa. För Spooks ger en sablans mersmak för brittisk kvalitéts-TV på DVD.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Matt » tis jun 06, 2006 1:18

AKS skrev:Ser fram emot Blade. Har sett trailern som är okej, men inte överdrivet bra. Tror dock på serien ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=MgiFDV6Un_Q

Jag tyckte trailern bara såg ut som en kopia av filmerna. Eller iallafall att karaktären Blade är en kopia. Och visserligen ska det ju vara en fortsättning på filmerna. Men karaktären behöver väl inte ha samma repliker och samma poser?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » tis jun 06, 2006 2:59

Matt skrev:
AKS skrev:Ser fram emot Blade. Har sett trailern som är okej, men inte överdrivet bra. Tror dock på serien ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=MgiFDV6Un_Q

Jag tyckte trailern bara såg ut som en kopia av filmerna. Eller iallafall att karaktären Blade är en kopia. Och visserligen ska det ju vara en fortsättning på filmerna. Men karaktären behöver väl inte ha samma repliker och samma poser?

Good point, man, och helt säker blev jag inte på Sticky efter det där, men förhoppnings kan han göra rollen till sin egen även om han kanaliserar gamle Wes lite för mycket i början.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jun 07, 2006 22:45

Sett ReGenesis 1x1-3, vet inte riktigt hur man ska beskriva den.

Piloten var regisserad av en autist så det var snyggt men ingen personregi alls -- vilket gjorde en del konstiga saker med hur folk agerade. Allt fram riktigt bra till löjligt. Men som sagt, det är snyggt gjort. Mikrobiologer som håller på emd virus-variant av CSI fast Kanadensisk och med en arc. Och ett jävla irriterade soundtrack, något som de mixat in på precis lite för hög volym så att det stör dialogen på sina ställen. Men jag gillar det i övrigt faktiskt. Känns lite konstigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » tor jun 08, 2006 15:08

Någon som sett serien Texas Swat och kan säga om den är något att ha?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » fre jun 09, 2006 22:52

Haha, gud vad jag älskar Charlie Murphy's True Hollywood Stories på Chappelle's Show. "I'm Rick James, bitch!" :D Den sketchen blir jag aldrig less på.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör jun 10, 2006 4:23

Windfall 1x01... helt okej, men jag hoppas det blir bättre än såhär. Fanns en del intressanta karaktärer med bra potential, men jag hoppas det inte går förlorat p.g.a att det är så många huvudkaraktärer. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jun 10, 2006 11:07

AKS skrev:Haha, gud vad jag älskar Charlie Murphy's True Hollywood Stories på Chappelle's Show. "I'm Rick James, bitch!" :D Den sketchen blir jag aldrig less på.

Det och REal World-sketchen är fanimig höjdpunkterna i hela serien! OCH WAYNE ROONEY! Nej vänta......... vafan heter Whose Line-kilen?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » lör jun 10, 2006 11:10

caffeineaddict skrev:
AKS skrev:Haha, gud vad jag älskar Charlie Murphy's True Hollywood Stories på Chappelle's Show. "I'm Rick James, bitch!" :D Den sketchen blir jag aldrig less på.

Det och REal World-sketchen är fanimig höjdpunkterna i hela serien! OCH WAYNE ROONEY! Nej vänta......... vafan heter Whose Line-kilen?

Haha, caffe är fotbollsskadad!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » lör jun 10, 2006 11:20

Windfall 1x01 - helt otroligt bra!
Om en series första avsnitt kan få en att gråta fler gånger än man kan räkna så är den fantastisk. :cry:
Att få se folk bli så lyckliga och glada gör mig så glad. :o
Helt sjukt. Jag känner mig helt utmattad efter att sett färdigt den. :eek:
och det är många karaktärer, vilket är tur, för annars hade det blivit segt. ;)
Den här serien kommer nog snabbt bli en av mina favoriter. 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jun 10, 2006 11:51

caffeineaddict skrev:

Ja, Real World-sketchen är också en extrem höjdare. Jag gillar också den svarte KKK-ledaren. Så de är nog mina tre favoriter som jag kan komma på nu:

1. Charlie Murphy's True Hollywood Stories
2. The Real World
3. Black KKK

Gud, vad jag älskar Chappelle! Hoppas han kommer tillbaka på ett eller annat vis och hoppas att de sketcher han spelade in för S3 är bra. 9 juli...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jun 10, 2006 12:58

Glorificus skrev:Windfall 1x01... helt okej, men jag hoppas det blir bättre än såhär. Fanns en del intressanta karaktärer med bra potential, men jag hoppas det inte går förlorat p.g.a att det är så många huvudkaraktärer. ;)

Om du följer serien och den rycker upp sig, skriv om det då. För jo, den hade potential men utförandet var lite för mediokert för min del.

caffe: "Is Wayne Brady gunna have to choke a bitch?"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör jun 10, 2006 13:02

noike skrev:caffe: "Is Wayne Brady gunna have to choke a bitch?"

Bäääst! :D Det och Charlie Murphy är fan hela seriens höjdpunkter.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör jun 10, 2006 13:09

Lite blandade utlåtanden om Windfall ser jag, men sen brukar ju LWes tycka det mesta är fantastiskt så det är lite svårtolkat. ;) Har inte hunnit se avsnittet ännu men kommenterar det senare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör jun 10, 2006 14:18

Illyria skrev:Lite blandade utlåtanden om Windfall ser jag, men sen brukar ju LWes tycka det mesta är fantastiskt så det är lite svårtolkat. ;) Har inte hunnit se avsnittet ännu men kommenterar det senare.

Men för mig har inte en serie börjat så här starkt sen Lost och Prison Break.
Jag är helt förtjust i Windfall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jun 10, 2006 14:48

Det låter onekligen intressant eftersom jag gillade Lost i början och älskar Prison Break och all dess otrolighet! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jun 10, 2006 15:13

AKS skrev:Det låter onekligen intressant eftersom jag gillade Lost i början och älskar Prison Break och all dess otrolighet! :)

Windfall har som både Lost och Prison Break många karaktärer och en intressant utgångshandling som farscinerar mig.
Sen om den kan hålla samma spänning som Prison Break och samma mystik som Lost tror jag inte, det är inte det den är ute efter. Det kommer nog vara mer karaktärsfokuserat med drama. Det kan gå åt många håll, och jag hoppas bara att jag kommer gilla fortsättningen lika mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jun 10, 2006 17:01

Jag kommer inte att börja ladda ner Windfall än, men hör jag fler positiva omdömen för de kommande avsnitten så ger jag den nog en chans.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jun 10, 2006 17:05

Om den inte innehåller samma "spänning" som Prison Break (och 24) så blir jag bara glad. Ska se avsnittet nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » lör jun 10, 2006 18:13

Windfall 1.01: Piloten var rätt okej, inte något att verkligen hurra över men inget jag direkt ogillade heller. Kommer ge den några fler avsnitt, se hur allt utvecklas med pengarna och karaktärerna. Känns som vissa karaktärer har en viss potential ivarjefall, men vi får väl se.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » sön jun 11, 2006 22:46

Windfall piloten var helt ok. Har redan skrivit någonstans för längesedan att jag tycker temat är väldigt intressant. Men jag tror det kommer bli för mycket karaktärer. Skillnaden mot Lost är ju att detta är hoppas jag ett mer renodlat karaktärsdrama och då känns det som att många karaktärer kan bli ett problem.

Jag kände mig ganska road av första avsnitten och skall defintivt se 3-4 avsnitt till iaf. Men jag tror jag kommer gilla det och att det växer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 15:00

Jag börjar än en gång bli nyfiken på att se Star Trek, för att det måste vara otroligt häftigt att ha sett allt Star Trek!

Eftersom Enterprise utspelar sig före TOS, bör man se den före då?
För mig är det inte ett alternativ att inte se det i kronologisk ordning.
Jag tror att om jag börjar se Enterprise och gillar det kommer det vara lättare att fortsätta se än om jag måste se TOS först.

Någon som sett och vet?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis jun 13, 2006 15:09

LWes skrev:Jag börjar än en gång bli nyfiken på att se Star Trek, för att det måste vara otroligt häftigt att ha sett allt Star Trek!

Eftersom Enterprise utspelar sig före TOS, bör man se den före då?
För mig är det inte ett alternativ att inte se det i kronologisk ordning.
Jag tror att om jag börjar se Enterprise och gillar det kommer det vara lättare att fortsätta se än om jag måste se TOS först.

Någon som sett och vet?

Kontinuiteten mellan Enterprise och TOS är inte såpass stark att det gör någon egentlig skillnad, skulle jag tro. Fast kör du serierna i kronologisk ordning kommer du om inte annat börja och avsluta ditt trekkande med de två sämsta serierna. Alltid något :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis jun 13, 2006 22:12

ReGenesis 2.07 -- fanns bara i 116MG mp4-format, the bastards -- och det börjar bli smärtsamt. Snart klar med säsongen och jag vill ha mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 22:17

Just det, ReGenesis vill jag också se...

Är det en väldigt lugn och långsam serie, eller är den spännande och intensiv?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis jun 13, 2006 22:21

LWes skrev:Just det, ReGenesis vill jag också se...

Är det en väldigt lugn och långsam serie, eller är den spännande och intensiv?

Det handlar som sjukdomar och med säsongshandling uppdelat i en hel del små miniarcar. Långsam, lugn, intensiv, och ibland osentimentalt brutal.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 15:53

Saved 1.1 Postiv överaskning. Kände mig väldigt road av det och kommer defintivt kika några avsnitt till.

Jag hoppades innerligt att man hade låtit mamman dö. Det hade skapat en tyngre ton för serien.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons jun 14, 2006 16:08

Saved 1.1 Helt okej avsnitt. Kommer att ge den 2-3 avsnitt till innan jag bestämmer mig för om den är värd att följa. Fanns delar jag gillade och delar jag inte gillade som t ex

att man får se hur "offren" hamnade där de hamnade. Ointressant och av nån anledning gillar jag det inte alls.

Håller med om att mamman (mostern?) borde ha fått dö.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 16:16

AKS skrev:att man får se hur "offren" hamnade där de hamnade. Ointressant och av nån anledning gillar jag det inte alls.

Håller med om att mamman (mostern?) borde ha fått dö.

Jag säger varken bu eller bä för offrens flashbacks än så länge. Men det lär bli tröttsamt om det skall hålla på som det gjorde nu, mest för sakens skull och så länge det inte har någon betydelse eller följs upp på något sätt så kan dem gott strunta i det helt.

Kanske var mostern. Du har nog rätt. Om hon benämndes så är det nog troligare att du hörde det än mig.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film