Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis aug 28, 2007 7:28

LauraP skrev:Breakfast on pluto tyckte jag mycket om!

En av de lokala videonasarna, den anrika, har (möjligen hade) BoP som billig ex-rental och jag har varit på väg att köpa, mycket tack vare Cillian, men hållit mig ifrån baserat på att Neil Jordan är lite ojämn. Har jag fått för mig, i alla fall. Tid att tänka om?

Disco pigs tyckte jag inte lika mycket om.

Och den här, som postats förr, älskade jag. Underbar, udda, gripande, Cilian och Elaine. Elaine! Mm.

AKS: Åhå? Jag har varit lite sugen på att testa men aldrig gjort, någon av dom. Kanske tid att tänka om igen. Tid för omtanke. Det låter fint.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 7:38

Jag tycker att det funkar bra. Jag har tvåfilmserbjudandet och har i princip alltid en film hemma och två att välja på då ingen är på väg till eller från Lovefilm. Om jag skickar en film före lådtömning på måndag har jag en ny på onsdag 95% av gångerna. Och som sagt, på senare tid har jag bara fått förstahandsval. Lovefilm var värdelöst för ett år sen eller så, men nu är jag mycket nöjd.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LauraP » tis aug 28, 2007 13:28

disco pigs var ju inte dålig, jag hade bara trott att jag skulle tycka ännu mer om den. Och så tyckte jag bättre om breakfast on pluto. jag köpte båda billigt. 59 eller 69 kronor på discshop
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Off » tis aug 28, 2007 15:07

Knocked up var en av de roligaste filmerna jag sett på väldigt länge. Skrattade nästan hela tiden åt den. Massor av Undeclared/F&G/40 year old virgin skådisar och en bra story också.

Fick mig att bli ännu mer laddad för Superbad. Rogen for president.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis aug 28, 2007 17:06

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis aug 28, 2007 17:08

noike skrev:NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Frakk.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » tis aug 28, 2007 18:41

:roadkill:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tis aug 28, 2007 21:28

That's not appropriate babysitter behavior, Laurie!

Halloween 2007.

Alltså, remakes på klassiska skräckfilmer är något vi ser ALLDELES för ofta nuförtiden. Speciellt som de nästan utan undantag är skrattretande usla; man behöver ju bara se på MTV-ifieringen av Carpenters The Fog som kom häromåret. Och med tanke på hur många kassa uppföljare hans Halloween fick skulle man kanske inte ha så höga förhoppningar på en remake på originalet.

Men sakta i backarna. För här är det Rob Zombie som håller i spakarna, Malcolm McDowell spelar över lika härligt som Donald Pleasance i originalet, och det blir faktiskt riktigt bra. Zombie har tänkt ett varv till runt det här med offer/förövare och fördjupat både Michael Myers och Sam Loomis karaktärer - det här är en Halloween för Columbinegenerationen. Zombie är ju, som namnet antyder, en fan av blod och slafs så det blir förstås mycket sådant; men också, trots att han håller sig nära originalet, den där krypande känslan av osäkerhet, att man inte riktigt vet vad som ska hända, hur mycket han ska ändra, vem som ska klara sig, och hur... kort sagt, det blir något så sällsynt som en skräckfilm; naket, våldsamt, otäckt, skitigt och så långt ifrån PG13 och Kevin Williamson man kan komma.

Stora problemet är Laurie Strode, som här förvandlats från en relativt kapabel tjej till ett hopplöst våp. I gengäld har Michael Myers fått huvudrollen, mer mänsklig, mer trovärdig; jag vet fortfarande inte om det gör honom till ett bättre eller sämre monster, men det ger ytterligare ett lager. Halloween 2007 ersätter inte Halloween 1978; det är en kommentar till den, en cover med lite mer distade gitarrer och en extra vers som ger en lite besk bismak till de gamla. En stark 3/5 kan den få.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis aug 28, 2007 21:35

Såg du workprinten som läckte? Ska tydligen finnas vissa ordentliga skillnader mellan den och den version som kommer gå upp på bio.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis aug 28, 2007 21:38

caffeineaddict skrev:Såg du workprinten som läckte? Ska tydligen finnas vissa ordentliga skillnader mellan den och den version som kommer gå upp på bio.

Jo, jag har också hört glunkas något sådant. Du har inte hört vad skillnaderna ska vara?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis aug 28, 2007 21:45

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:Såg du workprinten som läckte? Ska tydligen finnas vissa ordentliga skillnader mellan den och den version som kommer gå upp på bio.

Jo, jag har också hört glunkas något sådant. Du har inte hört vad skillnaderna ska vara?

Det jag hörde mest om var tydligen rymningen från sjukhuset: http://www.chud.com/index.php?type=news&id=11602

In the theatrical version, Michael is being moved inexplicably on the night before Halloween and suddenly, and seemingly without much provocation, bursts his chains and kills the guards. In the cut that has been leaked, the guards are raping a female inmate and try to convince Michael to join in. You have to assume that this version of the escape, which was apparently hated in test screenings, was meant to make Michael more of a sympathetic protagonist.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LauraP » tis aug 28, 2007 21:46

A scanner darkly Hm.... vet inte riktigt vad jag ska sätta för betyg på den, jag måste nog se om den. Först tyckte jag att det var jobbigt med animationstekniken, men det gick över. Tog lång tid för filmen att komma framåt, men det är inte nödvändigtvis något dåligt... Jag gillade den, frågan är hur mycket?
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav A bear » tis aug 28, 2007 21:47

(spoiler Halloween 2007) OK, det innebär ju i så fall att de går tillbaka till förklaringen i originalet, i princip. Vilket jag inte har något större problem med; den scenen är rätt... ghaaaa. Och inte på ett bra sätt. Det är en bra twist, men jag kan både ha och mista den.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Ankh » tis aug 28, 2007 23:30

Die Hard 4.0! Vulken underbar underbarunderbar fulländad actionrulle!
Jag är lyrisk!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Nyx » tis aug 28, 2007 23:38

adolvsson skrev:

Frakk.

Second that Frakk.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Eisa » ons aug 29, 2007 12:55

Igår såg jag Parfymen, den var skrattretande dålig och pretentiös. Och slutet, SLUTET?!? Vad fan var det? Jag antar att den kanske upplevs som vackrare och vettigare om man läst boken, men som film var den bara låååångtråkig och störd.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Tomas » ons aug 29, 2007 19:25

Nyx skrev:
adolvsson skrev:

Frakk.

Second that Frakk.

:cry:
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » ons aug 29, 2007 20:45

Fick en oövervinnelig lust att se romcoms. Så jag bunkrade upp.
Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons aug 29, 2007 20:55

Såg faktiskt Kill the Man häromdagen. Måste erkänna att jag tyckte den var äckligt värdelös, Josh Malina till trots. WaH, Fight Club och Shaun är ju höjdare dock. Better Off Dead har jag faktiskt inte sett.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons aug 29, 2007 20:58

caffeineaddict skrev:Måste erkänna att jag tyckte den var äckligt värdelös, Josh Malina till trots.

Du är värdelös.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons aug 29, 2007 20:59

*fniss*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons aug 29, 2007 21:00

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Måste erkänna att jag tyckte den var äckligt värdelös, Josh Malina till trots.

Du är värdelös.

Nee. Billig möjligen, men ett visst värde har jag. Två folköl och en påse chilinötter minst.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons aug 29, 2007 21:03

caffeineaddict skrev:
noike skrev:

Du är värdelös.

Nee. Billig möjligen, men ett visst värde har jag. Två folköl och en påse chilinötter minst.

Okej då. En billig, äcklig Miller Lite.

(Det finns för övrigt folk som inte tycker om Bubba Ho-Tep. Det är något fel på världen.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons aug 29, 2007 21:43

noike skrev:(Det finns för övrigt folk som inte tycker om Bubba Ho-Tep. Det är något fel på världen.)

Jag begåvades med den insikten i bilen på väg till dig i lördags. Höll på att dåndimpa direkt.

Och Kill the Man ROCKAR! Hårt. Jag ville bara ha det tillagt också. Såg Vacancy i veckan nu för Luke Wilson och Kate Beckinsale var med, och i förtexterna upptäckte jag Frank Whaley vilket blev en sjujäkla bonus. Jag gillade filmen. Ruskigt lågbudget och b-känsla, men jag gillade det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » fre aug 31, 2007 14:29

Såg precis Doctor Strange. Den senaste av Marvels och Lion Gates animerade filmer. Jag får lov att säga att detta var helt klart den bästa hittils. Nu har jag visserligen inte sett Invincible Iron Man, men Ultimate Avengers 1 och 2 var riktigt bra, men jämfört med Doctor Strange tappar de ordentligt. Mörkare och coolare än sina föregångare, kopplat med riktigt snygga animeringar gör lätt detta till Marvel/LGs bästa samarbete hittils.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » fre aug 31, 2007 23:41

Ikväll såg jag Little Children. Då jag sett foton från filmen så har jag fått intrycket av att det är en mörk film, ett mörkt drama och visst... dessa inslag finns där. Ganska mycket dessutom. Men i början är den mest rolig och underhållande rakt av. Jag skrattade till och med högt minst ett par gånger då jag såg filmen och var nära att fälla en tår andra gånger.

Överlag är detta ett väldigt starkt drama där jag känner med alla karaktärer samtidigt som jag tycker illa om dem eller föraktar dem. Kate Winslet är lysande som vanligt, men jag nästan hånskrattade under en scen då Kate beskrevs (underförstått) som inte särskilt fin alls. Visst!

9 av 10 och det är oerhört sällan en film får det betyget av mig.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre aug 31, 2007 23:49

Den ska jag se. Regissören har även gjort ett Carniváleavsnitt och agerat röst åt Ol' Drippy i Aqua Teen Hunger Force. Maximalt med respekt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör sep 01, 2007 7:47

Ja, Little Children måste ses. Todd Fields första film, In the Bedroom, är en av 2000-talets allra bästa hittills IMHO (Björn, har du sett den än? ;) ). Och förutom Carnivale och ATHF-inblandningen var han dessutom med som skådis (och gjorde bra ifrån sig) i Eyes Wide Shut, vilket också ger cred.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 9:06

Jag är faktiskt inte så jätteförtjust i In the Bedroom. Jag tycker definitivt att den är bra, men den levde aldrig upp till mina förväntningar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör sep 01, 2007 19:38

Så ett år efter alla andra har jag sett Grizzly Man. Riktigt ruskigt bra. Treadwell känns välvilligt galen -- vilket görs värre av en besatthet kombinerat med en alldeles för stor dos naivitet. (Kolla bar på bilderna från hans skolföreläsningar.) Hans "I love you"-mantra i tid och otid, vilket kommer i samma scener i kontrast till hans nervösa sätt att se över axelen. Först trodde jag han bara var besatt, men det hade inte förklarat hälften av hans beteende.

Samtidigt är det en intressant inblick i geurilla naturfilming. Omtagningar, självmytologiseringar, undvika kontakt med människor, och medveten påverkan av naturen. Materialet Treadwell filmade känns redan det som en Herzog-produktion.

Och han helikopterpiloten i början var en bra mycket sämre människa än Treadwell. Att tycka att någon man inte riktigt förstår eller håller med förtjänar att bli uppäten är trångsynt och idiotiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film