Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tor mar 09, 2006 18:47

A bear skrev:Eli Roth är en busy little beaver. Nu ska han filma Stephen Kings "Cell". Har väl potential att bli den första Kingfilmen som är bättre än bokförlagan...
Eli Roth skrev:It should feel like an ultra-violent event movie. FUCK this is gonna be so damn fun!!!!!!! I can't wait!!!!!

Trots att The Hostel var fullständigt vedervärdig så har mina förhoppningar om Eli Roth inte raserats helt och hållet. Ser framemot att följa projektet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » tor mar 09, 2006 20:16

Edit: Eh, ja, det är alltså Pingvinresan det gäller...

A bear skrev:Kanske är det, som Glory sade, på franska man ska se den, i vilket fall jag är körd.

Äsch, det är ju bara att lära sig franska.
:D

Men ja, jag har visserligen inte sett den engelsk- eller svenskspråkiga versionen, men det är delvis just den franska dialogen som gör att jag inte kan sluta tänka på filmen och tänker se om den snart igen.

Har dessutom hört att de verkligen gjort en *annan version* för att passa en mer internationell/kommersiell publik..! Crazy. Den internationella och franska är alltså inte samma film... t.ex. är musiken som skrevs speciellt för den franska utbytt (!), och perspektivet för dialogen. Generellt av de recensioner jag läst där man jämför den franska och amerikanska så får jag uppfattningen av att den amerikanska är mer som vilken Discovery-dokumentär som helst jämfört med den känsla man får från originalversionen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Peppe » tor mar 09, 2006 20:34

Glorificus skrev:Edit: Eh, ja, det är alltså Pingvinresan det gäller...

A bear skrev:Kanske är det, som Glory sade, på franska man ska se den, i vilket fall jag är körd.

Äsch, det är ju bara att lära sig franska.

Men ja, jag har visserligen inte sett den engelsk- eller svenskspråkiga versionen, men det är delvis just den franska dialogen som gör att jag inte kan sluta tänka på filmen och tänker se om den snart igen.

Har dessutom hört att de verkligen gjort en *annan version* för att passa en mer internationell/kommersiell publik..! Crazy. Den internationella och franska är alltså inte samma film... t.ex. är musiken som skrevs speciellt för den franska utbytt (!), och perspektivet för dialogen. Generellt av de recensioner jag läst där man jämför den franska och amerikanska så får jag uppfattningen av att den amerikanska är mer som vilken Discovery-dokumentär som helst jämfört med den känsla man får från originalversionen.

Funkar det bra att se franska med ordentliga subtitles? om det ens finns ordentliga subtitles?
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Glorificus » tor mar 09, 2006 21:06

Ja, det blir ju som att se t.ex. en japansk film med undertexter när man inte kan japanska. Så det borde fungera utmärkt. :)

Ser att det finns på http://www.undertexter.se, om man söker efter "marche". Står att det är texten till franska originalversionen, så det är ju perfekt! Se den. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Veidit » fre mar 10, 2006 14:31

Verkar finns många tankar om Date Movie (inga direkt positiva): http://www.klavertramp.se/node/55
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 18:13

Förolämpningshumor är min humor (Hej-hej till Red Dwarf och Black Adder!) så det var himla kul läsning om Date Movie:
"I would pay someone to kick me in the balls for paying to see this movie."

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre mar 10, 2006 18:15

AKS skrev:Förolämpningshumor är min humor (Hej-hej till Red Dwarf och Black Adder!) så det var himla kul läsning om Date MOvie:
"I would pay someone to kick me in the balls for paying to see this movie."

Ohh på tal om Red Dwarf (ja nu jäklar byter jag ämne) så fick jag hem säsong 1-7 i vad som ska vara "ojapanska" releaser. Har försökt kolla på RD ett gäng gånger de senaste åren men har alltid stört mig på konstiga klipp. Nu jäklar ska det njutas av serien med de största svinen i rymden.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 18:18

Off skrev:Ohh på tal om Red Dwarf (ja nu jäklar byter jag ämne) så fick jag hem säsong 1-7 i vad som ska vara "ojapanska" releaser. Har försökt kolla på RD ett gäng gånger de senaste åren men har alltid stört mig på konstiga klipp. Nu jäklar ska det njutas av serien med de största svinen i rymden.

Jag är glad för din skull. Den kärlek jag en gång i tiden kände för Red Dwarf går inte att formulera i ord. (Min fixering vid Buffy, att se tolv avsnitt per dag och se vissa avsnitt femton gånger, är mild i jämförelse.) Därför är jag glad för alla som får se serien för tredje eller tionde eller första gången. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre mar 10, 2006 18:19

AKS skrev:
Off skrev:Ohh på tal om Red Dwarf (ja nu jäklar byter jag ämne) så fick jag hem säsong 1-7 i vad som ska vara "ojapanska" releaser. Har försökt kolla på RD ett gäng gånger de senaste åren men har alltid stört mig på konstiga klipp. Nu jäklar ska det njutas av serien med de största svinen i rymden.

Jag är glad för din skull. Den kärlek jag en gång i tiden kände för Red Dwarf går inte att formulera i ord. (Min fixering vid Buffy, att se tolv avsnitt per dag och se vissa avsnitt femton gånger, är mild i jämförelse.) Därför är jag glad för alla som får se serien för tredje eller tionde eller första gången. :)

Tror faktiskt aldrig jag sett RD från första till sista avsnitt. Följde det på SVT när det gick där och har sen sett ströavsnitt då och då. This is so gonna rock.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 18:21

Åh! Så en del avsnitt kanske du ser för första gången?! *avundsjuk* Vad kul! Det är ju dock ett enormt kvalitetsfall mellan S6 och S7. Finns guldkorn i S7, men de är få. Tyvärr. Men S1-S6 är så fantastiska att du ändå kommer att ha det fantastiskt underbart en tid framöver nu.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre mar 10, 2006 18:26

AKS skrev:Åh! Så en del avsnitt kanske du ser för första gången?! *avundsjuk* Vad kul! Det är ju dock ett enormt kvalitetsfall mellan S6 och S7. Finns guldkorn i S7, men de är få. Tyvärr. Men S1-S6 är så fantastiska att du ändå kommer att ha det fantastiskt underbart en tid framöver nu.

Något avsnitt borde jag ju ha missat men de flesta har jag nog sett om än då med dåliga japanska rippar där vissa saker oförklarlingen klippts bort. Jag längtar redan efter några av mina Rimmerfavoriter såsom när han får en planet av vaxdockor att raderas ut på grund av krigsföring.

Hmm film var det kanske ja.... Jag såg Harry Potter and the goblet of fire på c+ för någon vecka sedan. Precis som de andra filmerna var den helt ok för en lat söndagseftermiddag.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 18:35

Off skrev:Något avsnitt borde jag ju ha missat men de flesta har jag nog sett om än då med dåliga japanska rippar där vissa saker oförklarlingen klippts bort. Jag längtar redan efter några av mina Rimmerfavoriter såsom när han får en planet av vaxdockor att raderas ut på grund av krigsföring.

Ja, den är kul. Även andra Rimmeravsnitt såsom Rimmerworld och Terrorform är mycket trevliga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » fre mar 10, 2006 19:01

Jag tycker JFK-avsnittet av Red Dwarf är extremt kul.

Har sett Red Dwarf alldeles för osammanhängande, får nog också ta och se det i ordning nån gång väldigt snart!

No Women, No Hope, No Curry!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 19:28

Bender skrev:Jag tycker JFK-avsnittet av Red Dwarf är extremt kul.

Det är första avsnittet i S7 som jag inte är så förtjust i. Det avsnittet är dock okej, men förlorar i känsla på att det inte är en studiopublik där.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 23:11

Spoorloos

Låt oss lista de saker som gör denna film till en bättre film än den amerikanska versionen (The Vanishing m. Kiefer Sutherland och Jeff Bridges). Nej, förresten. Det tar för lång tid. =)

Denna film är verkligen överlägsen remaken. Allt från skådespeleri till genomförande. Filmen är holländsk och från 1988 vilket jag vet inte skulle stoppa så många på detta forum från att se filmen. Men skulle det vara så att Holland och 1988 låter avskräckande: fear not, det är en oerhört "lättsedd" film. Den är dock, enligt mig, inte en thriller, men väl ett mycket intressant drama om en sociopatisk mördare och det lidande han orsakar.

Spoiler för Spoorloos och The Vanishing
Det bästa är dock att det hemska slutet i den amerikanska versionen lyckligtvis inte finns med i originalet!! Yay! I The Vanishing så lyckas snubben på nåt vis komma upp från graven och ta död på mördaren. Här slutar det med att Rex dör. Oerhört mycket bättre. Jag satt och var rädd för det amerikanska slutet filmen igenom så då jag insåg att Rex skulle dö så var det, bisarrt nog, en lättnad.

Riktigt bra film tycker jag. (8/10)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » fre mar 10, 2006 23:35

AKS skrev:Spoorloos

Låt oss lista de saker som gör denna film till en bättre film än den amerikanska versionen (The Vanishing m. Kiefer Sutherland och Jeff Bridges). Nej, förresten. Det tar för lång tid. =)

Denna film är verkligen överlägsen remaken. Allt från skådespeleri till genomförande. Filmen är holländsk och från 1988 vilket jag vet inte skulle stoppa så många på detta forum från att se filmen. Men skulle det vara så att Holland och 1988 låter avskräckande: fear not, det är en oerhört "lättsedd" film. Den är dock, enligt mig, inte en thriller, men väl ett mycket intressant drama om en sociopatisk mördare och det lidande han orsakar.

Spoiler för Spoorloos och The Vanishing
Det bästa är dock att det hemska slutet i den amerikanska versionen lyckligtvis inte finns med i originalet!! Yay! I The Vanishing så lyckas snubben på nåt vis komma upp från graven och ta död på mördaren. Här slutar det med att Rex dör. Oerhört mycket bättre. Jag satt och var rädd för det amerikanska slutet filmen igenom så då jag insåg att Rex skulle dö så var det, bisarrt nog, en lättnad.

Riktigt bra film tycker jag. (8/10)

Var hittade du den? Jag måste ha den.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » lör mar 11, 2006 0:05

Hyrde den hos brafilm.com.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör mar 11, 2006 0:39

Får nog försöka se Spoorloos. Det finns få saker som jag tycker är så obehagligt som oförklarliga försvinnande. Barndomstrauman antagligen och det är egentligen bara de senaste 3-4 åren jag har lärt mig hantera oro när det gäller sånt där och kunna tänka rationellt. Hur som, filmer som handlar om sånt, alltså försvinnanden blir därför väldigt obehagliga.

The Vanishing såg jag för 7-8 år sedan och mådde riktigt jävla dåligt av den. Visste inte att det var en remake, och den holländska, som tydligen skall vara bättre (har läst lite om den nu, utöver din kommentar) gör att jag verkligen vill se den. Alla filmer som har potenial att skrämma skiten ur mig vill jag se, det händer så sällan nu, suck.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » lör mar 11, 2006 11:53

Good Night And Good Luck.

Har aldrig haft mycket till övers för Clooney - tyckte inte ens han var bäst i "O Brother Where Art Thou" - men alltså, jag måste revidera detta. Det här är vad en biopic bör vara; välgjord, enormt välspelad, såvitt jag kan bedöma historiskt korrekt, och ändå inåthelvete aktuell. Enda invändningen är väl att den kanske tar lite för givet att man kan sin amerikanska historia; om man gör en film om McCarthy borde man kanske säga lite mer om vad McCarthy faktiskt gjorde och hur han påverkade samhället i stort. Clooney har ställt in zoomen liiite för mycket på Ed Murrow - journalisten som tog striden mot McCarthy - och missar mycket av det som händer på det större planet. Men Strathain är en gud, svartvitt är 100 ggr snyggare än CGI, och filmen lyckas till och med sluta på en moralkaka som går ner trots att den är lite besk. Stark 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » sön mar 12, 2006 2:07

Night Watch, ibland sinnesjukt snygg men lika många gånger känns det bara som effektsökeri och fler än ett par tillfällen förlorar man kontakten med publiken (mig i detta fallet). Överlag så har jag svårt att få något riktigt grepp om filmen. Jag gillar temat mellan mörker och ljus (jag är ett stort fan av den svenska serien De drabbad) men jag tycker man slarvar bort det genom att flamsa omkring och leka med snygga bilder och stunts. Det känns helt enkelt inte direkt integrerat i historien och då faller mycket.

Snyggt, hyfsat underhållande och ett intressant tema.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » sön mar 12, 2006 20:33

adolvsson skrev:Domino
Det är inte i alla filmer man får se Brian Austin Green pussa på Tom Waits, och det ska vi kanske vara tacksamma för.

Tony Scotts filmer brukar aldrig ha speciellt mycket djup, men jävlar vad underhållande de kan vara. Domino är inget undantag. Ja, jag gillade den en hel del.

Just att Tom Waits var med tyckte jag var det bästa. Kul också med Brian Austin Green och Ian Zerring som spelade sig själva. Annars tyckte jag det var något som blev fel i något som på papperet kunde ha blivit hur coolt som helst. Tony Scott, Richard Kelly, Mickey Rourke, Christopher Walken och Keira med en hagelbössa.
Men visst jag ville se en actionfilm och fick det jag ville.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » tis mar 14, 2006 23:12

Hostel.

Kalla mig sjuk, men jag gillade detta. Eli Roth är, som alla som såg "Cabin Fever" kan vittna om, en sadistisk fan men han skäms i alla fall inte för det. "Svinhugg går igen" kan väl vara ett tema; börjar med att amerikanerna går på horhus och slutar med att de själva blir attraktionen i ett...Och oj, vad svinen hugger. Ingenting för kvackelmagade.

"Cabin Fever" är nog en bättre film, men den hade också lite mer att sno ifrån (det var ju i princip "Evil Dead: Fire Walk With Me"). "Hostel" är inte lika bra, men åtminstone en smula originell. Visst är det fullständigt övervåld och ren sadism och tortyr men... jag hade en poäng här, men den överlevde inte. Heller. Tre blodiga borrmaskiner av fem möjliga.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav wyndham » ons mar 15, 2006 0:24

Ni har kanske läst den skojiga recensionen från serenitytråden. Verkar vara en rätt kul (rätt insiktsfull också ibland) recensent. Bläddrade vidare på S-sidan.
ur Sideways
So there's these two middle aged dudes, Miles (Paul Giamatti) and Jack (some dude from a sitcom they used to have). Jack is an ex-soap star who's about to get married, Miles is a depressed middle school english teacher who can't get his novel published and is obsessed with wine. Together they have to stop a criminal mastermind who is poisoning the wine supply in the San Fernando valley and turning wine drinkers into an army of zombies.
ur Shaolin Soccer
Now look, I'm american so obviously I don't know this for sure, but I don't think this is an accurate depiction of soccer.
ur Sin City
There's alot of comic strip books turned into movies but usually they Hollywood em up alot. They change the story and the super hero clothes and turn brits into americans and alot of the fans are fundamentalists so they get pretty upset. Batman doesn't have nipples because bats don't have nipples.

... och en del annat skoj.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Glorificus » ons mar 15, 2006 0:48

Jag var tvungen att kika på vad han skrivit om min favorit, E.T....

At the end the boy's dog Harvey almost runs onto the spaceship. I thought that woulda been a pretty good ending.

Also I mean what would happen? Have you ever tried to take a dog on a car ride before? I mean Harvey probaly woulda gone ape shit and started shitting all over the place. And that was not a big spaceship. Can you imagine how far they probaly had to fly? And there'd be this dog shit in there the whole time. Or who knows even if he didn't shit all over the place, that dog could just start trying to eat the E.T.s or something. I mean they do it to babies sometimes, who knows. I don't think E.T.s carry laser guns. Jesus this shit is just freakin me out man, some dog takin a big bite out of an E.T., and what the fuck are they gonna do about it? Except keep healing each other, and the dog keeps eating them again and again, all the way back to their planet.

Man now that I think about it those E.T.s really lucked out that the dog didn't get on the ship.

But enough of that review bullshit. The real reason I wanted to Write about this movie was to tell you about this dude that was sitting in front of me at the theater. He kept talking to himself, but then would turn around and shush the kids that were whispering in the back. He would clap during any famous scene in the movie. When the music swelled, he started to wave his arms around pretending that he was conducting. Then he calmed down a little for the sad part and I heard him blowing a wad of snot out. I mean he really had an attachment to E.T., but he hated kids. He perked up for the ending, applauded, loudly hummed along and pretended to conduct the orchestra for the entire end credits, with the exception of a small break to put on his jacket. This is the type of dude you usually see on the bus, but apparently they also like E.T.

**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav wyndham » tor mar 16, 2006 21:55

äh, fel tråd igen.
EDIT: Försöker fylla ut inlägget med nåt meningsfullt, men jag har ju inte sett nån film på år och dar. Ser fram emot Ice Age 2. Dronter är så mycket roligare än pingviner. Och V för vendetta. Good Night & Good Luck står nog närmast på tur.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » tor mar 16, 2006 23:12

Nyx: Constant Gardener sparkade rumpa! Fiennes är skitbra i den.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tor mar 16, 2006 23:42

caffeineaddict skrev:Nyx: Constant Gardener sparkade rumpa! Fiennes är skitbra i den.

Jag gillade boken. Kanske ska se filmen då.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » tor mar 16, 2006 23:58

Matt skrev:
caffeineaddict skrev:Nyx: Constant Gardener sparkade rumpa! Fiennes är skitbra i den.

Jag gillade boken. Kanske ska se filmen då.

Eftersom jag har sett två skitbra och en halvtaskig filmatisering på Lé Carré-böcker måste jag erkänna mig jävligt sugen på att börja läsa hans böcker nu,

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre mar 17, 2006 0:03

caffeineaddict skrev:Eftersom jag har sett två skitbra och en halvtaskig filmatisering på Lé Carré-böcker måste jag erkänna mig jävligt sugen på att börja läsa hans böcker nu,

Tim Powers "Declare". Lé Carre-kallakriget-spionthriller med lite övernaturligt och man får användning av att man sett Lawrence of Arabia.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » fre mar 17, 2006 13:38

Instämmer. Men Ralph F sparkar rumpa i ungefär allting han är med i. Undrar fortfarande varför han inte har någon Oscar än (Schindler's List, English Patient... come, on Academy people :rolleyes: )?
Dessutom var det en riktigt bra film. Rachel Weisz var väl värd sin Oscar, även om jag inte direkt skulle kalla det för en "biroll".

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film