Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör sep 29, 2007 3:08

Det var ändå ett riktigt bra avsnitt, så lite dåligt samvete iaf ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör sep 29, 2007 3:10

Inte det allra minsta. För det bästa Smallville jag sett är fortfarande under vad jag står ut med. Oliver Queen och Lois Lane i all ära, men det mesta runtomkring dom var bara pinsamt jobbigt dåligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » lör sep 29, 2007 12:53

7.01

När Clark förångar flodvågen och bakgrundsmusiken började påminna om filmerna! Så mycket pytteskinn!

Det jag sitter och undrar över nu är om nya supertjejen är Kara eller Diana. Blondhet och färgerna på kläderna säger Kara-El men armbandet som hon satte på sig säger Wonder Woman. Ska bli kul att se. Hoppas nästa avsnitt inte blir en jäkla filler bara.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » lör sep 29, 2007 13:41

Rombat: Jag vet vem utav dem då är, ifall du vill veta :rolleyes:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör sep 29, 2007 14:12

Det är lugnt. Jag vill se om de kombinerar element från båda även om hon bestäms som den ena av dem. Så jag tror väl på Super Girl, även om det hade varit roligare med Wonder Woman.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör sep 29, 2007 14:22

Rombat skrev:det hade varit roligare med Wonder Woman.

...

:eek:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » lör sep 29, 2007 14:26

noike skrev:
Rombat skrev:det hade varit roligare med Wonder Woman.

...

Du är så jävla fördomsfull helt enkelt. Hon är för fan åttahundra gånger mer intressant än någon av familjen El iaf. Och coolare än alla i DC utom typ tre stycken. Och hon DÖDAR! Det hade varit kul med någon som får något gjort i Smallville nu när Ollie har mesats bort ur serien.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör sep 29, 2007 14:32

Rombat skrev:
noike skrev:
Rombat skrev:det hade varit roligare med Wonder Woman. Och coolare än alla i DC utom typ tre stycken.

...

Du är så jävla fördomsfull helt enkelt. Hon är för fan åttahundra gånger mer intressant än någon av familjen El iaf.

Nja, Det vet i fan, Krypto är intressantare och Power Girl också. Wonder Woman är den näst tråkigaste seriekaraktären någonsin, hon slås bara av Supes.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör sep 29, 2007 15:22

7.01:

Bizarro var en helt okej inledning på säsongen, men de sista minuterna var så tradiga. Först massa yack-yack-yack från en massa människor och sen ett tiominutersmontage (kändes det som). Och så var Lana inte död. Iofs så insåg man ju att hon inte dog (den strategiskt placerade lastbilen), men jag blir alltid så besviken då jag ser henne. Och hennes mesiga stirrande på månen och sedan klippet till Clark som gör det samma... :hmpf Om man har tur är det dock inte Lana trots messtirrandet utan hennes elaka tvillingsyster. Eller nej, det skulle vara ännu värre. :)

Nu låter jag väldigt negativ här, men överlag så var det ett helt okej avsnitt och en bra inledning på säsongen.

Och som vanligt är onde "Clark" mycket snyggare än vanlige Clark. What's up with that?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör sep 29, 2007 15:50

Rombat skrev:Det är lugnt. Jag vill se om de kombinerar element från båda även om hon bestäms som den ena av dem. Så jag tror väl på Super Girl, även om det hade varit roligare med Wonder Woman.

Okej, jag föreslår att du inte kollar vad nästa avsnitt heter ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör sep 29, 2007 21:16

Jag tyckte att 7x01 var mycket bra.
Skönt att ha Martha borta ur introt, jag har länge tyckt att dom skulle dumpa henne för att flytta serien bort från det tråkiga.
Synd att inte Oliver är med, jag förstår verkligen inte varför dom inte gör en Justice League-serie med dom karaktärerna som introducerats i Smallville. För mig är det den mest självklara saken The CW skulle kunna göra. Det är synd, men man kan ju hoppas att dom är intresserade av idén och att dom försöker få det att hända.
Annars var jag även glad att se Jimmy som regular även om han inte var med i avsnittet. och Martianen är väldigt cool, kul att han också var med.
Det känns lite synd att Lana lever, för det hade varit ännu ett steg ifrån Smallville och mot En ny färskare serie utan henne, men det får väl gå. Samma sak med Chloe men hon är bra, så det är bra att hon är kvar.
Lex är skittråkig, jag är riktigt trött på honom och hans mesighet. Jag vill att han ska bli OND. Det är skådespelaren som jag inte tror kan vara en sån Lex. Han är så lugn och mjäkig i sitt utförande.

Många saker är bra med serien, men många saker kunde också varit bättre. Det ska bli spännande att se om den här säsongen kan vara mer konsikvent bra än dom tidigare som varit superbra på vissa tillfällen och skittråkiga på andra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre okt 05, 2007 22:36

7x02
Ruskigt bra för att vara Smallville, åtminståne i min bok.
Kara var en riktigt bra karaktär och jag måste säga att flyggeffekterna var riktigt snygga. De blev bättre än vad jag hade förväntat mig, speciellt i scenen då hon försökte flyga ifrån Clark och han tog tag i henne, hon sparka och han drog ner henne. Riktigt snyggt!

Jag tror att hela denna Kara arcen kan bli riktigt intressant, kanske kan till och med säsong 7 bli den bästa säsongen om det fortsätter så här, vilket jag hoppas den gör!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör okt 06, 2007 11:25

7.02: Jodå, ett bra avsnitt faktiskt. Vissa sega partier som alltid då det gäller Smallville, men det funkar.

Kara kan bli bra. Just nu är det nåt med hennes utseende jag har svårt för. Inte så att hon är ful, men hon ser så kantig ut. Ungefär som att hon är för smal. Tror hon skulle vara mycket sötare om hon vägde några kilon till.

Lex har hittat sin nya fixering. Skönt. Hans fixering och förälskelse i Lana höll på att förstöra serien. Bara det att nu lär Lana komma tillbaka till Smallville igen och jag saknar henne inte ett dugg. Hennes scener är alltid så smöriga och överdramatiska. Synd att skaparna inte tordes skriva ut henne ur serien i detta läge. Då hade jag kunnat se fram emot kommande avsnitt, så som det är nu törs jag knappt.

Bra inledning på säsongen i alla fall, men jag tror att jag brukar tycka det i början av alla säsonger och sen så faller allt ihop. Ofta pga Lana-fixering från manusskribenternas sida. Men även tack vare en hel del intetsägande meteor freak of the week-avsnitt. Iofs har väl serien inte haft så många meteor freaks de senaste en till två säsongerna, men det brukar alltid vara minst 7-8 svaga/intetsägande avsnitt per säsong.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör okt 06, 2007 15:58

7x02 Jag tyckte också att det var ett bra avsnitt, men verkligen inte ett "OMG!!!"-avsnitt
Jag ville att Lana skulle skjuta Lex. Precis som hon sa att världen skulle vara bättre utan honom tänkte jag att serien skulle vara bättre utan honom. Han är så mesig. Lana är ju mer bad-ass än honom.
Och varför har Jimmy inte varit med ännu när han är regular nu?
Nya chefen på tidningen verkar intressant, kul att Lois fick ett jobb där.
Vart är Clark's mamma, har man fått veta det? Har hon dött utan att jag minns det?
Och vad är Lex's nya fixering menar du AKS?Det känns lite fånigt att veta att Kara har varit där hela Clark's liv utan att dom vetat om det, och just nu så släpptes hon ut. Just det, det var hon som var Lex's nya fixering ja, men det känns inte så intressant.
Bra är det i alla fall, hoppas att det blir bättre dock! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 06, 2007 21:50

LWes skrev:Vart är Clark's mamma, har man fått veta det? Har hon dött utan att jag minns det?

Hon flyttade ju i slutet av S6 och Clark tog över farmen. Hon flyttade pga sitt politiska arbete. Blev hon senator eller nåt åt det hållet?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör okt 06, 2007 22:09

AKS skrev:
LWes skrev:Vart är Clark's mamma, har man fått veta det? Har hon dött utan att jag minns det?

Hon flyttade ju i slutet av S6 och Clark tog över farmen. Hon flyttade pga sitt politiska arbete. Blev hon senator eller nåt åt det hållet?

Okej jag tänkte väl att det var något sånt. Skönt att ha henne ur serien!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör okt 13, 2007 12:33

7.03: Lana tillbaka i Smallville = tråkigt. Jag spaceade ut under alla hennes scener så jag vet inte vad hon sa. En massa långsamt formulerade meningar lät det som i alla fall. Bzz-bzz-bla-bla.

Jag hoppas verkligen att hon fortsätter vara den kalla Lana, att det skett en grundläggande förändring hos henne som gör hon hon själv till slut inser att hon och Clark aldrig kan vara ihop. Och att Clark också inser det snart. Nu lär det bli halva säsongen med lycka i nåt avsnitt och sen en massa trånande och sen en massa ångest. Fucking been there, done that.

Jag tycker att Kara och Clark känns för nära varandra i ålder för vad de vill åstadkomma här. Han ska lära henne och vara hennes förebild verkar det som. Jag tycker Kara skulle ha behövt vara två-tre år yngre för det. men då hade väl karlarna, stackarna, bakom serien inte kunnat klä upp henne i en liten bikini så jag förstår att de valde det framför story.

Överlag var det ett tråkigt avsnitt. Mest på grund av Lana. Sämst hittills denna säsong i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » lör okt 13, 2007 12:45

AKS skrev:7.03: Lana tillbaka i Smallville = tråkigt. Jag spaceade ut under alla hennes scener så jag vet inte vad hon sa. En massa långsamt formulerade meningar lät det som i alla fall. Bzz-bzz-bla-bla.

Jag hoppas verkligen att hon fortsätter vara den kalla Lana, att det skett en grundläggande förändring hos henne som gör hon hon själv till slut inser att hon och Clark aldrig kan vara ihop. Och att Clark också inser det snart. Nu lär det bli halva säsongen med lycka i nåt avsnitt och sen en massa trånande och sen en massa ångest. Fucking been there, done that.

Jag tycker att Kara och Clark känns för nära varandra i ålder för vad de vill åstadkomma här. Han ska lära henne och vara hennes förebild verkar det som. Jag tycker Kara skulle ha behövt vara två-tre år yngre för det. men då hade väl karlarna, stackarna, bakom serien inte kunnat klä upp henne i en liten bikini så jag förstår att de valde det framför story.

Överlag var det ett tråkigt avsnitt. Mest på grund av Lana. Sämst hittills denna säsong i alla fall.
Fullständigt medhåll från min sida.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » mån okt 15, 2007 23:39

Jag tyckte det var helt ok.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör okt 20, 2007 3:44

Jag hade aldrig läst början av denna tråden innan. Jag brukar läsa igenom trådar om serier jag tycker om nämligen. Jag hade förväntat mig Smallville diskutioner om de tidiga avsnittet, istället jämförde ni högskolepoäng, trashade Buffy och hyllade X-Files / trashade X-files / trashade Big Brother / trashade Bingolotto och kallade varandra för lekmän.

Geez, varför missar jag alltid de intressanta diskutionerna? Jaja, intressant läsning var det iaf och att en viss lärd lämnade oss gör inte mig det minsta ledsen heller. Sorry om jag drar upp gamla saker, men det var ju nytt för mig och det var riktigt kul att läsa ;) :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 9:23

Haha, den diskussionen är klassisk!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör okt 20, 2007 13:35

Det här är faktiskt bästa tråden för att illustrera varför "nej, den tv-serien följer jag inte så jag läser inte den tråden" inte fungerar på det här stället.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 13:52

Väldigt sant.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör okt 20, 2007 18:46

7.04: Detta är för mig det bästa avsnittet hittills i säsongen. Och något så ovanligt som ett Smallville-avsnitt som jag genuint gillar. Ja, jag tyckte detta var rakt av bra. Inget mästerverk, men bra.

Att det är Chloe-centrerat hjälper en hel det. Jag gillar henne och gillar det faktum att hon är en meteor freak. Hoppas de kan använda det på ett riktigt spännande sätt framöver. Hennes och Jimmys förhållande verkar nu vara inne i Lana-Clark-fasen. Chloe har en hemlighet som hon inte kan berätta för mannen hon är kär i. Hoppas de inte drar ut på det och velar som med Clark/Lana. Gillade deras sista scen (Chloe och Jimmy) och tyckte att han som spelar Jimmy gjorde ett bra jobb.

Lana är avgörande i ett avsnitt. Om hon inte är med alls blir jag automatiskt mer positivt inställd till det avsnittet. Det hjälper också om hon är intressant som hon började bli i slutet av S6. Och här är hon intressant. Början är ju uäck med gulle-gull med Clark, men sedan... intressant. Hon är helt fixerad vid Lex eftersom hon vill hämnas. Sen vet jag inte om slutmontagemusiken var förvirrande, men tack vare den såg hon ju nästan förälskad ut i Lex i några sekunder då hon zoomade in på honom. Ska bli intressant att se var Stalker-Lana-storylinen slutar. Efter den tror jag att Lana/Clark kommer att vara lika över som utsvängda byxor med blommor på. Hoppas jag i alla fall. Förr eller senare (helst förr) måste det förhållandet ta helt slut så att jag i alla fall får känna att han är på väg mot Superman-livet innan serien är över.

Kara... yawners.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör okt 20, 2007 21:59

AKS skrev:Haha, den diskussionen är klassisk!

It sure is! :D Lestat!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre okt 26, 2007 20:19

7x05
Riktigt bra avsnitt! Otroligt patetisk kille!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör okt 27, 2007 16:39

Jag gillade varken detta eller förra veckans avsnitt särskilt mycket. Tyckte det var ganska tråkigt rakt igenom med ett par lite bättre bitar som kom fram ibland. Men det går saaaaaaaakta.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör okt 27, 2007 16:48

Håller inte med Rombat riktigt. Jo, om tempot, men annars tycker jag att detta var okej, men inte lika bra som förra veckan.

(spoiler 7.05) För det första, jag gillar verkligen chefredaktören på The Daily Planet. Han och Lois skulle passa väldigt bra ihop. Skulle inte förvåna mig ifall en grön sak dyker upp precis då hon och chefredaktören ska få till det.

Bäst var Evil Lana. Inte Lana alltså. Utan Evil Lana. Jag ser dem som två helt olika karaktärer där Lana är lika irriterande som vanligt, men Evil Lana... en helt annan historia. Hon lyfte detta avsnitt från ett helt vanligt Psycho of the Week till att bli intressant även på karaktärsplanet.

Detta kan bli den bästa säsongen sen S3 som jag *tror* jag tycker mest om hittills. Kommer inte ihåg vad jag tyckte om t ex S5 dock. Men S6 var ju inte så bra. Jag har dock svårt att skilja säsongerna åt eftersom de alla är så... okej. Inget enastående eller så som står ut och heller inget helt värdelöst (förutom vissa avsnitt) som står ut heller.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör okt 27, 2007 16:59

AKS skrev: (spoiler 7.05) För det första, jag gillar verkligen chefredaktören på The Daily Planet. Han och Lois skulle passa väldigt bra ihop. Skulle inte förvåna mig ifall en grön sak dyker upp precis då hon och chefredaktören ska få till det.

Det är ju Zach från O.C, men det kanske du visste. Jag gillar också honom här ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör okt 27, 2007 18:06

Nej, det visste jag inte. Slutade se den serien efter 20-22 avsnitt. Han är väldigt bra här dock. Gillar den korthuggna stilen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film