Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör aug 25, 2007 17:54

Jag och brat var på bio igår och såg Knocked Up. Judd Apatow!
Tyvärr missade vi lite av början eftersom vi satt utanför och trodde att den började en halvtimme senare än den gjorde, men som tur var insåg vi det tidigare än så... och när vi kom in i den mörka, halvfulla salongen var Alan Tudyk i bild! Måste nog ha sett rätt roligt ut när både jag och brat upptäckte det samtidigt och började peka som galningar på bioduken när vi letade våra platser. :D

Definitivt en film för alla som älskar Apatow-gänget. Nostalgifaktorn är stor när man får tillbringa två timmar med Seth Rogen, Jason Segel, Jay Baruchel, Martin Starr (Haverchuck!), osv. (spoiler karaktärsnamn) Underbart att Jason, Jay och Martin har sina egna namn i filmen. :D Och Jonah Hill, som jag nu verkligen ser fram emot att se i Superbad. Katie Heigl är fantastisk som vanligt. Och Paul Rudd. Det är skådespelarna och vardagskomiken som gör det. Inte super-wow-film-bra, men en härlig dos Apatow/Rogen-bra. 8)

Ooh, och ett par roliga cameos av bl.a. James Franco och Steve Carell.

Den övriga biopubliken verkade också tycka allt var väldigt roligt... många som inte kunde sluta skratta. Speciellt åt "He's playing fetch with my kids!"-scenen, misslyckat-sex-scenen, mushrooms-in-Vegas... :D :D Kommentarspåret till den här måste vara guld att lyssna på.

Och varje scen med Judd Apatows små flickor... oh, teh funny!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav wyndham » sön aug 26, 2007 13:39

Igår såg jag Spice World. Med Hugh Laurie som Poirot. Det var kul. Och Spice Up Your Life var svängig. Men bra var det inte riktigt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » sön aug 26, 2007 15:18

Spice World är inte bra direkt, men har faktiskt lite underhållningsvärde. :)

Igår såg Emelie och jag "10 orsaker att hata dig" (inte första gången för nån av oss.. :oops: ) Det är en liten pärla till high school-film. Julia Stiles! Heath Ledger! Killen från Tredje klotet från solen som jag har glömt vad han heter! Mr Universe! Men Julia Stiles är bäst. Hon borde få så mycket bättre roller ön vad hon får nu för tiden, jag fattar inte varför.. hon kanske inte är intresserad i och för sig.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » sön aug 26, 2007 15:20

Tinnie: Joseph Gordon-Levitt! Som sedermera gick och blev sin generations bästa skådis! :lovebunny:

10 orsaker är faktiskt helt okej för att vara den sortens film det är. Charmig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » sön aug 26, 2007 15:25

10 orsaker är en av de filmer jag sett flest gånger. Lubs. Vet inte varför Heath Ledger inte fortsatte vara nån skådis jag tyckte särskilt väl om. Patrick Verona var ju en vulkan av uppror och sex. Nån gång borde jag väl se Brokeback Mountain ändå.

EDIT: O, Julia Stiles ska göra huvudrollen i The Bell Jar. Den kan bli bra. Eller dålig. Jag ska se den när den kommer i alla fall.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Rombat » sön aug 26, 2007 15:48

10 orsaker är ju skitbra!

Jag snyftar nästan alltid där i slutet när hon börjar gråta. :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » sön aug 26, 2007 16:19

Rombat skrev:10 orsaker är ju skitbra!

Jag snyftar nästan alltid där i slutet när hon börjar gråta. :lovebunny:

Jag med! Det berör mig mest av allt, det var starkt skådespelat av Julia, det ser hur äkta ut som helst.När jag såg den scenen för första gången så bestämde jag mig för att bli en liten Julia- fangirl. Prinsen och jag gjorde mig lite tveksam men det var bara tillfälligt.

The Bell Jar? Måste imdb:a. Jaha, ok det är en självbiografisk bok av Sylvia Plath. Det stod inget om den på imdb men jag läste en sammanfattning av boken. Kan bli bra. Hoppas på det. Sugen på att läsa boken blev jag också.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön aug 26, 2007 16:35

caffeineaddict skrev:10 orsaker är faktiskt helt okej för att vara den sortens film det är. Charmig.

Shakespeare-reimagining?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » sön aug 26, 2007 17:01

Köpte tre filmer idag
Indian Runner
No Direction Home
Heartworn Highways

Vet inte vilken jag ska börja se.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » sön aug 26, 2007 17:03

Matt skrev:Heartworn Highways

Skulle jag säga.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » sön aug 26, 2007 17:07

Tam skrev:. Nån gång borde jag väl se Brokeback Mountain ändå.

Det är en date! :popcorn:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » sön aug 26, 2007 20:07

noike skrev:Shakespeare-reimagining?

Så tuktas en argbigga i high school-miljö.

Och ja, jag tycker också den är charmig och väldigt underhållande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön aug 26, 2007 20:17

adolvsson skrev:

Det vet jag., Jag tyckte bara Kalles "helt okej för att vara den sortens film det är" lät lite snobbigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön aug 26, 2007 20:19

noike skrev:Det vet jag., Jag tyckte bara Kalles "helt okej för att vara den sortens film det är" lät lite snobbigt.

Ah, okej, det låter vettigare. Jag hade lite svårt att tro att du inte skulle känna till 10 orsaker.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » sön aug 26, 2007 20:32

noike skrev:
adolvsson skrev:

Det vet jag., Jag tyckte bara Kalles "helt okej för att vara den sortens film det är" lät lite snobbigt.

Hah, det funkar faktiskt så också. Charm tenderar saknas i många Shakespeare-filmatiseringar, med vissa undantag (hej Much Ado!).

Snobbigt lät det kanske, men det var inte riktigt meningen. Well, som en avatar en gång sa, I'm an ass. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » sön aug 26, 2007 22:20

Glorificus skrev:Jag och brat var på bio igår och såg Knocked Up.

Det var den här filmen jag var och såg idag. Jag gillade den. Det var en lite småmysig film.

Hade lite samma reaktion som brat och Glory när Alan Tudyk dök upp i bild. WASH! ;) Hon som spelade hans assistent eller vad det nu var var hysteriskt rolig med sitt stenansikte.

Gillade också de små barnen som var hysteriskt söta.

En sak som jag funderat över lite senaste tiden är amerikanska filmers inställning till "lätta" droger. Jag vet inte om det bara är jag som är konservativ och tråkig, men jag tycker att det verkar som om alla tycker att det är helt okej och naturligt. Jag tycker inte det. Droger är droger, men det verkar inte funka så enligt amerikansk film. Det var lite extra tydligt i den här filmen och det var därför som jag reagerade på det tillräckligt för att orka skriva om det här.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav poser » sön aug 26, 2007 22:33

MissKittyFantastico skrev:En sak som jag funderat över lite senaste tiden är amerikanska filmers inställning till "lätta" droger. Jag vet inte om det bara är jag som är konservativ och tråkig, men jag tycker att det verkar som om alla tycker att det är helt okej och naturligt. Jag tycker inte det. Droger är droger, men det verkar inte funka så enligt amerikansk film. Det var lite extra tydligt i den här filmen och det var därför som jag reagerade på det tillräckligt för att orka skriva om det här.

Det beror väll lite på vilken stat du är i men i t.ex. Kaliforninen så verkar det vara mer regel än undantag att du röker marijuana och då menar jag inte på film. Nu kan man väll inte använda det som referensverk för USA men jag kollar på ett "tv-spelsprogram" (http://www.epilepticgaming.com). Där får man ganska klart för sig att inställningen till "lätta" droger minst sagt är liberal i CA. De kommenterade även just scenerna i knocked up och sa att det där är skrivet av en kille som röker själv. :)

Så även om det inte bara är du så är det nog för många där helt okej och naturligt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinwiel » sön aug 26, 2007 22:33

Jag är också konservativ och tråkig, så jag tycker som du, Emelie.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav poser » sön aug 26, 2007 22:38

Moraliserande tanter, det är vad ni är!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » mån aug 27, 2007 0:00

varrå, får man inte knarka nu för tiden?! finns det någon "anti-knark-lag" nu helt plötsligt?! va?!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav A bear » mån aug 27, 2007 0:53

Hunnit se lite film senaste dagarna.

Sunshine. Detta gillade jag mycket. Jo, den är orealistisk. Jo, den lånar en väldig massa rakt av från filmer som 2001 och Alien utan att riktigt klara av att leva upp till dem, även om den kommer nära i enstaka scener. Jo, den är väldigt uppenbart (precis som Kubricks) en sån där "inre filosofisk resa för att upptäcka din inre bla bla bla"-film, om än med mycket action. Men som ren film betraktat - underbar. Skitiga, opålitliga rollfigurer, några smarta småspinnar på klichéerna de lånat från andra filmer, en smått "Out of Gas"-aktig klaustrofobikänsla, enormt snygg produktion både bild- och musikmässigt, övertygande specialeffekter och det är väl dags att förlåta Cillian Murphy för Red Eye nu. Det här ett sci-fiepos som de ska göras, med hjärna som matchar plånboken. 4/5.

Die Hard 4.0. Förvånansvärt lyckad, även om den inte är i närheten av de första. Fan vet om inte PG13-ifieringen av den gör den MER våldsam; när man ser alla bilar, byggnader och helikoptrar som flyger i bitar utan att faktiskt se människor dö blir det liksom svårare att ta det på allvar, man får inte riktigt samma verklighetskänsla som i de tidigare (och några av de mer bisarra stunten hjälper inte). Och Bruce Willis fick slut på sina allra bästa oneliners för något decennium sen. Men den har fart, den har explosioner, den har kickar, och den duger för vad den är. 3/5.

28 Weeks Later. Skulle säga att det var en besvikelse om det inte var för att jag inte vågat ha några jättehöga förhoppningar på den. En skitsnygg öppning, en rejält politisk ton (som slarvas bort efter första halvtimmen) och ett högt tempo hjälper inte riktigt här; för snart faller den in i att bara vara en rak Day of the Dead/Land of the Dead-ripoff fast med plattare karaktärer, söta barn som överlever vad som helst, korkade plot holes och ett rejält förutsägbart slut. Den har sina poänger, den har en del skrämmande scener och tack vare det höga tempot hinner man aldrig riktigt ha tråkigt, men den griper aldrig tag som 28DL gjorde och efteråt känns det inte som om man sett en uppföljare - snarare som om originalet fått en 90 minuter lång slutscen som kunde berättats på 2. Svag 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Crashdummie » mån aug 27, 2007 15:49

A bear skrev:Die Hard 4.0. Förvånansvärt lyckad, även om den inte är i närheten av de första. Fan vet om inte PG13-ifieringen av den gör den MER våldsam; när man ser alla bilar, byggnader och helikoptrar som flyger i bitar utan att faktiskt se människor dö blir det liksom svårare att ta det på allvar, man får inte riktigt samma verklighetskänsla som i de tidigare (och några av de mer bisarra stunten hjälper inte). Och Bruce Willis fick slut på sina allra bästa oneliners för något decennium sen. Men den har fart, den har explosioner, den har kickar, och den duger för vad den är. 3/5.

Tja, jag antar att de flesta vet vad de kommer få när de ser en Die Hard film... själv tyckte jag att den var übercool... och självklart, till sist sa han ju det man hade suttit o väntat på under hela filmen...

"Yikii-kai-yey MF"!!!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » mån aug 27, 2007 16:34

Crashdummie skrev:och självklart, till sist sa han ju det man hade suttit o väntat på under hela filmen...

"Yikii-kai-yey MF"!!!

Du skojar? Det är ju det fånigaste med alltihop, att han inte FÅR säga det. Det han säger är exakt:

JOHN MCCLANE: Yippi-ki-yay, motherf-
*pistolskott som dränker ut de fem följande bokstäverna så att inte alla amerikanska tonåringar får sin moral förstörd*

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån aug 27, 2007 16:37

Säger han inte...? :unlove: Finns ju ingen anledning att se den då. Förutom kanske att hon som spelar dottern var med i Death Proof.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån aug 27, 2007 16:41

noike skrev:Säger han inte...? :unlove: Finns ju ingen anledning att se den då. Förutom kanske att hon som spelar dottern var med i Death Proof.

Hon är en av de bättre sakerna med hela filmen, faktiskt.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » mån aug 27, 2007 16:47

Censureringen av Yikii-kai-yey MF är pricken över i:et i filmen som IMO lider något enormt av bristen på vettigt våld.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » mån aug 27, 2007 22:35

Får man fråga Björnen om han såg samlarfiguren av The Master i Die Hard? Hemma hos den extra nördiga nörden. :)

Jag såg den, Ulrica såg den, men jag vill veta om vi bara inbillat oss.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav A bear » mån aug 27, 2007 23:02

MissKittyFantastico skrev:Får man fråga Björnen om han såg samlarfiguren av The Master i Die Hard? Hemma hos den extra nördiga nörden. :)

Jag såg den, Ulrica såg den, men jag vill veta om vi bara inbillat oss.

Visst får man det, men tyvärr får man inget vettigt svar för Björnen hade missat att han skulle hålla utkik efter det.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LauraP » tis aug 28, 2007 2:57

A bear skrev:Hunnit se lite film senaste dagarna.

Sunshine. och det är väl dags att förlåta Cillian Murphy för Red Eye nu. Det här ett sci-fiepos som de ska göras, med hjärna som matchar plånboken. 4/5.

ååå, cillian!!! jag råkade faktiskt se två filmer med cillian idag. först ut:
Breakfast on pluto tyckte jag mycket om!
sen:
Disco pigs tyckte jag inte lika mycket om.

orkar inte skriva mer än så. jag är sååååå trött
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 7:16

Jag måste få säga att Lovefilm (vilket namn!) har skärpt sig rejält det senaste halvåret eller så. Jag har tidigare beklagat mig (här eller på dvdforum) över deras dåliga service då jag i en period alltid fick de sist prioriterade filmerna. De senaste sju-ätta filmerna har dock alla varit ur min första prioriteringsgrupp och då har jag oftast bara en film där, ibland två. Jag kommer inte ens ihåg när jag fick en film som jag har i tredje prioriteringsgruppen, så det har definitivt hänt nåt med den här tjänsten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film