Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 19:16

Barnslige Hiro är väldigt jobbig ja, future Hiro borde sticka ett värd i magen på honom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » lör jul 28, 2007 19:49

Illyria skrev:Barnslige Hiro är väldigt jobbig ja, future Hiro borde sticka ett värd i magen på honom.

Skulle inte framtida Hiro försvinna då? :eek:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » lör jul 28, 2007 19:51

lilith skrev:
Illyria skrev:Barnslige Hiro är väldigt jobbig ja, future Hiro borde sticka ett värd i magen på honom.

Skulle inte framtida Hiro försvinna då? :eek:

Men om även han själ hatar honom så kanske han skärper sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » lör jul 28, 2007 20:20

Seriöst. Jag gillar Hiro skarpt. Detta är ett meddelande från en snart 40-årig "gubbe" :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 20:35

Jag har ingen som helst tvivel på att man kan gilla Hiro, jag tvivlar på att många kan relatera till honom. Han retar helt enkelt gallfeber över mig och om Masi Oka vinner Emmy för den rollen så betyder fan inte Emmyn någonting längre!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 21:20

HeY skrev:om Masi Oka vinner Emmy för den rollen så betyder fan inte Emmyn någonting längre!

Newsflash: Emmyn betyder ingenting. Betydligt sämre människor än Masi Oka har vunnit den. Jag gillar Hiro som fan, även om jag inte gillar alla hans historier.

Tror dock att Claire och pappa Bennett är mina favoriter/favoritförhållandet. Jag är en sucker för far/dotter-förhållanden. Giles/Buffy och allt det där, ni vet.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör jul 28, 2007 21:30

caffeineaddict skrev:Newsflash: Emmyn betyder ingenting.

Shock. Horror.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 21:46

Emmyn ger ju ändå mycket mediatid, vilket är bra för en serie. Men om man kollar på vilka som blir nominerade nu för tiden så betyder den väl ingenting då ;)

EDIT: Mary-Louise Parker FTW!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » lör jul 28, 2007 21:48

Problemet med Hiro är att jag kan inte ta honom på allvar. Därför faller hans storylines rätt rejält. Men jag hatar honom inte, om inte annat för att den resan som innebär future Hiro måste vara intressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör jul 28, 2007 22:10

Hiro är bra. Det är Niki som är sämst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 22:29

Håller inte med. Jag har alltid gillat Nikki, i början tyckte jag hon var jätteintressant pågrund av att hennes kraft var så mystisk och intresset försvann aldrig. Har aldrig riktigt förstått vad folk har emot Nikki?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör jul 28, 2007 22:37

HeY skrev:Håller inte med. Jag har alltid gillat Nikki, i början tyckte jag hon var jätteintressant pågrund av att hennes kraft var så mystisk och intresset försvann aldrig. Har aldrig riktigt förstått vad folk har emot Nikki?

Jag tycker att allt hon säger låter falskt och hennes minspel känns framtvingat. Fast jag tror att med rätt skådespelerska hade jag inte haft något problem med henne.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » lör jul 28, 2007 22:47

HeY skrev:Håller inte med. Jag har alltid gillat Nikki, i början tyckte jag hon var jätteintressant pågrund av att hennes kraft var så mystisk och intresset försvann aldrig. Har aldrig riktigt förstått vad folk har emot Nikki?

Tråkig skådespelare, tråkig karakär, tråkiga sidohistorier, för det mesta. Men både hon och Hiro fungerar betydligt bättre när de är tillsammans med de andra karaktärerna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » lör jul 28, 2007 23:05

Peter är ändå bättre än alla ni tycker. Så det så.

SLUTDISKUTERAT!

Hihi!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » lör jul 28, 2007 23:06

CheeseGuy skrev:Tråkig skådespelare, tråkig karakär, tråkiga sidohistorier, för det mesta. .

Tänk, jag tycker precis tvärtom. Jätteintressant karaktär, trovärdigt skådespeleri (står sig väl i det här sällskapet iaf), intressant utveckling av hennes historia.
Det var ett tag jag tyckte hon var lite tradig. Mest för att Jessica tillåtits ta över för mycket och jag tyckte Nikki var mesig och svag.
Ibland är Hiro fruktansvärt rolig. Ibland stör jag mig nåt fruktansvärt. Men jag tycker definitivt han ska vara kvar. I slutändan.

När är serien tillbaka?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Zaxx » sön jul 29, 2007 1:58

Rombat skrev:Peter är ändå bättre än alla ni tycker. Så det så.

SLUTDISKUTERAT!

Hihi!

My friend has spoken here, nu är det slutsnackat :) 10 mot 1!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » sön jul 29, 2007 2:02

Rombat skrev:SLUTDISKUTERAT!

Då kan jag passa på att flika in med Kevin Smith. Han ska skriva och regissera första avsnittet av Heroes: Origins. Det utannonserades under Heroes-panelen på San Diego Comic-Con. Jag skulle länka om jag orkade.

Äsch, okej då. För er skull. Inte mycket, eller någon, info utöver vad jag redan sagt, dock.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » sön jul 29, 2007 2:45

Ooooooh!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Simon » sön jul 29, 2007 3:15

Hiro är ju skitbra just för att han är som han är. Jag tycker att han är seriens allra största källa till självdistans och perspektiv, och det är enormt kul att någon med sån otaku-faktor själv axlar sånt ansvar. Utan honom skulle seriens hjärta försvinna, tycker jag.

Sedan håller jag med LWes om att i fall någon är riktigt svag så är det Nikki, men jag tror det är främst för att hon hade en så otacksamt frånkopplad roll så länge.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav sp1keout » lör aug 18, 2007 0:58

Intressant över era diskussioner om vilken den coolaste karaktären är? Men alla vet ju att svaret är... Ando
Avsnitt 12, anledningen att jag slutade kolla på Heroes i första läget - Såg om avsnittet idag, lika värdelöst nu (Ja, nästan iaf)
13 - Den amerikanska mannen som kidnappade
japanerna pratade riktigt dålig japanska. Var ganska roligt att se.
Blev intressantare.
14 - Pappan (Claires) var ju nästan cool utan
glasögon!
Nu kan jag säga igen: Fan vad bra den här serien är - hurra!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinwiel » lör aug 18, 2007 1:16

caffeineaddict skrev:
HeY skrev:om Masi Oka vinner Emmy för den rollen så betyder fan inte Emmyn någonting längre!

Newsflash: Emmyn betyder ingenting. Betydligt sämre människor än Masi Oka har vunnit den. Jag gillar Hiro som fan, även om jag inte gillar alla hans historier.

Tror dock att Claire och pappa Bennett är mina favoriter/favoritförhållandet. Jag är en sucker för far/dotter-förhållanden. Giles/Buffy och allt det där, ni vet.

Vad caffe sa! Håller med... jättemycket! Claire och hennes pappa (och så Zach litegrann) är bäst i serien.

Fast jag håller inte med om Hiro. Usch. Dålig skådis och överdriven karaktär. Nej. Nej.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 1:59

Tinwiel skrev:Fast jag håller inte med om Hiro. Usch. Dålig skådis och överdriven karaktär. Nej. Nej.

WORD.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör aug 18, 2007 16:04

15 - Sjukt bra
16 - Sjukt bra
17 - Tillbakablicken med Pappa Bennett var super. Hans japanska var rolig, och Hiro var där! Memoryloss-Killens halsband!
18- Vad ska hända nu?
19- Framtiden! Isaac dog(?) Ledsamt!
20- Sjukt, sjukt bra avsnitt! Framtiden!!! WOW! Jag ogillar att Parkman var värsta ond dock, men någon måste väl varaa det också! Fast Peter var så cool! Han påminde om Spike tyckte jag, bara det att hans hårfärg var annorlunda och scaret lite större! Nathan är galen, och vilka egenskaper Nathan har, tänkte jag precis säga... SYLAR!! :O Förklaring allting! Everything comes together - step by step! Sånt gillar vi!

Svettigt!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön aug 19, 2007 11:09

Slut på säsong 1 Alla blev en hero, typ. Gulligt! Många personer utvecklades för det bättre och var enklare att tycka om mot slutet av säsongen än vad de var innan. Bra kurva!!!
Annars? Intressant med att Molly kände till någon som var even stronger than Syler. Dåligt var att killen fick överleva, det var riktigt B. Men en nödvändig nödlösning för att serien eventuellt ska kunna sträcka sig över minst 3 säsonger.

Svårt att ogilla någon, men vi borde sätta upp en poll där man bara får välja en person - som favorit. Skulle vara intressant och se vem som leder/vinner faktiskt

När börjar nästa säsong?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön aug 19, 2007 11:56

Den börjar 24:e September!
[/spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön aug 19, 2007 12:24

sp1keout skrev:
Svårt att ogilla någon, men vi borde sätta upp en poll där man bara får välja en person - som favorit. Skulle vara intressant och se vem som leder/vinner faktiskt

Claire FTW!
Fast det skulle vara kul att se som du säger :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön aug 19, 2007 19:12

Ingen som har postat nya promon här heller? Well, då gör jag det!
Promo för säsong 2 här kommit! Enjoy ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön aug 19, 2007 19:23

Coolt, men inte lika coolt som Prison Break.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån aug 20, 2007 11:42

Bästa castingnyheten på ett tag (även om hon för min del gärna hade fått vara med i någon bra serie istället): Kristen Bell!
http://www.variety.com/article/VR1117970491.html?categoryid=14&cs=1&nid=2562 (mer spoilers där om karaktären hon ska spela)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån aug 20, 2007 11:48

CheeseGuy skrev:Kristen Bell!

Jag tänker utropa ett fyrfaldigt YES! För jag är fortfarande försiktigt postiv inför S2, och för att jag fortfarande är lite förälskade i Kristen, och de båda bitarna utgör en bra kombination.

Låter som en potentiellt intressant karaktär också, det känns bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film