Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön mar 05, 2006 16:21

Okej, över 20 sidor tillbaka i tråden, men eftersom jag precis sett filmen och hittade inlägget när jag sökte andras åsikter, är det väl värt att kommentera ändå. Ser inte ut som om någon annan tagit upp det. Ber om ursäkt i så fall, eller om misstaget upptäckts i mer privat miljö redan, men jag har ändå alldeles för lågt postcount.

A History of Violence
Glorificus skrev:Snyggt grepp att börja med att vi ser huvudpersonen skjuta en liten oskyldig flicka, med klipp till hur han är en lugn och vanlig man som tröstar sin lilla dotter som haft en mardröm med att säga att det inte finns några monster.

Fast det är ju inte Tom som skjuter den lilla flickan i början. Jag var visserligen inne på samma linje ett tag, killen såg ut lite som en ung Viggo Mortensen, men det hela blev ju lite klarare när mördaren och hans kompanjon kommer in på Toms matställe och ställer till med bråk.

En satans bra film, hur som helst, och det är mer än skamligt att det bara blev två nomineringar. Var är vinken för bästa regi, klippning, musik (Shore har sällan varit bättre), film?! Maria Bello och Viggo hade gott kunnat få var sin också.

Och bara 1½ timme? Den kändes mycket längre än så, utan att kännas för lång. Effektivare tempo har jag sällan skådat i en film.

Toppbetyg. Cronenberg äger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » sön mar 05, 2006 16:23

eynosh skrev:
adolvsson skrev:
eynosh skrev:Såg precis Big Momma 2.

/me slaps eynosh

/me slaps adolvsson back

Martin Lawrence, Eddie Murphy och Will Smith över allt! Dom borde typ få en gemensam negeroscar eller något.

Det skulle jag kunna gå med på, om så bara för att få höra uttrycket "negeroscar" i officiellt galasammanhang.

Fast i Martin Lawrences fall borde han få den plågsamt uppkörd i valfri kroppsöppning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » sön mar 05, 2006 17:02

adolvsson skrev:A History of Violence
Glorificus skrev:Snyggt grepp att börja med att vi ser huvudpersonen skjuta en liten oskyldig flicka, med klipp till hur han är en lugn och vanlig man som tröstar sin lilla dotter som haft en mardröm med att säga att det inte finns några monster.

Fast det är ju inte Tom som skjuter den lilla flickan i början. Jag var visserligen inne på samma linje ett tag, killen såg ut lite som en ung Viggo Mortensen, men det hela blev ju lite klarare när mördaren och hans kompanjon kommer in på Toms matställe och ställer till med bråk.

Oj, är det inte han? Haha, jag tänkte aldrig något annat. Vad märkligt när man gått och trott en sak i x antal månader och så var det inte så... jag borde se om den så jag får mer koll på vem som är vem, verkar det som... ;)

Ah, minnen... Jag såg A History of Violence på en universitetsbiograf i Lille, när jag hälsade på min syster där i höstas... de har en biograf mitt i skolan..! Lyx! 8) Och jag fick passera som utbytesstudent tack vare att jag pratade överdrivet mycket svenska just vid biljettköpet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav A bear » sön mar 05, 2006 23:00

Oscarsroundup i grevens elfte sekund: Crash.

Moses skrev:Herren sade till Kain: ”Var är din bror Abel?” Han svarade: ”Det vet jag inte. Skall jag ta hand om min bror?”

Enormt jävla välspelat (till min stora förvåning - ett skäl att jag skjutit upp den så länge är att namn som Sandra Bullock, Matt Dillon, Jennifer Esposito och Ludacris inte direkt inger stora förväntningar, men fan, de kan när de vill), och väldigt intrikat berättat med mänskliga öden som skär ihop med varandra. Den sortens film Tarantino antagligen skulle göra om han hade ett hjärta. Alla fast i roller utan att inse det, alla bara mänskor till slut.
Roger Waters skrev:And the Germans killed the Jews and the Jews killed the Arabs and the Arabs killed the hostages and that is the news. Is it any wonder that the monkey's confused?

Samtidigt kan jag ändå irritera mig på den och det ganska övertydliga budskapet. Jag blir lite frestad att citera Booksluts recension av filmen:
As a public service, I reprint the script for Crash in its entirety here:

Man: I had an experience today that reminded me that racism is still very much a problem in this country.
Woman: Yes. Racism is bad.
Man: It's very bad.
Woman: Yes, it is. Very, very bad.

There. I just saved you ten bucks and two hours.

Men när predikningarna serveras så här snyggt är det bara att gapa och svälja. Jävligt bra. Väldigt stark 4/5, men fortfarande inte den bästa film med titeln "Crash" som gjorts.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » sön mar 05, 2006 23:14

A bear skrev:...inte den bästa film med titeln "Crash" som gjorts.

Du tänker på Crash! från 1977?

Plot Outline: Jealous invalid husband tries to kill sexy blond wife, who uses occult powers and devices to try to kill him.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » sön mar 05, 2006 23:15

Off skrev:

Nej, jag tänker på "Space Monsters Crash The Zombie Teen Drive-In Massacre" från 1971.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön mar 05, 2006 23:22

A bear skrev:
Off skrev:

Nej, jag tänker på "Space Monsters Crash The Zombie Teen Drive-In Massacre" från 1971.

Lyssna på A bear. Oerhört bra film.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön mar 05, 2006 23:23

Off skrev:Du tänker på Crash! från 1977?

Plot Outline: Jealous invalid husband tries to kill sexy blond wife, who uses occult powers and devices to try to kill him.

HAHAHAHAHAHA! Herregud det var den roligaste handlingen jag hört på länge. Hahahaah. Oj oj oj. Det låter som en riktigt intressant film.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav wyndham » sön mar 05, 2006 23:46

Crash. Den senaste oscarsnominerade upplagan alltså.

Scenen med patronlådan på slutet är ett så gravt fall av idiotförklaring att jag aldrig sett på maken. Det var som att regissören hade bestämt sig för att försämra filmen maximalt genom att göra minimalt. Jag har inget emot att man använder stereotyper och klichéer för att nå en poäng, men den här filmen var fylld av så många övertydliga detaljer att jag misstänker att en producent har varit framme och sagt: "Jo, det är en bra film, men tänk om en treåring inte skulle förstå den?"
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Zaxx » sön mar 05, 2006 23:47

wyndham skrev:Crash. Den senaste oscarsnominerade upplagan alltså.

Scenen med patronlådan på slutet är ett så gravt fall av idiotförklaring att jag aldrig sett på maken. Det var som att regissören hade bestämt sig för att försämra filmen maximalt genom att göra minimalt. Jag har inget emot att man använder stereotyper och klichéer för att nå en poäng, men den här filmen var fylld av så många övertydliga detaljer att jag misstänker att en producent har varit framme och sagt: "Jo, det är en bra film, men tänk om en treåring inte skulle förstå den?"

Du spikade en spik genom min hjärna som träffade exakt samma tanke-cell som det du skrev.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » sön mar 05, 2006 23:47

Sant. Där drog jag av ett par tiondelar från 5/5. Fanns det någon som inte fattade det redan i scenen där han skjuter på lillflickan?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Zaxx » sön mar 05, 2006 23:51

A bear skrev:

Sant. Där drog jag av ett par tiondelar från 5/5. Fanns det någon som inte fattade det redan i scenen där han skjuter på lillflickan?

Av ngn anledning tänkte jag det när hon tog dem... kan inget om ammo, men är "röda lådor" per automatik lösa skott?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav wyndham » mån mar 06, 2006 0:02

Zaxx skrev:
A bear skrev:

Av ngn anledning tänkte jag det när hon tog dem... kan inget om ammo, men är "röda lådor" per automatik lösa skott?

Affärsinnehavaren gör det iaf rätt tydligt när hon springer iväg.

Don Cheadles scener med sin mamma är för mig filmens höjdpunkt.

Mitt betyg är en stark trea.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav CheeseGuy » mån mar 06, 2006 0:04

A bear skrev:

Jag gjorde inte det, men okej, det är jag. (Tänkte att han bara missade eller nåt.) Och texten på patronlådan syns bara väldigt hastigt... men okej, jag kan inte protestera.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån mar 06, 2006 0:59

A bear skrev:

Jag fattade det inte då, men jag har rätt lätt för att missa uppenbara saker, vilket gjort många filmupplevelser lite trevligare.

Jag var faktiskt lite orolig att det skulle vara någon sorts... mirakelsak. Att vi inte skulle få veta, men tro att kanske, kanske finns det mirakel. Så det var en lättnad att få se lådan.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » mån mar 06, 2006 1:19

Såg Night Watch ikväll, och den var riktigt bra.
Textningen var tyvärr hemsnickrad och rätt dålig, så det var svårt att veta vad de menade ibland.. Den version jag såg var den ryska versionen, den internationella versionen är visst ändrad till vissa delar, här: http://www.the35pagesled.com/phpBB2/viewtopic.php?t=196 kan man läsa om skillnaderna.. Buffy-referensen som jag höll utkik efter hela filmen är tydligen tillagd för den internationella versionen.. Får säga att det kändes som att den "borde" varit där den var, eftersom jag letade efter den så tänkte jag typ "här hade ju varit ett ypperligt tillfälle för referens"..

Jaja, filmen var riktigt bra, om än lite svår att följa ibland.
Mycket var nog språkproblem/dålig textning, och så här i efterhand så känns det som att man kan pussla ihop det mesta.

Jag ser fram emot Day Watch, som redan nu verkar finnas som dvdrip, men inte med engelsk text..

Imorgon blir det nog Brokeback Mountain.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » mån mar 06, 2006 1:24

Bara att hålla med adolvsson, A History of Violence var fenomenal och bättre än någon av de Bästa Film-nominerade filmerna. Har precis skrivit ett mongolångt inlägg om alla mina gissningar och förhoppningar inför natten på http://www.oscarsbloggen.com så jag orkar faktiskt inte skriva mer just nu, men AHoV är 4½/5 på en betygskala och en alldeles gräsligt intressant, underhållande, tänkvärd, välspelad och välgjord film.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » mån mar 06, 2006 2:06

Oscarsroundup i grevens tolfte sekund: Capote.

Snyggt, välspelat (Hoffman, och Clifton Collins!), tänkvärt... och ack så tråkigt. Långa stunder sitter jag och undrar varför detta överhuvudtaget gjorts till en film - i alla fall en så här lång film. Kanske är det hela grejen med biopics som jag aldrig riktigt hajat... men fan vet om det inte hade funkat bättre som bok. (Det är ju baserat på en bok också, en man kanske borde läsa nån gång.)

Men av och till, i enstaka scener, är den mycket bra scenen där Perry berättar för Capote hur morden gick till, till exempel och slutet ger faktiskt payoff på mycket av tråkigheten. Jag gillar "In Cold Blood" (boken, inte sett filmen) och kanske är det det som gör att jag har svårt att komma in i "Capote": jag vet hur allt slutar, jag vet vad som kommer att hända, och det känns ärligt talat lite kymigt att få det här perspektivet på hur boken skrevs. Men Hoffman gör ett bra jobb och plötsligt får Capotes boktitel ytterligare ett ganska obehagligt lager. 3/5, men att denna blir nominerad och "A History Of Violence" blir ignorerad är travesti.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån mar 06, 2006 2:42

a bear har fullkomligt korrekt i allt han skriver.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav qarlsson » tis mar 07, 2006 1:11

gaspode skrev:Såg Night Watch ikväll, och den var riktigt bra.
Textningen var tyvärr hemsnickrad och rätt dålig, så det var svårt att veta vad de menade ibland.. Den version jag såg var den ryska versionen, den internationella versionen är visst ändrad till vissa delar, här: http://www.the35pagesled.com/phpBB2/viewtopic.php?t=196 kan man läsa om skillnaderna.. Buffy-referensen som jag höll utkik efter hela filmen är tydligen tillagd för den internationella versionen.. Får säga att det kändes som att den "borde" varit där den var, eftersom jag letade efter den så tänkte jag typ "här hade ju varit ett ypperligt tillfälle för referens"..

Jag började med att se den på rip men det var något krupp med kodningen så jag slopade det och gick och hyrde dvd'n istället. Omedelbart visade det sig att hyrversionen hade en engelsk prolog. Irriterande och totalt meningslöst. Resten av filmen är ju bibehållen i original med ryskt tal och allt, så varför gå in och tweak'a prologen. pff!

Jaja, filmen var riktigt bra, om än lite svår att följa ibland.
Mycket var nog språkproblem/dålig textning, och så här i efterhand så känns det som att man kan pussla ihop det mesta.

Ja, Night Watch ägde. Bara att de pratade ryska gjorde att jag mös mig igenom hela spektaklet. Ryska rockar! Förutom att det i övrigt va en jäkligt bra rulle.

Jag ser fram emot Day Watch, som redan nu verkar finnas som dvdrip, men inte med engelsk text..

Fel. Den finns med engelska sub'ar. Någon har varit flitig och solidarisk.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » tis mar 07, 2006 17:57

Ny X-Men 3 trailer:
http://www.apple.com/trailers/fox/tls/trailer/

Och jag tycker faktiskt att den ser riktigt lovande ut, Brett Ratner till trots. Kanske hjälps det att Ratner kom in så sent, och varken hann eller ens ville göra något eget av filmen. Dessutom lär de gamla skådisarna känna sina karaktärer ordentligt vid det här laget, så att dom kan nå ut till publiken även med Ratners känslomässiga handikapp.

Sedan är det väl inte mycket som kan hjälpa att Halle Berry fått ta större plats den här gången...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tis mar 07, 2006 18:05

adolvsson skrev:Ny X-Men 3 trailer

Såg cool ut. Tycker de andra är ganska trevliga att titta på så den här kan nog bli bra den med.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tis mar 07, 2006 19:37

Off skrev:

Såg cool ut. Tycker de andra är ganska trevliga att titta på så den här kan nog bli bra den med.

Nja, de har ju bytt ner sig i regissör några divisioner, så jag är tveksam...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav carre » tis mar 07, 2006 22:11

oh, X-Men!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Rombat » ons mar 08, 2006 0:39

Jag kommer nog att hinna gnaga av mitt ben innan det blir den 26:e maj.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » ons mar 08, 2006 0:48

caffeineaddict skrev:
Off skrev:

Det var alldeles för mycket i action i trailern. Alltså kommer den floppa...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav CheeseGuy » ons mar 08, 2006 0:50

eynosh skrev:
caffeineaddict skrev:
Off skrev:

Sen när gillar folk (mainstreampubliken) inte action?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tomas » ons mar 08, 2006 1:24

CheeseGuy skrev:
eynosh skrev:
caffeineaddict skrev:
Off skrev:

Sen när gillar folk (mainstreampubliken) inte action?

Bådar inte gott att de bytt ut Bryan Singer mot Brett Ratner som regisör. Rykten om att filmbolaget stressat igenom hela produktionen för att få ut filmen innan Singers nya Superman och att många karraktärer kommer att dö då skådespelarna inte vill förlänga sina kontrakt till eventuella uppföljare låter inte bra det heller (anledningen till varför de gör det alltså. Om jag hade något emot oförväntat dödande av viktiga karaktärer skulle jag nog inte hänga på detta forum).
Även om den inte blir lika bra som de två första filmerna har den ändå stora möjligheter att bli en underhållande film och jag hoppas att Ratner lyckas överträffa sig själv.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav A bear » tor mar 09, 2006 1:44

March Of The Penguins.

Monty Python skrev:Nevertheless scientists believe that these penguins, these comic flightless web-footed little bastards may finally unwittingly help man to fathom the uncharted depths of the human mind.

Jo, visst är det en imponerande film. Enormt snyggt foto, och även om jag misstänker att de fuskat lite med ljudeffekter blir jag jävligt impad. Man blir ju inte avundsjuk på filmteamet som suttit i en sjuhelvetes massa minus Fahrenheit för att filma ett gäng pingviner.
To devise a fairer system of test, a team of our researchers spent eighteen months in Antarctica living like penguins, and subsequently dying like penguins - only quicker - proving that the penguin is a clever little sod in his own environment.

Men jo, jag stör mig lite på mänskofieringen av pingvinerna - "det här paret var för unga och impulsiva", "förlusten är omöjlig att bära", yada yada yada - och jag ser fortfarande inte var det blir mer än ett extra långt "Ett med naturen"-avsnitt. Kanske är det, som Glory sade, på franska man ska se den, i vilket fall jag är körd. Kanske är det Morgan Freemans smått skitnödiga voice-overs som sabbar det. Om det funnes en DVD-utgåva helt utan sådana skulle jag nog föredra det. Eller ersätt Freeman med Pythongänget. Som naturfilm är den riktigt fin, men görs det inte bättre och mer angelägna dokumentärfilmer än ett gäng frusna fåglar så är filmbranschen verkligen i trubbel.
OH, INTERCOURSE THE PENGUIN!!

3/5 kan den väl få.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tor mar 09, 2006 17:09

Eli Roth är en busy little beaver. Nu ska han filma Stephen Kings "Cell". Har väl potential att bli den första Kingfilmen som är bättre än bokförlagan...
Eli Roth skrev:It should feel like an ultra-violent event movie. FUCK this is gonna be so damn fun!!!!!!! I can't wait!!!!!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film