Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån apr 07, 2008 17:31

AKS skrev:Tyvärr gick det inte. Himla synd. :(

Vilka fansubs använder du? Kanske kan gå att fixa något, men jag kan verkligen inte lova. Varför kan inte subbbare (subbor? :) ) använda textformaten för?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån apr 07, 2008 18:02

Det var bara den sub som var med avsnitten. Jag har inte "lagt på" dem själv från nån fil eller nåt... De var bara där då jag startade avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån apr 07, 2008 18:19

Vilken fansub det är brukar stå i filnamnet, eller i torrenten.

De flesta brukar vara hårdkodade vad jag sett.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån apr 07, 2008 18:24

Illyria skrev:De flesta brukar vara hårdkodade vad jag sett.

Aha. Jag hittade bara otextade avsnitt vid en snabb sökning. Sry. Hårdkodat är ett jävla gissel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » mån apr 07, 2008 19:51

Animanda rekomenderas for denna serie, de subbar dock inte hela...
Sa efter cirka 25 avsnitt byter man till kuro-hana. Som gor mer eller mindre resten... Noja.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » mån apr 07, 2008 20:02

Jag har detta filnamn:

Death Note [Xvid DVDRip Complete 1-37 Jap EngSub] [polabar][h33t]

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån apr 07, 2008 21:20

Death Note 02: Mycket bra avsnitt. Jag tror denna serie kommer att bli riktigt jäkla bra innan det är klart.

Haha, Kira/Light! Han gick på det. Fast iofs kunde ju inte han veta att L inte brukar visa sitt ansikte, för mig var ju bluffen uppenbar.

Jag antar att man inte ska heja på huvudpersonen? :) Han är lite smått galen... Ska bli intressant att se hur L utvecklas också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån apr 07, 2008 22:31

AKS skrev:Death Note 02: Mycket bra avsnitt. Jag tror denna serie kommer att bli riktigt jäkla bra innan det är klart.

Haha, Kira/Light! Han gick på det. Fast iofs kunde ju inte han veta att L inte brukar visa sitt ansikte, för mig var ju bluffen uppenbar.

Jag antar att man inte ska heja på huvudpersonen? :) Han är lite smått galen... Ska bli intressant att se hur L utvecklas också.

Bra att du gillar det!
Jag hejade på L. Men det är bra gjort så man gillar alla karaktärer och hejar på att det ska lösa sig för alla inblandade.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån apr 14, 2008 17:38

sp1keout skrev:Animanda rekomenderas for denna serie, de subbar dock inte hela...
Sa efter cirka 25 avsnitt byter man till kuro-hana. Som gor mer eller mindre resten... Noja.

Hur funkar detta då? Upptäcker att jag skjutit upp avsnitt 5 p.g.a. att jag inte kan läsa texterna och därför måste stoppa för att flytta mig närmare tv:n. Curse my eyes!!(Nej, inte curse... Jag vill ju ha kvar dem.)

Hur funkar detta med animanda. Laddar jag ner Death Note utan subs och sedan laddar jag ner nån fil från animanda och lägger på? Förklara detta som om jag vore... well, AKS. För jag vet ingenting alls om detta.

Känns lite surt dock att behöva hålla på att greja på igen då ju hela säsongen ligger och väntar på mig nedladdad, men med fucked up subs (för nån med min syn). Har Animanda bättre storlek? Typ normal som på DVD:er?

(edit) Ser nu att man tycks ladda ner hela avsnitten från animanda, men jag hittar inte Desu Nôto...? (/edit)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 20:00

AKS skrev: (edit) Ser nu att man tycks ladda ner hela avsnitten från animanda, men jag hittar inte Desu Nôto...? (/edit)

http://www.torrentz.com/5a11f7ed9b0270f ... ad46ccdfef kanske fungerar.
(Varför varför varför hårdkoda textningen? Skaffa ett riktigt avi2dvd-program som klarar av textbaserade subs om ni måste bränna. FFS.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » mån apr 14, 2008 20:52

noike skrev:(Varför varför varför hårdkoda textningen? Skaffa ett riktigt avi2dvd-program som klarar av textbaserade subs om ni måste bränna. FFS.)

...jag gillar hardsubs, bara de är av bra kvalitét (rätt storlek, font, inga irriterande stavfel osv). Om jag förstått rätt så släpper de ibland hardsubs (iaf inom dorama) pga att ingen ska kunna ändra lite och sedan släppa en ny sub under nytt namn. Dessutom så behöver ju en del saker förklaras mer eller mindre ofta för en icke-japansk publik, vilket kan vara svårt med softsubs som inte går att placera hur som helst på skärmen (eller så är det bara vlc och MPlayer som är sunkiga), dessutom så kan man ex. ha lite skillnad på t.ex "kantfärgen" på textningen beroende på vem som pratar (exempelvis som WinD börjar med efter ett tag i Higurashi no Naku Koro ni (den serien kan dessutom rekommenderas). Detta bör man ju dock vara försiktigt med, det känns lätt som om det kan gå för långt...

Det finns ju naturligtvis många dåliga hardsubs också.

Hmm, vad betyder det för min mentala hälsa att jag glömde bort att jag svarade på detta och gjorde annat en lång stund?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 21:01

Ah, jo sådant kan jag förstå. Men att de inte är skalbara är ett stort problem. Kantfärger och speciella zoner för textplaceringen borde går att fixa även med softsubs, allt som krävs är ju att utöka markup-språket i textfilerna och få programmen stöder det (det borde ha funnits redan som det är). Iofs, då skulle folk få börja samarbeta och prata med varandra. Sådan går ju inte för sig på nätet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » mån apr 14, 2008 21:32

noike skrev:allt som krävs är ju att utöka markup-språket i textfilerna och få programmen stöder det (det borde ha funnits redan som det är). Iofs, då skulle folk få börja samarbeta och prata med varandra. Sådan går ju inte för sig på nätet.

Knights Who Say NIH (Not Invented Here) är ett stort problem på intarwebsen...

Med ursäkt till Monty Python
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav AKS » tis apr 15, 2008 21:06

Äh, det var samma stil och storlek på texten på Animanda-avsnitten som de avsnitten jag redan har nere. D.v.s. för liten stil för mig. Synd. Det gör det definitivt mindre kul att se avsnitten, men jag hoppas jag ska lyckas att ta mig igenom dem utan att behöva sitta på en köksstol framför tv:n som min farmor...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » tis apr 15, 2008 21:21

AKS skrev:men jag hoppas jag ska lyckas att ta mig igenom dem utan att behöva sitta på en köksstol framför tv:n som min farmor...

Så här kanske?

Tror det var en sån jag såg Media Markt nån gång innan jul, endast 700kkr.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav AKS » tis apr 15, 2008 21:22

Ja, lika bra att slå till! Inga farmorstendenser i 30-årsåldern, tack! Det är värt några hundra tusenlappar det. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav herdware » sön maj 18, 2008 0:08

Hade visst missat att det kommit en andra säsong av Gunslinger Girl, något för dig sp1keout? ;)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » sön maj 18, 2008 12:40

herdware skrev:Hade visst missat att det kommit en andra säsong av Gunslinger Girl, något för dig sp1keout? ;)

1, ja vet
2, inte en jevla chans =)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » sön maj 18, 2008 13:34

sp1keout skrev:
herdware skrev:Hade visst missat att det kommit en andra säsong av Gunslinger Girl, något för dig sp1keout? ;)

1, ja vet
2, inte en jevla chans =)

:D

Hur går det annars på anime-fronten?
Just nu så följer jag Mnemosyne, Amatsuki och Nabari no Ou lite lätt.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Veidit » lör sep 20, 2008 17:25

Själv följer jag D.Gray-man
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav sp1keout » sön sep 21, 2008 18:35

Veidit skrev:Själv följer jag D.Gray-man

Akuma

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » sön sep 21, 2008 20:50

Funderar på om jag har något nytt att förtälja... Lurade på en bekant att titta på Mnemosyne. Han var inte imponerad.
Jag har skjutit upp att titta på Miyori no Mori alldeles för länge också (suck). Gillar man Ghibli så ska man tydligen gilla den också. Nabari no Ou var inte något att hetsa upp sig över.
Sköt upp Kemonozume länge pga att jag inte gillade teckningsstilen, men den verkar bra. Såg om en del FLCL nyligen. Amatsuki kunde blivit bättre om det funnits ett slut (mangan håller fortf. på). Tror nog att Shigofumi är nästa project om inte någon har något förslag på nåt annat.
Senast redigerad av herdware ons sep 24, 2008 21:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Veidit » sön sep 21, 2008 21:32

Hat bara sett några avsnitt men Soul Eater är charmig :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav slugslinger » mån sep 22, 2008 17:04

en av dom få anime serierna som jag har set om är Wolf`s Rain

nästa serie för mig kommer bliScrapped Princess
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav slugslinger » mån sep 22, 2008 17:10

noike skrev:
AKS skrev: (edit) Ser nu att man tycks ladda ner hela avsnitten från animanda, men jag hittar inte Desu Nôto...? (/edit)

http://www.torrentz.com/5a11f7ed9b0270f ... ad46ccdfef kanske fungerar.
(Varför varför varför hårdkoda textningen? Skaffa ett riktigt avi2dvd-program som klarar av textbaserade subs om ni måste bränna. FFS.)

eller så skaffa man alltoavioch hårdkoda textningen till dom själv
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav sp1keout » tor okt 02, 2008 22:43

AKS, hur gick det för dig och Yagami Light och Ryuuzaki egentligen? :devil: :psychobunny: :psychobunny:
Senast redigerad av sp1keout tor okt 02, 2008 23:08, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor okt 02, 2008 23:07

The Buffster skrev:
sp1keout skrev:Sommaren 2007 är slut för länge sedan :)

Haha, jag behöver ingen som påminner mig om hur dålig jag är. ;)

Nä men, allvarligt, vad hände egentligen med sommaren 2007? Jag måste ha glömt bort att jag ens följde One Piece (ILLA!). Jag får satsa på sommaren 2008 istället tror jag. Ojoj, kommer att finnas mycket att se ikapp.

En söndag i November i 2006 fick Buffster se Luffy lämna Mock Town, han var på väg mot himlen. Hon fick se medlemmar från the government och deras shichibukai...

2 år senare... och hon vet fortfarande inte hur det gick :unlove: :unlove:

LWes, bad dig läsa Eyeshield 21 för 2 år sedan, jag har själv hunnit läsa ytterligare 90 kapitel sedan den dagen och jag har bett dig 5 gånger sedan dess men du är fortfarande bra, men du kan bli bättre om du ser Eyeshield.

Och jag älskar dig ändå Sanna.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » fre okt 03, 2008 8:10

sp1keout skrev:Och jag älskar dig ändå Sanna.

:monsterhug:

Haha. Ja alltså. Vad är det egentligen som har hänt? För mycket skola, för många andra serier. Ingen vidare ursäkt... men det är så det är. Men jag har inte helt glömt One Piece. Någon gång ska jag se vidare.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » ons okt 08, 2008 3:47

Jag tycker fortfarande att One Piece är det bästa som finns. Mangan var varit helt superb som senaste månaderna, helt sjukt bra, och animen börjar närma sig riktigt allvarligt bra grejer nu med. Det är så bra. Jag gjorde en One Piece tröja nyligen:

Bild

Jag är så glad nör jag har den på mig, som att den beskriver allt jag står för och allt jag är.
Och så har jag beställt två till tröjor som är super-coola. One Piece är det mest brillianta som jag vet...

Angående EyeShield 21 så såg jag ett antal avsnitt för några månader sen, och älskade det. Det finns inte ens potential för det att vara lika bra som OP (jag kan inte tänka mig något som skulle kunna komma nära), men det är jättebra. Jag såg enda fram till det började bli filler-igt och sen fortsatte jag i mangan och kom till kapitel 46. Jag vet, inte så långt, men jag planerar att förtsätta förr eller senare. Jag är lite upptagen av skola och sånt, här i landet Kanada där jag nu bor, och har inte haft tid med "se ifatt"-projekten som jag höll på med innan, men förr eller senare...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons okt 08, 2008 16:30

Eyeshield 21, kapitel 300 kom denna vecka.

Kan du hjälpa mig att orientera mig angående One Piece, jag vet inte vart man kan hitta varken manga eller anime.

Animen har jag gett upp, har bara sett 230 avsnitt typ.
Mangan har jag läst fram till 470... vilket är när typ Oz typ krossar alla...

Kollade in och såg att animen dock har kommit lika långt som just jag har läst i mangan... coolt. Är det värt att se animen!? Är det inte fillrig? Vart finns den!? osv osv.

Ser Off på OP btw?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film