Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » mån maj 28, 2007 11:25

WHÖW! Cool bra säsongsavslutning!!!
Jag tycker inte att Smallville är helt fantastiskt, för annars hade jag sett avsnittet tidigare, men jag blev glatt överaskad över att det var så bra. Det började ju jättebra med den besatta gamla mannen och Martianen. och sen att Lana dog var mycket bra, men om ni säger att hon inte dog tror jag er (jag såg inte på skärmen just då, så jag såg inte exakt vad som hände). Det där med Lois och Chloe är bara konstigt, hon kan ju inte haft som kraft att som kan återuppliva döda med sina tårar och som resultat sjäv dö.
Slutet då monstret tar en bit av Clarks DNA var också coolt. Jag tänkte "Bizarro?". Eftersom jag inte egentligen vet något om DC var det bara en vild gissning, men när han sa "I'm you, only a little more bizarre" jublade jag. Det var coolt.

Jag ser faktiskt fram emot nästa säsong. Jag tycker att det här var en av dom bättre säsongsavslutningarna i år.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » mån maj 28, 2007 18:38

LWes skrev:(jag såg inte på skärmen just då, så jag såg inte exakt vad som hände)
wtf? Hur kollar du på serier egentligen? ppftt
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 18:51

LWes skrev:WHÖW! Cool bra säsongsavslutning!!!
Jag tycker inte att Smallville är helt fantastiskt, för annars hade jag sett avsnittet tidigare, men jag blev glatt överaskad över att det var så bra. Det började ju jättebra med den besatta gamla mannen och Martianen. och sen att Lana dog var mycket bra, men om ni säger att hon inte dog tror jag er (jag såg inte på skärmen just då, så jag såg inte exakt vad som hände). Det där med Lois och Chloe är bara konstigt, hon kan ju inte haft som kraft att som kan återuppliva döda med sina tårar och som resultat sjäv dö.
Slutet då monstret tar en bit av Clarks DNA var också coolt. Jag tänkte "Bizarro?". Eftersom jag inte egentligen vet något om DC var det bara en vild gissning, men när han sa "I'm you, only a little more bizarre" jublade jag. Det var coolt.

Jag ser faktiskt fram emot nästa säsong. Jag tycker att det här var en av dom bättre säsongsavslutningarna i år.

Jag tror inte Chloes tårar var läkande, mer att deras "essence" utbytter eller något sånt. Deras fysiska tillstånd ändrades, så det var ju inte som Fågel Phoenix i Harry Potter precis. Men det var verkligen bissart precis som Bizarro (usch vad torr jag är idag, haha!) ;)

Lana är väl med i Superman, så det är ju inte så troligt att hon skulle dö. Jag kan ju beskriva scenen ifall du inte har kvar avsnittet och kan se den:
Lionel springer mot Lana som är på väg mot sin bil, innan han hinner stoppa henne åker en last(skåp?)bil förbi och han hinner inte nå fram till henne pga detta. Efter lastbilen har åkt förbi så exploderar Lanas bil. Jag tror detta är som i S3 när Chloe gick in i sitt hus men han rymma genom en underjordisk gång; Lana är i lastbilen!

Håller med LWes om att detta är en utav de bästa säsongsavslutningarna i år. Ifall jag tänker efter utav alla de jag sett så är det nog till och med den som ligger på plats nummer ett :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » mån maj 28, 2007 19:03

Noam skrev:
LWes skrev:(jag såg inte på skärmen just då, så jag såg inte exakt vad som hände)

Det är ju slöseri på tid att inte göra andra saker sammtidigt som man ser på tv!
Förresten är det bara ett fåtal serier (Heroes, Veronica Mars, Prison Break, Survivor m.fl.) som kan hålla min koncentration genom hela avsnitt. Under det här avsnittet av Smallville höll jag mig ganska bra i alla fall.
Men att man missar något visuellt då och då är ett litet pris att betala för alla dom timmar man tjänar genom att pyssla med sina andra sysslor samtidigt.
Så det så!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 19:21

LWes skrev:
Noam skrev:

Det är ju slöseri på tid att inte göra andra saker sammtidigt som man ser på tv!
Förresten är det bara ett fåtal serier (Heroes, Veronica Mars, Prison Break, Survivor m.fl.) som kan hålla min koncentration genom hela avsnitt. Under det här avsnittet av Smallville höll jag mig ganska bra i alla fall.
Men att man missar något visuellt då och då är ett litet pris att betala för alla dom timmar man tjänar genom att pyssla med sina andra sysslor samtidigt.
Så det så!

"Space out" kan väl alla göra ibland. Jag själv, t.ex, brukar spaca ut ett antal gånger i t.ex Prison Break, House, Lost m.fl. Så jag tror de flesta gör det.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » mån maj 28, 2007 20:43

HeY skrev:"Space out" kan väl alla göra ibland. Jag själv, t.ex, brukar spaca ut ett antal gånger i t.ex Prison Break, House, Lost m.fl. Så jag tror de flesta gör det.
Faktiskt inte.. när jag kollar på ett avsnitt så ger jag det alltid min fulla uppmärksamhet. Om jag känner att jag inte kan koncentrera mig så stänger jag av och ser det senare.

Jag tror att serierna kräver det för att man ska kunna få ut maximalt med nöje och hänga med på allt som händer. Jag är också en sån som blir mycket irriterad om jag blir störd av något/någon i ett avsnitt eftersom det känns som det förstör upplevelsen på ett sätt som aldrig går att reparera.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav sp1keout » sön jul 01, 2007 12:00

En ny McFlurry-smak finns pa McDonalds har i Japan. Jag undrar ifall en van fran sasong 6 har varit i trakterna. ;) Strawberry and OREO-cookie :)

Och...
Som LWES sager, han kollar pa sa mycket, hur far han all tid? Han gor annat samtidigt... det racker med att lyssna for att fatta vad som hander. Jag menar, det engelska spraket gar ju inte genom ogonen, utan snarare genom oronen, sa varfor maste du da kolla hela tiden? :)

Inte uppmarksam hela tiden?
Det ar som att kolla i en kalle anka pocket utan att lasa rutorna...
Du forstar ju uppenbarligen handlingen, men du visar sakerligen en del detaljer, men det ar ett val.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav eriked » sön jul 01, 2007 14:27

sp1keout skrev:En ny McFlurry-smak finns pa McDonalds har i Japan. Jag undrar ifall en van fran sasong 6 har varit i trakterna. ;) Strawberry and OREO-cookie
Oh my god! Tag med smakprover ;)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav sp1keout » tor aug 16, 2007 1:25

6x15, nu ser jag på Smallville igen för första gången på ett halvår. Intressant avsnitt.

Chloe = Frågetecken. Grejen med Lana och Clark och METEOR-FREAK-grejen är out there, coolt att de pratat om de nu. Lex är äckligare än någonsin... Han borde dö! Plus att han mummlar mycket. Jimmy är konstig. Han behövs inte
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor aug 16, 2007 21:38

616 - "Min bästa väns bröllop"
617 - "Fight Club"
618 - "Bonecollector"
619 - "Instängd"

Tycker serien är bra och intressant, de varvar drama med spänning och action. Saknade Lionel där ett tag, samt att jag undrar vad de gjort av Lois, helt och hållet. Och alla Super Heroesarna - Det kommer väl senare.

Det är mycket Lex, bara för att gång på gång bevisa vilken idiot han är, maktgirig och ja - OND! Lana är underbar och söt, samt smart.

620 - De fortsätter lite på deckartemat också... det är intressant. Men nästan lite väl invecklat. Får hoppas många knutar löses i de sista 2 avsnittena här!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre aug 17, 2007 0:59

sp1keout skrev:Lana är underbar och söt, samt smart.

Jag håller med, vilket förvånade mig när jag såg det. I säsong 5 var min reaktion i princip "DÖ! DÖ! DÖ!" varje gång hon visade sig men de lyckades verkligen göra både Lana och serien riktigt bra och intressant i säsong 6.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre aug 17, 2007 1:04

Jo, i säsong 5 hatade man verkligen Lana. Så är inte fallet nu.
Senast redigerad av sp1keout fre aug 17, 2007 14:20, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » fre aug 17, 2007 14:19

(spoiler säsongsavslutningen) Det är Lana jag tänker mest på... fan vad shockad och skärrad jag blev när bilen exploderade. 1) Lana är vacker 2) Lana är smart 3) Lana sa att hon skulle lämna Smallville 4) Lana sa att till Clark att hon alltid kommer älska honom 5) I säsongsavsluntningen till säsong 3 så "dog" Chloe också... ni vet ju hur det gick?

Resultat = Lana fejkade sin egen död?
Men, varför la de då till extra effekten att man såg en kropp i bilen, som föll mot ratten? Var inte som att hon sprang runt med en docka innan hon gick in i bilen... som vi inte vet att hon gick in.

Lex åker i fängelse för mordet på Lana Luthor. Har de hittat kroppen? Är hon död på riktigt? Eller är hon för smart för det...

Jag menar, farsan dog ju också... Och han "ska" väl vara i liv när Clark blir äldre? Bizzarro var väl cool... förvisso. Underhålla sig med honom ett tag medan Lex är i fångenskap.

Förövrigt är allting i Smallville bara bäst just nu. Chloe..? Lionel..? (Han är fortfarande min favorit) Och vart har vi Mannen från den röda planeten, han är bara coolast.

Jag låter som en fanboy, usch

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre aug 17, 2007 14:32

Det var verkligen en fantastisk avslutning, en av de bästa i år skulle jag tro.
(spoiler 6x22) Även om du lade upp några bra argument på varför Lana är död, så tror jag fortfarande att hon lever. Det känns som om skåpbilen var alldeles för läglig för att vara bara en tillfällighet. Sedan så måste man ju identifiera kroppar på tänderna när de blir så här sönderbrända och eftersom Lana har varit en Luthor i andra halvan av säsongen så känns det ganska klart att hon har haft pengar för att "byta ut" sina tänder á la Terrence Steadman i Prison Break. Nej, jag är ganska säker på att hon lever.

(spoiler säsong 7) Den jag är mest oroad över är Chloe. Eftersom de också har tagit in en ny kvinnlig karaktär gör mig ännu mer orolig. Serien skulle inte klara sig bra utan Chloe, i säsong 5 var hon till och med den som lyckades hålla mig kvar då de andra kändes som trästubbar med ben som sprang omkring.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre aug 17, 2007 14:50

(spoiler 6x22) Nej, jag trodde hon dog först. Sen förstod jag väl att så kanske inte var fallet. Det är intressant twist... Jag hoppas hon lever, för jag är kär i henne! :)
Mer Superhjältar, och Lionel Luthor, undra vad som händer i nästa säsong alltså. Finns ju en oerhört Big Bad nu, och en arme av människor med superkrafter. Men vad ska huvudhandlingen vara? Undra vad Lex ska hitta på...
Oh, kommer det komma en ny karaktär till nästa säsong? Intressant... hoppas hon inte är lika tråkig som Jimmy Olsen!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre aug 17, 2007 16:13

(spoiler säsong 7) Mer Lionel Luthor till folket! Han är verkligen en underanvänd karaktär.
Ja, en ny kvinnlig karaktär i form av Supergirl (Stålkvinnan) - du kanske har hört om henne ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör sep 15, 2007 14:08

Trailer för säsong 7 has arrived!!

Bara jag som börjar bli hypad? :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör sep 15, 2007 14:34

Jag ser alltid fram emot Smallville, men sen blir jag alltid lika besviken då Lana tar över alla storylines. Den där promon är jag inte riktigt förtjust i och heller inte S6-avslutningen så denna säsong kanske jag inte blir besviken? Ser inte fram emot säsongsstarten lika mycket som jag brukar (och då har jag inte varit alldeles giddy inför en Smallville-start tidigare heller). Det ska bli kul att återse serien, och dte är bara att hålla tummarna för att Lana inte tar över hela skiten igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör sep 15, 2007 18:48

AKS skrev:promon är jag inte riktigt förtjust i

Inte? Jag tyckte den såg lovande ut. Framför allt biten med en elak Clark, det är väl kul att dom prövar på nåt ny... hm. Äh, det var inget.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör sep 15, 2007 18:52

adolvsson skrev:
AKS skrev:promon är jag inte riktigt förtjust i

Inte? Jag tyckte den såg lovande ut. Framför allt biten med en elak Clark, det är väl kul att dom prövar på nåt ny... hm. Äh, det var inget.

Jag saknade att någon trillar ner i kryptonitifierad sjö. Överge klassikerna på det viset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör sep 15, 2007 19:11

noike skrev:Jag saknade att någon trillar ner i kryptonitifierad sjö. Överge klassikerna på det viset.

Dom kanske inte vill förstöra överraskningen redain i trailern.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör sep 15, 2007 19:13

Aha. Jag tror du är något på spåren där. Kanske är säsongsarc med det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 13:39

Jag röstar i alla fall på våran vän från den röda planeten

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » ons sep 26, 2007 17:31

Skådespelare som kommer tillbaka under fyra avsnitt av denna Smallville-säsong: James Marsters! Yay! :)

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... df1ac1a737

Är det en spoiler förresten? Och har vi nån tråd där vi skriver upp kommande projekt för alla Whedonverseskådespelare? Skådis-spotting är ju en "efter faktumet"-tråd om ni förstår vad jag menar.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 20:56

AKS skrev:Och har vi nån tråd där vi skriver upp kommande projekt för alla Whedonverseskådespelare? Skådis-spotting är ju en "efter faktumet"-tråd om ni förstår vad jag menar.

Tror inte vi har det. Skulle kanske vara bra att ha?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons sep 26, 2007 20:58

Ja, det tycker jag. Såg att jag skrivit nån sån där castingnyhet i skådisspotting-tråden tidigare nån gång och där passar det ju inte alls.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » fre sep 28, 2007 21:58

7x01
Åhh vad bra!! Jättespännande, jättesnyggt och I can't wait to see what happens next :D
Martha borta som regular, Jimmy och Supergirl som ny. Lana lever dessutom, blond (jag nästan då) och allt!
Senast redigerad av HeY lör sep 29, 2007 3:03, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » fre sep 28, 2007 22:17

HeY skrev:7x01
Oliver

Som i Queen? Hm, det gör mig nästan småsugen på att prova.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » lör sep 29, 2007 3:03

Gaah, nu skrev jag fel! Jag menade Jimmy!! :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör sep 29, 2007 3:04

Jaha. Jadåså. Då var det inget. Då kan jag skita i det med gott samvete. Skönt.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film