Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » lör apr 12, 2008 0:05

AKS skrev:Jag menar, varje vecka längtar jag galet mycket efter ett nytt avsnitt och jag är alldeles till mig nu då jag vet att jag om cirka 24 timmar har ett nytt avsnitt. Men trots det så skulle Doctor Who inte hamna på en topp 10-lista över de bästa serierna.

Exakt! Eller, möjligen skulle det ta nån av de sista platserna, har inte funderat. Men ändå, känner igen det!

Bra vs. kvalitet; är det varför ett Lois & Clark-avsnitt inte kommer att vara bättre än ett Carnivále-avsnitt även om det ät ett Tim Minear-Lois & Clark?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav carre » lör apr 12, 2008 0:07

DOCTOR WHO?!

MIKE JOOOOONES!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » lör apr 12, 2008 0:08

Tam skrev:Bra vs. kvalitet; är det varför ett Lois & Clark-avsnitt inte kommer att vara bättre än ett Carnivále-avsnitt även om det ät ett Tim Minear-Lois & Clark?

Ungefär fast mer komplicerat. Och jag tycker inte om Lois & Clark ens om det är ett Minear-avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 0:11

Tam skrev:Exakt! Eller, möjligen skulle det ta nån av de sista platserna, har inte funderat. Men ändå, känner igen det!

Tam, har jag nånsin sagt att jag älskar dig? I alla fall så gör jag det. Bara så att du vet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » lör apr 12, 2008 0:15

WHO?!

MIKE JOOOONES!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav madskellig » lör apr 12, 2008 0:24

Doctor Who hamnar på min topp-10 lista bara för att det är ett sånt instant happy pill. Jag kan inte vara ledsen då jag ser på Doctor Who. :lovebunnier:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 0:26

Umm, stava mer fel? Här får man fan skämmas för att man inte kan stava då man är full och så kommer du här och bara... tra-la-la-fucking-la!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » lör apr 12, 2008 0:28

WHO?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » lör apr 12, 2008 0:28

AKS skrev:Här får man fan skämmas för att man inte kan stava då man är full

Nej. Vi höjer fullfelstavare till skyarna!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » lör apr 12, 2008 0:29

:D Jag spenderar mycket tidd på att stava rätt, det är nåstan pinsamt :oops:

*spellchecks*

(edit) oops (/edit)
Senast redigerad av madskellig lör apr 12, 2008 0:29, redigerad totalt 1 gång.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 0:29

Hah! "nåstan"! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » lör apr 12, 2008 0:31

äsch, ni kan ju inte leka mike jones leken era torra jävlar!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 0:32

Jag är inte torr.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav madskellig » lör apr 12, 2008 0:33

I am very not torr

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav carre » lör apr 12, 2008 0:34

:angry:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » lör apr 12, 2008 1:07

AKS skrev:Jag är inte torr.

That's what she... oh, jag har ju inte sett veckans The Office än. Var är min glass?!

DW skulle inte hamna på min topp 10 över bästa serier, men den skulle hamna på topp 10 över favoriter. Antagligen. Inga löften, för jag suger på att göra listor. Däremot är det också ett exempel på bra vs kvalitet och var det nu var. Jag är dock medveten om att det inte förklarar saken mer ingående. That's not how I roll.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sfinx » lör apr 12, 2008 8:47

Definivt tiotoppserie för mig. Jag blir uppspelt innan ett avsnitt och alltid glad av att se även de som är mellanavsnitt och börjar jag se ett avsnitt så slutar det med att jag ser två eller fler. För mig är det som en blandning av Buffy och Harry Potter reaktionsmässigt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 9:35

adolvsson skrev:DW skulle inte hamna på min topp 10 över bästa serier, men den skulle hamna på topp 10 över favoriter.

Så där tänker jag inte alls då det gäller tv-serier. Är de mina favoriter är de också de bästa serier jag sett.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » lör apr 12, 2008 12:22

Så det är handlar objektivt/subjektivt? Still don't get your crazy system...

Anyhoo, objektiv och subjektiv kärlek för AKS, det har jag! Fantastisk person.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 12:48

Tam skrev:Så det är handlar objektivt/subjektivt? Still don't get your crazy system...

Jag? Har jag ett system? Det visste jag inte om i så fall... :) För mig handlar det bara om gut feeling då det gäller tv-serier. Visst ser jag att Sopranos är en välproducerad serie, men där tar det slut för mig = den är inte bra och inte en favorit. The Wire dock = välproducerad, bra skådespelare, bra manus, bra Omar, bra grundstory = bra serie och en favorit.

Detta är en den mest förvirrade diskussion jag deltagit i. Jag vet inte ens vad det är vi diskuterar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör apr 12, 2008 12:52

Jag vet inte ens vad jag tycker längre. :(

Men det är Doktorn idag! Doktorn! Det vet jag att jag tycker om.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » lör apr 12, 2008 13:00

AKS skrev:Jag? Har jag ett system? Det visste jag inte om i så fall... :)

Nä, menade det där kvalitet/bra. Jajaja.

DOKTOR IDAG!

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » lör apr 12, 2008 13:06

AKS skrev:För mig handlar det bara om gut feeling då det gäller tv-serier.

Jo, samma här, vilket antagligen gör det så mycket svårare att förklara.

Tam skrev:Så det är handlar objektivt/subjektivt?

Du är nog inne på någonting här, även om subjektiviteten går inte i objektiviteten och vice versa.

Eh. Ja. Det är nog ingen idé att ta det längre, det är vad det är. Någon dag ska jag försöka formulera ordentligt men det får bli sen, inte idag, för det är...

DOKTORN IDAG! :extas:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 13:11

Tam skrev:Nä, menade det där kvalitet/bra. Jajaja.

Fast nej. Kvalitet kan det ju vara på så olika nivåer att det inte behöver hänga ihop med hur bra serien är. Den viktigaste kvalitetsnivån för mig är manus. Sen finns det ju skådespelarnivå och production design och musik och kostymer och så vidare. Sopranos är bra på produktionsnivå = hög kvalitet. Det gör det inte automatiskt till en bra serie eftersom manus/story tråkar ut mig. Red Dwarf har hög kvalitet på manus, men produktionsvärden som jag skulle haft råd att betala med pengarna jag fick från tandfén då det begav sig = låg kvalitet då det gäller det. Ändå är den hundra gånger bättre än Sopranos.

Men nu ger jag upp. :D

DOKTORN! :extas:

Jag har förresten tänkt mycket på en ev topp 10 denna morgon och i slutändan kan Doctor Who kanske komma på en tionde plats. Jag vet iofs inte plats 6-9 än, men det är för att jag inte orkar komma på alla bra serier jag sett. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör apr 12, 2008 13:25

Jag älskar listor, vill göra dom, men får alltid ångest över mina val, så jag behöver olika typer av dom för att kunna täcka upp och ha en chans.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » lör apr 12, 2008 16:57

Tomorrow tomorrow... :)
Dessutom har jag lyssnat på Feast of the drown inatt på jobbet,med David Tennant som uppläsare.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Spuffy » lör apr 12, 2008 18:12

Så har jag till sist sett klart s2, och så mycket som jag gråtit (eller gråter fortfarande trots att det är slut) i det sista avsnittet har jag inte gjort sen något av det allra mest tragiska i Buffy. Jag måste se Christmas Special. Nu.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 18:48

Spuffy: I've been there too. En av de gånger jag gråtit mest då jag sett en tv-serie. As proven here (tre-fyra inlägg ned).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » lör apr 12, 2008 19:11

Åhh.. Jag citerar inlägget du skrev då om avsnittet. (2.13)
AKS skrev:Åh gud! Skaparna av Doctor Who vill att jag ska dö. Fy fan vad smärtsamt det slutet var! Jag grät floder. Kan inte ens komma ihåg när jag grät så mycket då jag sett på serie/film/läst bok. Gah!! Jag vill att Rose och Doctor Who ska fortsätta resa ihop!! Jag tycler så synd om Rose som vet vad hon haft, men aldrig kommer att få igen. Jag tycker så synd om the Doctor som aldrig får behålla någon eftersom han inte åldras (vad jag förstod av ett tidigare avsnitt då han förklarade att människor åldras och han blir ensam kvar).

*Allt* var bra med detta avsnitt. Men det var grymt att inte the Doctor hann säga allt han ville till Rose. Sen var det kanske lite lätt att Rose började kalla den Pete för "Dad", men men...

Det är precis så jag känner. Han är så jävla ensam. Nu har jag dessutom sett en bit av the Runaway Bride och doktorns tillbakablickar till när han tog tag i Rose när hon höll på att ramla... Så ensam. Och jag gråter en skvätt igen. Nu ska här fortsätta ses. Jag har fortfarande inte gjort kaffe och huvudvärken är ett faktum, oavsett om den beror på kaffebrist, hunger eller överdos av gråt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 19:25

Överdos av gråt är dock förbaskat härligt ibland! Och hemskt. Samtidigt. (8 Below, you frikkin Disney movie, I'm lookin' at you!)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film