Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 14:32

Oj, vilken lång Brokeback-diskussion. Gjorde mitt bästa för att blunda eftersom jag inte sett den ännu.

Däremot såg jag Aeon Flux i torsdags och tyckte att den var riktigt snygg och oväntat bra. Som nån recenscent sa typ: "Matrix fast utan nyandligheten". Muchly so. Och med min gamla heartthrob Marton Csokas, äntligen i en stor roll. Yay! (Suck. Borias... )

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav caffeineaddict » lör mar 04, 2006 14:42

Nyx skrev:Oj, vilken lång Brokeback-diskussion. Gjorde mitt bästa för att blunda eftersom jag inte sett den ännu.

Haha, ska bli kul att se vad du säger om noikes och adolvssons del av den diskussionen när du väl har sett filmen. :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » lör mar 04, 2006 15:21

Nyx skrev:Oj, vilken lång Brokeback-diskussion. Gjorde mitt bästa för att blunda eftersom jag inte sett den ännu.

Däremot såg jag Aeon Flux i torsdags och tyckte att den var riktigt snygg och oväntat bra. Som nån recenscent sa typ: "Matrix fast utan nyandligheten". Muchly so. Och med min gamla heartthrob Marton Csokas, äntligen i en stor roll. Yay! (Suck. Borias... )

fick en plötslig lust att se Aeon Flux...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » lör mar 04, 2006 18:04

Jag vill ha en pingvinunge! Nu! :D

Bild

Ja, jag har idag sett La marche de l'empereur (sv. Pingvinresan), dokumentären om kejsarpingvinernas marsch för överlevnad. En fascinerande och gripande historia som övertygar en om att pingviner är speciella och unika. Vackert foto, härlig musik och poetiskt språk (åtminstone franska originalversionen) bidrog till att jag ger den full poäng på betygsskalan 5/5.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » lör mar 04, 2006 18:08

Glorificus skrev:Vackert foto, härlig musik och poetiskt språk (åtminstone franska originalversionen) bidrog till att jag ger den full poäng på betygsskalan 5/5.

Åh, då kanske jag får rätt i att den vinner en Oscar. Skiljer sig de här sig mycket från de statsbyggande pingvinerna?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 18:10

sfinx skrev:

Jag kan posta fler Marton-bilder i "varför vi inte behöver..."-tråden! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Bender » lör mar 04, 2006 18:15

Glorificus skrev:Jag vill ha en pingvinunge! Nu! :D

Bild

Då rekommenderar jag Futurama-avsnittet: The Bird-Bot of Ice-catraz som utspelar sig på en isplanet där pingviner bor. Planeten råkar ut för en miljökatastrof och Futuramagänget beger sig dit för att hjälpa till.

Bender omprogrammeras bland annat till att bli pingvinmor och matar pingvinungarna genom att spy upp fiskbitar.(mycket mysigt)

Bender: I don't know why, but whenever I look down at their cute little faces it makes me wanna puke. In a good way.

Ett riktigt roligt avsnitt, rekommenderas! :)

Bild

http://www.geocities.com/zoidberg_fan/e ... catraz.htm

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör mar 04, 2006 18:26

noike skrev:
Glorificus skrev:Vackert foto, härlig musik och poetiskt språk (åtminstone franska originalversionen) bidrog till att jag ger den full poäng på betygsskalan 5/5.

Åh, då kanske jag får rätt i att den vinner en Oscar.

Det har du alldeles säkert. Bisarrt nog spelade Pingvinresan i den amerikanska versionen (där Morgan Freeman bidrar med berättarröst) in mer pengar i USA än någon av de Bästa Film-nominerade filmerna. Vore därmed en sann överraskning om den inte tog hem Dokumentär-priset. Lite synd tycker jag, för även om jag inte har sett Pingvinresan än (tvekar på att jag hinner det innan galan), så älskar jag Murderball som också är nominerad till Dokumentärpriset och tycker det var en av förra årets absolut bästa filmer.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör mar 04, 2006 18:41

caffeineaddict skrev:Lite synd tycker jag, för även om jag inte har sett Pingvinresan än (tvekar på att jag hinner det innan galan), så älskar jag Murderball som också är nominerad till Dokumentärpriset och tycker det var en av förra årets absolut bästa filmer.

Det här kanske låter som konstigt när det kommer från mig, men jag tycker nog att No Direction Home borde varit nominerad i den klassen och kanske till och med vinna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » lör mar 04, 2006 18:59

Nyx skrev:
sfinx skrev:

Jag kan posta fler Marton-bilder i "varför vi inte behöver..."-tråden! :D

Yay!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » lör mar 04, 2006 19:05

De här pingvinerna kräks inte upp mat åt sina ungar, istället gapar de stort så att ungarna själva får gräva i halsen efter flera månader gammal mat... scary stuff.

noike skrev:Skiljer sig de här sig mycket från de statsbyggande pingvinerna?

Nejdå, precis som i städer fanns här trafikköer, catfights (fler honor än hanar), kidnappning av småbarn och inte en taxi inom synhåll när man mest behöver en... och många herrar i frack.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör mar 04, 2006 19:43

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Lite synd tycker jag, för även om jag inte har sett Pingvinresan än (tvekar på att jag hinner det innan galan), så älskar jag Murderball som också är nominerad till Dokumentärpriset och tycker det var en av förra årets absolut bästa filmer.

Det här kanske låter som konstigt när det kommer från mig, men jag tycker nog att No Direction Home borde varit nominerad i den klassen och kanske till och med vinna.

Jag med, naturligtvis. Men den hade premiär på TV = inte giltig för deltagande.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör mar 04, 2006 20:12

Dum regel när det gäller dokumentärfilmer, om man inte får in den på någon festival först så är det alltså kört?

(Fast i sådana fall: var är Fearless Freaks-nomineringen?!)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör mar 04, 2006 20:17

Alltså, jag har inte sett "Pingvinresan" eftersom jag fått intrycket att det i princip är ett tvåtimmarsavsnitt av "Ett med naturen" med voice-overs i Arne Weise-stil och krystat hopklippta försök att bevisa att "djuren är ju också mänskor". Har jag alltså fel? Bör jag se den?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » lör mar 04, 2006 20:48

noike skrev:Dum regel när det gäller dokumentärfilmer, om man inte får in den på någon festival först så är det alltså kört?

Det handlar säkert om att filmerna ska ha haft amerikansk biodistribution, vilket många dokumentärer ju faktiskt får, även om de sedan visas på rätt få ställen.

No Direction Home är ju dock fyra timmar lång och producerades för att först och främst visas på PBS, där den hade premiär. Tror aldrig den har fått någon traditionell biodistribution i USA, utan har nog enbart visats på festivaler.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » lör mar 04, 2006 21:51

A bear skrev:Alltså, jag har inte sett "Pingvinresan" eftersom jag fått intrycket att det i princip är ett tvåtimmarsavsnitt av "Ett med naturen" med voice-overs i Arne Weise-stil och krystat hopklippta försök att bevisa att "djuren är ju också mänskor". Har jag alltså fel? Bör jag se den?

Kan inte tala för de dubbade versionerna, men med de franska rösterna är den rätt underbar... och man blir nyfiken på hur de har lyckats filma den över huvud taget. Finns säkert de som tycker den är för sentimental, men det är väl bara att se den och bedöma själv. Själv tycker jag det är en vacker film. Det som fick mig att först vilja se den var att det var den film som slogs med Serenity om förstaplatsen på Amazon.com i julas. ;)

Här är några korta klipp:
När pingvinerna precis valt partner

Pingvinungarnas första promenad på egen hand

Det är inte någon berättarröst som talar om direkt fakta, utan tanken är att pingvinerna själva ger uttryck för hur de känner och vad de tänker... t.ex. hanarna som väntar i två månader och försöker hålla äggen/ungarna varma medan honorna hämtar mat i havet.

Temat för hela filmen är: "Qui va gagner, la vie ou l'hiver?" (= Vem kommer att vinna, livet eller vintern?) Det handlar inte så mycket om att vi ska tycka att pingviner är som människor som det handlar om just det temat... att trotsa alla odds för att livet ska gå vidare. :)

Min favoritrecensent, Rolf Nilsén på Norbottenskuriren, gav den 4/5: "Det kändes riktigt bra; i både själen och kroppen, och är en unik dokumentär upplevelse som väldigt helhjärtat kan rekommenderas."
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav A bear » lör mar 04, 2006 22:05

Stort tack, Glory! (Fan vad den där sajten buffrade dock...)

Nu är franska rena grekiskan för mig så jag tror inte jag ska se den på det... Men nyfiken blir man ju. Enormt snyggt filmat. Men...
Glorificus skrev:Det är inte någon berättarröst som talar om direkt fakta, utan tanken är att pingvinerna själva ger uttryck för hur de känner och vad de tänker

Rolf Nilsén skrev:Små Kejsarpingviner ser ut som fundersamma små professorer som strävsamt promenerar omkring. När de har blivit vuxna ser de i stället ut som artiga gammaldags kypare eller hovmästare, i svart bonjour med vitt skjortbröst.

Det är precis sånt där som gör mig väldigt vaksam. Idén att en pingvin kan känna och tänka något vi relaterar till. Det känns ungefär lika puttenuttgulligt kul som när folk klär upp sina hundar eller skrattar åt chimpanser som spelar hockey. Men som sagt, enormt snyggt filmat är det... får se den vid tillfälle och skapa en egen uppfattning.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » lör mar 04, 2006 22:19

Tyckte Munich var betydligt bättre än vad jag väntade mig. Når inte riktigt upp till att vara något mästerverk, och Crash är fortfarande min favorit inför morgondagen, men det var en jävligt sevärd och intressant filmupplevelse. Komplicerade känslor och handlingar som behandlas med en schysst gråskala. Bara ibland tillåts det alltför Spielbergska tränga genom ytan. Framförallt ett montage på slutet har en intressant men svår uppbyggnad, och kräver en sann mästares hand för att fungera. Spielberg är inte riktigt denna mästare... Skådespeleriet är konstant utmärkt. Våldsamheterna är filmade på ett sätt som känns "realistiskt" (men som också fick mig att fundera över om det verkligen är mer realistiskt, eller om det just är en filmteknik som ska kännas "mer realistisk". Då jag tack och lov aldrig har varit i en situation där jag sett någon bli skjuten i huvudet kan jag inte uttala mig om detta).

I slutändan ändå en betydligt bättre film än vad jag har kommit att vänta mig av Spielberg på sistone. Minority Report, Catch Me if You Can, The Terminal och War of the Worlds var allihopa hyfsat underhållande snömos som i slutändan ändå inte var mer än helt okej tidsfördriv, några axelryckningar och en trea på betygsskalan (förutom The Terminal som var något sämre än så). Bevis på att det faktiskt fortfarande bor en skicklig filmare någonstans inne i Hollywood-Nisse. Hoppas han hittar ut lite oftare i fortsättningen.

4/5

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Peppe » lör mar 04, 2006 22:24

caffeineaddict skrev:Tyckte Munich var betydligt bättre än vad jag väntade mig. Når inte riktigt upp till att vara något mästerverk, och Crash är fortfarande min favorit inför morgondagen, men det var en jävligt sevärd och intressant filmupplevelse. Komplicerade känslor och handlingar som behandlas med en schysst gråskala. Bara ibland tillåts det alltför Spielbergska tränga genom ytan. Framförallt ett montage på slutet har en intressant men svår uppbyggnad, och kräver en sann mästares hand för att fungera. Spielberg är inte riktigt denna mästare... Skådespeleriet är konstant utmärkt. Våldsamheterna är filmade på ett sätt som känns "realistiskt" (men som också fick mig att fundera över om det verkligen är mer realistiskt, eller om det just är en filmteknik som ska kännas "mer realistisk". Då jag tack och lov aldrig har varit i en situation där jag sett någon bli skjuten i huvudet kan jag inte uttala mig om detta).

I slutändan ändå en betydligt bättre film än vad jag har kommit att vänta mig av Spielberg på sistone. Minority Report, Catch Me if You Can, The Terminal och War of the Worlds var allihopa hyfsat underhållande snömos som i slutändan ändå inte var mer än helt okej tidsfördriv, några axelryckningar och en trea på betygsskalan (förutom The Terminal som var något sämre än så). Bevis på att det faktiskt fortfarande bor en skicklig filmare någonstans inne i Hollywood-Nisse. Hoppas han hittar ut lite oftare i fortsättningen.

4/5

Såg den också idag, håller med om allting du säger, förutom att Crash ska vinna imorrn.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » lör mar 04, 2006 22:32

A bear skrev:Idén att en pingvin kan känna och tänka något vi relaterar till.

Då är dom ungefär som Pokémon!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör mar 04, 2006 23:28

A bear skrev:Det är precis sånt där som gör mig väldigt vaksam. Idén att en pingvin kan känna och tänka något vi relaterar till. Det känns ungefär lika puttenuttgulligt kul som när folk klär upp sina hundar eller skrattar åt chimpanser som spelar hockey.

Läs Pingvinstaten av Ragnar Åslund.

Pingvindernas känslighet hindrar dem självfallet inte från att anklaga utomstående, t ex delfiner eller sjölejon, för allsköns illistighet. (Bl a hävdar de att definerna stjäl deras ungar och uppfostrar dem till minitorpeder. Deras underrättelsetjänst fungerar på det sättet.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör mar 04, 2006 23:41

Stolthet och fördom

Ja, så har jag sett ytterligare en av de filmer som kommer att ha chans att vinna priser på Oscarsgalan. Men det var inte därför jag såg den utan för att Mr Darcy är så swoonworthy i boken och i Colin Firths skepnad i BBC-serien från 1996. Hur klarar sig då Macfadyen? Well, inte är han en Colin Firth direkt (där räckte det med en blick mitt i ett zappande mellan kanaler för att jag skulle vara fast i serien som jag tänkt att skippa eftersom handlingen lät så sissy-ish), men han klarar sig med den äran med tanke på de jämförelser med herr Firth som är oundvikliga. Keira Knightley klarar sig dock lika bra som hon som spelade Lizzie i tv-serien, men det finns inte en chans att det är en Oscar-vinnande rolltolkning.

Filmen lider naturligtvis av att den bara har två timmars spelrum där tv-serien hade sex timmar. Jag har dessutom sett tv-serien ca 6-8 gånger, samt läst boken två gånger, så allt som saknades från filmen lade jag märke till. T ex så blev Wickham bara en ytterst liten bikaraktär i filmen då han är en halvstor-->stor bikaraktär i serien. Detta gör att vissa saker i filmen inte känns lika mycket som i serien, men som sagt: det räknade jag med.

Filmmusiken var mycket vacker, men det känns ändå som att Brokeback Mountains har större chans att vinna, dels p.g.a. hur olika filmerna uppmärksammats och delvis på att Brokebacks score känns mer direkt.

Jag gillade Pride and Prejudice och vissa scener i filmen var faktiskt mer romantiska än i tv-serien, men Colin Firth är Mr Darcy (i alla fall för de flesta unga tjejer/kvinnor som såg och älskade serien för tio år sedan) att karaktären i filmen bleknar i jämförelse.

(7/10)

Skillnaden mellan de två Darcyarna (eftersom jag är fixerad, :), och alltid gläder det nån annan tjej [eller kille för den delen] på dett forum):

Bild

Bild
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nyx » sön mar 05, 2006 0:42

AKS skrev:Stolthet och fördomSkillnaden mellan de två Darcyarna (eftersom jag är fixerad, :), och alltid gläder det nån annan tjej [eller kille för den delen] på dett forum):

Bild

Bild

När du ändå har samlat dem kan du ju också få en liten bild på den tredje, eller rättare sagt den förste Mr Darcy:
Bild

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Glorificus » sön mar 05, 2006 1:25

Jag försöker hinna med så många Oscarsfilmer som möjligt innan galan... nu har jag precis sett en av filmerna i Bästa utländska film-kategorin, Joyeux Noel (ja, Frankrike igen). Den utspelar sig under första världskriget, julen 1914, då fransmän, skottar och tyskar på frontlinjen bestämde sig för att lägga ned vapnen och fira jul tillsammans. 8)

Jag blev glad redan när jag såg att Guillaume Canet (Jeux d'enfants) och Daniel Brühl (Ladies in Lavender) medverkade. Sen blev jag positivt överraskad av själva filmen också. ;) Början är lite knagglig, inget man inte sett förut, men sen kommer den igång ordentligt och är riktigt underhållande. Bra blandning av drama och humor, med en rejäl dos julstämning.

Haha, två soldater på varsin sida brukade ta hand om samma katt men de hade gett den olika namn... "Felix!" "Pas Felix! C'est Nestor!" "Felix..." "Nestor!" :D

Jag hade hoppats på någon blodig vändning i slutet, men det faktum att kriget sen fortsatte som vanligt tonades ned så mycket att det kändes lite mesigt. Det sänker betyget en aning, även om det fanns en del scener i slutet som var mycket bra. 7/10
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön mar 05, 2006 1:41

Nyx skrev:När du ändå har samlat dem kan du ju också få en liten bild på den tredje, eller rättare sagt den förste Mr Darcy:
Bild

Ja, bra idé att ta med original-Darcy också (har ej sett den filmen). Laurence Olivier = nice.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » sön mar 05, 2006 1:42

Pingvinresan används tydligen som propaganda av den kristna högern i USA i kampen mot homosexualitet och för kärnfamiljsidealet. Har också hört att forskare fördömer den just för att den ger en så ensidig och felaktig bild av pingvinernas förhållanden. Därför har jag inte vågat se den, eftersom jag antagligen bara skulle hypnotiseras av hur gulliga ungarna var. "Världsrekord i sliskig, manipulativ filmmusik" har nån recensent sagt, men sånt brukar jag också falla för så jag passar på att klanka ner på filmen innan jag sett den.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav eynosh » sön mar 05, 2006 1:53

Såg precis Big Momma 2. Fy fan va underbart :).

Ok, den är inte lika bra som ettan, vilket i sig inte var någon oscarsnominerad, men vissa skådespelare gör allt.
Martin Lawrence är alltid bra. Det är helt sjukt hur vissa saker kan få en och klappa i händerna som ett litet barn.

Nu ska jag ta och gråta mig till sömns över varför det inte finns en Bad boys 3 inplanerad.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » sön mar 05, 2006 3:07

eynosh skrev:Såg precis Big Momma 2.

/me slaps eynosh
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Nyx » sön mar 05, 2006 13:16

AKS skrev:Ja, bra idé att ta med original-Darcy också (har ej sett den filmen). Laurence Olivier = nice.

Har inte heller fått tag i tidiga Pride and Predjudice. Men, som sagt, Laurence Olivier:

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav eynosh » sön mar 05, 2006 16:01

adolvsson skrev:
eynosh skrev:Såg precis Big Momma 2.

/me slaps eynosh

/me slaps adolvsson back

Martin Lawrence, Eddie Murphy och Will Smith över allt! Dom borde typ få en gemensam negeroscar eller något.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film