Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör maj 19, 2007 2:56

brat skrev:Det finns inte tillräckligt med kärlek.
Det här var bara ÄLSKA.

2x22

Sen kom hela avsnittet. Och paniken och intensiteten släppte inte i en halv sekund. Allt klaffade så väl. De bara smällde på med nya fantastiska inslag, som JDM!!! Dean gjorde en pakt med djävulen, OMG. Och jag älskar hur de använde sig av allt en sämre serie låtit falla i glömska, som colten och devilstrap. De lyckades faktiskt göra det precis så stort som de lovat utan att det föll platt såsom första säsongsfinalen. Otroligt.

Och vilken säsong 3 det blir. Vilket mörker.

Yeah. What she said. ;)

SÅ BRA! Galet intensivt.
:lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » lör maj 19, 2007 3:19

Kan inte säga något bättre mer än vad de ovanstående just gjort.

Carry on my wayward son.. :lovebunny:
That pretty much sums it up ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » lör maj 19, 2007 3:37

Då jag började kolla på Supernatural så gillade jag det, mest för att jag gillar monster och för att JaredochJensen hade bra samspel. Så det störde mig inte att vissa avsnitt (*host* Route 666) var ganska usla. Jag trodde verkligen inte att jag någonsin skulle tycka något mer om serien än att det var ett trevligt tidsfördriv, men denna säsong alltså... snedstegen har varit få om man jämför med säsong 1, många riktigt starka avsnitt, och nu ett sjukt bra avslut - Så mycket kärlek för denna serie :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

(spoiler 2X22) Carry on my wayward son, there'll be peace when you are done... Jag hoppade helt ärligt upp i ur stolen av glädje då den började spelas, den perfekta SPN låten :lovebunny:

Sammy är död, jag bara ryser då dom pratar om att bränna kroppen. Självklart vet man att de kommer återuppväcka honom, men till vilket pris? Älskar då Dean skriker "What am I supposed to do" så intensivt.

Dom lyckades verkligen klämma in hur mycket som helst i detta avsnitt, utan att det kändes framtvingat, så jag vet knapp vart jag ska börja. Att Dean köpslår med sin själ känndes som en bra lösning på hur man ska få tillbaka Sammy, och lägger snyggt upp handlingen för nästa säsong. Älskar också scenen mellan Bobby och Dean - "Do you really have that low of an opinion of yourself, are you that screwed in the head?" fantastisk scen.

Bra battle i kyrkogården också, och jag gillade tanken med jätte-devils trap. Iskallt då Sam pausar ett ögonblick innan han skjuter den andra killen medans han kollar honom i ögonen. Sammy came back wrong? Lite cheese varning då JDM dök upp men det hanterades bra. Och de dödade Yellow-eyes! Yay!

Väldigt positiv till att dom inte drog ut på att Sam fick reda på att han varit död och att Dean sålde sin själ. Nästa säsong kan bli hur bra som helst!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav LWes » lör maj 19, 2007 18:21

2x22
Det som jag tyckte var bäst var Demonens fantastiska komentarer som när han gav postolen till Jake som vände den mot honom.
Och Bobby är verkligen väldigt bra att ha i serien för jag tycker han tillför väldigt mycket.
Nu när Ellen inte har sitt roadhouse HOPPAS JAG VÄÄLDIGT MYCKET att hon och Bobby är regulars nästa säsong!
Men jag misstänker att dom två kommer åka iväg tillsammans och inte vara med mer än ibland och sen kommer dom dö.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 20, 2007 14:54

2x22

Det var verkligen JÄTTEBRA! Som vanligt har trion från Ume redan tagit upp det mesta.

Jag måste säga att jag inte håller med dig LWes. Alltså jag gillar Bobby och Ellen väldigt mycket, men jag vill inte ha med dem som regulars. Tycker de passar precis som det är, att de är med i nåt avsnitt här och där. Supernatural för mig är Sam och Dean och deras relation och jag trivs med att det är de två som fokus ligger på totalt.

Jäpp brat, låten. :) När jag tjuvkikade på introt så hörde jag den och tänkte genast på hur mycket du skulle gilla det. Kan inte säga att jag hade några större proteseter mot den heller. ;)

Jag hoppas att de i säsong tre slutar tala om större delen av ploten i previously-bitarna som de gör nu. Man fattade ju med en gång att Dean skulle sluta en pakt genom det. Tycker att de underskatttar sina tittare lite när de håller på så. Och det förstör spänningen också.

Himla bra att de fick ihjäl den gulögda demonen. Det var liksom dags för det. Man kan inte dra ut en plot hur länge som helst, så det var bra att det tog slut. Sedan sättet det tog slut på var ju bara...wow! Att pappa Wincheter skulle klättra ut genom porten det hade jag inte väntat mig alls. Jag gillade det. Sedan kunde han väl fått någon replik i alla fall. Ett litet "Bye" åtminstine. Nu stod han bara där och såg helgonlik ut innan han försvann. Kanske lite lite fånigt.

Jag gillade hur säsongen slutade. Det finns mycket att spinna vidare på kan man lugnt säga, men det slutade inte med en jätte-cliffhanger som säsong ett gjorde. En fråga som jag inte fick svar på och som man nu kanske aldrig heller får svar på i och med Yellows död är vad Mary menade med "It´s you" när hon såg demonen vid Sams säng när demonen visade Sam det förflutna i förra avsnittet. Hoppas att det inte är en sån där tråd som lämnas lös för jag vill väldigt gärna veta.

Favorit-scen: När Bobby får reda på vad Dean har gjort. Stackars Dean. Han fick alldeles för mycket ansvar när han var alldeles för liten och det har gjort honom lite knäpp. Fast jag förstår honom på nåt sätt. Låter aningen sjukt att säga det, men jag hade gjort samma sak om det gällt min bror. En gång storasyster alltid storasyster. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » sön maj 20, 2007 20:09

Fick lov att se om några scener från 2x22 igår natt för avsnittet var bara. Så. Bra.
Det blev:
1. Carry on my wayward son - Räknas som en scen, visst?
2. "WHAT AM I SUPPOSED TO DO?!?"
3. "Do you really have that low of an opinion of yourself?"

...eventuellt råkade jag se om ett par scener till också. ;) Fick ytterligare en favoritreplik. "Then let it end!" Jensen var verkligen sjukt bra i det här avsnittet.

MissKittyFantastico skrev:2x22
En fråga som jag inte fick svar på och som man nu kanske aldrig heller får svar på i och med Yellows död är vad Mary menade med "It´s you" när hon såg demonen vid Sams säng när demonen visade Sam det förflutna i förra avsnittet. Hoppas att det inte är en sån där tråd som lämnas lös för jag vill väldigt gärna veta.

Sant. Jag kan inte tänka mig att de bara lämnar det, de tog ju upp det så sent som i näst sista avsnittet...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån maj 21, 2007 0:34

Jag såg några Supernatural-avsnitt för nåt år sen men jag slutade runt 107. Nu ska jag ta upp det igen! Har sett t.o.m 110 nu. Shit vad läskigt det var... och nu ska jag sova är det tänkt. :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » mån maj 21, 2007 1:54

Tinwiel skrev:Jag såg några Supernatural-avsnitt för nåt år sen men jag slutade runt 107. Nu ska jag ta upp det igen! Har sett t.o.m 110 nu. Shit vad läskigt det var... och nu ska jag sova är det tänkt. :eek:

Åh, jaa, vad roligt, Tin! Det är då det börjar bli bra... och sen blir det bara bättre och bättre. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 21, 2007 20:00

Tinwiel skrev:Jag såg några Supernatural-avsnitt för nåt år sen men jag slutade runt 107. Nu ska jag ta upp det igen! Har sett t.o.m 110 nu. Shit vad läskigt det var... och nu ska jag sova är det tänkt. :eek:

Om du skulle behöva sällskap nån gång om det är för läskigt så är det bara att ringa så kommer jag till undsättning. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » mån maj 21, 2007 20:18

MissKittyFantastico skrev:

Om du skulle behöva sällskap nån gång om det är för läskigt så är det bara att ringa så kommer jag till undsättning. :)

Haha, det låter som en jättebra idé! Jag har sett två avsnitt till nu men 110 var nog läskigast hittills. Det om "bloody mary"var nog läskigt också, jag kom inte ihåg riktigt för det såg jag för ett år sen. Men jag är livrädd för "svart madame"så jag kan tänka mig att jag var väldigt rädd när jag såg det avsnittet.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån maj 21, 2007 21:45

113

Buuuuu! Stora farliga monstertrucken! Morr, voff voff! Storyn var lite fjantig men Cassie och Dean var jättefina. Jag blev lite avundsjuk på Cassie. Eller ok, jag blev mycket avundsjuk.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » mån maj 21, 2007 23:21

Tinwiel skrev:Buuuuu! Stora farliga monstertrucken! Morr, voff voff!

Nej, sluta, nu låter du bara för söt!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » mån maj 21, 2007 23:36

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Buuuuu! Stora farliga monstertrucken! Morr, voff voff!

Nej, sluta, nu låter du bara för söt!

:D

Mitt nya tv-projekt är Supernatural, nu blir det 116 nästa. Man måste ju ha nåt att göra när tv-säsongen är över. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » tis maj 22, 2007 0:28

Vilket avsnitt var scarecrow?för det bör nog hanna ha sällskap på... fast det är väl tidigt i serien
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis maj 22, 2007 12:06

spellan: Det avsnittet har jag sett redan. :)

117
Who you gonna call?! :D Hörde jag rätt, var det en Buffyreferens? Yay!
"action figures in their original packaging".

OMG! Sam has been working out! :eek:

Haha... hade spöket en "super high attack bonus"? :D Roligt.

Roligt avsnitt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tis maj 22, 2007 23:14

Yay! Roligt att läsa alla nya kommentarer. Längtar redan tills du kommer till säsong 2... ;)
Längtar ännu mer tills jag kommer till säsong 3...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tis maj 22, 2007 23:44

Ja, brat, det ser jag fram emot också. Seriens svackor än så länge är lite taskigt skådespeleri i vissa biroller och några småfjantiga standalones. Men brödernas relation gillar jag och bröderna är heeeta båda två, speciellt ni-vet-vem (inte Voldemort! Jensen FFS! Han är en sån där utseendetyp som jag inte brukar bli så förtjust i, i vanliga fall, men jag tycker att han är jättehet. Det är nåt med ögonen tror jag... Me wants, me neeeeds) Dessutom så är det inte bara standalones utan det känns som att serien/arcen och karaktärerna utvecklas hela tiden och man får reda på mer om dem och deras förhållande till varandra. Me likey.

Men alltså... Spellan och jag pratade om det här med namn tidigare. Varför var dom tvungen att döpa Jensens karaktär till Dean?! Jag blir så förvirrad. Ibland tänker jag på Sam som Dean (GG), och ibland Dean som Alec (från Dark Angel) och ibland så är Dean Dean och Sam Sam.... suck. Inte för att jag nödvändigtvis tänker på deras tidigare karaktärer när jag ser dom i Supernatural utan bara för att namnen var inarbetade i min hjärna.

220
Vampyrer? Ja, tänderna var ju rätt så coola i alla fall. Bra att Dean satte sig upp lite mot sin pappa också, det var på tiden. Intressant...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » ons maj 23, 2007 0:00

Vad roligt att du tycker om serien, Tin, som alla andra tycker äve jag att säsong 2 är bättre på i princip alla plan. Jag har dessutom 4 osedda avsnitt av Supernatural. Det är bra, för jag gillar verkligen Supernatural även om serien....som jag sagt ett par gånger....verkligen kunde vara så mycket bättre. IMO.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 23, 2007 17:13

122 TEH DRAMA!
Sjukt spännande, och några väldigt dramatiska scener, bla när pappan ber Sam om att han ska skjuta honom.

Men vafan... jag avskyr såna där cliffhangers. Dessutom så undrar jag hur mycket stryk en människa kan ta och fortfarande överleva, eller t.o.m överleva utan större fysiska men. Jag köper det när det gäller Buffy, för hon hade superläkkrafter och sånt men Sam, Dean och John är bara människor. I och för sig så åkte Scoobygänget och Giles i BtVS på stryk rätt så ofta, och dom klarade sig. Jag antar att det är nån slags tv-serielogik.. eller "fysik" kanske.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » ons maj 23, 2007 19:15

Iiihh, 1x22 - teh drama! :D
Du kan tänka dig att leva med den cliffhangern hela sommaren då!

HELA SÄSONG 2
Men inget mot 2x22 - TEH DRAMA!!!!!!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons maj 23, 2007 20:22

Suck.. jag ska inte läsa den där andra spoilern för säsong 2... Jag har inte hunnit mer för jag tittade på sista veronica mars-avsnitten nu. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 21:03

Tinwiel skrev:Suck.. jag ska inte läsa den där andra spoilern för säsong 2... Jag har inte hunnit mer för jag tittade på sista veronica mars-avsnitten nu. :(

Antingen är personer extremt (överdrivet?) känsliga eller så är det bara jag som är extremt konstig för jag kan inte se hur det där skulle vara en spoiler :eek:
Spoilers handlar väl om handling, inte om man tyckte avsnittet var dåligt/bra/spännande/roligt/dramatiskt osv. :?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons maj 23, 2007 21:12

HeY skrev:Antingen är personer extremt (överdrivet?) känsliga eller så är det bara jag som är extremt konstig för jag kan inte se hur det där skulle vara en spoiler :eek:
Spoilers handlar väl om handling, inte om man tyckte avsnittet var dåligt/bra/spännande/roligt/dramatiskt osv. :?

Det är väl olika från person till person. Jag föredrar att inte veta nånting i förväg om hur avsnitt har uppfattats, speciellt när det gäller säsongsfinaler.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 21:14

Glorificus skrev:
HeY skrev:Antingen är personer extremt (överdrivet?) känsliga eller så är det bara jag som är extremt konstig för jag kan inte se hur det där skulle vara en spoiler :eek:

Det är väl olika från person till person. Jag föredrar att inte veta nånting i förväg om hur avsnitt har uppfattats, speciellt när det gäller säsongsfinaler.

Okej, men personligen tycker jag inte att ett t.ex "Jag gillade det" är så farligt att läsa före jag sett ett avsnitt; men som sagt så är det olika mellan alla.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons maj 23, 2007 21:44

201 TEH DRAMA AGAIN!!! :eek:
Alltså vafan, jag blir galen, jag hatar hemlisar. Dom får berätta illa kvickt annars... jävlar. Vad är det med Sam och dom andra barnen som är så speciellt? Vad vill demonen ha? (förutom pistolen och Johns liv) Vad viskade John till Dean? Förbannade..

Avsnittet var ju jättebra! Men.. jag vill veta hemlisen. Kommer dom att få tag på den där demonen nån gång eller ska dom jaga honom i 7 säsonger? Jag gillar arcar och sånt men jag gillar också Buffy-varianten där vi får nån slags upplösning i säsongsfinalen. suck...

Jensen Ackles har så vackra ögon. Jag ville bara poängtera det igen så att alla verkligen har fattat. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » ons maj 23, 2007 21:52

Hihihi, jättekul att läsa dina kommentarer, Tin!!! Verkligen, jag ser ut såhär: :D

Tinwiel skrev:201
Jensen Ackles har så vackra ögon. Jag ville bara poängtera det igen så att alla verkligen har fattat. ;)

Jensen... är det han som spelar brorsan? (Ho ho ho...)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 23, 2007 22:03

Glorificus skrev:Första säsongen släpptes på dvd nu i veckan, och en del av extramaterialet har börjat dyka upp på YouTube. :)

Bloopers! (7:43 min)

"A Day in the Life of Jared & Jensen"
part 1, part 2 (3:29 min + 7:07 min)

Underbara bloopers!! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons maj 23, 2007 22:13

Mer!

http://www.youtube.com/watch?v=NQhg58APh2w&NR=1

Jared and Jensen, the friendship heter den..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » ons maj 23, 2007 22:24

Ännu mer!

http://www.youtube.com/watch?v=fyMgcT3kYBc

Hela intervjun/panelen finns i 9-10 delar, men det här är några av de roligaste bitarna. Teh boys! Teh funny! :D
Edit: Och det är inga spoilers för s2.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 23, 2007 22:37

Glorificus skrev:Ännu mer!

http://www.youtube.com/watch?v=fyMgcT3kYBc

Hela intervjun/panelen finns i 9-10 delar, men det här är några av de roligaste bitarna. Teh boys! Teh funny! :D
Edit: Och det är inga spoilers för s2.

Haha.. dom är så söta. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film