Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » ons dec 05, 2007 21:17

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » ons dec 05, 2007 21:20

Ska man gissa att det har något att göra med TV6s framgång? De visar ju riktigt mycket scifi.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons dec 05, 2007 21:22

Jag vet inte vad jag hoppas på mest: kvalitets-sf som inte bara är stora explosioner i rymden eller kul b-sf. Fast i och med att det är TV4 lär det väl bli tråkig b-sf som kommer visas.

(MST-3K? Plix?)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons dec 05, 2007 21:24

noike skrev:(MST-3K? Plix?)

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav herdware » ons dec 05, 2007 21:33

A bear skrev:
noike skrev:(MST-3K? Plix?)

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Lexx!!!

Och Farscape, så en bredare (nåja) svensk publik får se den. Klara är visst DS9, Voyager och Andromeda...
Undrar hur man får tillgång till den här på enklaste vis, fast frågan är ju ifall den kommer att visa något av värde, jag menar TV4 "Fakta" som visar typ 90% polisjakter och motsvarande dynga...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Noam » tor dec 06, 2007 0:09

<#TvGeek#> Jericho - 2e01 - "Season 2, Episode 1" airs in 69 days (2008-02-12 Tuesday)
:lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinder » tor dec 06, 2007 11:12

Life 1x11
Superbra avsnitt, så glad att serien fått en hel säsong. Ingen annan som ser serien?
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav makane » tor dec 06, 2007 12:10

Noam skrev:
<#TvGeek#> Jericho - 2e01 - "Season 2, Episode 1" airs in 69 days (2008-02-12 Tuesday)
:lovebunny:

oh, oh, oh. LÄNGTAR!
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav Glorificus » tor dec 06, 2007 22:56

Tinder skrev:Life 1x11
Superbra avsnitt, så glad att serien fått en hel säsong. Ingen annan som ser serien?

Jo, men jag ligger lite efter... ska se ikapp nån dag, för jag gillar verkligen allt jag sett hittills. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor dec 06, 2007 23:13

Jag blev lite besviken att dagens avsnitt av MonsterQuest heter "Mutant Canines" och inte "Mutant Carnies" som jag läst det som tidigare. Mutant hundar är inte lika intressant som mutant carnival-freaks. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor dec 06, 2007 23:34

Moonlight får en andra säsong. WTF just happened?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor dec 06, 2007 23:40

noike skrev:Moonlight får en andra säsong. WTF just happened?

Studio 60, Wonderfalls och The Inside (etcetera, etcetera) gråter i sina gravar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tor dec 06, 2007 23:44

adolvsson skrev:

Studio 60, Wonderfalls och The Inside (etcetera, etcetera) gråter i sina gravar.

Nja, hade någon utav de serierna gått på CBS så kanske de inte legat i en grav. Jag tycker att detta bevisar vilken stor skillnad de är mellan de olika bolagen - i år så har NBC och CBS verkligen varit generösa känns det som.

Sedan så är detta inte katastrof heller. Moonlight funkar för mig.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor dec 06, 2007 23:45

Haha kul. Jag ska se den serien. Har inte ens sett ett enda avsnitt, men den är ju i rätt genre och om den är garanterad en till säsong...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor dec 06, 2007 23:47

Fast sedan tittar man på listan över serier som går på CBS och då ser man inte mycket bra alls. Sjukt att Showtime är en CBS-kanal med tanke på skillnaden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor dec 06, 2007 23:49

LWes: Jag hoppas du gillar den. Det börjar bli lite tröttsamt med så mycket negativt om samma serie. Ha inga Angel förväntningar, jag tror många hade det och blev besvikna över att det inte var det eller att de redan från början gick in med inställningen med att det skulle vara dåligt.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor dec 06, 2007 23:53

Jag tycker att CBS är den bästa kanalen.
Survivor, The Amazing Race, Big Brother, How I Met Your Mother, Pirate Master, Kid Nation...
Å andra sidan inser jag nu att nästan alla dom är icke-manusbaserade.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tor dec 06, 2007 23:55

HeY skrev:LWes: Jag hoppas du gillar den. Det börjar bli lite tröttsamt med så mycket negativt om samma serie. Ha inga Angel förväntningar, jag tror många hade det och blev besvikna över att det inte var det eller att de redan från början gick in med inställningen med att det skulle vara dåligt.

Jag förväntar mig att det kommer vara skitdåligt efter allt som folk här har skrivit, men även om den är skitdålig så skulle jag inte direkt ha något emot det, det kan vara intressant, lärorikt och inspirerande trots det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor dec 06, 2007 23:57

Haha, alla utom HIMYM :D
CBS har ju många komedier som ska vara bra, dock så gillar jag bara HIMYM. Two ½ Men har jag aldrig sett tjusningen med, jag tycker den är löjligt tråkig och har alltid somnat när jag tittat :?
Nu kom jag på att jag ser ju faktiskt en till CBS komedi; The New Adventures of Old Christine tycker jag är riktigt kul/charmig.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre dec 07, 2007 0:01

Rules of Engagement är en annan komedi dom har som jag gillar ganska mycket. Den är kul och trevlig.
The New Adventures of Old Christine ska jag tänka på nästa gång jag känner att jag vill ha en komediserie att följa. Såg bara pilotavsnittet när den kom, men sen dess har det ju blivit ganska många avsnitt, och kvantitet gillar jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre dec 07, 2007 0:02

LWes skrev:
HeY skrev:LWes: Jag hoppas du gillar den. Det börjar bli lite tröttsamt med så mycket negativt om samma serie. Ha inga Angel förväntningar, jag tror många hade det och blev besvikna över att det inte var det eller att de redan från början gick in med inställningen med att det skulle vara dåligt.

Jag förväntar mig att det kommer vara skitdåligt efter allt som folk här har skrivit, men även om den är skitdålig så skulle jag inte direkt ha något emot det, det kan vara intressant, lärorikt och inspirerande trots det.

Det trodde jag också, därför blev jag överraskad då det inte var så. Jag tycker piloten var okej och jag tycker att serien har växt och hittat "sin plats" bättre och bättre. Då har jag inte sett de senaste 3-4 avsnitten men enligt de jag känner som också tittar så ska det har fortsatt att växa.
Sedan måste jag påpeka att jag är en otroligt trotsig människa och måste alltid tycka emot mängden. Jag kan ha tvingat mig själv att tycka om det undermedvetet. Nu lägger jag serien på hög dock. Tror jag ska se resten när hela säsongen är över - eller just det, strejk - ah, i sommar menar jag då.
Jag har bestämt mig för att vara extremt skolinriktad efter jullovet, nu får vi se hur bra det går. Men ifrån min poäng, det blir så ibland. Nu ska jag gå och hälla ut mitt kaffe, jag gillar inte vad koffeinet gör med mig när jag är hysteriskt trött och håller mig vaken endast tack vare koffeinet. Jag blir konstig och rabblar på... som nu. Gaaah :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre dec 07, 2007 0:06

LWes skrev:Rules of Engagement är en annan komedi dom har som jag gillar ganska mycket. Den är kul och trevlig.
The New Adventures of Old Christine ska jag tänka på nästa gång jag känner att jag vill ha en komediserie att följa. Såg bara pilotavsnittet när den kom, men sen dess har det ju blivit ganska många avsnitt, och kvantitet gillar jag.

Jag tycker att TNAOOC är både kvantitet och kvalitet. Christine är en riktigt rolig karaktär och jag älskar när hon mummlar - eller vad man ska kalla det - på ett speciellt sätt. Sedan kanske det inte är den mest orginella komediserien genom tiderna, men den har någon charm som verkligen tilltalar mig.
Rules of Engagement får jag kolla in någon gång när jag är komedisugen då, kanske i sommar när det är dåligt väder och dåligt med saker att se på. Jag ska inte starta upp något nytt projekt mer i år.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre dec 07, 2007 0:12

Don't say such filth! Och vadå andra, ska den inte få en första hel säsong först?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre dec 07, 2007 0:19

Illyria skrev:

Don't say such filth! Och vadå andra, ska den inte få en första hel säsong först?

Det har den redan fått, jag är nästan 100 på att jag har läst det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre dec 07, 2007 0:23

Nej. "CURRENT SEASON: 1 (13 episodes)". Det hade räckt mer än väl, men å andra sidan är det CBS så vad förväntar jag mig egentligen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre dec 07, 2007 0:29

Illyria skrev:Nej. "CURRENT SEASON: 1 (13 episodes)". Det hade räckt mer än väl, men å andra sidan är det CBS så vad förväntar jag mig egentligen.

En kanal får inte vara FOX för då är den för hård, men CBS är för snälla? Hur ska ni ha det?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre dec 07, 2007 0:33

Nej, nu pratade jag mer om kvaliteten på deras program, säkra och tråkiga, stöpta i en och samma form. Det är fakta att CBS har bra tittarsiffror, men inga serier med någon som helst buzz.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre dec 07, 2007 0:40

Okej, jo det håller jag med dig om. Många av serierna (de flesta faktiskt - inklusive Moonlight) är mest slötittar program som man ser något ibland av. CSI serierna är väl bra gjorda och så, men jag ser bara något avsnitt på Kanal5 någon gång ibland och nu har jag nog inte sett det på ett halvår om inte mer. Det är synd att inte någon utav Tim Minears serier hamnade där, kanske hade vi fortfarande haft Wonderfalls eller Drive då?

Men annars tycker jag att det känns tryckt att alla bolag inte är FOX - utan att serier som Moonlight faktiskt kan få en chans att försöka bli något. Grundidén är faktiskt riktigt bra - även om det inte är den mest orginella.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre dec 07, 2007 0:53

CBS skulle aldrig producera en serie som Wonderfalls, allt ge gör måste ha mass appeal. Och de lade ju ned JoA efter bara två säsonger, en av de bättre serierna de någonsin producerat, men den led fortfarande av CBS-syndromet och kunde aldrig riktigt ta ut svängarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre dec 07, 2007 1:00

HIMYM är ju ytterst fungerande för vad den är, och jag är väldigt förtjust i den. Men i övrigt är kanske inte CBS så mycket att hänga i granen. Fast jag är ganska dålig på att hålla koll på vilken serie som går var, finns det nån enkel masterlist man kan använda sig av?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film