Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » lör maj 12, 2007 18:26

now Im confused
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav chanda » lör maj 12, 2007 19:13

brat skrev:Om ni inte hör från mig mer så har jag dött av en hel jäkla veckans väntan på säsongsfinalen!! (Och snälla gud låt det inte vara seriefinalen!!!)

enligt denna personen Digitalwave's har CW redan beställt 22 nya
avsnitt

"Guys,

You know we help put on a model and toy convention here every year, WonderFest. It's much more than that, lots of neat guests, behind the scenes special effect artist guests, wonderful art guests. You should take a look at the home page sometime and those of you near us should consider going.

Anyway, I helped Lee with finishing up the press kits for all the local tv stations, the newspaper and the Clear Channel radio stations last night. Today was my day off so Suzie, Mom and I went around and delivered them all. Our local CW affiliate was our last stop. The marketing guy there is really sweet, he comes to the show every year. I asked him point blank about Supernatural. I figured what the heck, it couldn't hurt. He told me that while the info hasn't been released yet to the public it has definitely been RENEWED!!! So, straight from the horse's mouth, our show is renewed and will be back next year. He says for a full 22 episode order!

Pretty cool, huh? I couldn't wait to get home to tell all of you!!!! :)"

är rätt positiv att vi kommer att få en tredje säsong :)
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » lör maj 12, 2007 19:48

Glorificus skrev:Det är i nåt avsnitt i första säsongen som pojkarna sitter i Impalan och nån av dem säger fel namn men direkt rättar sig... brat, kommer du ihåg när jag menar?

Det är Jared som säger "Sam-Dean!", när han menar att säga Dean. Men å andra sidan kan han lika gärna säga "Man, Dean!" ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör maj 12, 2007 20:26

brat skrev:
Glorificus skrev:Det är i nåt avsnitt i första säsongen som pojkarna sitter i Impalan och nån av dem säger fel namn men direkt rättar sig... brat, kommer du ihåg när jag menar?

Det är Jared som säger "Sam-Dean!", när han menar att säga Dean. Men å andra sidan kan han lika gärna säga "Man, Dean!" ;)

Njä... vi hörde det ju båda som "Sam-Dean!" så statistiskt sett borde det varit så. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » sön maj 13, 2007 9:42

för dom som intresserad jensen är just nu england och gör en conventeon. igår kväll var det en som fångade in på film
ackles och jason mann när de sjung
crazy in love tillsamans. rätt bra gjort efter att ha blivet överfallen av en över entuastisk fan under dagen

http://www.dailymotion.com/video/x1yqfh ... jasoncrazy

det rappoterades också att han var hoppful att det skulle bli en tredje säsong och att han blinkade efter åt. så han kan redan veta något.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 13, 2007 22:44

2x21

Nu äntligen vågar jag mig in i den här tråden igen. Helt jäkla sjukt fantastiskt bra!

Snyggt, spännande, gripande!!!! Jag vet knappt vad jag ska säga.

Åh Ash! Nooooooo! :( Jag är jättenyfiken på vad det var han kom på.

Ava som ond. Hade redan den teorin i avsnittet då hon försvann. Iofs så trodde jag att det var hon som skurit halsen av pojkvännen och det var ju fel. Men lite rätt tycker jag ändå att jag hade.

Jag fick en tanke när Mary kände igen demonen där i barnkammarscenen. Jag hoppas verkligen inte det är något så fånigt som att demonen är far till Sam. Det vill jag verkligen inte.

Flick-demonen var riktigt otäck. Verkligen häftigt gjord. Tycker inte om när det är barn som är onda även om det är demoner egentligen. Med barn blir det på något sätt extra hemskt.

Soldaten, var har jag sett honom? Jag vågar inte gå in på IMDb ifall jag råkar spoila mig på nåt sätt genom någon casting-lista. Får väl vänta tills nästa fredag.

Nej! Jag kom just på att jag ska jobba. Hur ska det här gå? Jag kommer ju inte att ha avsnittet färdigt att titta på till tolv. Crap! Får väl titta på det mitt i natten då när det är klart.

Favorit-moment:

Slutscenen. Hur kan jag välja nåt annat. "Saaaammyyyy!!!"

(Jag gillade iofs. "Bring me some pie" också. Fortsätter det så här så kommer jag ändra till favorit Dean mat-ögonblick istället inför nästa säsong. :) )
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 13, 2007 22:56

chanda skrev:för dom som intresserad jensen är just nu england och gör en conventeon. igår kväll var det en som fångade in på film
ackles och jason mann när de sjung
crazy in love tillsamans. rätt bra gjort efter att ha blivet överfallen av en över entuastisk fan under dagen

http://www.dailymotion.com/video/x1yqfh ... jasoncrazy

det rappoterades också att han var hoppful att det skulle bli en tredje säsong och att han blinkade efter åt. så han kan redan veta något.

Undrar om det är Jason och Jensens "theme song". ;) Det de sjöng visst samma låt på en kompis bröllop. Jag har sett ett klipp på Youtube någonstans.

*letar*

Här var den: http://www.youtube.com/watch?v=tregJ67iKUo
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » sön maj 13, 2007 23:53

MissKittyFantastico skrev:2x21
Soldaten, var har jag sett honom? Jag vågar inte gå in på IMDb ifall jag råkar spoila mig på nåt sätt genom någon casting-lista. Får väl vänta tills nästa fredag.

Hm... du har väl inte sett Friday Night Lights? (Åh, annars borde du det, det är såå bra!) För där är han med. Jag går in på hans imdb-sida den vägen för att undvika SPN-spoilers... ah, nu ska vi se... Aldis Hodge har mest bara haft gästroller, bl.a. i Bones. Haha, han har varit med i ett Buffy-avsnitt också! Han var "Masked Teen" i Fear, Itself. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 13:35

2x21
Dumma serie! Varför gör dom så onödiga dumma saker? Som att döda Ash och bränna ner det stället! och även om det var en cool idé att dom där fem skulle döda varandra så funkade det inte för mig. Inte när Sam är så mjäkig. Hur tusan tänker demonen när han vill att Sam ska leda hans armé? Sam skulle aldrig göra det, han skulle hellre dö. Så det känns helt obefogat att Demonen gillar just honom så mycket. och något annat som var obefogat var att Jake anföll och högg Sam när Dean och Snälla Gubben stod inte så långt därifrån. Någon av dom borde ju sett varandra innan det hände.
Jag hoppas att Sam dör, för det vore intressant.
Jag tycker faktiskt att arcen med Demonen och Sams superkrafter och bebisar och bränder är ganska dålig. Då gillar jag bättre avsnitten som när dom åkte i fängelset och det.

Den här serien är väldigt bra, men ibland gör dom så dumma saker...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 14, 2007 20:06

Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:2x21

Hm... du har väl inte sett Friday Night Lights? (Åh, annars borde du det, det är såå bra!) För där är han med. Jag går in på hans imdb-sida den vägen för att undvika SPN-spoilers... ah, nu ska vi se... Aldis Hodge har mest bara haft gästroller, bl.a. i Bones. Haha, han har varit med i ett Buffy-avsnitt också! Han var "Masked Teen" i Fear, Itself. :D

Tack Oh Most Glorificent One.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » mån maj 14, 2007 20:41

MissKittyFantastico skrev:Tack Oh Most Glorificent One.

You're welcome, most... fantastic.. cat.

:D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 14, 2007 21:29

Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:Tack Oh Most Glorificent One.

You're welcome, most... fantastic.. cat.

:D

IRLG! :D

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » tis maj 15, 2007 22:08

Mon dieu, bara tre dagar kvar nu! Iiihh! Jag vet inte om jag vågar se den här säsongsavslutningen. :eek:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » tis maj 15, 2007 22:17

:D Hollywood Reporter
yep nu är det officelt Supernatural får en tredje säsong och
det rycktas att den ska flyttas till söndagar.

ja ha nu är det bara finalen kvar, det var länge sen man
har sätt fram imot ett avsnitt så mycket.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » tis maj 15, 2007 22:55

chanda skrev::D Hollywood Reporter
yep nu är det officelt Supernatural får en tredje säsong och
det rycktas att den ska flyttas till söndagar.

ja ha nu är det bara finalen kvar, det var länge sen man
har sätt fram imot ett avsnitt så mycket.

SUPERNATURAL SEASON 3 :lovebunny:
That sounded good in my ears :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » tor maj 17, 2007 8:28

En hel säsong av SPN beställd på en gång, mycket bra tecken.
En eventuell dag-flytt, också ett bra tecken.
Då verkar de vilja ge serien en riktigt chans i år. Än om jag inte tycker att söndagar är den roligaste tiden.

Hursomhelst. Imorgon. 2x22. Hjälp.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 18, 2007 1:09

Om ca 24 timmar sitter jag och biter på naglarna och väntar på att avsnittet ska bli klart. Spännande spännande!

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » fre maj 18, 2007 1:18

Söndagar är väl ändå en bra dag :?: ; både Grey's Anatomy och Desperate Housewives har/går ju på söndagar. Dock så får vi hoppas att det inte går samtidigt som DH, det är ju en ganska stor motståndare.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » fre maj 18, 2007 1:21

MissKittyFantastico skrev:Om ca 24 timmar sitter jag och biter på naglarna och väntar på att avsnittet ska bli klart. Spännande spännande!

Ja, det här är så... stort! Jag vill så gärna se avsnittet, samtidigt som jag är lite rädd för det, och sen får vi inga nya avsnitt på huur länge som helst!

Gaaah, snart är det dags! :eek:

Edit: Och SPN blir kvar på torsdagar, som det ser ut nu enligt CW's höstschema.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » fre maj 18, 2007 1:24

Jag är jättenervös! Men så skönt att man vet att det blir en tredje säsong nu, annars hade jag varit livrädd för cliffhangers. Nu känns det mer okej i fall det blir ett sånt slut.

Iiii, så spännande! :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HippieSpellan » fre maj 18, 2007 14:24

jag tycker inte att låten i previously är bra.

eller ja den är bra, men jag tycker inte den passar

S02e22 Nej jag tyckerinte det här var ett bra avsnitt, inte heller bra säsongsavslutning.
väldigt mkt klyshiga repliker, och historien i sig kändes svag.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 18, 2007 17:25

MissKittyFantastico skrev:Om ca 24 timmar sitter jag och biter på naglarna och väntar på att avsnittet ska bli klart. Spännande spännande!

I stand corrected. Det är alldeles strax klart om det blev ok.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » fre maj 18, 2007 18:00

MissKittyFantastico skrev:

Åh, då kan du ju se det med oss vid midnatt! Om du kan hålla dig så länge alltså. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 18, 2007 18:58

Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:

Åh, då kan du ju se det med oss vid midnatt! Om du kan hålla dig så länge alltså. ;)

Jag ska verkligen försöka att hålla mig tills dess. Jag har tjuvkikat lite på introt för jag var tvungen att kolla så det blev rätta avsnitt och att det verkade som om allt var med. Det kom ut så snabbt avsnittet att jag hann börja hämta det redan vid åttatiden då jag skulle gå till jobbet. Var därför lite skeptisk till om det var ok eller inte, men det verkar ju så än så länge.

Spoiler för introklippet 2x22.
I think brat will like this. ;)

Sitter ni och kommenterar samtidigt som ni tittar eller gör ni det efteråt? Jag är inte så bra på att kommentera samtidigt som jag ser nämligen. Mitt huvud blir för rörigt då. :)

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » fre maj 18, 2007 19:17

MissKittyFantastico skrev:Sitter ni och kommenterar samtidigt som ni tittar eller gör ni det efteråt? Jag är inte så bra på att kommentera samtidigt som jag ser nämligen. Mitt huvud blir för rörigt då. :)

Kommentera samtidigt? :eek: Aldrig i livet! :D Vi brukar prata i multichat lite innan och mycket efter. brat och mads brukar prata om Jensen och jag brukar prata om Jared och hans gips. Trots att han inte har kvar det längre. Och så sitter brat och ser om en massa scener från avsnittet i fråga och kastar ur sig minut:sekund-uppmaningar så att vi måste kolla vad hon piper om. :) Och brat ifrågasätter och mads kommer med logiska förklaringar och jag är nånstans där mittemellan och håller med alla hela tiden. (Edit: Förutom när jag inte håller med brat bara för att det kan vara lite kul.) Samtidigt som vi alla nämner olika minnesvärda scener och ögonblick och slänger ur oss citat till höger och vänster. Och spekulationer om nästa avsnitt/säsong. Och så blir det många "Saaaam" och "Deeeean" och "Jeeensen" och "Jaaaared". The End. Klart du ska vara med, Em. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » fre maj 18, 2007 20:11

Synd att de inte kunde flytta showen , Förhoppnings vis kommer konkuransen mellan
the office och greys slå utvarandra så att tittasiffran för SPN inte ser så dålig ut ialla fall.

:lovebunny: 2X22

Är faktiskt rätt glad att jag spoilade mig själv för annars hade jag suttit och surat genom
hela avsnittet och missat en lysande avslutning.
Det gjorde det hela lättare Men hade det inte varit
för ..

Jensen :lovebunny: Tack vare hans talangfulla agerande genom s1 och s2 så var det lätt att
förstå varför han´s karaktär gjorde det han
gjorde även om jag hade hoppats på en annan lösning.

Favorit stunder.
Dean monlog med död Sam. . Dean
mentalitet är så screwed to hell.nära tii tårar

Bobby och Dean. åter igen hjärtskärande att se
hur Dean altid sätter andra framför sig själv.
Tänk om Bobby eller någon annan som han hade
kunnat varit runt under deras uppväxt.

Sam och Jack. Grymt och kalblodigt. YED hade nog
rätt, vi kommer defintativt se en annan sida hos
Sam som vi inte har sett förut.

Sam och Dean slut dialogen. Acles agerande får en genast att tänka på den fyra åringen som förlorade
sin mamma alla dessa år,så vilsen själ under
alla dessa masker.

Skönt att det är Sam som kommer att försöka lösa det hela och inte Dean.

så som sagt ser värkligen fram i mot s3.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HippieSpellan » fre maj 18, 2007 21:05

oj glory det är väldigt fangirls av er=D
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Glorificus » fre maj 18, 2007 21:11

HippieSpellan skrev:oj glory det är väldigt fangirls av er=D

Haha... ja, men på ett bra sätt. Väldigt realistiska, sunda och friska fangirls.

Varifrån kommer ditt signatur-citat förresten? Ser väldigt bekant ut.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HippieSpellan » fre maj 18, 2007 21:23

ingen som helst aning, har haft det så länge så jag glömt bort det. men det är någon serie iallafall. tyckte det var så bra för hela "I cant live without you" är så löjligt imo!=D

Edit, googlade och läste att det var från Elizabethtown... den med orlando
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav brat » lör maj 19, 2007 1:15

Det finns inte tillräckligt med kärlek.
Det här var bara ÄLSKA.

2x22
Var tveksam till om jag skulle klara av det här avsnittet med tanke på hur förra slutade.

The road so far
Glömde alla sådana tankar i en minut för Låten. Du hade SÅ rätt MKF, jag blev överlycklig. Över överlycklig. Dog redan där. Och då visste jag att det utan tvivel var kört. Älskar Låten rent allmänt och ÄLSKAR Låten för hur väl den passar med serien. (Och tur var väl att jag dog, för jag hade blivit riktigt irriterad om jag såg djävulspakt-scenen i introt, vilket jag alltså inte gjorde första gången.)
Carry on my wayward son...

Now
Plötsligt skrek hela min kropp 'stäng av'!!! Det var lite för mycket. Jag bröt ihop en aning när det faktiskt visade sig att Sam var död. Död. Och Jensen var så fantastiskt bra.

Supernatural
När det blev dags för eldflammorna var jag helt säker på att jag inte skulle klara av avsnittet och funderade nästan allvarligt på att stänga av.

Sen kom hela avsnittet. Och paniken och intensiteten släppte inte i en halv sekund. Allt klaffade så väl. De bara smällde på med nya fantastiska inslag, som JDM!!! Dean gjorde en pakt med djävulen, OMG. Och jag älskar hur de använde sig av allt en sämre serie låtit falla i glömska, som colten och devilstrap. De lyckades faktiskt göra det precis så stort som de lovat utan att det föll platt såsom första säsongsfinalen. Otroligt.

Och vilken säsong 3 det blir. Vilket mörker.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film