RalfiParpa skrev:Brotherhood kan vara rolig om den vill...den väljer bara att inte vara det.
Tob skrev:Därserman. Någon hade invändningar mot säsong 1 av Brotherhood vill jag minnas.
Tob skrev:Men detta låter ju väldigt lovande. Är det en serie som tar tid att komma in i och därefter lyfter rätt ordentligt?
RalfiParpa skrev:21 Grams [...] House of Sand and Fog [...] The Wire.
RalfiParpa skrev:Tänk er 21 Grams och House of Sand and Fog, fast i USAs minsta stat och med en irländsk-amerikansk familj. Väldigt subtil och med massa trevlig och otrevlig symbolik också, lite som The Wire.
adolvsson skrev:Brotherhood verkar sådär. Avsnittet var ojämnt, och de saker jag tyckte bäst om hade mer med idéer än själva framförande att göra. Fast det som störde mest var ändå hur mycket wannabe-Sopranos det hela kändes som. Oerhört synd. Varför ska Showtime blicka hårt åt HBO:s håll, när dom är så bra på alldeles egna fräscha grejer (Odessey 5, förihelvitti!). Kanske kan tänka mig ge serien nåt avsnitt till. Lovar inget.
Tob skrev:Du får gärna skriva något mer om Brotherhood senare efter framtida avsnitt. Har sneglat lite och haft mina funderingar på den.
adolvsson skrev:Will do, om jag orkar. För ju mer jag tänkte på det, desto tydligare blev det att Brotherhood faktiskt inte var speciellt bra och rätt tråkig. Det hänger på nyfikenhet över några små detaljer om jag ser andra avsnittet, men just nu saknar det absolut rekommendationsstämpel.
adolvsson skrev:Letade upp vad jag skrev om Brotherhood efter allra första avsnittet:adolvsson skrev:Brotherhood verkar sådär. Avsnittet var ojämnt, och de saker jag tyckte bäst om hade mer med idéer än själva framförande att göra. Fast det som störde mest var ändå hur mycket wannabe-Sopranos det hela kändes som. Oerhört synd. Varför ska Showtime blicka hårt åt HBO:s håll, när dom är så bra på alldeles egna fräscha grejer (Odessey 5, förihelvitti!). Kanske kan tänka mig ge serien nåt avsnitt till. Lovar inget.
adolvsson skrev:Jag såg aldrig andra avsnittet. Rent spontant - det är ju ett par riktigt bra exempel du plockar fram, Ralf - börjar det kännas som något av ett misstag.
caffeineaddict skrev:Mad Men S1. Den sorgnaste, vackraste karaktärsskildringen på TV på evigheter (EDIT: Eller, tja, sedan FNL iaf.Tänka efter före hyperbole? Nejdå!). Helt olik alla andra serier i tempo, stil, uppbyggnad. Tokigt jäkla bra. Årets bästa nya serie? Årets bästa nya serie!
RalfiParpa skrev:Om du tar det jag skrev här ovan som en Brotherhood-rekommendation tar jag det där som en Mad Men-rekommendation. Är väldigt nyfiken, serien är ju skapad av The Sopranos-författaren Matthew Weiner och att han är medförfattare till några av mina favoritavsnitt av serien är tillräckligt för att jag ska ge det en chans. Serien visas på AMC i USA som jag inte hade en aning om vad det var förrän jag kollade upp det på Wikipedia alldeles nyss. En kabelkanal alltså? Betyder det svordomar och sådant? Inte för att det är livsavgörande eller så.
RalfiParpa skrev:En kabelkanal alltså? Betyder det svordomar och sådant? Inte för att det är livsavgörande eller så.
Matt skrev:Dricker man några öl är Bionic woman rätt bra.
Snygg är hon i alla fall.
Det samma gäller tydligen "The Return of Jezebel James" som också är en serie jag ser fram emot (Lauren Ambrose!).
HeY skrev:Den verkar redan bli foxifierad. De har avbokat massor med avsnitt redan innan den har sänds tror jag att jag läste någonstans. Ja här står det att produktionen redan har stoppats indefinitely.
herdware skrev:Illa, det lät ju som det kunde vara grymt bra annars.
— Our final bit, our end skit, has been stolen.
— Stolen?!
— Mmm. By Omar Sharif.
[Hugh Laurie himlar med ögonen]
— Again!
noike skrev:Bättre saker däremot: Damages s1 får dvd-release i slutet av januari, typisk FX-box så de har lagrat upp en del extrasaker.
brat skrev:Tror ni att Kelly Kapowski (Saved by the Bell, you know) fick sitt namn av Ka-pow-effekten?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare