Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » tor mar 02, 2006 23:36

Glory! Först sprider du Whedonverse till dina intet ont anande klasskamrater, och nu QaF! Jag tror du egenhändigt lyckats höja smaknivån och kultiveringen hos din omgivning med minst 600% på tre terminer!

Hur går det med avsnittsskriverierna? På tal om sånna:

[4x02]

Nu var det ganska längesen jag såg ett avsnitt och jag måste erkänna att jag sitter under hela introt och bara fånflinar!!! :D

Jag kan se hur scenerna mellan Justin och Darren skulle kunna funka på en scen(!). Undras om det beror på skådisarna eller hur det är skrivet... nåja. Det är framförallt ett underbart tempo emellan dom. Jag blir såklart kär i Justin igen. Han är så fiiiiin i håååååret!

Ibland blir jag bara irriterad på Bens PC-Zen-Yoga-Buddhist-tugg. Och på tal om personligheter - Blake. Har så svårt för att ta honom på allvar. Han är liksom för seriös samtidigt som man har en bild av honom liggandes i knarkarkvartar utslagen på skitiga madrasser... Men i slutändan så gillar jag honom med Ted. Det är ett mycket bättre par än Emmet och Ted.

Förra säsongen var alla skitsnygga i håret. Alla utom Ted egentligen. Tills nu.

Brian och Justin! Dom är så otroligt bra ihop! Och snygga. Vissa människor passar helt enkelt ihop och blir fantastiska bara dom är i närheten av den andre. Och det gäller definitivt för Randy/Justin och Gale/Brian.

Emmet och Mikey i skogen! Underbart! Jag vill bitch-slap Perrywinkle! Två gånger! :D
Hur berättar du för tio statistkillar att dom för nästa scen ska spela vollyboll på ett fält. Nakna. Och hur mycket betalar du dom?

Visst är väl scenen med testgruppen nödvändig för att bygga upp Brians blick till Remson - men den suuuuuuuuuger!!! Tack och lov dansar Emmet in och räddar mitt magsår...

Brian: Dumpling??
Mikey: That's my fairyname, and if you ever so much as----
Brian viftar med fotona och håller på att spricka! :D

Det här avsnittet har nåt som väldigt få avsnitt av den här serien har... en slutscen jag inte gillar.... Cody.... urrk....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 0:25

[4x03]

Jag gillar inte det här avsnittet.....Justins hååååååår!! Jag känner att jag vill gnälla som Jennifer... Det enda bra i hårklippningsscenen är att vi får lite Daph. Vi kan aldrig få för mycket Daph!

Jag har saknat riktiga Temmet-scener. Och vi får en liten liten en.

Ämen... Pink Posse! Så jävla korkat namn också. Och korkat hår... Jag håller med tidigare analyser. Det här är helt klart något Justin måste göra. Det är väldigt troligt att han skulle gå och bära på ilska sen vad som hände. Han har ju egentligen aldrig hanterat det. Först koman, sen Hobbes som bara fick samhällstjänst - på Aids-hospicet... sen rann det liksom ut i sanden. Han fick en dator av Brian, fortsatte på PIFA och ritade överfallet i Rage. Men det bör inte ha räckt. Så det är en väldigt trovärdig arc. Det som inte är trovärdigt är att Justin skulle idealisera en människa som Cody. Han är smartare och mer självständig än så. Sen börjar han upprepa ordet "die" i olika böjningar igen...

Jag gillar inte Rodney! Jag vill gilla Rodney, men han är för irriterande och pressar Vic. Usch.

Självklart startar Brian Kinnetik i en gammal bastuklubb...

Debbie!!!
...They got fake grapes, fake sunsets painted at the wall. No fucking class at all..... kliar sig under armen med pennan :D:D

Äntligen en Brian/Mikey scen igen! Det var så längesen att man nästan glömt bort lojaliteten mellan dom. Att Brian är Mikeys riddare och har alltid varit det. Även om det gäller att sabla ner Emmet.

Räknas inte att kyssa Cody att bryta reglerna?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre mar 03, 2006 0:48

Ai skrev:Glory! Först sprider du Whedonverse till dina intet ont anande klasskamrater, och nu QaF! Jag tror du egenhändigt lyckats höja smaknivån och kultiveringen hos din omgivning med minst 600% på tre terminer!

Hur går det med avsnittsskriverierna?

Jodå, avsnittsskriverierna kommer... har haft så über-mycket med skolan den här veckan.

Och på tal om skolan så ja, det är rätt underbart att ha fått så många av mina klasskamrater att fastna för Buffy (6/16 än så länge) och nu bli intresserade av QaF (3-4 st än så länge). :D Speciellt med tanke på att det här är människor som kommer att driva egna film- och tv-projekt här i Sverige. Hehe, och jag har tre terminer kvar för att försöka påverka resten av klassen... 8)

Jag känner att jag måste se om några favorit-QaF-avsnitt nu i helgen... har tänkt på några speciella hela veckan.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 0:51

Glorificus skrev:Jag känner att jag måste se om några favorit-QaF-avsnitt nu i helgen... har tänkt på några speciella hela veckan.

oooo! Vilka? Får jag gissa på tex .......... 5x10 tex? :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre mar 03, 2006 1:03

Ai skrev:
Glorificus skrev:Jag känner att jag måste se om några favorit-QaF-avsnitt nu i helgen... har tänkt på några speciella hela veckan.

oooo! Vilka? Får jag gissa på tex .......... 5x10 tex? :D

Ja, faktiskt... :D

Säsong 5
Och avsnittet efter, då Brian friar. *iiih*

Säsong 1
Och avsnittet i första säsongen då Brians pappa dör... när Brian och Michael bowlar. Och jag ser hela tiden slutscenen i mitt huvud, när Brian rullar iväg klotet längs gatan.

Och 1x22. Dansen!! :lovebunny:

Hela serien
Och så avsnittet då Justin har lämnat Ethan och bestämt sig för att återgå till Brian... när han får praktikplatsen på Brians jobb. ;) Kommer inte ihåg exakt vilket avsnitt det var.
Hihi, jag såg serien så snabbt att jag inte ens minns vilken säsong det var. Men efter några omtittar lär jag väl ha lika bra koll på QaF som Buffy...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 1:13

Hela serien spoilern:

3x08... ja, jag är patetisk...

Lite sämre koll på vilket säsong 1 avsnitts nummer du behöver. Men jag håller med. Sista scenen! Och musiken till! Jag vill bara krypa in i skärmen och hålla om Brian.... :cry:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 21:14

Var det inte några som såg en massa UK avsnitt igår? Varför hittar jag inget här om dom??? *ser förmanande på vederbörande*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » fre mar 03, 2006 22:10

Ai skrev:Var det inte några som såg en massa UK avsnitt igår? Varför hittar jag inget här om dom??? *ser förmanande på vederbörande*

Carros brorsbarn firade födelsedag med karro och ankan, så det blev inget... :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 22:23

Jösses... kunde ni inte kolla på homoerotisk tv-serie och ha barnkalas samtidigt? Simultankapacitet brudar! Dessutom ska det böjas i tid det som krokigt ska bli.... 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » fre mar 03, 2006 22:27

Ai skrev:Jösses... kunde ni inte kolla på homoerotisk tv-serie och ha barnkalas samtidigt? Simultankapacitet brudar! Dessutom ska det böjas i tid det som krokigt ska bli.... 8)

Helt klart min linje. Om jag hade haft nåt att säga till om...
*intar martyrställning a lá da vinci helgon bild*
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 22:35

sfinx skrev:*intar martyrställning a lá da vinci helgon bild*

:?:

Jag förstår sentimentet, men inte bilden.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » fre mar 03, 2006 22:38

Ai skrev:
sfinx skrev:*intar martyrställning a lá da vinci helgon bild*

:?:

Jag förstår sentimentet, men inte bilden.

antingen nån av dem där nån tar sig för pannan, eller...mina favoriter: ser upp mot nåt med lidande stora, troskyldiga råddjursögon. Typ.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 22:41

Ah. Förstår. Ack och ve. :rolleyes:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sfinx » fre mar 03, 2006 22:55

Ai skrev:Ah. Förstår. Ack och ve. :rolleyes:

vojne. ;)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » mån mar 06, 2006 19:35

Åååh... jag önskar att jag hade tid att se de där avsnitten som jag tänkte se om... vill ju se nu!! Istället drunknar jag i skoluppgifter... visserligen handlar en del av det om amerikansk tv-historia, så jag kanske kunde kalla QaF-tittande för research-arbete. ;)

Ganska galet att enbart den brittiska versionen nämns i den här brittisk-amerikanska tv-historieboken (The Television History Book, sammanställd av Michele Hilmes), och då bara med en rad. Med tanke på att båda versionerna är serier som skrivit tv-historia... borde de då inte förekomma lite mer i historieböckerna? :rolleyes:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tam » tis mar 07, 2006 16:55

Såg första avsnittet med lillasyster igår. Hon hatade det precis som jag. Jag sa att det blir bra snart och sen skitbra men jag vet inte om hon kommer att se mer. Men hon finns ju inte här så det spelar väl inte er nån roll.
Idag ska jag dock se avsnittet igen. Med lill-wyndham.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » tis mar 07, 2006 18:33

Klart det spelar roll! Frälsning av världen stannar inte bara vid BF. Men om hon fortsätter så är hon ju fast till sist. Hoppas hon får riktigt galet tråkigt nån dag...

Oooooh! wyndham! Säg åt grabbhalvan att skriva också! Sen vill jag minnas att du sagt i ett svagt tillfälle att du skulle skriva lite längre referat vid omtitten... ;) wyndham förlitar jag mig på att han kommer att fortsätta förbi "uppförsbacken" i början, och ge serien en ärlig chans innan han kastar in handuken. För han var väl också en sån som älskade den brittiska?

Själv ska jag skärpa till mig och fortsätta min omtitt med skriverier.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » tis mar 07, 2006 19:04

Har jag sagt att jag ska skriva? Gud, vilken lögnare jag är. Men wyndham är ju bra med ord. Han kanske skriver. Han (och lillasyster också för den delen) älskar brittiska, ja. Det är sånt vi gör i min familj.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » tis mar 07, 2006 19:09

He. Värt ett försök... :twisted:

Hoppas wyndham skriver.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav wyndham » tis mar 07, 2006 21:31

Ok ramblers, let's get rambling.

QaF US 1x01
Hade inga som helst förväntningar på avsnittet eftersom det har sågats vidfötterna och uppstyckats med motorsåg av mina fellow UK-fans. Lite mer sex för pengarna hade visserligen pressats in, men Brian börjar ändå förvånansvärt tamt. Totalt humorbefriat var det ju också, för även om avsnittet var en karbonkopia hade alla klassiska skämt gått upp i rök. Men antagligen hade det bara stört mig mer om man hade försökt upprepa t.ex. "It's the pens! I gotta get red of the pens!"

Det intressanta var ju att bekanta sig med skådisarna och karaktärerna. Och visst är dom kanske mer vältränade, men att dom skulle vara snyggare än originalen har jag ju inte sett mycket av. Mr. Hakinplantat Kinney är ju av det hunkulärare slaget, men samtliga av ledartrion börjar väldigt svagt. Att Hal Sparks ska lyckas bära upp rollen som seriens hjärta har jag svårt att se nu. Vince var ju något av ett komiskt geni i UK.

Och musiken? Suede vs. Safari Duo. Hrm...

1x02
"Vad har vi nu här? Ett skämt!" tänkte jag för mig själv när Mike säger But Plug. En hel del artar sig snabbt, men re-make delarna är fortfarande svaga. Brian växer sig ett par och det börjar bli lite mörkare inslag. Störde mig på att Goodfuk spelades av en halvsnygg skådis istället för hitler-jugend på anabola som sågs i UK.

Justin har snyggat till håret en smula också, men hans albinoögonbryn ser ju för läskiga ut.
[/spoiler]
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » tis mar 07, 2006 21:44

:lovebunny: wyndham :lovebunny:

Halv-sågningarna gör mig inget alls - jag är bara lycklig att läsa!

Ärligt talat så är det inte mycket jag inte håller med om här.

Skulle vara vad du skrev om

Hal Sparks då. Jag kände aldrig som du. Och att Mr Goodfuck skulle vara halvsnygg... :eek: .... nä.

Fortsätt skriv!

Efter alla omtitter jag gjort har jag mer eller mindre konstaterat att det i nästa avsnitt kommer den första riktiga avskiljaren mellan dom två serierna, och även om US återknyter en hel del i första säsongen med diverse bihistorer så blir det aldrig detsamma igen.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav wyndham » tis mar 07, 2006 22:27

Tam är med mig på Hal Sparks-fronten.

1x03
In the words of Spike: "Now you're getting it!" Ted-arket sköttes lika bra som originalet, iaf den oerhört romantiska uppbyggnaden. Fin dialog, även om jag tyckte att det sabbade lite att dom använde GHB. Det blev lite för förutsägbart och sedelärande. I UK ville han ju bara snorta som alla de andra coola pojkarna.

Mel och Lindsay gillar jag. Antar att dom kommer användas för intrigskapande även i framtiden. Trodde dessutom att omskärelse var standard i staterna, även bland icke-judar.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » tis mar 07, 2006 22:29

wyndham skrev:Tam är med mig på Hal Sparks-fronten.

1x03
In the words of Spike: "Now you're getting it!" Ted-arket sköttes lika bra som originalet, iaf den oerhört romantiska uppbyggnaden. F .

Tam skriver inför avsnitt 4
Boy, is he in för a surprise.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » tis mar 07, 2006 22:31

wyndham skrev:
wyndham skrev:Tam är med mig på Hal Sparks-fronten.

1x03
In the words of Spike: "Now you're getting it!" Ted-arket sköttes lika bra som originalet, iaf den oerhört romantiska uppbyggnaden. F .

Tam skriver inför avsnitt 4
Boy, is he in för a surprise.

Yup! *skrattande djävulssmiley*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav wyndham » tis mar 07, 2006 22:47

1x04
Efter tre minuter skriker wyndham WHAT THE FUCK!!!??? och pausar för att gå till BF och skriva WHAT THE FUCK!!!??? Nu måste jag ju spoilermarkera för UK eller nåt? Nähä, inte det säger Tam.

Nu ska jag se vidare. But Once more with feeling, WHAT THE FUCK!!!!????

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Ai » tis mar 07, 2006 23:43

wyndham skrev:1x04
Efter tre minuter skriker wyndham WHAT THE FUCK!!!??? och pausar för att gå till BF och skriva WHAT THE FUCK!!!??? Nu måste jag ju spoilermarkera för UK eller nåt? Nähä, inte det säger Tam.

Nu ska jag se vidare. But Once more with feeling, WHAT THE FUCK!!!!????

:D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tam » tis mar 07, 2006 23:53

Avsnitt 4, det är ett bra avsnitt. Har varit rätt seg till omtitt för att jag inte varit så peppad se säsong 1 & 2 igen. Men det ska bli rätt kul. Fortsättning blir om ett par dagar.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » tis mar 07, 2006 23:59

NUMFAR! Do the dance of joy!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor mar 09, 2006 22:13

[4x04]

Inser att jag måste lägga på ett kol om jag ska komma igenom den här säsongen innan Tin kommer hem och det blir dax för att Stockholmsträffen!

Det här känns som ett mellanavsnitt, trots att det händer en hel del. Vi får se Kinnetik för första gången, Debbie försöker lära sig leva utan Vic och Justin fortsätter att... jag orkar knappt säga det....Pink Posse... :rolleyes:

Ben är rolig!
Ben: I thought that the gay-gene provided us all with a innate ability to redecorate, accessorize and arrange flowers.

Mikey: I think mine is resessive...

Ben: Well, allow me!

Mikey: Yours is obviously dominant.

Scenen med Brian och Justin brottandes känns mest bara jobbig. Jag förstår varför den är där - för att visa hur långt Justin sjunkit och hur svag han känt sig sen överfallet. Men jag kan inte se hur Brian skulle kunna ha överseende med hans beteende. Visst älskar han honom, men nog skulle det bli stora efterverkningar för icke-förhållandet efter en sån episod?

Scenen i kyrkan kunde också ha blivit bättre om prästen inte vore så övertydlig.

Den historia som jag gillar mest i det här avsnittet är definitivt Brian och Ted!
Ted: You are un-fucking-beliveable! stannar upp och ser sig om kring Why do I feel I've been here before?

Brian: Drop to your knees and imagen a cock in your mouth, it'll come to you. sliter in honom på sitt kontor med våld
Sen sättet han ger en peptalk är lysande!

Oh, and Theodore. If you fuck up, I'll have you murderd. *stone face* :D

Revolvern....

A-v-s-k-y-r att dom tar en replik från Justins första gång med Brian och ....besudlar det.... genom att lägga det i munnen på Cody...

Justin: It's cold...
Cody: It'll heat up.

Gäller inga regler längre?

[hela serien]

Skönt att PP tjaffset snart är över...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor mar 09, 2006 23:20

[4x05]

Glädjen är i övermåtta och även om jag kanske spoilar lite nu så - P.P. ÄR ÖVER!! :D

Jag har sagt det förr: Jag gillar inte Rodney. Utan Rodney skulle Vic ha glömt bjuda in Deb innan vänner? Nej.

Mel är irrationell. Hon må vara hyperfeministisk flata - men hon är intelligent. Varför skulle hon överreagera såhär? Nej. Inte trovärdigt.

Lögner, enligt Brian Kinney.
Mikey: I finished his book days ago, but I told him I'm still reading it.

Brian: That's it? That's the big fat... no. A big fat lie is: I wont cum in your mouth!

:D

Och igen använder Justin sin catch-frase. They want us DEAD!!

När jag såg det här avsnittet för första gången så var det första gången jag verkligen insåg hur bra Emmet och Deb passar ihop.

Brian hemma hos the Munchers!!

Lindz: ... now she refuses to leave the bedroom.

Brian: Well eventually they come out to feed, but if I were you I'd lock up the livestock.

Lindz: Brian!

Brian: Why the fuck did you call me?! I have no practical what so ever in talking lesbians out of trees!

Sättet hon släpar upp honom för trappen som en trotsig tvååring!! :D
Med tiden så blir Lindsey/Brian scenerna bättre.

Brian: Are you gonna lie there sharpening your claws, or are you going to get your ass out of bed?
Mel: Jesus, Brian?! You could at least knock!
Brian: But if I'd knock you would've told me to fuck off.
Mel: Fuck off.
Brian: To late! Now then. Show me on the doll were the bad man touched you.

Så gör Cody det som jag aldrig kommer att förlåta honom för - släpar Justin till en konfrontation med Hobbes. Visserligen så kommer det väl nåt bra ur det. Men jag klarar inte av att se Justin lida. Inte Brian heller tydligen som super ner sig, citerar Hamlet och har en existensiell diskussion på Babylon... För att sen kliva tillbaka och låta Justin klara sig ut det själv. Trots att det tar kol på Brian att göra just det. Daphne har blivit så stor!

På tal om karaktärer som jag inte klarar av se lida. Deb. Usch. Orkar inte ens prata om det. Lite kul trivia: När Deb ska till att knacka på dörren hörs i bakgrunden: Hey Sharon! Put the umbrella down! :D

Jag har faktist hunnit glömma att Mel och Ted är vänner. Synd att vi inte har fått fler scener med dom - dom funkar bra ihop.

Slutscenen... Usch! Justin och stor revolver!! Tycker inte om.

Cody: You could have ended it!

Det Cody inte förstår är att Justin just har gjort just det. Avslutat.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film