Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 22:43

2.21

Kom ihåg Oscarstatyetten med Lilys blod och Duncans hår som de hittade nedgrävd. Kanske räckte det som reasonable doubt? Borde faktiskt göra det eftersom de i juryn inte vet vad vi vet om Aaron.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons maj 03, 2006 22:48

Rombat skrev:2x21
Äh, kan inte bara Weevil och Keith få varsin spikklubba och bli påhoppade av alla småaktiga typer från serien och räta ut alltsammans på ett vackert sätt.

:D Med Logan som snarky kommentator. "Yeah. That's a real nice left hook, Dad. Way to get your head bashed in."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » ons maj 03, 2006 23:31

AKS skrev:2.21

Kom ihåg Oscarstatyetten med Lilys blod och Duncans hår som de hittade nedgrävd. Kanske räckte det som reasonable doubt? Borde faktiskt göra det eftersom de i juryn inte vet vad vi vet om Aaron.
Äsch, de är korkade. Har de ens kollat på samma serie som oss? :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » tor maj 04, 2006 21:18

2.21Jävligt bra avsnitt, även om det inte är lika spännande nu som under slutet på säsong 1. Busskrascharcen är för rörig och opersonlig, men nu har säsongsavslutningen faktiskt chans att bli tokbra på grund av att arcen från säsong 1 rivs upp igen.

Det var bra att Aaron släpptes. Eller det är hemskt, men nu är det upplagt för bra drama. Man skulle kanske till och med kunna få in det i säsong 3, men jag gissar att det avslutas i nästa avsnitt. Och jag känner på mig att det inte kommer bli vackert... Jag hoppas bara att det inte händer något med Logan så att han inte kan vara med i säsong 3, om det blir någon, för han är så jävla viktig för serien.

Jackie är borta! Och jag hoppas verkligen att det är för gott.

Beavers beteende är fortfarande helt oförklarligt, men det lutar nog åt att han också har råkat ut för Woody.

Weevil var en karaktär som det var lätt att fastna för i början av serien (även om MC-gänget kändes ganska töntigt), men sen började jag bli mer tveksam framåt slutet av säsong 1. Men det känns som att han har växt under säsong 2 -- den senaste tiden har han varit helt lysande. Hans scener i det här avsnittet med Beaver och Mac var härliga. Jag hoppas bara att han inte dör eller hamnar i fängelse, för liksom Logan vill jag se honom i säsong 3 om det blir någon. (Det är inte som att serien har ett överskott på bra karaktärer, tyvärr.)

Bara några invändningar: för lite Logan och Keith och för mycket Jackie. Men det här lovar gott inför säsongsfinalen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Spuffy » fre maj 05, 2006 0:38

2.21 - Bra avsnitt, men inte som slutet av s1 tycker jag.
Aaron förklarad oskyldig, bäddar det för en säsongsavslutning à la s1?
Vad menade killen vid bilen (han som filmat på bron)? Också en obegriplig detalj att addera till alla de tidigare. Är det så att Lynn Echolls kommer dyka upp igen och det visar sig att det egentligen var hon som mördade Lilly, plus att det är hon som orsakade busskraschen? 8)

Har inte riktigt klart för mig hur allt ska hinna förklaras under nästa avsnitt?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 11:53

2x21
Jag älskade Lambs leende utanför rättegångssalen... :D

Att Aaron skulle bli frisläppt kändes inte överraskande alls, jag blev mest irriterad över att de var tvungna att göra hela rättegången så överdrivet slarvig... och jag hade gärna sett något längre vittnesmål från Logan där de tagit upp misshandeln... osv.

Rätt passande att SVT igår kväll visade s1-avsnittet då den där yngre killen var med som filmat Lynns brohopp... jag såg USA-avsnittet senare samma kväll och då förstod man ju direkt vem lill-killen var och vad han pratade om. ;)

Nä, nu vill man bara att den här säsongen ska vara över och att svaren man får i sista avsnittet blir någorlunda bra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav gaspode » fre maj 05, 2006 12:11

Jag var inte så överdrivet imponerad av detta avsnittet..

2x21Lite rörigt, som Glory säger kändes rättegången väldigt hafsig..
Om det är nåt man är van vid att de kan jänkarna så är det väl sin rättegångsdramatik! Det kändes otrovärdigt rakt igenom faktiskt..

Jackie, tack och adjö (knappast :()

Weevil är fantastisk :)
"Amber is a bitch", tänkte först som LWes att det borde ligga nåt mer bakom, men inser att det antagligen bara var ett billigt manustrick för att få Beaver att hjälpa Weevil.. Jaja, det var ju värt det, därur kom ju de bästa scenerna i avsnittet..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Chosen » fre maj 05, 2006 12:28

Kommer VM tillbaka, det ser i alla fall ut som det, artikeln innehåller lite om hur en "eventuell" tredje säsong kommer att se ut

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2006/060505c.html
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav CheeseGuy » fre maj 05, 2006 12:38

Chosen skrev:Kommer VM tillbaka, det ser i alla fall ut som det, artikeln innehåller lite om hur en "eventuell" tredje säsong kommer att se ut

Om det inte är en ren lögn från Kristin ser det väldigt bra ut. Jag gillar det som sägs om säsong 3 också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 14:46

Chosen skrev:Kommer VM tillbaka, det ser i alla fall ut som det, artikeln innehåller lite om hur en "eventuell" tredje säsong kommer att se ut

Hur besviken jag än varit på S2, hur mycket det ibland kännts som om det inte vore världens värsta grej om VM inte kom tillbaka till hösten (och det finns stunder under den gångna säsongen då jag inte brytt mig speciellt mycket), så är det en bit i den artikeln som får mig att helt ändra uppfattning, som gör mig lite fnittrig av längtan efter nästa säsong. Ingen storspoiler, eftersom det inte ens är satt i sten, men det gäller castingen och som sådan kan det väl vara lite känsligt och värt en markering:
we really want to make Tina Majorino [Mac] a series regular

Halleluja, amen, jag blir mer förtjust i Mac för var avsnitt hon är med i, och min egen inte speciellt hemliga dröm, har ju varit en S3 med Mac som en i den vad jag antar kan vara inre kretsen (jag tror mitt ordval var att hon skulle var Q till Veronicas Shelock Holmes), så dom där 11 små orden var allt som krävdes för att göra mig till en glad campare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » fre maj 05, 2006 14:56

Jag gillar allt som sägs om s3 där.
Speciellt om Mac! Skulle verkligen, verkligen, verkligen vilja ha henne som regular. Bort med Dick och Jackie, in med Mac (och kanske Lamb).

Angående uppdelandet av mysterier så tror jag det kan vara bra, speciellt med tanke på att CW är helt nytt osv, de skulle kunna locka fler tittare. Men jag litar ändå på att RT & co fortsätter i samma goda stil trots att det är kortare mysterier.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre maj 05, 2006 15:40

S3

Bryr mig inte ett dugg om Mac så om det hänger på stålarna så ser jag hellre Lamb. Då han stod där utanför rättegångssalen och hånlog och liksom rullade mot väggen för att ha helkoll på pappa och dotter Mars = :D. Genius! I love him. Mac skulle jag lika bra kunna vara helt utan dock.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 15:56

AKS skrev:S3

Bryr mig inte ett dugg om Mac så om det hänger på stålarna så ser jag hellre Lamb. Då han stod där utanför rättegångssalen och hånlog och liksom rullade mot väggen för att ha helkoll på pappa och dotter Mars = :D. Genius! I love him. Mac skulle jag lika bra kunna vara helt utan dock.

Jag gillar Lamb, eller älskar att avsky, men stod det mellan honom och Mac, så... äh, jag behöver knappast fortsätta :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » fre maj 05, 2006 15:59

Nej, jag behöver heller inte fortsätta. Fast tvärtom mot det du sa eller nåt sånt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre maj 05, 2006 16:02

Jag gillar verkligen Mac, men håller i övrigt helt med AKS.
Lamb är stundtals underbar och jag tycker att hans karaktär behövs mycket mer i serien än vad Mac gör..
Att Mac skulle bli nån slags Q åt Veronica tycker jag inte känns så värst fräscht.. Hon funkar ju bra som hon är, gärna lite fler gästinhopp, men hon behöver absolut inte vara med i varje avsnitt..

Det är synd att de har såna uppenbara budgetproblem med skådespelarna.. det märks ibland väldigt mycket att en karaktär inte är med för att de inte har råd med honom i det här avsnittet.. Samtidigt är det så många karaktärer att de naturligtvis inet alla kan vara med i varje avsnitt.
Senast redigerad av gaspode fre maj 05, 2006 16:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre maj 05, 2006 16:08

Väl talat, gaspode!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 16:14

gaspode skrev:Jag gillar verkligen Mac, men håller i övrigt helt med AKS.
Lamb är stundtals underbar och jag tycker att hans karaktär behövs mycket mer i serien än vad Mac gör..
Att Mac skulle bli nån slags Q åt Veronica tycker jag inte känns så värst fräscht.. Hon funkar ju bra som hon är, gärna lite fler gästinhopp, men hon behöver absolut inte vara med i varje avsnitt.. Det är synd att de har såna uppenbara budgetproblem med skådespelarna.. det märks ibland väldigt mycket att en karaktär inte är med för att de inte har råd med honom i det här avsnittet.. Samtidigt är det så många karaktärer att de naturligtvis inet alla kan vara med i varje avsnitt.

Vilket visserligen pekar på ett av mina standardproblem med serien. Färre fasta karaktärer med mer syfte hade varit perfekt. Men jag tror också det är ett resultat över att Rob & Co inte planerar så bra som dom borde, dom vet helt enkelt inte vilka karaktärer som kan behövas tillräckligt långt i förväg, så dom kastar på och hoppas att några fastnar på ungefär rätt ställe.

Angåend Lamb så tycker jag också han är stundtals underbar, men inte att just han behövs i serien. En karaktär som honom behövs, men Lamb själv har (åtminstone i mina ögon) snart spelat ut sin roll.

Om dom inte gör något lite mer drastiskt med honom snart, förstås. Det finns trådar dom skulle kunna spela vidare på, men just nu tycker inte jag han känns så jäkla viktig för framtiden.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » fre maj 05, 2006 16:31

adolvsson skrev:Angåend Lamb så tycker jag också han är stundtals underbar, men inte att just han behövs i serien. En karaktär som honom behövs, men Lamb själv har (åtminstone i mina ögon) snart spelat ut sin roll.

Om dom inte gör något lite mer drastiskt med honom snart, förstås. Det finns trådar dom skulle kunna spela vidare på, men just nu tycker inte jag han känns så jäkla viktig för framtiden.

Ett resonemang som med fördel kan användas även på Mac, förutom att det inte skulle finnas nåt karaktärshål att fylla om Mac försvann på samma sätt som det skulle med Lamb.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » fre maj 05, 2006 16:48

gaspode skrev:Ett resonemang som med fördel kan användas även på Mac, förutom att det inte skulle finnas nåt karaktärshål att fylla om Mac försvann på samma sätt som det skulle med Lamb.

Med den inte helt oviktiga skillnaden att Mac och Veronica har betydligt större möjligheter till interaktion. Ett av S2s stora problem är ju att de flesta bara verkar flumma runt och inte prata med varann; serien lyfter ju som fan så fort vi får en scen där två karaktärer verkligen får sparra.

Men både Lamb och Mac är än så länge rätt endimensionella karaktärer. Jag ger egentligen fan i vilken av dem som blir regular, så länge det bara innebär att de faktiskt ÄR regulars och inte bara att de har sina namn med i signaturen. Som adolvsson sa:
Färre fasta karaktärer med mer syfte
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 16:52

gaspode skrev:Ett resonemang som med fördel kan användas även på Mac, förutom att det inte skulle finnas nåt karaktärshål att fylla om Mac försvann på samma sätt som det skulle med Lamb.

Oh, absolut, det tänker jag inte protestera mot (bara lägga till att det inte betyder att Lamb är oersättlig), det är därför jag är så tänd på tanken med en S3 där Mac ges såpass mycket och utmejslat att göra så det kommer kännas om hon försvinner.

Sedan hjälper det väl att jag är mycket mer förtjust i Mac än i Lamb :) Ser helst båda i framtiden, men om man var tvungen att välja...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre maj 05, 2006 16:53

Mac is the shit och Veronica behöver mer än en nära vän.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 16:56

A bear skrev:Med den inte helt oviktiga skillnaden att Mac och Veronica har betydligt större möjligheter till interaktion. Ett av S2s stora problem är ju att de flesta bara verkar flumma runt och inte prata med varann; serien lyfter ju som fan så fort vi får en scen där två karaktärer verkligen får sparra.

Vilket för den delen är av anledningarna till mitt pro-Mac:ande - hon och Veronica är underbara tillsammans, kemin är riktigt bra. Naturligtvis är det roligt att se Veronica och Lamb agera, men möjligheterna är onekligen något mer begränsat. I alla fall som deras relation är nu. Hur länge kan Veronica egentligen trycka ner Lamb innan det blir gammalt?

Okej, väldigt länge, men inte för evigt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 17:01

Illyria skrev:Mac is the shit och Veronica behöver mer än en nära vän.

Alltså, jag skulle gärna se en väldefinerad spegling av Buffys "core four", med Veronica, Mac, Keith och Wallace. Glömmer jag någon? Tror inte jag glömmer någon. Ser naturligtvis gärna mer av Logan, Weevil, Lamb och... några andra... men den gruppen som kärnan i säsongsfall, allmänt mysterielösande och karaktärsutvecklande, det är vad jag vill ha.

Förresten, Illyria, vi kan ha rätt rejält skilda åsikter emellanåt, men det skänker mig nästan en skamlig glädje att Mac är något vi kan enas över :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » fre maj 05, 2006 18:01

Säsong 2 har haft problem, men jag ser ingen anledning att oroa sig för säsong 3. Rob Thomas måste väl ändå ha insett att den här säsongen handlade för lite om karaktärerna? Jag ser det bara som ett misstag som inte alls behöver upprepas nästa säsong. Och Jackie är ju förhoppningsvis borta för gott.

Och det vore underbart med Mac och Lamb som regulars! Lamb har vi ju nästan bara sett i scener tillsammans med Veronica eller Keith, så jag tror absolut att han kan utvecklas och/eller visa fler sidor. Och jag tycker att han är en riktigt skön karaktär redan nu. Och Mac känns i och för sig ganska tunn som karaktär, men jag gillar henne väldigt mycket ändå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 19:05

CheeseGuy skrev:Och det vore underbart med Mac och Lamb som regulars! Lamb har vi ju nästan bara sett i scener tillsammans med Veronica eller Keith, så jag tror absolut att han kan utvecklas och/eller visa fler sidor.

Jag tycker vi redan har sett prov på det, i avsnittet med... den där ungen som utsattes för obehagligheter i hemme... hennes syster, vad dom nu hette allihopa. Heh. Mitt minne :) Men hela den historien, och även den lilla annorlunda sida vi såg av Lamb, verkar ju totalt ha glömts bort sen dess.

Vilket är den tråd jag pratade om när det gäller Lambs utveckling. Det finns saker att plocka upp, sådant som kan göras, och det är vad som (i mina ögon) kan ge honom ett ordentligt existensberättigande.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » lör maj 06, 2006 21:31

Mac! 8)

Idag har jag lagt upp några promofoton från säsongsfinalen i galleriet på veronicamars.se, om någon vill kika i förväg på dem. Observera att de är lite spoilriga. Det är bilder från graduation.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör maj 06, 2006 23:05

Trailercap för sista avsnittet (således en spoiler för de känsliga):
http://www.neptunesite.com/nptrailer5.htm

Så länge detta är sista avsnittet med honom (någonsin) och vi aldrig mer behöver se honom igen så är det lugnt. Usch, vad han är dålig och tråkig!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön maj 07, 2006 20:46

5 dagar tog det för mig att se Veronica. Det säger en hel del om hur intresset för serien har dalat för mig.

2.21
Fast detta var riktigt bra. Inte på långa vägar lika bra som avsnitt 21 i säsong 1 men ändå ett av de bättre avsnitten i säsong 2. Ironiskt nog så är det också ett avsnitt som tar upp saker från säsong 1 :rolleyes:

Mac (och Beaver) är underbar. Underbart att läsa aom tt man vill ha Mac som regular. Bara det gör att mitt intresse för en tredje säsong stärks.

Ser verkligen framemot sista avsnittet nu faktiskt. Det känns bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön maj 07, 2006 20:49

Jag tycker att Mac är störtskön, och det är en skandal att tönt-Dick, som inte har någon annat funktion i serien än att gå omkring och försöka få tjejer att ligga med honom, är en regular, och Mac inte. Jag håller med er (eller dom som tyckte det) att Veronica kan behöva fler nära vänner, speciellt då hon och Wallace inte verkar hänga så mycket ändå, och Mac skulle bli en jättebra kompis. Veronica, Wallace, Mac och kanske ibland Cassidy som ett team, men även Keith och Logan med ibland(beroende på vad som händer med LoVe så kan han bli mer eller mindre en del av gruppen. Hur det än blir så måste Veronica och Logan ha MÅNGA scener tillsammans). Förhoppningsvis så kan vi med detta få flera karaktärs- och relationsfokuserade scener, med både dramatiska och roliga replikskiften. Veronica blir kanske lite gladare med ett miljöombyte, nya vänner, hon får ha lite roligt och inte bara misär. Nu riktigt längtas jag till s3 om det blir så.

Lamb får gärna blir regular han också, om dom gör karaktären lite mera nyanserad (som vi har sett försök till under säsong 2). Han ska inte bli nåt helgon för det, men vi kan ju få se andra sidor av honom än bara den korkade, fördomsfulla, hopplösa sheriffen. Han måste få vara sån ibland också, annars skulle han ju inte vara Lamb. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » mån maj 08, 2006 18:59

Tinwiel skrev:[...]det är en skandal att tönt-Dick, som inte har någon annat funktion i serien än att gå omkring och försöka få tjejer att ligga med honom, är en regular[...]

Jag tycker Dick är jätterolig. Skrattar jämt åt honom.

Dick: Dude! So we hanging this weekend or that chick still have your sack locked up in her Easy-Bake Oven?
Logan: Actually, I am now a free man.
Dick: The way we should be, man.
Logan: "We"? What happened to Madison?
Dick: [scoffs] Bailed. According to her friend, she met someone more mature.
Logan: Where, Legoland?
Dick: Pfft. Whatever, man. Maturity is like one of the two most overrated things on the planet.
Logan: The other being?
Dick: Chicks.
Logan: Oh, so this worked out great for you.
Dick: Dude, why do you think I'm in such a great mood? Screw it. This weekend, you and me are partying like Ozzy.

Hans regulariness är väl tveksam dock eftersom hans medverkan är rätt sporadisk ändå. Mac hade nog passat bättre som sån.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film