Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör nov 17, 2007 11:14

The Ankh skrev:Hahaha! Mänskligheten! Dagens Ungdom!

Kollate på Idol eftersnack och så frågade reportern en gäng tonåringar om de va ledsna för att Mattias åkte ut. Jo, det var det. SÅ frågade hon en av tjejerna varför de trodde han åkte ut. Svaret blev en djup analys;
"Jo det var för några som röstade"...

det blir tyst en stund och så går reportern vidare och frågar nästa tjej, som svarar:
"Det var väl inte tillräckligt många som tyckte det var bra".....

Ja det är kul. Som när någon frågade några Tokio Hotel fans varför dom tyckte att dom var bra och svaren var typ "För deras låtar handlar om olika saker"
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » lör nov 17, 2007 14:22

LWes skrev:
The Ankh skrev:Hahaha! Mänskligheten! Dagens Ungdom!

Kollate på Idol eftersnack och så frågade reportern en gäng tonåringar om de va ledsna för att Mattias åkte ut. Jo, det var det. SÅ frågade hon en av tjejerna varför de trodde han åkte ut. Svaret blev en djup analys;
"Jo det var för några som röstade"...

det blir tyst en stund och så går reportern vidare och frågar nästa tjej, som svarar:
"Det var väl inte tillräckligt många som tyckte det var bra".....

Ja det är kul. Som när någon frågade några Tokio Hotel fans varför dom tyckte att dom var bra och svaren var typ "För deras låtar handlar om olika saker"
:D :D Det var som tjejen i radion häromdagen som skulle övertyga folk om at rösta på Mando Diao i svenska popcupen på P3. Hennes motivationer var typ "Ah, men dom är unga... och eh snygga. Och så gör dom bra låtar då." Fast det var ju ärligt iaf. :P

edit: Inte för att jag skulle röstat på varken Kent eller Mando Diao. Nu har The Knife åkt ut så då ger jag fan idet. Det komme rändå sluta mellan Winnerbäck och Kent. Om nu inte Kent åkte ut i torsdags. Eller förra torsdagen. Med iPod på jobbet hänger jag inte längre med i radio.

Hmmm... Jag måste tydligen ha velat skrivit om det här. Jaja.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör nov 17, 2007 21:03

Men Behaving Badly: Börjar närma sig slutet... :( Jättejobbigt. Iofs har jag efter sista "S7"-avsnittet kvar S1 och S2, men det är inte samma sak att gå tillbaka som att ha framtida avsnitt att se fram emot s.a.s..

Första avsnittet av Last Orders/S7, Performance Gary blir lite väl intresserad av sexinstruktionsvideor, var ett av de bästa enskilda avsnitten i serien. Överlag tror jag dock att S3 och S4 kommer att vara mina favoriter då jag sett alla säsonger. Med S4 som den allra bästa säsongen skulle jag tro.

Riktigt bra serie dock. Rekommenderas varmt till de som inte sett den. Får tacka Doc Martin för att jag upptäckte denna serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön nov 18, 2007 1:19

herdware skrev:Och snart så ordnar jag ftp-konto på min burk åt dig... så här kan du ju inte ha det 8)

Jag ska troligen byta ISP snart och kommer förhoppningsvis kunna komma åt hubben då, men annars skulle inte det vara helt fel. 8)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav herdware » sön nov 18, 2007 1:21

Illyria skrev:
herdware skrev:Och snart så ordnar jag ftp-konto på min burk åt dig... så här kan du ju inte ha det 8)

Jag ska troligen byta ISP snart och kommer förhoppningsvis kunna komma åt hubben då, men annars skulle inte det vara helt fel. 8)

Just say the word
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav HeY » sön nov 18, 2007 20:30

Ugly Betty 2x08
Detta var nog ett utav de bästa UB avsnitten hittils. Mycket skratt och mycket drama - bra balans. Bonus för bra musik också.

Är det verkligen inte fler som ser på Ugly Betty?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » sön nov 18, 2007 20:33

Jag ser UB. Det var ett ganska bra avsnitt den här veckan, några saker var väl överdrivna helgvakten och det var för lite Mark och Amanda. Slutet kändes ju också väldigt väntat. Hoppas vi får se mer av Mrs Meade bara, jag gillar henne!

Förra veckans avsnitt var roligare, fast jag gillade inte Victoria Beckham. :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » sön nov 18, 2007 21:10

Jag håller med om att det var för lite Marc och Amanda - framför allt Amanda - men jag gillade det endå. Förra veckan var också riktigt, riktigt bra. Jag absolut älskade när Amanda sjöng :D
Senast redigerad av HeY mån nov 19, 2007 21:46, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » mån nov 19, 2007 14:58

Jag har inte sett Ugly Betty på några veckor, tycker att det har varit så tråkigt på sistone. Dramat har inte funkat, och som sagt, för lite Marc och Amanda, eller inte tillräckligt roligt Marc och Amanda. Men jag har inte gett upp serien helt, den får ligga till sig och sträckses sen istället.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » tis nov 20, 2007 18:01

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinwiel » tis nov 20, 2007 19:10

Haha... åh herregud...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav chanda » ons nov 21, 2007 22:55

har börjat titta på bloodties,rätt så hyglig. Får nu lust att läsa novellerna.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 23:01

chanda skrev:har börjat titta på bloodties,rätt så hyglig. Får nu lust att läsa novellerna.

Den ligger också i mitt limbo. Jag har hört riktigt bra saker om den. Men den vampyrserien jag ser fram mest emot är utan tvekan Moonlight.... okej, jag ville bara reta lite folk, hade tänkt skriva True Blood ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor nov 22, 2007 1:14

Är det någon annan som ser Criminal Minds?????? :eek: :o
3x08
Först och främst: Joe Mantegna har ersatt Mandy Patinkin. Jag blev väldigt förvånad när det hände för några avsnitt sen, för jag hade ingen aning om att det skulle hända, men jag tycker att det funkar bra. I sånna här serier är ingen oersättlig, trots att Gideon var bra, så är det inga problem, den nya passar utmärkt in.
Nu till detta avsnitts spännande slut!
Från att Bailey Chase var med i början tyckte jag att den storyn var intressant, jag gillar inte Garcia så mycket, hon känns som en sämre kopia av Abby från NCIS, men hon är ändå lite kul, och i det här avsnittet var det bra, och man funderade verkligen på om killen var skum eller inte. Först när hon var tveksam trodde jag att hon hade rätt, men sen blev hon så arg och var fortfarande tveksam, så då trodde jag att det skulle visa sig att han var en trevlig kille, så slutet... :o När han sa "I've wanted to do this all night" så tänkte jag "Han kommer skjuta henne!" men jag blev ändå riktigt chockad en sekund senare när han verkligen gjorde det.
Jag tycker att det är brilliant, för jag är så beroende av spänning när det kommer till serier, och det här var precis vad denna serien (och jag!) behövde.
Jag hoppas att detta leder till en arc som fortsätter vara spännande.
Om Garcia dör eller inte har jag inte hunnit tänka på, jag är ganska likgiltig inför det. Visst, det vore väl trevligt om hon klarar sig, men det är mycket starkare och modigare om hon dör.
Å andra sidan så vet ingen att han spelade henne så om hon inte klarar sig, och det är en ganska viktig poäng i hur bra jag tyckte att detta utfördes, så om hon överlever blir det mer en "varför gjorde han så?" än letandet efter en mördare, vilket tilltalar mig mycket mer, för det är ju inte bara spännande, det är ett mysterium: Varför gjorde han så? Det är ju det spännande, inte om hon kommer överleva eller inte.

Ser fram emot ett nytt imorgon!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor nov 22, 2007 1:16

LWes skrev:Är det någon annan som ser Criminal Minds?????? :eek: :o

Slutade några avsnitt in i S2. Samma sak om och om och om och om och om igen. Även fast vissa avsnitt onekligen var ganska spännande och det överlag höll god kvalitet skådespelarmässigt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor nov 22, 2007 1:39

Ja, det är ju så med dessa serier, det är väldigt lika avsnitt efter avsnitt, speciellt om man ser flera olika, för även om dom gör någon som dom inte gjort tidigare, så har något annan gjort det o.s.v.
Den är inte så högt placerad på min lista direkt, men senaste avsnittet fick mig att bli ganska uppspelt och skriva lite!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor nov 22, 2007 1:46

Jag ser Criminal Minds. 3x08 fick mig att vilja slita av håret a la matadoren i Ferdinand.

Först när Garcia träffat honom på caféet tänker jag "snälla låt honom inte vara en bad guy", och sen verkade de släppa det och allt var frid och fröjd. Tills vi kommer till slutet. Arrrrrgh! Vilken cliché. Såklart Garcia inte kan få träffa någon normal, såklart Morgan har rätt osv. BS. :psychobunny:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sp1keout » tor nov 22, 2007 2:39

Såg första avsnittet... tyckte han verkade bra och intressant, huvudkaraktären, och jag gillar sånna här "csi-serier" som ändå är ganska olik de vanliga... eller de vanliga också, önskar jag kunde se allt... men jag håller mig till att favorisera cold case, bara för att det är så underbart fina historier (sen att den serien är ännu bättre på att upprepa sig har jag faktiskt överseende med)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav chanda » tor nov 22, 2007 9:58

3x08
[spoiler]Först och främst: Joe Mantegna har ersatt Mandy Patinkin.

tittar på den 3x08
det var ju synd att Mandy slutade. Började att gilla han karaktär i S2

kul att se kanal 5 inte ligger efter USA, i avsnitt. Jag antar att det här första serien man följer som man kommer märka av strejken ifall den blir långvarig.

edit Blast! glömmde spoiler märkning,ber om ursäkt ifall någon råkade se det.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav mattek72 » tor nov 22, 2007 20:57

Följer också Criminal Minds. Har precis sett klart på 3x09

Det var ju trevligt att se Nicholas Brendon igen.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 23, 2007 18:18

Ugly Betty 2x09
Eliza Dushku :lovebunny:
Give me Dollhouse now!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre nov 23, 2007 18:28

mattek72 skrev:Följer också Criminal Minds. Har precis sett klart på 3x09

Det var ju trevligt att se Nicholas Brendon igen.

Absolut, det var fantastiskt!
Bästa scenariot hade dock varit om Garcia dött och han varit hennes permanenta ersättare!
Fast om dom nu blir ett par så kanske han ändå kan fortsätta vara med.
Han såg så annorlunda ut, jag kände inte igen honom först förns jag hörde hans röst (jag såg visserligen inte på skärmen förns jag kände igen hans röst, men i alla fall)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » sön nov 25, 2007 14:57

*muttrar* skrivafelsäsongvecka *muttrar*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » sön nov 25, 2007 15:02

gaspode skrev:*muttrar* skrivafelsäsongvecka *muttrar*

Pandemiskt fenomen, påverkar många serier.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » sön nov 25, 2007 15:06

HeY skrev:Ugly Betty 2x09
Eliza Dushku :lovebunny:
Give me Dollhouse now!

Det var det första Ugly Betty-avsnittet jag sett, och om inga andra roliga gästroller dyker upp blir det nog det sista. Man kanske måste vara uppväxt på spanskspråkiga telenovelas för att uppskatta stilen? Men jo, Eliza :lovebunny: . Fast... jävla regissör. När Eliza Dushku thrashar en rockscen FILMAR MAN DET. I slow-motion, gärna. Inte bara ett femsekunders snabbklipp.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » sön nov 25, 2007 15:57

A bear skrev: Man kanske måste vara uppväxt på spanskspråkiga telenovelas för att uppskatta stilen?

Eller ha följt från början. Jag har aldrig sett en spansk telenovela, men jag är van vid UBs stil.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » mån nov 26, 2007 21:22

Mad Men! :lovebunnier:

A bear skrev: Man kanske måste vara uppväxt på spanskspråkiga telenovelas för att uppskatta stilen?

Nej, men den tar en viss tid att vänja sig vid, och ändå är den mindre skrikig nu än i början. Senaste avsnittet var inte så bra heller, det brukar vara mycket roligare, och roligheterna vinner över det överdrivna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinder » tor nov 29, 2007 6:01

Tänkte passa på uppdatera hur mitt tittande av nya serier går. Följer ganska många nya serier fortfarande och vet inte om jag är väldigt lätt att göra nöjd eller om de nya serier jag börjat se hållt bra standard. Försökt rangordna dem vilket var svårare än vad jag trodde då de flesta av dem är ganska jämnbra och det kan växla lite från vecka till vecka vilka jag gillar bäst. Dock är det nog bara de 5 första jag ser direkt det kommer nya avsnitt av vilket troligtvis betyder att jag snart inte alls följer lika många.

1: Life - Seglat upp som den serie jag gillar bäst av de nya. Upplägget från piloten har hållt riktigt bra hittills. Seriens starkaste kort är en riktigt bra huvudroll och intressanta birollskaraktärer samt spännande huvudark. Det man lyckats sämre med är att jag tycker att det är lite för mycket avslutande veckohandling, hade gärna sett att man ägnat ännu mer tid åt arken. Fast det är bara en liten invändning då man ändå alltid får se nått om den större arken i varje avsnitt och man låter inte veckofallen ta all tid från karaktärsutveckling heller.

2: Gossip Girl - Riktigt bra teendrama. Gillar att man trots upplägget lyckats undvika att få in såpavibbar i den. Eller så har jag helt enkelt bara varit för charmad av serien för att märka det. Ska bli intressant att se hur man lyckas med en andra säsong ifall det blir en sådan då jag tycker att de flesta serier i denna genre har svårt att hålla upp standarden och intresset efter första säsongen. De har en förmåga att gå från bra till medelmåttiga.

3: Chuck - Denna hösts överraskning för mig. Tyckte piloten var ok men inte mer och var beredd att ge upp serien ganska snart då jag misstänkte att serien skulle bli sämre efter den inte alls så imponerande piloten. Det blev den inte utan tvärtom. Visst serien är fortfarande lite jönsig till och från men det tar man upp med en stor måtta charm och bra kemi mellan alla karaktärer i serien.

4: Journeyman - Började riktigt grymt och var min favoritpilot men har tyvärr tappat något. Den har egentligen inte blivit sämre utan håller fortfarande hög kvalite men tycker att den gått in lite på rutin redan. Detta trots att man hela tiden fortsätter med grundarken i bakgrunden i varje avsnitt. Annars kan jag inte riktigt sätta fingret på vad jag är missnöjd med annat än att jag upptäckt att det är andra serien jag är mer upprymd över när nya avsnitt kommer.

5: Bionic Woman - Har överraskat mig positivt, tänkte lägga ner serien efter piloten men gav serien ett till avsnitt och har inte haft tanken att sluta se serien sedan dess. Helt ok upplägg där man varvar veckans fall med huvudkaraktärens vardagsbekymmer. Inte haft så jättemycket större ark handling hittills men jag har å andra sidan inte saknat det så mycket heller. Tveksam om serien någongång kommer att bli riktigt grym men hittills har man i alla fall hållt uppe intresset bra.

6: Dirty Sexy Money - Växlar mellan att vara riktigt rolig och bra till att lite tråkig och intetsägande. Gillade piloten och tyckte om den svarta humor serien har men man har inte lyckats hålla upp mitt intresse helt, nu brukar ta nån dag innan jag tar mig tid att se de nya avsnitten.

7: Reaper - Ligger nått avsnitt efter i mitt tittande just nu. Trodde jag skulle gilla serien bättre än Chuck men då Chuck charmade mig så misslyckades denna serie göra det. Fortfarande ganska rolig serie och kommer nog se ikapp serien men den saknar det där lilla extra. Lyfter den sig inte finns nog risken att jag överger serien under en eventuell säsong 2, lite beroende på vad som finns att se då.

8: Moonlight - Ser serien med en kompis och då vi inte hunnit se så ofta denna höst så har vi inte hunnit med att följa serien riktigt utan prioriterat några andra serier före. Bara sett de fyra första avsnitten men är faktiskt sugen att se mer för att se hur serien utvecklar sig. Hittills har den varit lite mellanmjölk, inte direkt dålig men inte heller riktigt bra. Men ska som sagt försöka se några avsnitt till innan jag bestämmer mig om det är en serie jag vill fortsätta följa eller ej.

9: Pushing Daisies - Höstens besvikelse. Trodde jag skulle älska serien men den misslyckades totalt att charma mig. Blir nog att jag samlar några avsnitt på hög nu för att se då jag inte har nått annat att göra och händer inget då så lägger jag nog ner helt att följa serien.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav RalfiParpa » tor nov 29, 2007 18:10

Brotherhood: Vill ni ha en glädjeinjektion...gå inte ens nära Brotherhood. Till alla andra: se den här serien. Gör det nu. Skyll bara inte på mig om ni sitter där med en sorgklump i magen och en känsla av att allt ändå är ganska grått och meningslöst efteråt. Ett deprimerande mästerverk. Varken mer eller mindre.

EDIT: Och ge den lite tid också. Den kommer till en så småningom.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor nov 29, 2007 18:29

Hm. Det lät ju alldeles ohyggligt intressant.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film