Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons maj 16, 2007 0:41

Ser inte den här väldigt mycket ut som Niki i ansiktet?:

Bild

:o :eek: :x
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » ons maj 16, 2007 6:33

IRLG!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » ons maj 16, 2007 7:29

Jag gillar Nikki!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » ons maj 16, 2007 12:26

Ja Nikki är helt klart lite vass och läskig (häxig?), men mitt största problem är att jag alltid kommer förknippa henne med höftscenen i första Mortal Kombat-filmen, då hon knäcker nacken på en spottande Kano. :O
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Rombat » ons maj 16, 2007 12:28

FATALITY!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » ons maj 16, 2007 15:57

Ingen som skrivit om det här?

ICv2.com has word that Universal will release a seven-disc /Heroes Season 1 /DVD box set on Aug. 28, containing all 23 episodes plus unspecified extras.

Standard DVD format will retail for $59.98; HD-DVD for $99.98.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor maj 17, 2007 1:05

HEROES-Jesse Alexander unlocks the mysteries
WordBalloon är en podcast vår värd John Siuntres intervjuar folk med någon slags koppling till serietidningsbranchen, vare sig det är författare, tecknare eller sådana som gör superhjältetelevision. Rekommenderas alltid. Nu har jag inte lyssnat på hela det här med Jesse Alexander (producentsnubbe på Heroes), men så långt jag kommit är det väldigt intressant och underhållande. Alexander är uppfriskande öppen och rak.

Spoilers till och med senast sända avsnitt, 1x22.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eriked » fre maj 18, 2007 12:08

NBC om nästa säsong skrev:*NBC "bulks up" with 30 combined episodes of "Heroes" and "Heroes: Origins," an innovative new spin-off that each week will introduce a new character -- one of whom will be chosen by viewers through the "Heroes" website on NBC.com to become a cast regular the following season.
Hmm så det är en karaktär per vecka... i sex avsnitt.. hmm jaja. Det var också en ovanligt korkad idé att låta tittarna bestämma s3..

Jag har tittat ikapp Heroes nu... nästan, såg 1x21 nyss.
(spoiler 1x21) Ja.. Bra med lite mer Sylarutveckling. Nikka storyn är lite väl seg just nu men den kan nog ta sig. Det känns spännande med Linderman och han bus-typen-som-pratade-med-flygis, känns inte som att man har så stor koll på dessa. Sen har jag aldrig förstått mig på Hiros svärd. Vad ska det vara bra för? Antar att det i värsta fall alltid går att ducktejpa-ihop

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Noam » fre maj 18, 2007 16:04

eriked skrev:Hmm så det är en karaktär per vecka... i sex avsnitt.. hmm jaja. Det var också en ovanligt korkad idé att låta tittarna bestämma s3..
Bestämma s3 var väl och ta i, tittarna får rösta fram en av karaktärerna. Lite sådär lagom interaktivt tycker jag. Sånt lär vi säkert få se mer av i framtiden!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav adolvsson » fre maj 18, 2007 16:10

Även om jag själv inte tror tittarna kommer rösta fram den bästa/mest intressanta/mest potentialfylla karaktären, är det ändå när allt kommer kring upp till manusförfattarna vad som görs med den personen. Och manusförfattarna har jag en hel massa mer tillit till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » mån maj 21, 2007 12:45

(spoiler 1x22) yey! Tuffa one-liners:
"What am I thinking now Parkman?"
"Your last thought!"

Och Candice, åhh!! Lindermans dödsscen var tuff även om DLs död kändes lite onödig. Hiro var bra också.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » tis maj 22, 2007 20:20

(spoiler 1x23) Den var rätt bra. Skoj med alla karaktärer samlade i samma stad. Gillar lösningen på Nicki/Jessica, hoppas det håller för jag börjar tröttna lite. Just det! Candice klarade sig, jaaa. Annars kändes väl Petrellis död lite onödig men... antar att nån måste offras. Ställer mig tveksam till cliffhangern men det visar väl sig om det är en bra idé eller inte.

- Hiro, you look bad ass (eller hur den nu gick)

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Rombat » tis maj 22, 2007 21:12

(spoiler 1.23) Jag ville ju ha mer episk superhjälte fight! Men som det såg ut nu fick Peter och Nathan bli riktiga hjältar och inte superhjältar. Schyrre!
Jag gillade det sådär. Lite väl slött för en final. Fast schysst att de lämnade det öppet. Och klart att Peter överlever det där. Nathan dog nog däremot.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav dansdansdans » tis maj 22, 2007 22:07

1.23. peter måste helt klart överleva. han är ju bäst! åååh peter.
lite slö avslutning håller jag med om. och blodspåret ner i brunnen var lite löjligt... undra vem som är värre än sylar... tror det är petrellimamman, hon är ond! eller om det är någon hon har en personlig relation till som hon tycker är mkt värre.. molly alltså.

det ser ut som att petrellimamman pekar finger ner mot claire där de filmar nathan och mamman då claire reser sig upp efter sin escape!!
hoppas det inte är meningen för det är sjukt löjligt i så fall.

ingen gör cliffhangers som i Ats. för de är bra dom!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav adolvsson » tis maj 22, 2007 22:08

1x23
Jag är rätt väldigt mycket med Rombat här. Högre tempo hade inte skadat, i och med att det var säsongsfinal. Önskar dom hade gått samman mot slutet, attackerat Sylar i grupp. Han hade ändå kunnat stå emot dom, ett tag, och vi hade fått feta specialeffekter. Dessutom högg Hiro lite väl kvickt, det hade dom kunnat dra ut på i åtminstone några sekunder. Fast bortsett från att slutfighten lämnade en del att önska, så var det i allra högsta grad en känslomässigt tillfredsställande avslutning. Som helhet gillade jag avsnittet väldigt mycket.

Synd att se Adrian Pasdar gå, men om han var tvungen var det ett bra sätt.
Senast redigerad av adolvsson tis maj 22, 2007 22:11, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » tis maj 22, 2007 22:09

Det sista där känns som en spoiler, fast det kanske bara är jag.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » tis maj 22, 2007 22:11

poser skrev:Det sista där känns som en spoiler, fast det kanske bara är jag.

Inte bara du.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis maj 22, 2007 22:11

HELVETE! Förlåt mig. Skjut mig om ni vill.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » tis maj 22, 2007 22:15

adolvsson skrev:

Jag är för trött för att vara bitter, men nästa gång jävlar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » tis maj 22, 2007 22:17

adolvsson skrev:

Vi ska skicka upp dig till en hemlig lägenhet i Borås, låsa in dig där och så får du se på en webcam hur någon stjäl din cykel och urinerar på din mp3-spelare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tis maj 22, 2007 22:53

s01e23 hm jag var inte alls imponerad av det här avslutet. visst det var väl bra att de äntligen samlades, och oj vad alla tog stryk förutom sylar förrns på slutet så, och seriööööööst hiro din jädra pussy, hugg huvudet av honom!GRR.
Sen ner i kloakerna, NO! bättre att spinna på en ny evil man, eller mammapetrelli.

det kändes som en ordentligt mesig avslutning,vare sig det skulle vara säsongsavslutning eller serieavslutning.

och halvkassa repliker och scener... man avbryter inte i en fight så där (shifter/nicki) jag tappade intresset för fighten när de kom igen.

Kan någon förklara det där med hiro på slutet på ängen vad det har med saken att göra? och jag fattade inte vad han som peter skötte om som dog i början surrade om, var nog okoncentrerad, men kan någon vara söt och förklara det med?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Noam » tis maj 22, 2007 23:01

e23
HippieSpellan skrev:det kändes som en ordentligt mesig avslutning,vare sig det skulle vara säsongsavslutning eller serieavslutning.

Det blev lite antiklimax liksom, jag hade förväntat mig nån storstilad slutfight där alla hjältar kombinerade sina krafter för att få Sylar på fall innan Hiro kom och tog sluthugget liksom. Blev mycket besviken.. :/

Nikki med parkeringsautomaten där var snyggt, sånt hade jag gärna sett mer av. Typ att Nikki använder parkeringsautomaten som bollträ och slår iväg Sylar, det hade varit coolt!

Lite kul med Mika och Molly där vid hissen, dom lär va regulars nästa säsong :)

En fråga, varför kunde dom inte söva ner Peter precis som dom gjorde när Ted höll på att explodera hemma hos Claire?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » tis maj 22, 2007 23:05

Den här säsongsfinalen får samma betyg som Supernatural fick: Lame. Och av samma anledning också: varför ens bry sig om att bygga om en lovande arc för att sen totalförstöra den i finalen och utan att leverera något av värde. Lame.

Kanske den irriterande hypen äntligen kan lägga sig nu, men det är väl för mycket att hoppas på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis maj 22, 2007 23:22

1x23:
:o Jag är så glad för att det är så bra.
Mica och Mollys stund vid hissen var skitbra, det tyckte jag mycket om. och att DL verkar överleva! och att Niki frågade honom varför han inte lät kulan passera igenom honom!
Synd att Nathan fick offra sig men så kan det gå! Jag ville ha bekräftelse på att Peter överlevde i slutet, men det finns väl ingen fråga om den saken, för om han ändå skulle dö kunde ju Claire fått skjuta honom.
Just det, Matt blev också skjuten - av sina egna skott. Jag gillar honom mycetk och tror nog att han klarar sig. Det var så fint när Molly sa att han var hennes hjälte där i slutet.
Jag gillade Peter's konstiga drömgrej, för det visade att Giles förmodligen också var en av dom. Kommer nästa säsong ha titeln "Generations"?, för i så fall LÄR dom ju göra ett flashback avsnitt med den tidigare generationen precis som jag vill!
I slutet med Hiro trodde jag först att det var ett UFO som blockerade solen, men det såg ut som en sån där grej när månen blockerar den, det var inte ett UFO va? Även om det inte skulle förstöra allt skulle detvara ganska... Dåligt. Förutom om det är Super Skrull som är nästa säsongs Big Bad.
Lever Sylar alltså? Det suger, jag vill att han ska döööööö.
Lite hafsigt hur dom fick in allt (att Peter skulle slåss mot Sylar, att Hiro skulle hugga honom och sen trollades bort, att Niki kom fram och slog honom och sen stack igen o.s.v.) men fan det måste varit svårt att få alla karaktärer och "öden" komma samman, så jag tycker det var bra gjort.
Jag hoppas verkligen att dom alla bildar en slags grupp, inte som the Avengers, men mer som the Defenders som aldrig var en grupp, utan bara hjältar som jobbade tillsammans mot samma mål, ungefär.
Jag tror att DL är min favorit faktiskt. Han och the Haitian.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis maj 22, 2007 23:30

Okej skulle jag vilja säga. Felen är lite tydligare (och större) mot slutet av säsongen men avslutningen var... okej. Jag tror faktiskt jag inte hade väntat mig något annat. (spoiler s1) Såg de tre sista avsnitten nu. Jag gillar att de har ihjäl folk, aven regulars. Men allvarligt. Lindemans uppbyggnad under säsongen för det där? Slöseri.

Jag trodde faktiskt inte jag skulle vara glad att Sylar överlevde, men det är jag faktiskt. Bisarrt nog växte han lite mot slutet till skillnad från de flesta andra. Han och Nathan. (Adrian!!! Jag hade sett fram emot honom bli större och större rövhål. Fan också. Nästan bara de puttenuttigt snälla kvar.)

Och värre bad-guys? Ska det här bli en upprustningsserie dom EE Doc Smiths böcker Där det börjar med en planetförstörare, nästa bok fin ns det ett vapen som förstör ett solsystem, sedan galax och därefter -- ja, du förstår. Det hade varit så mycket bättre om den hade gått ner i nivå, så jag hoppas fortfarande på det till säsong två.

Tempoproblemet tror jag beror på att de hela tiden tjatat om att rädda världen och blablabla. Hade de skippat det så hade det nog inte känts lika mycket som ett antiklimax.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis maj 22, 2007 23:35

noike skrev: (spoiler s1) Lindemans uppbyggnad under säsongen för det där? Slöseri.

Jag håller med lite, men jag tror inte att vi är färdiga med honom trots att han är död. VÄLDIG slöseri på hans kraft dock! Tänk vad bra han hade varit som allierad!
och jag kom just på att om Nathan är död får vi väl inte se mer av hans fru. Jag gillade henne inte tidigare, men när Linderman helade hennes ben tyckte jag att det var bra och intressant. Dock ingen större förlust om vi aldrig ser henne igen!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HippieSpellan » tis maj 22, 2007 23:40

LWes skrev:1x23:
I slutet med Hiro trodde jag först att det var ett UFO som blockerade solen, men det såg ut som en sån där grej när månen blockerar den, det var inte ett UFO va? Även om det inte skulle förstöra allt skulle detvara ganska... Dåligt. Förutom om det är Super Skrull som är nästa säsongs Big Bad.

Jo det är väl en vanlig solförmörkelse väl? det är det jag undrar om det hade något med den där legenden att göra eller vad det var för något, för de har ju en solförmörkelse där i början.
Eller så är det Mr Burns som har gjort evig skymning så han får pengar för elen :D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav LWes » tis maj 22, 2007 23:44

HippieSpellan skrev:
LWes skrev:1x23:

Jo det är väl en vanlig solförmörkelse väl? det är det jag undrar om det hade något med den där legenden att göra eller vad det var för något, för de har ju en solförmörkelse där i början.
Eller så är det Mr Burns som har gjort evig skymning så han får pengar för elen :D

Något speciellt är det ju med solförmörkelser i serien. Kanske ungefär som fullmåne för Varulvar!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis maj 22, 2007 23:46

LWes skrev:Något speciellt är det ju med solförmörkelser i serien. Kanske ungefär som fullmåne för Varulvar!

Folk föds kanske som mutanter om de får för liten exponeringstid under sitt första dygn!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis maj 22, 2007 23:48

noike skrev:
LWes skrev:Något speciellt är det ju med solförmörkelser i serien. Kanske ungefär som fullmåne för Varulvar!

Folk föds kanske som mutanter om de får för liten exponeringstid under sitt första dygn!

och så får dom bo i kloakerna, och det är dom Sylar kommer träffa där nere!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film