noike skrev:sfinx skrev:Jag tog en omtitt på s1 och Christopher Eccleston och Tennant är båda riktigt bra. Tennant är väl något mindre mordisk, men båda har samma slags energi som antagligen skulle driva en till vansinne och glädje om man skulle umgås med dem dygnet runt.Jag väljer båda. Undrar om det var en nödvändig spoilermarkering, men jag tar inga risker.
Jag ser dem lite annorlunda. (spoiler alla tre säsongerna) Nummer nio är mer djupt traumatiserad av Galifreys förstörelse och han gör allt för att hans adopterade Jord inte ska gå samma öde till mötes, han gör vad han måste men lider av det. Nummer tio däremot, är bugfucking crazy. Glad, sällskapssjuk oberäknelig, impulsiv men under allt det finns det en bra mycket grymmare sida. När han säger "you'll get one warning and this was it" kröp det längs ryggraden.
Ta avsnittet där de som vill stjäla Doktorns liv och ge till sig själva i s3. Du vet, de med halmsoldaterna. Nummer nio tror jag hade haft ihjäl dem och det hade varit av barmhärtighet. Tio låste in dem för all framtid utan att ens blinka.
Jag tror att du har alldeles rätt. (spoiler s3, "trailer" s4 typ) Doctor nr 10 är på ett sätt riktigt galen och inser inte sin egen grymhet. Lite mer av en sociopat, på ett bra sätt.

Han klara inte av att vara ensam, och behöver nog en sidekick för att inte gå bärsärk. Det tror jag vi kommer att få se mer av säsong 4 efter ha sett trailern. Om doctor nummer nio, är mörkare och dystrare, så är nummer tio bläcksvart och blixtrande. Tyckte också att det var ovanligt grymt att låta dem leva i evighet, eller att vilja låsa in the master i TARDIS för alltid av egoism. Oberäknelig är ordet.
Skulle behöva en psykologiexamen för att reda ut Doctorns handlingar.