Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis aug 14, 2007 20:21

Tinwiel skrev:Edit: Haha, min önskelista ser ut exakt som din också, AKS. :D

Låt oss hoppas att vi alla tre får bli lyckliga på... när nu finalen sänds. Torsdag/fredag för nedladdning i alla fall antar jag. Så, en glad fredag får vi hoppas på.

Anna sa "gör du så när du är själv också?" Självklart!!

:) Ja, jag satt ju i min ensamhet och reagerade så. ey kanske också var ensam?

Tob: (spoiler HK S3 final) Ja, Bonnie har varit en underdog, men tyvärr kändes det aldrig som att hon hade chans att vinna. Inte för att jag ville att hon skulle vinna, men för spänningens skull hade det varit kul om de känts lite jämnare. Rock har alltid varit solid så jag är glad för hans skull.

Den där jävla Julia alltså! Get the fuck over it. Jag gillade henne innan dessa avsnitt och var glad för hennes skull då hon får vad som antagligen är en första klassens utbildning. Nu känner jag att hon inte förtjänar det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » tis aug 14, 2007 20:56

AKS skrev: ey kanske också var ensam?

nejdå, Off satt brevid mig och kollade med. men han är inte lika... hrm... inne i det som jag. och så håller han på Lacey den förädaren
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » tis aug 14, 2007 21:12

Jag är redan pepp inför att göra en topp 10-lista över mina favoridansnummer. Jag vet inte hur jag ska göra det dock för det finns nog ingen episode guide att utgå ifrån. Eller så finns det nån hemsida på nätet som kan hjälpa, det gäller bara att hitta den. :) Man kan ju komma ihåg vissa på rak arm, men det är ju synd om man råkar glömma nåt fantastiskt bra.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis aug 14, 2007 22:54

Tinwiel skrev:Jag är redan pepp inför att göra en topp 10-lista över mina favoridansnummer. Jag vet inte hur jag ska göra det dock för det finns nog ingen episode guide att utgå ifrån.

Lista! Skickar kärleksvibbar till dig! :)
Prova wikipedia, den har superbra sammanfattningar. Dans för dans.

SYTYCD topp16. (Längtade faktiskt efter reklam för att hinna kommentera. :P )
Det här avsnittet var så där sjukt måste hoppa snart dör jag bra. Inte bara för att dansen är riktigt bra, utan också för underhållningsvärdet. Många stora känslor och Nigel pratar om sina fake-tänder. Hahahah

Varning för kärleksdränkt hyllande.
Jag måste kommentera allt.

Jesus och Sara började med krump, de var helt okej. (Jesus bättre än Sara vilket hon borde skämmas för.) Men nu kommer jag inte ihåg deras nummer för allt annat var bättre.

Shaunas nummer var helt fantastiskt, både koreografin och hennes framförande och känslorna. Cedric var också med, men hans främsta bidrag var känslor, inte ens när han fick dansa lite som han ville blev det riktigt bra. Är dock less på domarnas klankande på honom.

Kameron & Lacey är så underbara. De quick stepade vilket brukar tappa mitt intresse men de gjorde det bra. Bara för att de alltid är bra. De går vidare. Kameron är en sån charmör med den där dansställning. :P Och Lacey är bara fantastisk.

Danny & Anya hip-hopar! Och Danny är sjukt bra (Anya inte lika mycket så..). Justin Timberlake stil på honom. Dans koreografi var också otrolig!! Allra bäst var dock Dannys sista blick och sedan slutposen. Jag tror att jag dog. Bäst för YouTube att klippet finns där så att jag kan se det slutet om och om och om. Danny är nu favoriten. Över Kameron, Lacey och Shanua. Underbara älskade Danny. Han svarar "Yes sir" till Nigel. Älskar.

-----
Världens längsta inlägg?

Dom & Sabra är det outbildade paret som presterar bättre än de utbildade paren. Klart man hejar på dem. De imponerar stort!

Neil och Lauren är inte dåliga. Jag har försöker gilla dem. Men det är mer och mer "vem är de?" De måste vara bättre för att göra ett intryck i den här tävlingen.

-----
Hok & Jamie - Det är som att man får ett fripass när man får en Wade-koreorafi. Men när man framför det så här bra så förtjänar man det, jag blev tårögd. Och jag är kär i Wade.

Pasha! Nej, stackars Jessi. Det här numret hade varit perfekt med de två, jag är övertygad. Han var super! Det där kan inte vara lätt.

Det finns inget botten 3.
Har tänkt igenom saken och.... Jesus och Sara samt Neil och Lauren ligger risigt till. Men ett tredje par... det blir väl Shauna och Cedric då. Men Shauna måste vara kvar!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons aug 15, 2007 7:32

brat skrev:
Och jag är kär i Wade.

Me too! :lovebunny: Han är fantastisk! När han eller Mia har gjort en koreografi så vet man att det blir bra.

Danny får en kanin också. :lovebunny: (bafatt)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons aug 15, 2007 22:54

SYTYCD 16 blir 14
Jag fick mina tre par! (Säger jag innan de två sista paren fått resultaten, känns dock inte som någon farlig gissning.)

Jessi var helt underbar i Cha-Cha med Pasha! Gud vad jag önskar att hon går vidare nu för det förtjänar hon, hade hon kunnat dansa igår hade hon lugnt gått vidare med Pasha.

What the hell!! Danny är inte säker!! OMG. Det hade jag inte väntat. Min gissning var galen ändå. Nåja, då kanske jag blir av med Anya... är inte överdrivt förtjust i henne.

-----

Måste erkänna att jag inte var så fokuserad den här veckan (CHOCKEN), vill egentligen bara att Danny (och Jessi) ska vara säkra. Men jag tror att jag minns att det var ungefär bäst till sämst:
Danny
Jessi
Sara
Jesus
Neil
Anya
Lauren

-----
Första gången jag är besviken. Har blivit van att få som jag vill. Det här var en chock. Jessi och Jesus. Usch. :cry:
Senast redigerad av brat ons aug 15, 2007 23:23, redigerad totalt 3 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav carre » ons aug 15, 2007 23:00

brat skrev:SYTYCD 16 blir 14

What the hell!! Danny är inte säker!! OMG. Det hade jag inte väntat. Min gissning var galen ändå. Nåja, då kanske jag blir av med Anya... är inte överdrivt förtjust i henne.

hon ser ut som Nata i ANTM!
Senast redigerad av carre tor aug 16, 2007 8:56, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav brat » ons aug 15, 2007 23:12

ey - Fixa spoilermarkering kanske?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav carre » tor aug 16, 2007 8:56

hoppsansa!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav carre » tor aug 16, 2007 10:24

finalen (del ett), jag har bara en sak att säga: DANNYS SOLO!!! OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG VILKEN JÄVLA KILLE!!! :!: :!: :!: :D :D :D 8) 8) 8) :eek: :eek: :eek: :lovebunny:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » tor aug 16, 2007 11:21

Tob skrev: (spoiler Hells Kitchen 3.11) Det hade varit lite tufft om Bonnie hade vunnit, från början, nära på defintionen av en underdog. Men Rock var värd det, har han blivit utskälld en enda gång av Gordon? jag tror inte det.

Ja, han var den enda den här säsongen som var bra rakt igenom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor aug 16, 2007 11:23

ey: Har första delen av So you think you can dance-finalen släpps idag?! Jag har ingen koll på vilka dagar dom släpps. Yay!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor aug 16, 2007 18:12

Första delen av SYTYCD-finalen:

Jag älskade Dannys och Neils contemporary. Dannys solo var galet bra. Danny med Lacey var bra. Danny med Sabra = sådär. Sammantaget: Om Danny inte vinner är det skandal.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor aug 16, 2007 19:39

Första delen av finalen
Hiphopnumret var sådär, valsen var underbar som vanligt, jag tyckte att rävarna var rätt så söta så jag är inte så negativ som Nigel, jag gilla de det. Men så har jag ju också en liten crush på Wade. Dannys och Neils pardans var kvällens mest oväntade koreografi, det var jättekul att se. Cha chan på slutet var ok, men inte fantastisk.

Shit, vad slitna dom såg ut allihop, mellan danserna, som att dom skulle kunna somna på scen. Jag fattar inte hur dom har hunnit öva in alla dom där danserna.

Neil har lite komiska talanger i sin dans, när han får spela en lite överdriven karaktär i ett nummer så är han i sitt esse. Danny däremot dansar ju så vackert att man blir alldeles varm inombords. Jag tycker att dom är bra på olika sätt men jag håller på Danny. Jag tror att performance-grejen kommer att komma mer för honom också, han har ju utvecklats massor bara dom senaste avsnitten. Han kanske inte är nån spjuver som Neil men det är nåt med honom som gör att man vill se mer och mer av hans dans. I solot gjorde han mest bara piruetter och tricks, inte så mycket "vanlig" dans, men det var fantastiskt bra ändå. Det är ju så vackert.

Lacey och Sabra. Lacey har ju varit bra hela säsongen men Sabra har ju bara blivit bättre och bättre för varje program så det har nästan varit roligare att följa henne. Om Sabra fortsätter att dansa så kommer hon att utvecklas massor, för om hon har lärt sig sådär mycket på 4 år, så skulle det vara kul att se henne om 3 år igen. Men Lacey är ju en sån klockren performer ändå. Tur att jag inte får rösta, det är ju svårt att bestämma sig. Jag skulle nog rösta på Danny, men jag älskar dom andra också.

Nu saknade jag Pascha litegrann. Han kanske inte var bästa dansaren alltid men han var ju så söt!

Vad spännande finalen blir! Så mycket mer spännande än American Idol, dom två säsonger jag har sett.

Är nästa avsnitt imorrn eller?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre aug 17, 2007 7:28

Sweet lord Jesus! Även om det låter otroligt så hade jag glömt bort att ett SYTYCD-avsnitt kan laddas ner idag. Hur f-n kan man glömma bort det allra sista avsnittet? Jag trallar i alla fall in på TWoP som den jubelidiot jag är och klickar på den översta länken. Läser mening: "My favourite was..." osv. Sen på en halv sekund inser jag vad som håller på att ske ske och stänger ner hela Firefox i panik. Jag blev alltså inte spoilad, men det första inlägget hade ju lika bra kunnat vara (spoiler topp 4) "YAAY! LACEY/SABRA/DANNY/NEIL WON!" Gah, så dum!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre aug 17, 2007 8:14

Jag vågar inte läsa din spoiler ens AKS. Så man ska hålla sig borta ifrån nöjessidor idag då.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » fre aug 17, 2007 11:45

Tinwiel skrev:Så man ska hålla sig borta ifrån nöjessidor idag då.

När man följer reality-shows ska man alltid hålla sig borta från nöjessidor så länge man inte har sett alla dom senaste avsnitten. Annars kan man få otrevliga överraskningar ibland.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » fre aug 17, 2007 13:03

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Så man ska hålla sig borta ifrån nöjessidor idag då.

När man följer reality-shows ska man alltid hålla sig borta från nöjessidor så länge man inte har sett alla dom senaste avsnitten. Annars kan man få otrevliga överraskningar ibland.

Jo, det lärde jag mig efter senaste ANTM, då jag blev spoilad om vinnaren.... grrr!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre aug 17, 2007 14:00

Tinwiel skrev:Jag vågar inte läsa din spoiler ens AKS. Så man ska hålla sig borta ifrån nöjessidor idag då.

Om du såg näst sista avsnittet (del 1 av finalen) så kan du läsa spoilermarkeringen. Den är bara till för de som följer takten på svensk TV. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre aug 17, 2007 15:16

FINAL SYTYCD (vinnaren avslöjas)

Jag vet att det var den jag näst helst (hrm..) ville vinna som vann, men jag är ändå lite besviken. Danny är så grymt duktig att det nästan känns lite löjligt att Sabra kunde vinna över honom. Men hon är ju jätteduktig och jag har gillat henne sen starten, bara det att Danny är mycket bättre.

Ja, ja... Trots att alla fyra har gjort en bra säsong (Neil endast de sista två-tre veckorna) så var det skönt att det var en ur min topp 2 som vann.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre aug 17, 2007 18:40

Final
Ja, mina topp 2 blev ju topp 2 så jag är rätt så nöjd. Jag tycker att Sabra är en fantastisk dansare och kanske lite mera allround än vad Danny är, fast Danny har ju det är överjordiska över sin dans. Så ok, jag trodde att han skulle vinna, och blev lite förvånad. Besviken? Nja, kanske jag hade velat att han skulle ha vunnit men om inte Danny så helst Sabra, och det går nog bra för Danny ändå.

Kul final, och det var roligt att se vissa nummer igen. Neils och Laceys blomsterdans är så himla fin. Jag blir alltid helt trollbunden av Mia Michaels nummer. Jag försökte sätta ihop en topp 10-lista på favoritnummer igår men jag fick tillfälligt ge upp, jag måste nog snabbspola igenom avsnitten för att kunna avgöra det. En lista med några favoriter kan jag nog åstadkomma dock.

Glad jag är att jag började titta på den här, en fantastiskt underhållande dokusåpa, om den nu kan kallas det. Inte en catfight så långt ögat når, bara... talang och underhållning och drama och vacker dans.

So you think you can dance! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre aug 17, 2007 21:21

Tinwiel skrev:Glad jag är att jag började titta på den här, en fantastiskt underhållande dokusåpa, om den nu kan kallas det. Inte en catfight så långt ögat når, bara... talang och underhållning och drama och vacker dans.

Väl talat! Och så finns det en del människor (som t ex en del VM-fans på andra forum) som dissar allt vad reality heter. Det finns kvalitet i alla genrer och jag tycker synd om dem som har skygglapparna på.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre aug 17, 2007 21:29

AKS skrev:
Tinwiel skrev:Glad jag är att jag började titta på den här, en fantastiskt underhållande dokusåpa, om den nu kan kallas det. Inte en catfight så långt ögat når, bara... talang och underhållning och drama och vacker dans.

Väl talat! Och så finns det en del människor (som t ex en del VM-fans på andra forum) som dissar allt vad reality heter. Det finns kvalitet i alla genrer och jag tycker synd om dem som har skygglapparna på.

Tycker det är tråkigt när folk är snabba på att dissa. Ofta väldigt underhållande, ofta väldigt effektfullt och ofta intressant av just den anledningen att det är verkliga människor som är med. Det är inga skrivna karaktärer som skall bete sig på ett givet sätt. Sen, visst, det vinklas och kanske regisseras, vad vet jag....men överlag så är jag öppen för reailtyshower, inget jag skäms för!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre aug 17, 2007 21:33

AKS skrev:

Ja, det är synd att dom missar en sån upplevelse det är att tex se en Mia Michaelskoreografi. Att dom inte kan se all den faktiskt talangen som finns där, både hos dansarna och koreograferna. Att dissa det bara för att det finns annat rat i genren är ju lite väl enkelspårigt. Jag älskar tv-mediet, både när det ger mig välskrivna tv-serier men också underhållning i den här formen. Jag satt ju och grinade eller fånlog till vissa dansscener också, precis som man gör till tv-serier, och det är ju fantastiskt att se en som Danny göra 8 piruetter på raken. Shit! Det är deras förlust att dom missar det.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » fre aug 17, 2007 22:36

Jag instämmer självklart i det ni säger. Trots att jag absolut förstår varför folk skyggar undan vid bara nämnandet av Big Brother, så tycker jag att det är synd, för så bra drama som varit den här säsongen skriver man inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » lör aug 18, 2007 1:03

Jag har aldrig sett den amerikanska versionen av Big Brother, bara snuttar av den svenska och den tyckte jag inte alls om. INTE. Men som jag har förstått det, av era diskussioner, så är det lite högre klass på den amerikanska.

Jag har ju alltid varit svag för musiksåpor, som American Idol, men även andra dokusåpor där det faktiskt gäller att prestera nåt, som nu i So you think you can dance, ANTM och Project Runway (skit också, jag missade avsnittet på tvn i onsdags, jag får nog ladda hem ändå). Dom är snyggt gjorda också, det sparas inte på pengarna direkt. Sen är jag ju mycket medveten om hur pass vinklad ANTM är, och hur den följer samma dramaturgi varje säsong när det gäller deltagarna och hur vi ska förhålla oss till dom, men så är det ju ett guilty pleasure också. Denär den av mina favvo-reality shows som är mest "dokusåpa". Som börjar snart igen! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » lör aug 18, 2007 9:52

Ja. Det är lite högre klass på amerikanska Big Brother. Fokus ligger helt och hållet på att det är en tävling. Siste person som är kvar i huset vinner. Vem som lämnar huset är helt och hållet upp till deltagarna själva vilket gör att amerikanska Big Brother blir en tävling baserad på taktik och stetagi i förhållande till varandra, inte som i svenska Big Brother där deltagarna istället agerar utifrån tittarna. Det är nog den mest fundamentala skillnaden. Sen är amerikanska Big Brother välproducerat, precis som många andra amerikanska realityshower, i klippning, scenografi, musik etc.

Jag vet inte om du skulle gillar det Tin, för du är svag/are för såpor som bygger på talang, att deltagarna skall prestera något och komma långt för att dem är duktiga på något. BB är mer ett spel där dem själva är pjäserna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » tis aug 21, 2007 23:17

Trodde att jag kunde se SYTYCD utan att kommentera... men nej. :P

SYTYCD topp 14
Kameron&Lacey - Bra som vanligt, Lacey är underbar.
Shauna&Cedric - Jag har varit för Cedric, fram tills nu. Han var så dålig (hans överkropp fladdrade okontrollerat) att jag inte stod ut med att se. Och då valde domarna helt plötsligt att ändra sig och numera gilla honom. Helt obegripligt. Hoppas att han åker ut. Shauna är värd en bättre partner.
Danny&Anya - Bra, men Danny har tappat lite i min favoritlista.
Sara&Pasha - Jag är SÅ förvånad, de var helt fantastiska. Jag trodde verkligen inte på den kombinationen. Pasha är snart min favorit, helt underbar. (Att få Benjis koreografi var å andra sidan som att vinna på lotto.)
Sabra&Dom - För stelt och händelselöst, kanske slappnade de av när de fick hip-hop.
Jamie&Hok - Inga vinnare med valsen.
Lauren&Neil - De fick Wade-frikortet. Första gången de imponerar.

Botten3 (vågar knappt säga det längre sedan jag hade så fel förra veckan)
Shauna&Cedric, Sabra&Dom, Jamie&Hok.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav carre » ons aug 22, 2007 7:53

SYTYCD finalen
Jag har inte tagit mig till att skriva förräns nu efter Den Stora Besvikelsen. Alltså, ok, Sabra var duktig men hon var inte så bra som domarna påstod, hon var bra för någon som bara dansat i 4 år men när Nigel säger att Sabra borde ta upp Ballroom blir jag bara arg för det var faktiskt i de grenarna hon inte alls var särskilt bra. Sabra var liksom asbra bra för någon som dansat i fyra år men Danny var asbra för någon som dansat länge och det är ju en stor skillnad.
Sen att USA fick för sig att Danny var arrogant bara för Domarna fick för sig det för han inte var "sprallig" och "tv-vänlig" i början och ändå var så jävla jävla bra är bara så jävla dåligt. De borde inte få lov att säga sånt där, han verkade inte alls arrogant i början eller under tiden, han verkade mest av allt blyg.
DET tycker jag gör det så himla dåligt. Men alltså, jag gillade Sabra men jag tycker Domarna skjuter dansvärlden i foten när de koncentrerar sig mest på vem som har den mest älskvärda TV-personligheten och vilka DE tycker är gulligulligast istället för att koncentrera sig på dansen.

Annars var finalen (båda delarna) mycket underhållande men jag är fortfarande BESVIKEN!
Det var som när de röstade ut Blake när det var typ fyra kvar i första omgången. BLAKE! Blake var GRYM!
http://www.youtube.com/watch?v=13MZ9zs2O8c
Jag blir så trött på människor ibland och att de inte kan tänka för sig själva...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav brat » ons aug 22, 2007 22:44

SYTYCD 14 blir 12
Bäst till sämst:
Shauna
Danny
Hok
Cedric
Jamie
Anya

Riktigt hög klass på veckans solon. Intressant att se vilka som åker ut.

-----
Shauna ut medan Jamie och Anya stannar. Jag vet ärligt inte om jag orkar se mer. Inte för att jag tyckte att Shauna skulle vinna men hon var bra mycket bättre än Jamie och Anya. Varför skulle de helt plötsligt väga in hela säsongen, då är det väl inte att dansa för livet. Då kan man lika gärna sitta på rumpan när man får chansen att bevisa sig en sista gång. Argh. Mycket.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film