Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons jul 14, 2004 12:07

Zaxx: Nej, men det förklarar björnbärsmarmeladen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons jul 14, 2004 19:27

Noike: helt sant, det gör det.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav malavel » tor jul 15, 2004 23:30

Såg spider-man 2 i kväll. Den bästa sammanfattningen jag kan komma på är 'sömnpiller.' Octopus var bra gjord och det fanns en del kul scener, men största delen var väldigt seg.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » tor jul 15, 2004 23:44

Malavel: Jag skall gå och se den imorgon men jag är skeptisk... jag gillar verkligen inte Tobey Maguire och tyckte att han pajade den första filmen (som iofs inte skulle ha varit super med någon annan heller) han borde ha brutit ryggen så att Jake Gyllenhal hade fått ta över :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav malavel » tor jul 15, 2004 23:56

Första filmen var helt ok (betyg 3 av 5), men den här får bara 2 av 5. Vad jag inte kan förstå är hur den kan få så bra kritik. 8.1 på imdb! Läste några user comments och de varierar från helt värdelös till årets bästa film. Håller nog med om att Tobey inte passar helt bra som spiderman.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » lör jul 17, 2004 0:18

"Spider-man 2" var fruktansvärt dålig... den var gnällig, fylld av övertydliga metaforer, sötsliskiga platityder och den var urtråkig snacka om att inte kunna göra en film som både tilltalar vuxna och barn (de skulle kika på t ex "Pirates of the Caribbian" för att få reda på hur man gör en riktig matiné).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Tob » lör jul 17, 2004 0:51

Jag gillar verkligen Spiderman 2. Gnällig? Nej det tycker jag inte, på vilket sätt då? Övertydliga metaforer tänkte jag inte på heller. Spiderman 2 är grymt underhållande och jag satt och stornjöt rakt igenom. Då hinner man kanske inte fundera så mycket. För mig sitter karaktärerna klockrent (jo, jag har läst serien mycket) och det gör nog mycket för min del. En actionhistoria med både hjärna och hjärta!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav VelocityBoy » lör jul 17, 2004 0:57

Om jag får höra en gång till hur jobbigt det är att vara spindelmannen, hur han inte kan vara med Mary Jane (som är så mousy i den här serien att jag inte begriper varför de inte bara kallade henne Gwen) och hur ledsen han är för Bens skull så spyr jag... vi vet ni behöver inte hamra in det.

När han tunnelbane resenärerna bär honom och han har den klassiska korsfästa-Jesus-posen så vred jag mig av obehag... när han tappade krafterna för att han inte trodde på sig själv aaahhhrrrggg.

Jag tyckte att filmen rörde sig i myrtempo och inte var underhållande för fem öre.
Senast redigerad av VelocityBoy lör jul 17, 2004 23:52, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör jul 17, 2004 2:05

VelocityBoy skrev:snacka om att inte kunna göra en film som både tilltalar vuxna och barn

Till var person sin egen smak, men vad gäller den här raden har du ju faktiskt fel. Hänger du med lite i åsiktssnacket inser du snart att den, precis som första filmen, tilltalar folk i alla åldrar. Tror inte den kunnat dra in de rekordsummor på bio annars heller.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav VelocityBoy » lör jul 17, 2004 10:30

adolvsson skrev:Till var person sin egen smak, men vad gäller den här raden har du ju faktiskt fel. Hänger du med lite i åsiktssnacket inser du snart att den, precis som första filmen, tilltalar folk i alla åldrar. Tror inte den kunnat dra in de rekordsummor på bio annars heller.

Du har rätt...

Det jag menade var att jag tycker att det är en barnfilm som inte borde tilltala vuxna men det tycker tydligen inte publiken... jaja god smak avgörs ju inte genom demokratiska val jag menar xXx och Armageddon var stora framgångar och då skall vi inte ens tala om Angel vs dokusåpor.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 17, 2004 23:30

Jag är 27 år gammal och kan för mitt liv inte förstå varför jag inte "borde" tilltalas av detta. Tyckte att filmen var underhållande från början till slut. Intressant, engagerande och en hjälte som har problem... Jag tycker att Spider-Man 2 är riktigt jäkla bra. En klar 4 av 5 (snäppet bättre än första filmen). Varför "borde" inte denna film tilltala mig?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » lör jul 17, 2004 23:38

Se mina inlägg ovan men framförallt tyckte jag att den var klumpig och övertydlig i sitt berättande varje gång de skulle förklara/berätta något så tog de i för kung och fosterland vilket inte alls fungerade för mig...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön jul 18, 2004 0:10

Okej, som jag har sagt någon gång tidigare, så intresserar endast en sak mig med Spider-Man 2: J.K. SIMMONS! Guden, kungen, det åttonde underverket som världen känner som J.K. Simmons.

Kommentarer tack. Jag antar att han är lika fantastisk som alltid, men får han något utrymme i filmen?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » sön jul 18, 2004 0:11

Jene Simmons? Nä, han stavade sitt namn Gene. :)

Vem är denna Simmons?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön jul 18, 2004 0:20

J.K. Simmons spelar J. Jonah Jameson i Spider-Man-filmerna och jag lärde känna honom som en av TV-världens allra ondskefullaste, känslokallaste och rent ut sagt underbara karaktärer: Vern Schillinger i OZ.

Trots att jag tycker om serien helt och hållet, så är jag inte sen med att erkänna att den sprang in i flera seriösa problem under sina senare år. Men Simmons slutade aldrig att förundra mig. Varje gång som jag trodde jag visste vad han kunde åstadkomma, så fick han mig likväl gång på gång att tappa hakan. Han är, i mitt tyckte, en av de allra bästa skådespelarna jag känner till idag.

Vid det här laget har jag sett honom i flera andra (betydligt mindre) TV-roller och han är oftast fullständigt enastående, även om Vern Schillinger fortfarande är hans mästerverk.

Det bör tilläggas att jag såg J.K. i första Spider-Man långt innan jag såg OZ, inte hade en aning om vem han var, men ändå tyckte han var det överlägset bästa med den (annars halvljumma) filmen. Därför är jag väldigt nyfiken över hur mycket utrymme han ges i uppföljaren. Inget annat har lyckats med att ge mig något särskilt intresse för den filmen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav VelocityBoy » sön jul 18, 2004 0:23

J Jonah Jamesson var faktiskt det bästa med filmen han var riktigt rolig utom i sista scenen (då Spidey tog tillbaka dräkten) som var dålig... lustigt att hans fru spelades av Chances mamma :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön jul 18, 2004 0:25

VB: Kunde nästan tänka mig att han var bra. :)

Jag lär säkert se S-M2 förr eller senare när den släpps på video, så då ska det bli kul att se hur Simmons sköter sig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav VelocityBoy » sön jul 18, 2004 0:29

caffeineaddict skrev: förr eller senare när den släpps på video, så då ska det bli kul att se hur Simmons sköter sig.

Video?... vad är det för något? :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön jul 18, 2004 0:31

Naturligtvis menar jag DVD, vet inte varför jag plockade fram det fula V-ordet ur minnesbanken.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav malavel » sön jul 18, 2004 0:35

Håller delvis med VB, Simmons var helt underbar och fick nog mer utrymme i 2:an.

Edit: Video är bra om man inte har DVD-brännare till TV:n.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Nightcrawler » ons jul 21, 2004 11:54

Spider-Man 2 är en underbar film!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav Teo » tor jul 22, 2004 15:26

Smala Sussie är en av de bästa svenska filmerna någonsin och just nu har jag det bästa citatet som underskrift lr vad de kallar det.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav malavel » tor jul 22, 2004 15:49

Tyckte smala sussie var ok. Gillade Kaiser Soze skämtet.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Joamna » tor jul 22, 2004 15:58

ja smala sussie är verkligen underbar! hade inte hört något om den när jag såg den och blev mäkta paff :eek:
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby

Inläggav Langtry » tor jul 22, 2004 21:51

Var och såg Smala Sussie på en förhandsvisning, trodde det skulle vara en komedi så efter halva filmen blev jag lite överraskad...
Men den är bra :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav malavel » tor jul 22, 2004 21:59

Va? Var det inte en komedi? Måste ha missat nått.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Tob » tor jul 22, 2004 22:01

Smala Sussie innehåller förmodligen några av de roligaste scener som jag har sett någongång, däremellan tyckte jag det var lite tunt när jag såg den första gången. Andra gången man ser den upptäcker man fler saker som egentligen är hur sköna som helst.

Tex. Teos signatur (Suverän), inte så rolig första gången men den och liknande repliker uppskattas verkligen när man ser den fler gånger.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav c0bra » sön jul 25, 2004 17:21

Såg precis King Arthur, väldigt bra film med fin handling och riktigt bra stridsscener. En av de bästa jag sett på väldigt länge, 9/10.
Användarvisningsbild
c0bra
Demon Fodder

Inläggav malavel » sön jul 25, 2004 17:38

c0bra skrev:Såg precis King Arthur, väldigt bra film med fin handling och riktigt bra stridsscener. En av de bästa jag sett på väldigt länge, 9/10.

Oj oj oj. En kompis så den för några dar sen. Han totalsågade precis allt i filmen. Lät som 1/10 av honom. Kul när folk har helt olika uppfattning. Måste nog också kolla på den snart.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav c0bra » sön jul 25, 2004 21:48

malavel skrev:Oj oj oj. En kompis så den för några dar sen. Han totalsågade precis allt i filmen. Lät som 1/10 av honom. Kul när folk har helt olika uppfattning. Måste nog också kolla på den snart.

Jo, vi har nog inte samma filmsmak :) men gillar man medeltida stridsscener samt lite mystik så är detta helt klart rätta filmen..
Användarvisningsbild
c0bra
Demon Fodder

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film