Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre feb 03, 2006 22:50

RalfiParpa skrev:King Kong: Eh, jag somnade efter ett par timmar men min kompis berättade att de 17 timmar av filmen jag missade var "ganska coola...ja, effekterna var ju feta i alla fall."

My hero. Jag lyckades inte somna, istället fick jag ont i axeln i över en vecka efteråt. Jävla Peter Jackson.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån feb 06, 2006 14:47

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » mån feb 06, 2006 15:08

Grejen med King Kong var inte att den var dålig, även om den inte var så värst bra, men allt pågick 5 minuter längre än det borde, vissa scener hade väldigt taffliga effekter, och den var antagligen för trogen originalfilmen för sitt eget bästa. Det mesta med själva King Kong var väldigt bra, men resten.. bleh. New York var ganska schysst, men nästan alla fordon var väldigt uppenbart datoranimerade..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Nyx » mån feb 06, 2006 16:34

Tjoho! Hoppas den hittar hit fortare än ettan.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav wyndham » mån feb 06, 2006 17:28

Cool Money
James Marsters har huvudrollen i denna TVfilm från förra året. Han spelar en karismatisk småbrottsling i smoking. Stundtals rätt tråkig, men nog gick den att se. En tvåa. För alla som tycker om att se en snaggad James så duger det fint.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Nyx » mån feb 06, 2006 17:47

wyndham skrev:Cool Money
James Marsters har huvudrollen i denna TVfilm från förra året. Han spelar en karismatisk småbrottsling i smoking. Stundtals rätt tråkig, men nog gick den att se. En tvåa. För alla som tycker om att se en snaggad James så duger det fint.

Såg den också förra veckan. Synd att den är så illa gjord. Det hade kunnat bli charmigt med oblodiga juvelkupper men tyvärr lämnar manus och regi en hel del övrigt att önska. James är ju alltid James, men absolut inte Spike i den här filmen. Finns ett par små trevliga ögonblick i filmen och som Wyndham sa så går den an att titta på.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tam » tis feb 07, 2006 0:10

wyndham skrev:Cool Money

Jag undrar fortfarande vem som sagt att väpnat rån inte kan vara civiliserat? (Eftersom det var taglinen på omslaget. Frågan alltså.)
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Rombat » tis feb 07, 2006 18:25

Såg precis Doom och jag måste säga att jag blev positivt överaskad. Okej, det kanske inte är tidernas rulle men med tanke på vad den bygger på så får man säga att de lyckas bättre än andra som försökt göra film av spel. De lyckas till och med stoppa in en relativt oväntad plot. Sen är jag en sucker för Carl Urban så det kanske påverkar mig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tis feb 07, 2006 18:28

Jag tycker framför allt att namnet "Karl-Urban" inte går av för hackor.

...säger jag efter att mitt namn var the cause of ridicule i kanalen igår...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tis feb 07, 2006 18:40

caffeineaddict skrev:Jag tycker framför allt att namnet "Karl-Urban" inte går av för hackor.

...säger jag efter att mitt namn var the cause of ridicule i kanalen igår...
Slår inte Måns-Anton, vilket var det namn min mor hade i tankarna angående mig. Farsan tvingade dock henne att byta. Tur.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » tis feb 07, 2006 19:15

Tyckte inte heller Doom var helt åt helvete illa. Efter Emmas (på filmkrönikan) webbrecension där hon drog till med en 4/5 på den så blev jag helt plötsligt väldigt intresserad av filmen. Även om 4/5 var väldigt ambiöst så tycker jag filmen lyckades på fler en ett plan. Brutal action och en hel del stämning, samt att first person scenerna var lite coola.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Peppe » tis feb 07, 2006 23:16

Heathers på tv 22.30, ett måste för alla :)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav A bear » ons feb 08, 2006 12:43

Nyx skrev:

Tjoho! Hoppas den hittar hit fortare än ettan.

Boken är snart här i alla fall: http://www.fabulera.se/

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons feb 08, 2006 20:31

FYYYYYYYYY FAAAAAAAAAN!

Zhang Yimous Raise the Red Lantern är en av mina absoluta favoritfilmer. Ohyggligt vacker, väldigt gripande, hypnotisk som satan. Hans Ju Dou är nästan lika bra. Hade verkligen satt fram emot att dessa strålande filmer äntligen skulle släppas på DVD i USA så att man hade en chans att få dem i hyllan. Men nu rapporterar DVDBeaver (en av nätets bästa DVD-sidor):

DVDBeaver skrev:Beware: Initial reports state 'Razor Digital's editions of "Raise the Red Lantern" and "Ju Dou" have atrocious video. They look worse than our screen shots of the ERA and Pioneer discs.

Kan meddela att de screen shotsen de talar om såg ut som ett VHS-band som man slagit sin lillebror i huvudet med sedan 80-talet...

Criterion, var är ni när man behöver er?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Ankh » tor feb 09, 2006 12:47

Rent! På bio! Whooooooooooo!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 21:30

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » tor feb 09, 2006 21:34

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 21:49

I don't wanna Hassle the Hoff, but damnit, THERE ARE LIMITS!

Till och med för mig.

Sex eller pannkake-tråden kanske gör ett gott försök för att bevisa motsatsen, men jag håller fast - Det. Finns. Gränser.

Tack för mig, och god afton.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tor feb 09, 2006 22:01

Det roligaste av allt är kanske att Eli Roth är akutell som regissör. En hyfsat begåvad skräckfilm regissör. Huh? varför?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » tor feb 09, 2006 22:17

Tob skrev:Det roligaste av allt är kanske att Eli Roth är akutell som regissör. En hyfsat begåvad skräckfilm regissör. Huh? varför?

Åherregud. Jag som faktiskt hade stora förhoppningar på honom efter "Cabin Fever".

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor feb 09, 2006 22:20

A bear skrev:
Tob skrev:Det roligaste av allt är kanske att Eli Roth är akutell som regissör. En hyfsat begåvad skräckfilm regissör. Huh? varför?

Åherregud. Jag som faktiskt hade stora förhoppningar på honom efter "Cabin Fever".

Jag hoppas alltihop är ett elakt skämt. För det kan inte stämma.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor feb 09, 2006 22:23

noike skrev:
A bear skrev:

Jag hoppas alltihop är ett elakt skämt. För det kan inte stämma.

Jag hoppas att det är samma typ av humor som har fått Bruce Campbell att hävda att huvudrollen i Evil Dead IV kommer att spelas av Ashton Kutscher.
What? Don't tell me you don't WANT to see him get raped by a tree!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » tor feb 09, 2006 22:52

A bear skrev:

Cabin Fever kan vara en av de roligaste filmer som gjorts. Alla karaktärer i hela filmen är retards.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 23:06

Ja, det var det som gjorde mig mest förundrad. Jag har inte sett Cabin Fever ännu, eller Hostel, men båda två är ändå filmer som fått genomgående positiva recensioner, vad jag sett. Och så det här? Fel, fel, fel.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » fre feb 10, 2006 0:23

Gick från intresserad till att vara väldigt intresserad av München. Emma på filmkrönikan hyllade den rätt rejält. Tror nästan jag kostar på mig ett biobesök på den.

adolvsson skrev:

Ja, det var det som gjorde mig mest förundrad. Jag har inte sett Cabin Fever ännu, eller Hostel, men båda två är ändå filmer som fått genomgående positiva recensioner, vad jag sett. Och så det här? Fel, fel, fel.

Cabin Fever var långtifrån något större mästerverk. Med visst fanns det en hel drös med scener som var både obehagliga och rejält med stämning. Eli Roth har en hel massa talang när det gäller skräckfilm. Så ja, detta är, bara fel. Ser framemot Hostel skarpt också måste jag säga.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre feb 10, 2006 1:04

Tob skrev:Gick från intresserad till att vara väldigt intresserad av München. Emma på filmkrönikan hyllade den rätt rejält. Tror nästan jag kostar på mig ett biobesök på den.

Åh, jag glömmer alltid Filmkrönikan. Tur att det går att se på SVT:s hemsida. Men jo, jag gillar också München som fan. Om jag inte hade sett den två gånger redan så hade jag definitivt velat se den på bio.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » lör feb 11, 2006 0:30

Brokeback Mountain. Fantastisk film och väldigt förståligt att den är såpass populär bland oscarsnomineringarna. Vågar nästan sätta en rejäl slant på att den plockar hem en oscar för bästa film. Inte nödvändigtvis pågrund av att det är den bästa filmen utan att det faktiskt är en kärlekshistoria mellan två män och jag tror oscarsjuryn ser sin chans att plocka lite poäng bland de homosexuella kretsarna.

Hursom, en bra film, rejält jävla bra. Hulk får väl ändå ses som ett lite klavertramp av Ang Lee (även om jag tycker den är rejält underskattad) men här visar han att han är en av de främsta filmskaparna vi har idag. Skådespeleriet är väldigt bra och framförallt gillar jag hur man lyckas förmedla ett brett känslospektra med hjälp av tystlåtna scener.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Bender » lör feb 11, 2006 1:51

Hade en något förvirrad kväll där jag och några kompisar såg:
Kiss Kiss (Bang Bang) med Stellan Skarsgård och Chris Penn sen insåg vi att det troligen inte var den som vi blivit tipsade om att se.. så vi såg
Kiss Kiss Bang Bang med Robert Downey JR och Val Kilmer.. Den var betydligt bättre än den första... och säkerligen den film vi ville se från början! :) Var lite för trött för att hänga med i svängarna men den var rolig.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav wyndham » lör feb 11, 2006 2:25

Knubbigt Regn (eller Bowfinger som den "egentligen" heter) visades nyss på femman. Steve Martins bästa film och Eddie Murphys roligaste roll(er). Nästan lika kul som första gången jag såg den.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav A bear » lör feb 11, 2006 21:34

Tob skrev:
adolvsson skrev:

Cabin Fever var långtifrån något större mästerverk. Med visst fanns det en hel drös med scener som var både obehagliga och rejält med stämning. Eli Roth har en hel massa talang när det gäller skräckfilm. Så ja, detta är, bara fel. Ser framemot Hostel skarpt också måste jag säga.

Thank the lord for small mercies: http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22429
Eli wanted to make it clear that he is not the "DIRECTOR" of BAYWATCH THE MOVIE, I'm betting Richard Kelly will do it. (giggle) Eli is the "Co-Producer" of the film. Which basically means he will have the right to show up at the beaches and stare at Hasselhoff's body for hours, unless banned from the set. So there ya go, the record is straight.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film