The Wire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » mån jul 21, 2008 16:05

caffeineaddict skrev:Kör hårt, Plysch! Om du inte vill vänta på den där gemensamma omtitten som jag och Fredrik tänkte göra när han kommer upp till hufvudstaden?

Som jag brukar säga till alla: det är en massa karaktärer och kan onekligen vara liiite svårt att hänga med i svängarna de första avsnitten. Ge det sju avsnitt åtminstone. Kring 1.07 brukar man såväl ha lärt sig vilka som är vilka och börjat tycka om flera av dem ganska ordentligt. :)

Åååå, The Wire... :lovebunnier:

Den där omtitten lät lockande, frågan är huruvida jag krossar Björns hjärta nu när jag sagt att jag ska börja. :rolleyes:
Alla dessa livsavgörande beslut här i livet. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » mån jul 21, 2008 16:08

Äsch, vi kan väl ha gemensamma fyramans-Wirekvällar? Då när sista säsongen släppts på DVD måste det väl vara dags för en omtitt för den där Björnen med. Och så är det ju första titten för dig och Fredrik (eller, han har sett S1 men inte resten).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » mån jul 21, 2008 16:14

caffeineaddict skrev:Äsch, vi kan väl ha gemensamma fyramans-Wirekvällar? Då när sista säsongen släppts på DVD måste det väl vara dags för en omtitt för den där Björnen med. Och så är det ju första titten för dig och Fredrik (eller, han har sett S1 men inte resten).

Det är klart, så gör vi. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Rombat » tor jul 31, 2008 15:24

- Fuck.
- Fuck?
- Fuck.
- Fuck!
- Motherfucker!
- Fuckin' fuck!
- Fuck...
- Motherfucker!

:!:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » lör aug 02, 2008 21:34

Jag säger inte att jag följer eller fastnat för serien. Men detta är ruggigt bra.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » sön aug 03, 2008 9:01

Rombat skrev:Jag säger inte att jag följer eller fastnat för serien. Men detta är ruggigt bra.

Hur långt hade du sett när detta skrevs?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » sön aug 03, 2008 13:58

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:Jag säger inte att jag följer eller fastnat för serien. Men detta är ruggigt bra.

Hur långt hade du sett när detta skrevs?

Två första säsongerna. Det tar bajslång tid att få ner tredje.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » mån aug 04, 2008 17:09

Kanske ni redan sett den här, ville inte läsa hela tråden.

Stuff white people like: #85 The Wire
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » tor sep 04, 2008 15:27

GOD DAMN att man redan äger tre av säsongerna och skulle känna sig så slösaktig! :angry:

http://www.tvshowsondvd.com/news/Wire-T ... ries/10463

Jag kanske inte kan hålla mig...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor sep 04, 2008 15:30

FUCK YEAH! Julklappslistan är redan klar med andra ord.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tor sep 04, 2008 17:03

Det där är sexigt. Mycket sexigare än R2-varianten. Och Deadwood-boxen släpps samma dag.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Echolls » mån dec 22, 2008 22:35

Ville bara tipsa om att de flesta svenska sidor har sänkt priset på säsong 1 rejält. På Megastore och OnOff kostar den endast 89:-.

Har aldrig sett ett avsnitt av serien, men hade tänkt börja i morgon efter att ha hämtat ut s1 på Megastore. :)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

Inläggav AKS » sön jan 11, 2009 11:53

AKS skrev:Strike!! Så här ska en tv-serieslipsten dras! :)

4.1

...skrev jag den 11 september 2006 då jag nyss sett 4.01. Sen bestämde jag mig för att spara hela säsongen på hög och här är jag över två år senare och har två säsonger av The Wire osedda.

Nu tror jag faktiskt att jag ska komma igång med S4. Följer inte så många serier nu för tiden och sparar många för gemensam titt med Kalle på helgerna så jag borde ha tid på vardagarna nu. Det är i alla fall planen.

Har läst en detaljerad recap av sista avsnittet i S3 och planerar att se om 4.01 alldeles strax. Jag har iofs haft den planen förut och saker har kommit emellan, men nu ska jag lyckas! The Wire är trots allt på min topp 10-lista över de bästa serierna som jag någonsin sett.

(edit) Det här tycker jag är konstigt: jag har inget minne av att (spoiler S3) Stringer sköts ihjäl. Inget minne alls av att jag sett det. Men då jag läser recappen för sista avsnittet av S3 så minns jag en massa scener. Jag undrar om jag kanske fick nåt felnumrerat avsnitt eller nånting åt det hållet och missade det näst sista avsnittet av S3... Känns inte som att man skulle glömma en sådan scen. Hmmm. (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön jan 11, 2009 12:17

Anna: Det är sjukt förvirrande, för det är inte bara en scen där Stringer skjuts ihjäl, det är också en tokigt stark scen i sig. Hur den byggs upp till, hans sista två scener innan o.s.v. Se om från 3.11 för att vara säker på att du är på banan och hänger med?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » sön jan 11, 2009 13:19

Ja, det hade kanske varit en bra idé. Men nu har jag sett 4.01 här. Jag kom på mitt i avsnittet att vi pratat om detta förut och att jag då bestämde mig för att se om slutet av S3 också, men det glömde jag. :( Ja, ja... Nu kör jag på i alla fall. 4.02 senare idag.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 13, 2009 18:22

4.02: Ytterligare ett bra avsnitt. Fortfarande uppbyggnad känns det som, men de etablerar det hela på ett mycket bra sätt enligt mig.

Var är Omar?! I need my Omar fix now.

Haha, så bra då de drar en parallell mellan ungarna som tar emot Marlos pengar och politikern som tar vilka pengar som helst. "If they're giving it away..." :D

Naw, Bubbles i finkläder på skolan.

I skolan: "Also, keep the windows closed. Makes them drowsy, and drowsy's good." :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 14, 2009 23:07

4.03: Suveränt avsnitt!! Nu börjar säsongen dra igång på riktigt här känns det som.

Kan tyvärr inga namn, men haha till f.d. polisen som fick ha med sig tolk för att förstå byråkratsnack. :D Och sen kul med en socialarbetare som tror att han kan hjälpa 18-åringar från gängen. Hm... Lite väl sent kanske? Kändes lite väl naivt faktiskt.

Dookie... :( Stackars pojk. Varför tar inte socialen hand om honom?

Var ju en massa annat jag tänkt kommentera också, men nu kommer jag inte ihåg. :( Måste verkligen börja anteckna då jag ser denna serie.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 14, 2009 23:10

Kom på vad jag tänkt att skriva nu: OMAR!!!!!!!!!!!! :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jan 14, 2009 23:12

AKS skrev:Kom på vad jag tänkt att skriva nu: OMAR!!!!!!!!!!!! :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

Hah! "Omar's coming!" Och alltid i tredje avsnittet tror jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 14, 2009 23:14

Haha, ja, så kanske det är. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre jan 16, 2009 17:05

4.04: Säsongen fortsätter starkt.

(spoiler 4.04 + okänt avsnitt i S5) Fy fan i helvete vad jag hatar Marlo. DÖ!!! Den där stackars vakten som bara gjorde sitt jobb och inte ens var otrevlig... mördad. Dö, Marlo. Synd att inte Omar satte en kula i honom.

Apropå den scenen... Så jävla skönt då Omar kommer in och robbar dem helt och hållet. Särskilt då han ber om Marlos ring. :D :D Men det är väl nu jag skulle ha börjat oroa mig för Omars hälsa om det inte var så att jag tror mig minnas att jag dök på en spoiler där han inte dör förrän i S5.

Tycker dessutom att serien blivit ännu starkare vad gäller karaktärer nu då äkta young'uns är med. Skolkillarna är intressanta. Särskilt Michael då.

McNulty saknar jag inte alls. Jag trodde att jag skulle göra det då jag hörde att han inte skulle vara med så mycket, men serien klarar sig lika bra mer eller mindre utan honom. Det säger en del om det persongalleri de byggt upp över åren.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » fre jan 16, 2009 17:07

Köpte säsong 1 för 99:-
Såg igenom den snabbt och nu måste jag köpa säsong 2 för bra mycket mer pengar.
Säsong 2 är nog fortfarande min favvosäsong.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Rombat » fre jan 16, 2009 17:08

Matt skrev:Säsong 2 är nog fortfarande min favvosäsong.

Smart man.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » fre jan 16, 2009 17:09

Jepp, min favoritsäsong också (av de tre första). Även om jag tror att S4 kan ha chansen att gå om. Just att säsongen har fokus på skolan för det liksom... det ligger varmt om hjärtat om jag säger så. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » fre jan 16, 2009 17:20

AKS skrev:Jepp, min favoritsäsong också (av de tre första). Även om jag tror att S4 kan ha chansen att gå om. Just att säsongen har fokus på skolan för det liksom... det ligger varmt om hjärtat om jag säger så. :)

och det är mycket Prez i säsong 4
eller mycket och mycket men mycket pra Prez
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » sön jan 18, 2009 15:38

Matt: Du kan få köpa mina S2 & S3 billigt, har tänkt kränga dem för att köpa Complete-boxen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Matt » sön jan 18, 2009 23:01

caffeineaddict skrev:Matt: Du kan få köpa mina S2 & S3 billigt, har tänkt kränga dem för att köpa Complete-boxen.

köpte säsong 2 för 279 i fredags
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » mån jan 19, 2009 19:33

4.07: Säsongen fortsätter starkt. Tycker den blir lite bättre för varje avsnitt faktiskt.

:D :D till att vittnet mördades av en förlupen kula. Och Carcetti blir borgmästare. :D

Prez funkar som lärare. Tyckte om i förra avsnittet, eller om det var 4.05, då han fixar rena kläder och möjlighet till dusch för Dookie. Men om alla lärare vet vad som pågår... varför är inte soc inkopplat? Jag menar Randy(?) har ju fostermamma så uppenbarligen funkar systemet ibland. Eller "ibland" är väl the key word. Men ett så extremt falls om Dookie borde ju vara högprioriterat.

Fy fan vad jag hatar polisen som snodde Randys pengar i första/andra avsnittet och sen tog ringen av nån (vem det nu var -- Omar?) och i detta avsnitt rånar Bubbles. Det gör man bara inte. Och Bubbles som blir rånad exakt hela tiden... :( Jag tycker synd om honom.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jan 19, 2009 19:39

Illyria skrev:Det känns som jag missuppfattat en rätt stor sak, eller det kanske inte är en stor sak, men ivarjefall (spoiler karaktär i s4) den där lille killen som åker med i bilar och verkar vara en "miniboss", det är inte en kille, det är en tjej? Spoon?

Klassiskt! Fast Snoop är ju ganska så... butch. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 20, 2009 23:05

4.09: Gah! Jag hinner inte se ett avsnitt till idag. Ack, grymma värld!

För det första: Don't do it, Michael. Gå inte till Marlo och få din brorsas pappa mördad. Och sen stå i skuld till Marlo. Om det händer så tror jag inte att Michael kommer att vara en så trevlig person om några år. I Marlos händer kan en sån som han formas till... en Chris kanske. Huga!

Och Herc kan dra åt helvete. Lova Bubbles att komma och hjälpa honom och sedan inte göra det. Fy fan, så arg jag var. Och sen så ledsen då Bubbles blev misshandlad igen. Han är den siste som förtjänar det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film