The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » lör apr 21, 2007 11:16

noike skrev:Jag vet inte vilken av serierna som är bäst just nu. Hjärtat säger the Shield, hjärnan the Wire. Och jag tycker båda två har helt rätt. Samtidigt.

noike har så rätt så rätt, igen. Precis så känner jag också. Och både hjärtat och hjärnan har helt rätt. Samtidigt. Därför går det inte att välja.

Och adolvsson du måste såklart se The Wire. Björn också, men det kan jag ju ha sagt till honom några gånger redan ;) .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 11:26

Hmm, konstiga hjärtan ni har. ;) Mitt hjärta dunkar hårdare för Baltimore och dess invånare än för Farmington-folket.

The Buffster skrev:Och adolvsson du måste såklart se The Wire. Björn också, men det kan jag ju ha sagt till honom några gånger redan ;) .

Det är bra att du också tjatar på Björnun. Bara vi inte tjatar honom till döds, men han har nog hört mitt Wire-tjat varenda gång vi har träffats sedan i höstas tror jag.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » lör apr 21, 2007 11:45

caffeineaddict skrev:Hmm, konstiga hjärtan ni har. ;) Mitt hjärta dunkar hårdare för Baltimore och dess invånare än för Farmington-folket.

Ja alltså, mitt hjärta gillar The Wire också. Eller okej, mitt hjärta älskar The Wire också. Tänkt lite mer på det och i säsong 4 så brydde jag mig nog ännu mer om karaktärerna i The Wire än tidigare, vilket gör att det kanske inte stämmer lika bra längre. Tycker ändå att noike har rätt. För tänker jag på det så tänker jag att The Wire är den bättre serien, utan tvekan, men det känns inte alltid så.

caffeineaddict skrev:Det är bra att du också tjatar på Björnun. Bara vi inte tjatar honom till döds, men han har nog hört mitt Wire-tjat varenda gång vi har träffats sedan i höstas tror jag.

Äh, lite (eller okej, ganska mycket) får han allt tåla. Jag tjatar ju bara för att jag tycker så mycket om honom och tror att han skulle älska The Wire.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 11:50

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:Det är bra att du också tjatar på Björnun. Bara vi inte tjatar honom till döds, men han har nog hört mitt Wire-tjat varenda gång vi har träffats sedan i höstas tror jag.

Äh, lite (eller okej, ganska mycket) får han allt tåla. Jag tjatar ju bara för att jag tycker så mycket om honom och tror att han skulle älska The Wire.

Jag med. Som tidigare sagt på annan plats: I nag because I love.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör apr 21, 2007 13:35

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:Hmm, konstiga hjärtan ni har. ;) Mitt hjärta dunkar hårdare för Baltimore och dess invånare än för Farmington-folket.

Ja alltså, mitt hjärta gillar The Wire också. Eller okej, mitt hjärta älskar The Wire också. Tänkt lite mer på det och i säsong 4 så brydde jag mig nog ännu mer om karaktärerna i The Wire än tidigare, vilket gör att det kanske inte stämmer lika bra längre. Tycker ändå att noike har rätt. För tänker jag på det så tänker jag att The Wire är den bättre serien, utan tvekan, men det känns inte alltid så.

Precis. (spoiler The Wire) Säsong ett och tre är rätt sterila på det viset. Frank Sebotka i s2 och allt i s4 däremot har mycket mer hjärta. Mycket mer.

The Wire påminner lite om den där diskussionen de har i fängelset i Ghostbusters.
- So they don't make [shows] this way anymore?
- No! No one's ever made [shows] like this!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 18:39

noike: Jag tror att jag höll lite med dig om (spoiler Wire) den s.k. "steriliteten" i S1 första gången jag såg den, men när jag såg om den kände jag inte alls så. McNultys reaktion när Greggs blir skjuten och "Where's the boy, String? Where's Wallace?!" bara för att nämna de mest uppenbara ögonblicken. Hjärta i halsgropen och tårar i ögonhörnen.

Men, men, konstigt hur vi jämt landar i Wire/Shield-fejder, fast det är så menlöst. Fantastiska serier båda två.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör apr 21, 2007 18:44

Jag tänker skylla på att det är ditt fel. Jag menar jag har ju postat viewtopic.php?p=304697#304697 och allt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 18:46

Jaaa, men fejden startade ju för läänge sedan, när Shield inte var så bra som det är nu och ingen utom jag verkade tycka Wire var överjävligt bra. Då var det ett mycket roligare krig. Nu håller ju typ alla med om att båda är tokigt bra och att det bara handlar om små grader av excellenthet mellan dem.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » lör apr 21, 2007 18:52

caffeineaddict skrev:
The Buffster skrev:Och adolvsson du måste såklart se The Wire. Björn också, men det kan jag ju ha sagt till honom några gånger redan ;) .

Det är bra att du också tjatar på Björnun. Bara vi inte tjatar honom till döds, men han har nog hört mitt Wire-tjat varenda gång vi har träffats sedan i höstas tror jag.

Än så länge följer jag Black Box Recorders råd:
There are no hidden meanings
No sleight of hands or secret signs
I keep an open mind

To the cabaret
From the pantomime
Watch the Angel, not The Wire
Wait for it to snow
See her hit the ground
Watch the Angel, not The Wire

Vi får se när jag är klar med Jossverseomtitten och ikapp med House.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » lör apr 21, 2007 18:57

A bear skrev:Vi får se när jag är klar med Jossverseomtitten och ikapp med House.

Nu råkar ju The Wire vara myyyycket bättre än House och Angel har du ju redan sett. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om dina prioriteringar egentligen ;).

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör apr 21, 2007 18:57

Hell, jag går ut och säger det direkt: nu råkar ju The Wire vara myyyyyyycket bättre än Angel.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » lör apr 21, 2007 19:07

caffeineaddict skrev:Hell, jag går ut och säger det direkt: nu råkar ju The Wire vara myyyyyyycket bättre än Angel.

Ja du, jag var lite osäker på om jag skulle skriva det för jag har så svårt att välja och någon vettig Top 10 lista lyckas jag aldrig åstadkomma. Men jo, jag håller nog nästan med dig där. Fast jag vet inte. Det är för svårt egentligen.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav A bear » lör apr 21, 2007 19:08

The Buffster skrev:
A bear skrev:Vi får se när jag är klar med Jossverseomtitten och ikapp med House.

Nu råkar ju The Wire vara myyyycket bättre än House och Angel har du ju redan sett. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om dina prioriteringar egentligen ;).

I never said I was a role model.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » lör apr 21, 2007 22:58

(spoiler 6.05) Fyfan, Shane alltså, jag går sönder inombords. Så bra är det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » fre apr 27, 2007 6:59

6x06
När ett avsnitt börjar såhär så kommer det bli epic!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Peppe » fre apr 27, 2007 12:35

6x06 Vilket mäktigt avsnitt. The shield är helt OTROLIGT bra nuförtiden. :eek: Fyfan för Shane alltså.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav A bear » ons maj 02, 2007 15:13

6.06-6.07 såvitt jag minns efter helgen.

Slutet på 6.06, fi satans helvete. Shane och Vic, orden flyger men på något vis VET vi den här gången att Vic inte kommer att lägga kulor bakom... den här gången. Men Shane tänker tydligen inte vika ner sig och springa iväg med svansen mellan bena frivilligt. Det där med "om något händer mig skickas ett kuvert till..." har ju gjorts femtielva gånger förut, men...

Hernanstoryn kan gå lite varstans. Gör inte Acaveda bort sig REJÄLT när han berättar för den där latinoledaren att de har en på insidan?

Katey Sagal! Yay! Peggy Bundy muckar man inte med!

Vad mer, vad mer... Var det här Mara hotade Corinne? Jag gillar inte Mara. Och jag undrar om det inte är meningen att vi ska ogilla Mara därför att hon har en viktig roll att spela.

Bra skit.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav poser » ons maj 02, 2007 15:27

A bear skrev:6.06-6.07 såvitt jag minns efter helgen.

Hernanstoryn kan gå lite varstans. Gör inte Acaveda bort sig REJÄLT när han berättar för den där latinoledaren att de har en på insidan?

Jag tror väll att det är pågrund av det som Hernan dog. Känns som de försökte visa att han fuckade upp där.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav A bear » ons maj 02, 2007 18:55

poser skrev:

Jag tror väll att det är pågrund av det som Hernan dog. Känns som de försökte visa att han fuckade upp där.

Duh. Nu såg jag möjligen lite slarvigt kvartitvå, men... Fick vi faktiskt se Hernan död? Vi fick veta att han var okontaktbar, men...?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav poser » ons maj 02, 2007 19:26

A bear skrev:
poser skrev:

Duh. Nu såg jag möjligen lite slarvigt kvartitvå, men... Fick vi faktiskt se Hernan död? Vi fick veta att han var okontaktbar, men...?

Var det inte han som hade en flaska eller vad det var i käften?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav A bear » ons maj 02, 2007 19:28

poser skrev:
A bear skrev:
poser skrev:

Nix, det var ju den där bensinmacksaraben som Shane trakasserade åt armenierna.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav poser » ons maj 02, 2007 19:35

A bear skrev:
poser skrev:
A bear skrev:
poser skrev:

Nix, det var ju den där bensinmacksaraben som Shane trakasserade åt armenierna.

Du har så rätt så, det var jag som var dålig när jag kollade helt enkelt. Jag får skylla på x2000.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » ons maj 02, 2007 22:24

poser skrev:6x06
När ett avsnitt börjar såhär så kommer det bli epic!

Ingen skit, Sherlock! :eek: Jag känner redan hur jag kommer att gå sönder.

Igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tor maj 03, 2007 0:37

Jag ljög inte.

(spoiler 6x06 & 6x07) Jag älskar det här utökade Strike Teamet. Kevin, Julien, mer Ronnie och Vic som håller i tyglarna. Scenen inne hos knarkaren, den där Julien hittar telefonnummer, kanske inte står ut i det stora hela men den står ut för mig. Visar hur bra TV Shield är även i lugnare stunder.

Sedan är det ju klart skillnad på lugna stunder och lugna stunder. Båda avsnitten var fyllda av små stunder som bara ville explodera. Exempelvis allt som rörde Vic och Shane, från när tanken om Shanes skuld för första gången dyker upp hos Vic (så stark scen, ansiktet avslöjar hur allting kopplar) i 6x06 till deras dans ända in i 6x07. Och bortom, kan jag tänka, fast inte så långt borta som man skulle kunna tro. För i The Shield blir det inte som man tror. Vic vs Shane, kampen har bara börjat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » fre maj 04, 2007 15:33

(spoiler 6x09) Oh no he didn't!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » fre maj 04, 2007 22:20

6:8-9
Lite mer av en transportstrecka i känslan eftersom det inte var lika explosivt som nästan vartenda annat avsnitt under säsongen. Det kan å andra sidan ha behövts för att låta oss andas lite innan säsongsfinalen. Aceveda is toast with the buttery side on the floor.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör maj 05, 2007 0:24

Så, nu har man sett 6.08-6.09 i sällskap med en mycket sömnig caffeineaddict.

Transportsträcka, visst, men vilken setup - ALLT ska in. Money train, Terry, Acavedas karriär som fotomodell, Dutchs självkänsla... Billings är min nya hjälte.

Shane... du... gjorde... VAD sa du? Å herregud. Just när man började tro att man kanske skulle kunna förlåta honom. No soup for you.

Soup for Claudette. Hon är rejält varm i kläderna nu. Fast det kommer väl att smälla igen mellan henne och Vic...

Så är Vic i mexarfixarns ficka nu?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » lör maj 05, 2007 0:29

6x08 och 6x09, vad alla andra sa. The Shield äger din morsas rumpa.

Två små tilläggstankar:
Numero uno) Jag älskar Kevins attityd, och hur han fungerar tillsammans med Vic. Han verkligen respekterar honom, vill lära sig av den gamle. Jag tror Kevin är var Vic, Shane, Ronnie eller Lem befann sig tidigare i sina karriärer, och skulle nog med tiden kunna bli en riktigt rutten medlem av teamet.

Numero due) Billings som tar händerna ur fickan efter pocket polo-repliken, fick mig fnissa.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Capt. Peroxide » lör maj 05, 2007 14:26

Hur många avsnitt blir det? Avslutningen går tydligen 10 maj på fransk tv, är det del 10 eller 11?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav Capt. Peroxide » sön maj 06, 2007 2:44

(spoiler S6E8) Hahaha, kul inslag i väskdebatten. Men som en kille som får en sträng av saliv rinnande nerför kinden vid tanken på en ny Stone Island-jacka måste jag säga att om det är pirat är det inte värt ett skit! Fattar inte den grejen, det är som när Carrie och Samantha åker över halva LA i ett SatC-avsnitt för att köpa piratade Fendi-väskor. De ångrar sig, men hur kom de på tanken till att börja med?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film