Marti Noxons Point Pleasant

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » fre jan 21, 2005 11:11

adolvsson har rätt. :)

Hennes "pappa" säger ju att hon inte vet hur mycket hon påverkar sin omgivning, det borde ju innebära att hon gör det. Över huvud taget så var det ju allt hon gjorde under hela avsnittet, påverkade sin omgivning och deras känslor.

TV-serie-effekterna var rätt cheesy, men då tycker jag faktiskt att det senaste Lost var värre.

Den här serien verkar iaf väldigt lovande. gott med nytt avsnitt redan idag!
Det är skrämmande at läsa hur mycket tittarsiffror serier som American Idol har jämfört med riktiga TV-serier. :(

Och nog måste de ha läst Good Omens innan de skapade den här serien?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » fre jan 21, 2005 13:51

gaspode skrev:adolvsson har rätt. :)

Me love you long time 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 13:55

gaspode skrev:adolvsson har rätt. :)

Det där känns bara så fel att det omöjligen kan stämma.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 18:46

Okej. Avsnitt två och jag förstår ännu mindre varför serien tappade tittarsiffror. De post-apokalyptiska bilderna, med urblekta färger och döda människor i trappuppgångarna. Yum. Och segmenten med Dina Meyers "slut-mom" som poser så passande dubbade henne var inte alls så hemska och tråkiga som man hade kunnat tro. Me likes a lot.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre jan 21, 2005 19:01

Jag tycker det har varit riktigt bra hittills.
Jag fick lite Miracles-vibbar av prästerna. Det var trevligt.
Jag är dock inte så såld att jag 'längtar' tills nästa avsnitt som jag gör med vissa serier.
Men jag hoppas att den inte läggs ner. på några år...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre jan 21, 2005 21:58

Jag ska se avsnitt 1 och 2 ikväll (eller så tar jag Sympathy for Mr Vengeance i stället), men PP första avsnittet har ett C i genomsnittsbetyg på TwoP! (OBS! Jag påstår inte att serien därför kommer att vara dålig, men det ser inte bra ut... Särskilt inte ihopslaget med tittarsiffror och den ljumma kritiken från pressen.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 22:02

AKS skrev: PP första avsnittet har ett C i genomsnittsbetyg på TwoP!

Det förklarar varför jag gilalr den. Jag coh TwoP har inte alls samma smak -- nästintill kategoriskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jan 21, 2005 22:10

Jag håller med om deras VM-smak, annars är jag inte så insatt i vad de tycker. Men det jag menar är just att det inte ser bra ut. Dåligt genomsnitt av många tittare (över 400), ljummen kritik och dålig publicitet även då det gäller tittarsiffror. = Serien kommer nog att få svårt att få nya tittare och att behålla de den har. Tror dock att jag kommer att tycka om serien -- fast jag stör mig på huvudrollsinnehavarinnans utseende. Hoppas hon inte ser så konstig ut i serien som hon gör på foton. Ytliga AKS har talat igen. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » fre jan 21, 2005 22:12

Ratings:

Point Pleasant did great last night, for a show such as itself on FOX - 8.0/11 in the overnights, 11.68 million viewers, and coming out at #3 for the night.

Ska kanske även tillägga att PP hade premiär samtidigt som Alias gick på ABC.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » fre jan 21, 2005 22:19

Bra att de fick bättre publicitet om tittarsiffror idag!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jan 21, 2005 22:34

poser skrev:
Ratings:

Point Pleasant did great last night, for a show such as itself on FOX - 8.0/11 in the overnights, 11.68 million viewers, and coming out at #3 for the night.

Wow. Det är väldigt bra. Jag är glad!

AKS skrev:fast jag stör mig på huvudrollsinnehavarinnans utseende. Hoppas hon inte ser så konstig ut i serien som hon gör på foton

Jag tycker att hon är snygg. Fast på ett läskigt sätt. Jag är rädd för henne.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 23:23

AKS skrev:Jag håller med om deras VM-smak, annars är jag inte så insatt i vad de tycker.

Det jag har läst har fått dem att framstå mer som en klubb för inbördes beundran av bittra och själlösa människor.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jan 21, 2005 23:58

Alltså, det är väl lite deras grej att de ska säga roliga och elaka kommentarer om det som det går att säga roliga och elaka saker om. Hence namnet Television without Pity. Jag tycker att deras recaps är roliga (Couch Barons VM är mycket roliga). Återigen, är inte så insatt utan hänger mest på VM-delen vad gäller recaps och forum. Där trivs jag. De har mycket information och teorier på forumet, men de hatar verkligen S6 och S7 av Buffy. Okej, S7 var, för mig, en besvikelse och kommer alltid att vara det, men deras kritik är enormt överdriven. S1-S3 av BtVS tycks vara det enda som gäller för många. Antagligen för att de vill tillhöra en exklusiv klubb av slaget "Jag såg från början, gillade det innan det sålde ut". Känns gammalt på nåt vis...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jan 22, 2005 0:08

while FOX's "Point Pleasant" and ABC's "Extreme Makeover" tied for fourth with a 3.6/5

Detta är andra avsnittets siffror. Damn, jag fattar inget av dessa Nielsen-ratings. Låter ju inte lika bra som 8.0/11 dock. Eller? Som sagt, who knows? :)

Mediaweek.com:
In time-period premiere news, Fox's Point Pleasant wasn't so pleasant, with a mere 4.1/ 6 in the overnights (#3),

Okej, det var nog inte så bra siffror då. :( Tydligen halverades nästan siffrorna från premiären.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jan 22, 2005 0:24

the time slot premiere of "Point Pleasant" (households: 3.7/5, #9; adults 18-49: 2.7, #7). "Point's" retention from lead-in "The O.C." saw significant gains from last week's season finale of "North Shore" - 73% vs. 60% in households and 75% vs. 58% in adults 18-49.

Inte så bra plats (#9) men det låter bra att dom har mycket mer tittare än North Shore.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 0:25

AKS skrev:Mediaweek.com:
In time-period premiere news, Fox's Point Pleasant wasn't so pleasant, with a mere 4.1/ 6 in the overnights (#3),

Okej, det var nog inte så bra siffror då. :( Tydligen halverades nästan siffrorna från premiären.

Om jag förstod det hela rätt så försvann den större mängden redan under premiäravsnittet och på sätt och vis kan jag förstå det. Point Pleasant och American Idol -- som de flesta tittarna kom från -- har inte riktigt samma överlapp. PP är lite komplicerat, mörkt, en huvudperson som inte är något hjälte och kräver uppmärksamhet av tittaren. Raka motsatsen till dess lead-in.

Serien behöver tid för att hitta sin tittarskara, alla som trodde något annat är löjligt naiva. Den stora frågan är ifall FOX ger den tid. Med tanke på deras senaste uttalanden och handlingar så är det faktiskt möjligt. (Vem hade trott det för ett halvår sedan?)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör jan 22, 2005 0:37

4.1/6 innebär att 4,1% av hushållen (med tv) såg PP och att detta var 6% av de som just då tittade på tv.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 22, 2005 0:38

Ah! Tack för förklaringen. Jag har alltid, i huvudet, tänkt att det står "4.1 av 7". Sju vad?! :) Nu förstår jag ju. Hallelujah!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 1:05

Bah och jag kan inte se det förrän imorgon. Bra att tittarsifforna ökade inför avsnitt 2 iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » lör jan 22, 2005 1:56

Efter avsnitt 2: gillar fortfarande idén bakom serien men är inte helt övertygad om vissa karaktärer, eller tom de flesta karaktärer, men jag kommer ladda hem fler avsnitt för att se hur serien utvecklar sig. Tyvärr lär väl inte störande/jobbiga karaktärer försvinna...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 2:07

Illyria skrev:Efter avsnitt 2: gillar fortfarande idén bakom serien men är inte helt övertygad om vissa karaktärer, eller tom de flesta karaktärer, men jag kommer ladda hem fler avsnitt för att se hur serien utvecklar sig. Tyvärr lär väl inte störande/jobbiga karaktärer försvinna...

Nej, men de kan bli mindre irriterande. Även om de finns, och det gör de, så stör jag mig mindre på de jobbiga människorna i PP än i VM eller Lost. I de två serierna drar det ner och allt tycks röra sig i slowmotion samtidigt som all dynamik sugs från skärmen. PP klarar av att balansera det lite mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör jan 22, 2005 2:24

Svårt att utläsa efter två avsnitt ändå, time will tell. Minst irriterande och mest trovärdig är ivarjefall fröken huvudroll.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 2:29

Ja, man får se nästa vecka då det förefaller vara skrivet av Ben Edlund. (Yay!)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 22, 2005 2:50

AKS skrev:men PP första avsnittet har ett C i genomsnittsbetyg på TwoP!

TWoP är roliga ibland, men är ungefär den recensionssida jag någonsin stött på (förutom vissa kristna recensions-siter) som har smak längst ifrån min egen. De dissar ju mer eller mindre hela Buffy S6-S7 och Angel S5 rakt av. Jag blir ofta rätt arg av att läsa den, även fast recensionerna ibland är välskrivna. Så jag skiter rätt fullständigt i vad de säger och tycker.

Men jag har läst fler halvtaskiga recensioner, så jag hade faktiskt tänkt vänta ett par veckor och se om kritiken började vända sig uppåt. Sen läste jag vad ni, goda vänner, verkar tycka (utan att tjuvkika i spoilerblock). Och nu tror jag banne mig att jag får ta och se de två första avsnitten i morgon.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 3:18

caffeineaddict skrev:TWoP är roliga ibland, men är ungefär den recensionssida jag någonsin stött på (förutom vissa kristna recensions-siter) som har smak längst ifrån min egen.

En hel del av dem verkar också leva under föreställningen att elakt automatiskt är lika med roligt. Vilket inte riktigt är fallet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 22, 2005 3:24

noike: Sant. Men det måste erkännas att ibland är de roliga på riktigt också, vilket inte kan bortses ifrån. Men jag har märkt att sidan oftare gör mig arg än vad den får mig att le, så jag besöker den inte så ofta längre.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav monkeyboy » lör jan 22, 2005 4:46

Sett avsnitt ett och två och är inte helt övertygad, tvåan var bättre än ettan däremot...
Lite halvtaskigt skådespeleri på sina håll men överlag rätt okej.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tinder » lör jan 22, 2005 10:03

Sett de två första avsnitten nu och gillar upplägget mycket men det är ändå något i serien som gör att jag har svårt att riktigt riktigt fastna. Kan vara endel skådespelare de valt som får mig att vara lite tveksam. Sedan har den inte riktigt lyckats få mig in i rätt stämning så som tex både Twin Peaks och American Gothic lyckades ganska snabbt. På nått sätt känns den lite för stylad, hade uppskattat om man hade känt början till kalla kårar i någon scen hittills i alla fall. Kan ju också vara att jag förväntade mig en lite mer krypande stämning på serien men att seriens upphovsmän valt en annan inriktning.
Möjligen låter jag för kritiskt då jag ändå uppskattade dessa två avsnitt. Huvudrollsinnehaverskan var bra och jag tror man kan lära sig uppskatta resten av casten under tidens gång. Serien har potential att bli riktigt bra bara lite besviken att den inte utnyttjade denna potential fullt ut i de två första avsnitten. Skulle nog vilja ge dem ungefär 3/5 i betyg och kommer att fortsätta titta på serien. I alla fall så länge som man anser att den inte går på tomgång, med lite tur så kan den ju övertyga en enormt i de kommande avsnitten.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör jan 22, 2005 12:37

Nu drömde jag på något konstigt sätt om Point Pleasant utan att ha sett ett avsnitt. Iofs tror jag Jessica Alba (damn you , F4-trailer!) spelade huvudrollen, men Richard Burgi (med ett ögonbryn format som "666") kom iaf in från en regnstorm och knäckte nacken på en gubbe i en stuga.

Det är nog lika bra att jag börjar se så att sånt slutar hända.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » lör jan 22, 2005 13:12

Tinder skrev:Sett de två första avsnitten nu och gillar upplägget mycket men det är ändå något i serien som gör att jag har svårt att riktigt riktigt fastna. Kan vara endel skådespelare de valt som får mig att vara lite tveksam. Sedan har den inte riktigt lyckats få mig in i rätt stämning så som tex både Twin Peaks och American Gothic lyckades ganska snabbt. På nått sätt känns den lite för stylad, hade uppskattat om man hade känt början till kalla kårar i någon scen hittills i alla fall. Kan ju också vara att jag förväntade mig en lite mer krypande stämning på serien men att seriens upphovsmän valt en annan inriktning.
Möjligen låter jag för kritiskt då jag ändå uppskattade dessa två avsnitt.

Det är bra att vara kritisk och jag håller helt med dig i allt du skriver, just att det gärna hade fått vara en mer krypande stämning, det hade nog gjort en hel del.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film