Wonderfalls (Tim Minear)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nea » tis maj 25, 2004 23:24

Verkar som om Wonderfalls kommer att bli utgiven på DVD:

http://www.savewonderfalls.com/

Yay!
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 23:28

Jag har inte ens sett den men tom jag blir glad... nu kommer jag att kunna se den utan att snylta hos min kompis.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav malavel » ons maj 26, 2004 0:43

Hurra!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » ons maj 26, 2004 0:46

Jag vill helst ha en fortsättning men jag kan klämma in med ett litet huzzah också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons maj 26, 2004 1:28

Tim påstår ju att de existerande 13 avsnitten står rätt fint för sig själva (även om han naturligtvis hade velat ha en fortsättning), så det här är det bara att jubla över!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons maj 26, 2004 1:40

Så här en timme (ungefär) efter nyheten har det börjat sjunka in hur offantligt lysande det är med Wonderfalls på dvd, så jag har skickat "Wonderfalls" på Adolvssons icq varannan minut eller så.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons maj 26, 2004 1:42

Wonderfalls!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav malavel » mån jun 21, 2004 12:54

Episod 5 och 8 finns på http://www.suprnova.org! Hurra!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Illyria » mån jun 21, 2004 18:05

Trist när lovande serier läggs ner. Nu har jag iofs bara sett två avsnitt ännu men tråkigt att veta att det inte blev så många, tycker serien verkar väldigt lovande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » mån jun 21, 2004 18:16

Jag har beslutat mig för att inte se de avsnitten som finns. Orkar inte engagera mig i en serie som det inte finns särskilt många avsnitt till och som det antagligen inte blir någon fortsättning på i något format.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav malavel » mån jun 21, 2004 18:18

Hur många avsnitt blev det?

Edit: Producerade menar jag (4 visades.)
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav malavel » tis jun 22, 2004 0:46

Svar på min egen fråga och mer därtill.

När kommer Wonderfalls-DVDn?

December 7!!

This is according to series executive producer (and frequent director) Todd Holland, who spilled at Thursday’s “Wonderfalls” screening in Hollywood.

The commentaries have not yet been taped, but series creator Bryan Fuller confides the plan is add commentary tracks to six of the 13 completed episodes: “Wax Lion” (the knee-slapper pilot), “Crime Dog” (the start of the big season story arc), “Lovesick Ass” (a mail-order bride arrives), “Safety Canary” (one of poor Kellie Waymire’s last jobs), “Cocktail Bunny” (noir hilarity as Jaye is instructed to save someone from someone else) and “Caged Bird” (the series finale).
Interestingly, the only commentary-sporting episode that aired in the United States is the pilot.

Also also, for those wondering what "Wonderfalls" strongman (and Mutant Enemy superstar) Tim Minear is up to, he's adapting a bigscreen version of Robert A. Heinlein's "The Moon Is A Harsh Mistress" for producers Mike Medavoy ("Holes") and David Heyman (the "Harry Potter" series).
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Mr Chase » tis jun 22, 2004 0:53

malavel skrev:Also also, for those wondering what "Wonderfalls" strongman (and Mutant Enemy superstar) Tim Minear is up to, he's adapting a bigscreen version of Robert A. Heinlein's "The Moon Is A Harsh Mistress" for producers Mike Medavoy ("Holes") and David Heyman (the "Harry Potter" series).

Om Wonderfalls vet jag inte ett dugg men det är kan jag ju bara säga *wow* till!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav malavel » tis jun 22, 2004 0:58

Wonderfalls är vansinnigt bra. Ladda ner och kolla!

Harsh Mistress låter spännande.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Mr Chase » tis jun 22, 2004 1:11

TANSTAAFL!

Och nej, jag är ingen libertarian!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jun 22, 2004 1:18

Hittills har jag nu sett de 3 första avsnitten och jag tycker serien påminner mig om Dead like me, t ex huvudkaraktären, om nån sett den? Kanske lite Tru calling inblandat också, i form av få meddelanden att hjälpa till/rädda folk. Just a thought.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav malavel » tis jun 22, 2004 1:18

Borde det inte heta 'There *Is* No Such Thing As A Free Lunch'?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav malavel » tis jun 22, 2004 1:21

Har inte sett Dead Like Me, men det är mer likt Joan of Arcadia än True Calling.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Mr Chase » tis jun 22, 2004 1:21

malavel skrev:Borde det inte heta 'There *Is* No Such Thing As A Free Lunch'?

Du har så rätt men skyll på Heinlein.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav malavel » tis jun 22, 2004 1:21

Ska skicka ett hatbrev till honom.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Illyria » tis jun 22, 2004 1:24

Har inte sett Joan of Arcadia. Se Dead like me! :) Det är den jag får mest vibbar av när jag ser Wonderfalls och det är också en bra serie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Mr Chase » tis jun 22, 2004 1:26

malavel skrev:Ska skicka ett hatbrev till honom.

Då får du ta fram ouija-brädet för han dog 8 maj 1988.
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav malavel » tis jun 22, 2004 1:28

Ska kanske ta och ladda ner nått avsnitt och kolla. Joan Of Arcadia var bra första avsnittet. Men resten av avsnitten var i stort sett identiska.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav malavel » tis jun 22, 2004 1:29

Mr Chase skrev:Då får du ta fram ouija-brädet för han dog 8 maj 1988.

Ska kolla i garderoben och se om jag hittar det.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Off » tis jun 22, 2004 2:34

Hmm om serien är lik Dead like me kanske jag måste se den. Dead like me är otroligt bra.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Langtry » tis jun 22, 2004 9:56

Säsong 2 av "Dead like me" börjar 25 juli bara så ni vet :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav noike » tis jun 22, 2004 11:34

Off: Bryan Fuller som skapade Dead Like Me var även med och skapade Wonderfalls.

Fast jag tycker i och för sig att Wonderfalls är bättre av ett antal anledningar. Huvudkaraktären har inte lika mycket tonårsgnäll och hon är bra mer cynisk och elak -- fast på ett trevligt sätt måste jag påpeka. Karaktärerna binds ihop och de har mer gemensamt än att bara arbeta tillsammans.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis jun 22, 2004 13:55

Det är ju det som är så bra. Många av dem gillar inte ens varandra i Dead like me men ändå måste de arbeta med varandra. Det är lite som vardagen fast med ett annorlunda yrke. Jag tycker till och med att tonårsgnället fungerar bra i serien i motsats till andra serier då jag inte var så förtjust. Tror du vet vilken ;)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » ons jun 23, 2004 13:55

Har sett avsnitt 1-8 och 10 av wonderfalls (tror det är dem iaf) och tycker det är jävligt synd att serien inte slutfördes fast jag tycker nog ändå Dead like me är bättre. Kan vara för att de säger fuck i DLM, det kan göra mycket för en serie.

Avsnitt 10 av wonderfalls såg jag för några timmar sen och det var riktigt bra, kanske det bästa avsnittet. Men måste lämna en viss reservation då det har blivit en väldig utspridning på när man har sett avsnitten. Även kul att se Jewel Staite (Kaylee i firefly) i serien.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons jun 23, 2004 22:00

DLM är en jävligt bra serie, antagligen den bästa som fortfarande visas. I och med vad jag tycker om the Shield så säger detta en hel del.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film