Deadwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » fre jul 21, 2006 19:03

Angående Deadwood så skulle jag spontant säga att det inte går att hoppa över en säsong, och framför allt inte två. Men å andra sidan så är jag väldigt principfast när det gäller att inte hoppa in mitt i serier och det betyder kanske inte att man inte kan göra det och uppskatta dom ändå. Fast Tob, så intressant tror jag inte att du kommer att tycka att säsong 3 är ifall du inte sett dom tidigare säsongerna. Och som vanligt med HBO så är avsnitten sällan särskilt förklarande eller övertydliga så det kan nog bli lite svårt att hänga med på vissa saker. Sen så tycker jag att tjusningen med tv-serier är att gradvis lära känna karaktärerna och tillslut verkligen bry sig om dom, det tappar man också om man hoppar in mitt i.

Glory, har du sett serien på TV4 tidigare så visade dom om jag minns rätt båda säsongerna i ett sträck. Man oavsett så skulle jag nog säga att i det i ditt fall lätt är värt att se säsong 3 endast för Gale.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » fre jul 21, 2006 19:35

Jag skippar det. Misstänkte väl att Deadwood är ganska karaktärsdrivet och då kan det egentligen vara. Halva poängen med tv-serier är ju som sagt att göra karaktärsstudier, så att nä, detta blev väldigt självklart nu.

Jag är också ganska principfast när det gäller sånt. Mycket pga. det som har gjort att jag aldrig ser nånting på tv längre för det är alltid så att man har missat avsnitt eller kommer att missa och då känns det inte bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 14:55

(spoiler Deadwood 3.05) Tycker verkligen att S3 har växt till S1-höjder, och även om 3.05 var bland det hemskaste jag någonsin har sett (snacka om att det inte var ett avsnitt för mig som har fobi för våld mot ögon...) så var det samtidigt gräsligt bra. Känns hur bra som helst att jag ska sträckse 3.06 och 3.07 snart.
Senast redigerad av caffeineaddict tis jul 25, 2006 16:53, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tis jul 25, 2006 15:09

caffeineaddict skrev:Deadwood 3.05:
Tycker verkligen att S3 har växt till S1-höjder, och även om 3.05 var bland det hemskaste jag någonsin har sett (snacka om att det inte var ett avsnitt för mig som har fobi för våld mot ögon...) så var det samtidigt gräsligt bra. Känns hur bra som helst att jag ska sträckse 3.06 och 3.07 snart.

Drack bourbon och kollade på 3x07 igår. Jag tycker inte det var lika bra som 3x05 och 3x06 men likväl bra.
Hör och häpna. De sa inte cocksucker en enda gång under avsnittet
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » sön aug 13, 2006 0:58

Det har förekommit en del diskussioner i forumets och kanske ännu mer IRC-kanalens dagar om svordomarna i Deadwood. Oavsett om man är en av de som stör sig på det eller inte (och jag gör det inte), så är det här en ganska rolig sida... :D

http://www.thewvsr.com/deadwood.htm

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » sön aug 13, 2006 1:18

caffeineaddict skrev:Det har förekommit en del diskussioner i forumets och kanske ännu mer IRC-kanalens dagar om svordomarna i Deadwood. Oavsett om man är en av de som stör sig på det eller inte (och jag gör det inte), så är det här en ganska rolig sida... :D

:D
Ratio of fucks to cocksuckers: 46.5 : 1
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » sön aug 13, 2006 1:21

Ratio of fucks to cocksuckers: 46.5 : 1

Hehe, nästan så man önskar de hade räknat cocksuckers ända från början också, istället för bara under S2 och S3. så att man hade kunnat få se ett ratio för hela serien. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 11:23

(spoiler Deadwood 3.11) ELLSWORTH! :cry: Jag var tvungen att stanna avsnittet efter en kvart för att hämta mig...

EDIT efter att ha sett färdigt avsnittet..
(spoiler Deadwood 3.11) Sååå jävla bra. Särskilt den sekvensen i mitten av avsnittet när musiken bara byggde och byggde och Trixie förvandlades till Vengeful Angel.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 13:35

(spoiler Deadwood S2) Hur kan jag aldrig tidigare ha tänkt på att det är samma skådespelare, den rätt fantastiske Garrett Dilahunt, som spelar både Jack McCall i S1 och Wolcott i S2? Länge sedan jag såg en serie ge två så stora roller till samma skådis. Rollerna skiljer sig en del, men håller fast vid det faktum att Dilahunt antingen spelar intelligenta seriemördare eller dumarsliga brottslingar (förmodligen just för att han gör det så väl). Han gömmer sig ju iofs bakom ett ordentligt skägg som Wolcott, men jag råkade precis en kort scen från S1 (som jag inte sett mer än en gång) och reagerade direkt på att "VAFAN!?".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » mån aug 21, 2006 19:14

caffeineaddict skrev: (spoiler Deadwood 3.11) ELLSWORTH! :cry: Jag var tvungen att stanna avsnittet efter en kvart för att hämta mig...

(spoiler Deadwood 3.11) Sååå jävla bra. Särskilt den sekvensen i mitten av avsnittet när musiken bara byggde och byggde och Trixie förvandlades till Vengeful Angel.

Så jävla tungt var det. Det gick som så snabbt också. Bara pang. Damn. Man känner sig helt förvirrad när någonting sådant händer. Att det skulle vara Ellsworth också, kändes ju extra jobbigt så klart, han är så fruktansvärt snäll. Och precis som caffe nämner så var scenen när Trixie skjuter Hearst alldeles underbar. Deadwood säsong 3 har imponerat överhuvudtaget och särskilt det här avsnittet och förra var helt fantastiska. Al, Dan, Johnny, Adams, Bullock, Star, Alma, Jane, Trixie, EB, Richardsson, Joanie, Cy, Doc, Charlie m fl, så många fantastiska karaktärer. Ja, jag älskar verkligen Deadwood.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Matt » sön aug 27, 2006 22:22

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler Deadwood 3.11) ELLSWORTH! :cry: Jag var tvungen att stanna avsnittet efter en kvart för att hämta mig...

Så jävla tungt var det. Det gick som så snabbt också. Bara pang. Damn. Man känner sig helt förvirrad när någonting sådant händer. Att det skulle vara Ellsworth också, kändes ju extra jobbigt så klart, han är så fruktansvärt snäll. Och precis som caffe nämner så var scenen när Trixie skjuter Hearst alldeles underbar. Deadwood säsong 3 har imponerat överhuvudtaget och särskilt det här avsnittet och förra var helt fantastiska. Al, Dan, Johnny, Adams, Bullock, Star, Alma, Jane, Trixie, EB, Richardsson, Joanie, Cy, Doc, Charlie m fl, så många fantastiska karaktärer. Ja, jag älskar verkligen Deadwood.

Ja fyfan vad bra det var.
Imorgon smäller det. Säsongsavslutning.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » sön aug 27, 2006 22:28

När Deadwood är slut för säsongen ska jag ta och sträckse alla de avslutande avsnitten, jag har sparat dem i fler veckor nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » sön aug 27, 2006 22:30

Illyria skrev:När Deadwood är slut för säsongen ska jag ta och sträckse alla de avslutande avsnitten, jag har sparat dem i fler veckor nu.

fyfan vad underbart.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » sön aug 27, 2006 22:38

Jag brukar gilla Deadwood mer i maratontittande så jag hoppas det blir riktigt bra, har ingen som helst aning om vad som kommer hända. Men det känns lite trist också... sista riktiga säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån aug 28, 2006 17:10

(spoiler Deadwood 3.12) Bra säsongsfinal, även om jag mer än någonsin förundras över hur lite (vissa) liv betyder för Al. Trodde faktiskt han hade någon form av moralkodex kring vilka han dödade, om det så bara var för pengars skull. Men att döda en fullkomligt oskyldig kvinna för att rädda Trixie, när det dessutom kändes som att det borde ha funnits andra vägar ur knipan...

Starkt. Starkt som fan.

Läste dock det här om filmerna, och det får mig att undra precis hur annorlunda de kommer vara:

“The episodes of the first three seasons each took place in a single day,” reminds Milch. “Each of the two two-hour films is going to cover a period of about a year and a half, and give us the chance to tell the story on a larger canvas. It’s a different approach.”

Ett och ett halvt år... per film?!? :eek: Det är ungefär lika mycket per film som hela serien t.o.m. nu. Jag blir jäkligt tveksam kring hur det ska fungera, men man får väl ha tro och hopp.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån aug 28, 2006 17:52

Man kan låta filmerna utspela sig i olika tidslinjer samtidigt? Kanske blir lite väl artsy-fartsy men det går.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » tis sep 05, 2006 23:02

caffeineaddict skrev:Det har förekommit en del diskussioner i forumets och kanske ännu mer IRC-kanalens dagar om svordomarna i Deadwood. Oavsett om man är en av de som stör sig på det eller inte (och jag gör det inte), så är det här en ganska rolig sida... :D

Haha underbart! :)

Har precis sett s03e04.. riktigt bra faktiskt. Kul att återse "Rita Sue Dreifuss" (Cynthia Ettinger) från Carnivále (fick abstinens när jag påmindes om serien)

Jag ligger lite efter men hoppas ta tag i tittandet nu i veckan.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav The Buffster » fre sep 22, 2006 19:36

Att jag inte har sett Deadwood 3.12 förrän nu har mer handlat om att skjuta upp det oundvikliga än någonting annat. Jag vet att det är slut men jag VILL INTE.

(spoiler 3.12) Vad ska man då säga om det sista avsnittet. Ja, kanske inte riktigt ett så fantastiskt avslut som serien förtjänar men likväl ett bra avsnitt. Man kan väl säga att det märks att det var tanken att serien skulle få en fjärde säsong (jag vill ha en fjärde säsong). Verkar väl som att det kanske kommer två filmer senare, men jag vet inte jag, det känns inte riktigt som samma sak. Fast att få lite mer avslut kommer nog att kännas bra.

Men, men det var många saker som jag gillade med det här avsnittet, som Joanies konversation med Cy. Joanie och Jane är f ö det sötaste paret på år och dar. Charlie! Och så att Jane fick Bill Hickoks jacka. Kändes som om många trådar på något litet sätt ändå knöts ihop. Bullocks och Almas blickar till varandra var rätt plågsamma också. Sols och Trixies minst sagt komplicerade förhållande har jag också alltid gillat och dom fick en fin scen tillsammans.

Hade väl kanske trott att det skulle bli någon slags konfrontation mellan Al och Hearst, men nu blev det inte så. Det var kanske tänkt att komma senare.

Jag har verkligen gillat Deadwood säsong 3 måste jag säga. Men några små klagomål, som att teatersällskapets historia inte engagerat det minsta. Och den nästan oförlåtliga underanvändningen av Gale Harold som Wyatt Earp. Han och hans brors storyline kändes minst sagt pointless. Men, men det här är små klagomål som sagt.

Säsongen och framförallt dom avslutande avsnitten har jag gillat enormt. Det allra bästa i detta avsnitt var Johnny och Al och deras rektioner på att Hearts ville se Trixie död. Johnnys scen med Jen var helt underbar. Men man förstår ju att Al inte skulle kunna döda Trixie, och att han tillslut dödade Jen. Och att det som vanligt i Deadwood gjordes så jävla bra. "Wants me to tell him something pretty", den repliken gav mig rysningar, fan å, inte vill jag att det här ska ta slut.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre sep 22, 2006 19:42

The Buffster skrev:Jag vet att det är slut men jag VILL INTE.

Det är inte slut, dock. Två avslutande TV-filmer är konfirmerade. Verkar råda stor förvirring kring detta men det är det "nästan-officiella" jag har hört från skådisar, Milch m.fl.

EDIT: Naturligtvis skrev du det sen under spoiler-markeringen, men så långt tittade jag såklart inte först. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » fre sep 22, 2006 19:52

caffeineaddict skrev:
The Buffster skrev:Jag vet att det är slut men jag VILL INTE.

Det är inte slut, dock. Två avslutande TV-filmer är konfirmerade. Verkar råda stor förvirring kring detta men det är det "nästan-officiella" jag har hört från skådisar, Milch m.fl.

EDIT: Naturligtvis skrev du det sen under spoiler-markeringen, men så långt tittade jag såklart inte först. :P

:D

Men som sagt jag hade mycket hellre sett en fjärde säsong, även en på bara sex avsnitt som Milch tydligen tackade nej till.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » lör dec 23, 2006 17:36

Sent omsider har jag plöjt igenom den tredje, och tydligen sista, säsongen av David Milchs westernserie Deadwood och, jodå, det finns fortfarande mycket jag gillar här:
    Stämningen: David Milch har verkligen fått till det där karga, bistra och skitiga som en riktigt bra western inte klarar sig utan. Ett människoliv är inte värt ett skit och allt kan köpas, bara priset är rätt. Det förra betonas särskilt i den första säsongen när Wild Bill Hickock blir mördad helt utan vidare. Ingen pardon!
    Dialogen: Eh....va? Shakespeareaktig dialog som innehåller absurt många svordomar, rasistiska skällsord och annat anstötligt. "Cocksucker" är en favorit. Jag förstår långt ifrån allt, ibland används så esoteriska uttryck och så ålderdomligt amerikanskt slang att man förmodligen behöver en fil. mag i litteraturvetenskap för att förstå exakt vadfan Swearengen och Bullock snackar om.
    Men jag gillar ändå att David Milch och hans medförfattare vågar vara så obevekliga; om någon klagar på hur svår dialogen är att förstå kontrar de bara med något som är ännu svårare. Ibland, särskilt i S3, mynnar det ut i rena språkmässiga orgier som helt enkelt är för svåra för sitt eget bästa men annars tycker jag att Deadwood-författarna gör ett väldigt bra jobb och de ska som sagt ha cred för att de vågar stå på sig och göra något eget.
    Karaktärerna: Varenda en är fascinerande och utvecklade, till och med de i mindre framträdande roller, som Ellsworth, Johnny, Dan osv.
    Swearengen har hyllats tillräckligt så jag tänkte ta tillfället i akt och ge lite kärlek åt två av mina favoriter:
      Joanie Stubbs: Kanske min absoluta favoritkaraktär i någon serie, kvinnlig. Viss konkurrens från Brenda i Six Feet Under och Buffy i Buffy The Vampire Slayer. Milch och Kim Dickens målar Joanie med alla palettens färger och, herregud, vilken karaktär de fått till.
      En trasig, förvirrad, luttrad men ändå väldigt vacker person. Kim Dickens spelar allt helt perfekt: självhatet och hopplösheten sitter där den ska men även styrkan, värmen och mänskligheten som Joanie trots sin hatiska disposition ibland uppvisar spelas sinnessjukt bra. Joanie är också en av de karaktärer som utvecklats tydligast: från hora till skolföreståndarinna på tre säsonger - inte illa. Hennes planerade självmord var plågsamt att se, vet inte vad jag hade tagit mig till om hon genomfört det. Och de där hattarna är ju sjukt flotta!
      Charlie Utter: En anomali: en godhjärtad, hjälpsam och helt enkelt väldigt snäll gubbe mitt ibland samvetslösa revolvermän och manipulativa salonsägare. Helt omöjlig att inte tycka om med sitt vänliga, försynta och lite klumpiga sätt. Verkar desutom ha ett starkt rättspatos och, till skillnad från sheriffen, ett humör han faktiskt kan kontrollera. Möjligtvis inte den mest utvecklade karaktären i serien men, vafan, Deadwood behöver några genuint vänliga gubbar också.
    Ljudet, fotot, musiken etc.: Så här ska TV produceras. Allt är professionellt och snyggt, produktionsvärdena är skyhöga, fotot är sexigt och konsekvent och, ja, alltihop är väldigt HBO-igt, helt enkeltt.
Nog om sånt där. Hur är S3 då? Tja, jag vet inte riktigt. Vissa saker fungerade, vissa gjorde inte det. Det största problemet var väl att George Hearst-arcen lovade saker den inte kunde hålla. Massa uppbyggnad, skiten eskalerar, allt ställs på sin spets och sedan...ingenting? Visst, poängen var väl kanske att visa hur invånarna i Deadwood påverkas av George Hearsts hotfulla närvaro: Swearengens äkta känslor för Trixie kom fram, likaså Trixies äkta känslor för Sol (aww!), vilket var trevligt men jag vet inte om det rättfärdigar det enorma antiklimax vi fick; de mest intressanta karaktärsutvecklingarna kom ändå helt av sig själva, utan någon egentlig koppling till George Hearst: Joanie och Jane, Cys konstiga självrannsakan som slutade i en axelryckning och ett "äh, jag kommer ändå hamna i helvetet, jag kan lika gärna döda några fler" och förstås Trixie och Sols väldigt svåra förhållande. Här finns också sådant som jag inte alls vet vad jag ska tycka om såsom teaterarcen och arcen med hästskötarna, vilket antagligen beror på att jag inte förstår dem.
Summa summarum är jag väldigt imponerad av småsakerna men ambivalent till helheten.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Deadwood

Inläggav Eisa » mån mar 26, 2007 21:20

hittade ingen tråd om deadwood så jag tänkte starta en. varsågoda!
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 21:22

kom aldrig in i det, men jag har det utbränt så jag kan se det någon gång iaf.
Vad var det det handlade om?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån mar 26, 2007 21:42

Jahapp, då tar jag väl och flyttar in alla gamla Deadwood-poster hit när jag får tid. :)

Hippie: Deadwood handlar om den laglösa "staden" (egentligen mer av ett väldigt stort läger) i det sena 1800-talets USA dit ett antal färgstarka karaktärer (såväl påhittade som verkliga) kommer, många av dem för att söka sin lycka i guld (vilket var platsens huvudsakliga attraktion). Mycket "handling" utöver det finns väl egentligen inte. Stora delar av serien handlar om maktkampen i lägret och om huvudkaraktärernas försök att vinna så mycket makt och pengar som möjligt, helst utan att själva behöva bege sig ut och leta guld i bergen och floderna. De sitter hellre inne i de mörka saloonerna, säger "cocksucker" och variationer på "fuck" några gånger i minuten, dricker whisky och tar kanske livet av någon av nån orsak.

Mycket trevlig serie IMHO, om än lite väl långsam vid tillfälle.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 21:50

caffeineaddict skrev:Jahapp, då tar jag väl och flyttar in alla gamla Deadwood-poster hit när jag får tid. :)

Hippie: Deadwood handlar om den laglösa "staden" (egentligen mer av ett väldigt stort läger) i det sena 1800-talets USA dit ett antal färgstarka karaktärer (såväl påhittade som verkliga) kommer, många av dem för att söka sin lycka i guld (vilket var platsens huvudsakliga attraktion). Mycket "handling" utöver det finns väl egentligen inte. Stora delar av serien handlar om maktkampen i lägret och om huvudkaraktärernas försök att vinna så mycket makt och pengar som möjligt, helst utan att själva behöva bege sig ut och leta guld i bergen och floderna. De sitter hellre inne i de mörka saloonerna, säger "cocksucker" och variationer på "fuck" några gånger i minuten, dricker whisky och tar kanske livet av någon av nån orsak.

Mycket trevlig serie IMHO, om än lite väl långsam vid tillfälle.

tror jag såg de två första avsnitten eller något, men kom aldrig på vad det skulle handla om=DD kommer ihåg att jag tänkte "om jag ser med subs så kanske jag engagerar mig mer" men hittade aldrig några. får ta tag i det någon influensadag
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån mar 26, 2007 21:53

Subs är kanske inte en helt tokig idé, dialogen blir ganska tät och komplicerad ibland. Men också ofta helt underbar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » mån mar 26, 2007 22:02

Skulle jag rekommendera subs för en enda (engelskpratande) serie skulle det vara Deadwood.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » mån mar 26, 2007 22:34

Jorå, som caffe säger så är Deadwood en mycket trevlig serie. Den slår sig kanske inte riktigt in i hjärtat på överjävliga plan av braighet, men håller en jämn, hög kvalitativ nivå rakt igenom. Smutsig som bövelen, både i munnen och rent erm.. miljöhygieniskt. Med det sagt kanske följande låter märkligt men serien har en riktigt härlig atmosfär, för och inte tala om ständig känsla av yttersta välgjordhet. Skådespeleriet är ibland uppe på de allra högsta, tänkbara nivåerna imo.

Säsong tre har jag dock inte hunnit ta mig tid att se men eftersom jag har både s01 och s02 på DVD känns valet ganska givet hur jag kommer avnjuta den tredje och sista säsongen nån gång framöver :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 22:37

är känslan mot carnivale eller mot dr quinn?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav qarlsson » mån mar 26, 2007 22:59

HippieSpellan skrev:är känslan mot carnivale eller mot dr quinn?

DW har bland annat kvalitetsmässiga trademarks, allmängiltiga för många HBO-serier. Så mer åt Carnivále-hållet, helt klart. Carnivále är förövrigt en serie jag avgudar och älskar. En nedläggning som fortfarande kan svida till lite vid tanken.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film