caffeineaddict skrev:Deadwood 3.05:
Tycker verkligen att S3 har växt till S1-höjder, och även om 3.05 var bland det hemskaste jag någonsin har sett (snacka om att det inte var ett avsnitt för mig som har fobi för våld mot ögon...) så var det samtidigt gräsligt bra. Känns hur bra som helst att jag ska sträckse 3.06 och 3.07 snart.
caffeineaddict skrev:Det har förekommit en del diskussioner i forumets och kanske ännu mer IRC-kanalens dagar om svordomarna i Deadwood. Oavsett om man är en av de som stör sig på det eller inte (och jag gör det inte), så är det här en ganska rolig sida...
http://www.thewvsr.com/deadwood.htm
Ratio of fucks to cocksuckers: 46.5 : 1
Ratio of fucks to cocksuckers: 46.5 : 1
caffeineaddict skrev: (spoiler Deadwood 3.11) ELLSWORTH!Jag var tvungen att stanna avsnittet efter en kvart för att hämta mig...
EDIT efter att ha sett färdigt avsnittet..
(spoiler Deadwood 3.11) Sååå jävla bra. Särskilt den sekvensen i mitten av avsnittet när musiken bara byggde och byggde och Trixie förvandlades till Vengeful Angel.
The Buffster skrev:caffeineaddict skrev: (spoiler Deadwood 3.11) ELLSWORTH!Jag var tvungen att stanna avsnittet efter en kvart för att hämta mig...
EDIT efter att ha sett färdigt avsnittet..
(spoiler Deadwood 3.11) Sååå jävla bra. Särskilt den sekvensen i mitten av avsnittet när musiken bara byggde och byggde och Trixie förvandlades till Vengeful Angel.
Så jävla tungt var det. Det gick som så snabbt också. Bara pang. Damn. Man känner sig helt förvirrad när någonting sådant händer. Att det skulle vara Ellsworth också, kändes ju extra jobbigt så klart, han är så fruktansvärt snäll. Och precis som caffe nämner så var scenen när Trixie skjuter Hearst alldeles underbar. Deadwood säsong 3 har imponerat överhuvudtaget och särskilt det här avsnittet och förra var helt fantastiska. Al, Dan, Johnny, Adams, Bullock, Star, Alma, Jane, Trixie, EB, Richardsson, Joanie, Cy, Doc, Charlie m fl, så många fantastiska karaktärer. Ja, jag älskar verkligen Deadwood.
“The episodes of the first three seasons each took place in a single day,” reminds Milch. “Each of the two two-hour films is going to cover a period of about a year and a half, and give us the chance to tell the story on a larger canvas. It’s a different approach.”
caffeineaddict skrev:Det har förekommit en del diskussioner i forumets och kanske ännu mer IRC-kanalens dagar om svordomarna i Deadwood. Oavsett om man är en av de som stör sig på det eller inte (och jag gör det inte), så är det här en ganska rolig sida...
http://www.thewvsr.com/deadwood.htm
The Buffster skrev:Jag vet att det är slut men jag VILL INTE.
caffeineaddict skrev:The Buffster skrev:Jag vet att det är slut men jag VILL INTE.
Det är inte slut, dock. Två avslutande TV-filmer är konfirmerade. Verkar råda stor förvirring kring detta men det är det "nästan-officiella" jag har hört från skådisar, Milch m.fl.
EDIT: Naturligtvis skrev du det sen under spoiler-markeringen, men så långt tittade jag såklart inte först.
caffeineaddict skrev:Jahapp, då tar jag väl och flyttar in alla gamla Deadwood-poster hit när jag får tid.
Hippie: Deadwood handlar om den laglösa "staden" (egentligen mer av ett väldigt stort läger) i det sena 1800-talets USA dit ett antal färgstarka karaktärer (såväl påhittade som verkliga) kommer, många av dem för att söka sin lycka i guld (vilket var platsens huvudsakliga attraktion). Mycket "handling" utöver det finns väl egentligen inte. Stora delar av serien handlar om maktkampen i lägret och om huvudkaraktärernas försök att vinna så mycket makt och pengar som möjligt, helst utan att själva behöva bege sig ut och leta guld i bergen och floderna. De sitter hellre inne i de mörka saloonerna, säger "cocksucker" och variationer på "fuck" några gånger i minuten, dricker whisky och tar kanske livet av någon av nån orsak.
Mycket trevlig serie IMHO, om än lite väl långsam vid tillfälle.
HippieSpellan skrev:är känslan mot carnivale eller mot dr quinn?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare