Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 0:00

Ai skrev:Det säger att du har smak, Tin!

Precis! Och den smaken behöver inte definieras ytterligare. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » tor dec 15, 2005 1:04

5x13. Det sista avsnittet.
Jaha, vad att säga? Det var precis vad jag önskat mig. När alla blev par i de senaste var jag en smula oroad serien skulle gör en Sex & the City och gå från att vara en öppen frispråkig serie som hyllade singelliv till att till slut säga att sann lycka ändå är en parförhållande-grej. Nu var det ju rätt älsvärda par, så det hade inte stört mig särskilt, men det hade inte varit rätt. Justin/Brian var väl ganska mycket denna serien och att dom slutar när serien gör det känns på nåt vis passande. Att ha Brian och Michael på slutet istället var exakt som sig bör. Och allt det om hur dom är en familj är ju väldigt rörande. Likså att sista meningen var ett Gloria Gaynor-citat.

Annat s5: vårdnadstvisten i början tyckte jag funkade väldigt bra. Kunde se alla karaktärers synvinkel och höll med dom allihop. Fr a Mel klev fram som något av en favorit nu sista säsongen. Vad mer... hmm. Kommer inte på.. Nåja. Allt var så bra, så bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 1:10

3x01

Mitt hjärta går sönder.. :( What a love story.. Hur kan det komma sig att man tycker så synd om Brian fastän han egentligen är en skitstövel? För att han, på sitt eget konstiga sätt, faktiskt älskar Justin? *suck* Jag sa ju det, Ai, när det gäller vissa saker är jag en sån sucker för romantik. :rolleyes: (och det inkluderar även olycklig kärlek. Buhu.)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor dec 15, 2005 1:13

Lite onödig trivia om sista avsnittet: Sista låten dom spelar (Brian: So what are they playing? Michael: Our song!) är samma som spelas när dom står på taket i första avsnittet efter att Gus har fötts. Så det är verkligen deras låt. För tillfället kommer jag inte för mitt liv ihåg vad den heter...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor dec 15, 2005 1:15

Tinwiel skrev:3x01

Mitt hjärta går sönder.. :( What a love story.. Hur kan det komma sig att man tycker så synd om Brian fastän han egentligen är en skitstövel? För att han, på sitt eget konstiga sätt, faktiskt älskar Justin? *suck* Jag sa ju det, Ai, när det gäller vissa saker är jag en sån sucker för romantik. :rolleyes: (och det inkluderar även olycklig kärlek. Buhu.)

Han är ju så jävla rädd! Ju längre tiden går i serien desto tydligare blir det vem det egentligen är som har ryggrad i det där förhållandet.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 2:21

Ai skrev:
Tinwiel skrev:3x01

Han är ju så jävla rädd! Ju längre tiden går i serien desto tydligare blir det vem det egentligen är som har ryggrad i det där förhållandet.

3x01/02
Ja, han är rädd. Och man ser verkligen på honom också hur han kämpar med att behålla kontrollen över sin "image", och inte visa sig sårbar inför någon, allra minst Justin. Dom ögonen... Ooops, förlåt, blev lite fjortisaktig där. Det ska inte hända igen. Eh.. who am I kidding!? Såklart det kommer att hända igen. ;) Jag måste ändå säga att han visar lite ryggrad genom att betala för Justins skola, ge honom datorn osv, men det är väl ett sätt för honom att visa omtanke, så slipper han göra det på andra sätt. Hoppas fortfarande på att han ska skärpa sig på det andra området också, men Brian är ju Brian.
Senast redigerad av Tinwiel sön dec 18, 2005 4:06, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor dec 15, 2005 2:28

Jag har nu fått fatt i en säsong 1 blooper rulle med ljud :D och en tv special om slutet på serien (ligger i mappen Extra under Säsong 5). Jag har dom på min share på hubben fr.o.m. nu!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 3:12

3x03

Haha! Jag dör... "Butthole Bingo". :D

Debbie: The problem is he thinks I'm a whore.
Emmet: I'm so proud *snyftar av stolthet*

:D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 3:13

Ai skrev:Jag har nu fått fatt i en säsong 1 blooper rulle med ljud :D och en tv special om slutet på serien (ligger i mappen Extra under Säsong 5). Jag har dom på min share på hubben fr.o.m. nu!

Jag laddar gärna dom av dig! Imorrn kanske?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 20:16

3x04
Vilken slutscen... HOT! Där kan man snacka om kemi. Fick mig att tänka på ett visst tal från en viss Blondie Bear från säsong 3.

Mikey blir nog en bra pappa. :)

Och nej, jag tycker fortfarande inte att Emmet och Ted passar ihop.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 21:11

3x05
"Brian är extra mycket skitstövel"-avsnittet.. Hela den där politikergrejen var rätt så tröttsam, men så typiskt Brian. Men ändå, att heterofob-Brian kan ställa upp på det, det förvånar mig. Vet ens den där politikern om att Brian är Pittsburghs bög numero uno. Värst var ändå det han sa till Justin på slutet, så himla elakt. Bra idé, skräm bort alla som tycker om dig, då blir du så ensam som du tror att du vill vara, till slut. Grr..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 22:23

3x06
Justin och Ethan: Gulle gull, snutteplutt, bla bla - Uuuärk. Brian, kom tillbaks, allt är förlåtet (nåja, inte allt kanske.. ) (märk, Ai, hur allergisk jag plötsligt blev mot all romantik? :) )
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor dec 15, 2005 22:24

Ethan har den effekten! Jag vill minnas att jag reagerade likadant på Scott Hope en gång i tiden - så det kanske är stackars Fab Filippo personligen?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor dec 15, 2005 23:29

Ai skrev:Ethan har den effekten! Jag vill minnas att jag reagerade likadant på Scott Hope en gång i tiden - så det kanske är stackars Fab Filippo personligen?

Ja, så kan det vara. Det låter krystat och fånigt, och bara överäckligt gulligt.

3x07
På nåt konstigt sätt så tyckte jag slutscenen var bra mycket romantiskare än allt som Ethan sa. Hmm.. Brian och Justin som har sex med varsin kille samtidigt som dom tittar på varann.. I think I've been Queerified... ;) Bye bye, Ethan? :twisted:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor dec 15, 2005 23:35

Tinwiel skrev:
3x07
Bye bye, Ethan? :twisted:

Fortsättningen
Oh, he's soooooooo gone!! :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre dec 16, 2005 0:46

3x08
Yay!!!! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre dec 16, 2005 0:52

Tinwiel skrev:3x08
Yay!!!! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre dec 16, 2005 0:54

Titta vad jag har hittat! Google!

http://www.princessofbabylon.com/home.htm

Edit: Blir nog inte så lätt att hitta dom här låtarna dock. DC är inte vad det en gång var.. :( Men vid nästa omtitt så har jag en sida att gå till när jag hör en bra låt och inte vet vilken artist det är. :) Sen kan jag leta vidare..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre dec 16, 2005 1:07

Tinwiel skrev:Titta vad jag har hittat! Google!

http://www.princessofbabylon.com/home.htm

Den som söker skall finna ett stort ljus. 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre dec 16, 2005 14:43

3x11
Åh, vad jag älskade scenen i slutet mellan Debbie och Brian! Debbie är nog min favoritkaraktär näst efter Brian och Justin. Tråkigt att Brian förlorade jobbet men han kan säkert hitta nåt annat. Varför var han tvungen att bli kampanjledare för en sån som Stockwell i första taget, han kan väl välja nån politiker som är lite mera gay-vänlig. *fnys* Jaja, det löser sig säkert, Brian landar nog på fötterna. :) Och ja, han och Justin är alldeles bedårande ihop (om nu bedårande är ett ord som kan användas för den typen av relation ;) ).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre dec 16, 2005 20:01

3x12
Men Ted, för faaaaan, dra inte med dig Emmet ner i skiten! Och hur kan Emmet vara så dum att han går med på det? Det trodde jag inte om honom. Jag gillar ju Emmet, han får inte bli knarkare... Ted bryr jag mig faktiskt inte så mycket om, sorry, men det är sant.

Nu jävlar ska dom sätta dit poliserna! Go Brian! Go Justin! Go ähum. Hustler boy! Go Debbie! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre dec 16, 2005 20:16

Tinwiel skrev:3x12
Men Ted, för faaaaan, dra inte med dig Emmet ner i skiten! Och hur kan Emmet vara så dum att han går med på det? Det trodde jag inte om honom. Jag gillar ju Emmet, han får inte bli knarkare... Ted bryr jag mig faktiskt inte så mycket om, sorry, men det är sant.

Nu jävlar ska dom sätta dit poliserna! Go Brian! Go Justin! Go ähum. Hustler boy! Go Debbie! :D

Jag har också rätt svårt för Ted. Det är synd, jag vill inte känna så.

Hunter. Han heter Hunter. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre dec 16, 2005 20:23

Ai skrev:
Tinwiel skrev:3x12

Jag har också rätt svårt för Ted. Det är synd, jag vill inte känna så.

Hunter. Han heter Hunter. :D

Just ja, Hunter. Hmm.. det namnet känns som nån som är med i det där programmet som gick på fyran när dom skulle tävla mot varann och klättra uppför väggar osv. Lite fånigt. Jag skulle aldrig döpa en unge till det. Jaja. :)

Nä, jag gillar inte Ted. Som du säger, det känns tråkigt att en karaktär ska irritera en så, jag vill gärna gilla allihop! Jag vet inte om det är skådisen, eller karaktärern, troligen bådadera. Därför tycker jag inte att han och Emmet ska vara tillsammans, för Emmet är en sån härlig personlighet, och Ted drar ner Emmet i skiten. Dessutom, och detta tjatar jag om, har dom INGEN kemi alls. Dom skulle kunna sitta och brodera tillsammans, och det skulle vara ungefär lika spännande som deras sex- och hångelscener ihop. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre dec 16, 2005 22:53

3x13
Ted sparkar ut Emmet. Bra. Emmet behöver inte den där skiten.

Shit, jag blev nervös att Brian faktiskt skulle tacka ja till Stockwells erbjudande, vi vet ju hur girig Brian kan vara.. puh! Synd att polisen tog livet av sig bara, jag hade gärna velat att dom tvålade till den där Stockwell..

Avslutningslåt: Hungry med Kosheen (dj tiesto remix). Yay! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre dec 16, 2005 22:54

Jag hittade tre stycken soundtracks på axelmusic.com.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre dec 16, 2005 22:56

Ai skrev:Jag hittade tre stycken soundtracks på axelmusic.com.

ja.. men kostar pengar.. är fattig som en kyrkråtta just nu.. ska kolla vad det är för låtar på dom.

Edit: Det var från säsong 4 och 5, dom har jag ju inte sett än och kan inte uttala mig om, om låtarna är bra eller inte. Jag har hittat några låtar på DC men det mesta finns inte. Jaja.. :)

Edit 2: http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr ... tle=647243

Det var några bra låtar på den i alla fall. Några av dom har jag redan hittat dock. När jag har mer pengar kanske.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre dec 16, 2005 23:30

Ja, jöss. Den var ju inte gratis precis...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör dec 17, 2005 0:02

3x14
Först måste jag bara säga: avslutningslåt: New Order med True Faith, en av mina favoritlåtar of all times! Jisses vilken lyckokick! :D Och vilket feelgood-slut! Vad har det tagit åt Brian? :D

:lovebunny: till Brian! Och han och Justin var så himla söta på slutet, så jag satt där och bara fånlog. Älskar den här serien just nu!

Härligt slut, det är nästan i närheten av den första säsongsavslutningen. :D

Bra att Ted åkte in på rehab, han och Blake kan få ihop det sen, och Emmet kan gå vidare.

Nu måste jag lugna ner mig lite, att jag var en sån sucker for happy endings.. :rolleyes: Happy happy, joy joy! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » lör dec 17, 2005 0:18

Bloopersarna (svengelska anyone?) från säsong 3 var riktigt roliga. Vilka pajaser, speciellt han som spelar Mikey. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » lör dec 17, 2005 0:42

Jag älskar din entusiasm, Tin!

Jag hoppas att du fortsatte på s. 4 på engång så du hinner igenom allt innan du ska hem på måndag! Det är ju nu det verkligen börjar dra ihop sig. Som jag sa till Tam när han var lika långt som du: Du har dom två bästa säsongerna kvar!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film