Rescue Me / The Job

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » fre sep 02, 2005 22:10

Mycket bra. Fortsätt så.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » fre sep 02, 2005 22:15

Off: Det ska jag definitivt, ska försöka hinna se några avsnitt efter Deadwood.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör sep 03, 2005 1:11

Sett två avsnitt till. Detta är verkligen min typ av serie, precis min typ av humor. Extra plus givetvis för att Dennis Leary är släkt med Conan O'Brien.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » lör sep 03, 2005 10:31

Låter bra Buffster. Du kan få gå med i min Rescue Me-kult om du vill.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » lör sep 03, 2005 13:36

Off skrev:Låter bra Buffster. Du kan få gå med i min Rescue Me-kult om du vill.

Det gör jag jättegärna :)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis sep 06, 2005 21:04

Såg just sista avsnittet av säsong 1. Det finns knappt ord som kan beskriva hur bra jag tyckte att det var. En serie där man gapskrattar ena sekunden och är tårögd nästa, vad mer kan man begära? Älskar serien, älskar alla karaktärer. Fy faaan va bra!!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » tis sep 06, 2005 21:17

The Buffster skrev:Såg just sista avsnittet av säsong 1. Det finns knappt ord som kan beskriva hur bra jag tyckte att det var. En serie där man gapskrattar ena sekunden och är tårögd nästa, vad mer kan man begära? Älskar serien, älskar alla karaktärer. Fy faaan va bra!!

:lovebunny:

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Matt » tis sep 06, 2005 21:18

poser skrev:
The Buffster skrev:Såg just sista avsnittet av säsong 1. Det finns knappt ord som kan beskriva hur bra jag tyckte att det var. En serie där man gapskrattar ena sekunden och är tårögd nästa, vad mer kan man begära? Älskar serien, älskar alla karaktärer. Fy faaan va bra!!

:lovebunny:

Och bättre blir det.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav The Buffster » tis sep 06, 2005 22:45

poser skrev: :lovebunny:

Matt skrev:Och bättre blir det.

:D

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » ons sep 07, 2005 17:27

2x12. Det bästa Rescue me-avsnittet som gjorts? Antagligen. Ett av de bästa serie-avsnitten som gjorts? Mycket troligt.

Aldrig för har så mycket humor och så mycket drama blandats i ett enda avsnitt. Herregud! Säsongsavslutningen kommer vara en käftsmäll hårdare än Mike Tysons högerkrok.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » ons sep 07, 2005 17:57

2.12:Vet inte varför det här inte rörde mig så mycket som det borde. Slutet borde potentiellt ha känts som en käftsmäll, men jag vet inte riktigt. Bra var det naturligtvis (RM är alltid bra), men jag var mer fast i karaktärerna och händelserna under den första halvan av säsongen. Scenen när Sheila fick stryk kändes nästan hårdare än den avslutande scenen.

Problemet kan vara att serien är rätt traditionell i hur den oftast "annonserar" de stora händelserna. Alla de stora händelserna i avsnittet (flickvännen spöar Sheila, chefens fru dör, de får inte arvet, Tommys son blir påkörd) gissade jag åtminstone en stund innan de hände. Samma sak med prästen och pojken för några veckor sen. Jag hatar att säga det, för jag tycker om så stora delar av serien, men den är fanimig förutsägbar rätt ofta.

Humormässigt sett är den fortfarande alldeles lysande dock. Probie är nog den dummaste personen i en TV-serie någonsin och det är guld värt. Sean är nästan ännu bättre. Lou fortsätter lysa, men även där har jag redan mina gissningar om hur det kommer gå, och om jag har rätt så känns det tråkigt, för då visar det att min kritik ovan fortsätter vara befogad.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons sep 07, 2005 18:00

Kan hålla med om förutsägbarheten caffeine. Dock är vägen till händelserna så bra att jag inte bryr mig.

Tror också vi alla vet vad som kommer hända med Lou och hans ho. Kan inte säga att jag såg sista scenen komma förresten. Inte förrän man såg killen som körde därifrån i ansiktet insåg jag att något lurt var på gång.

Edit: La till lite.

Edit: Och lite till
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » ons sep 07, 2005 18:04

2.12: Ja, jag tycker ju fortfarande att serien är i den absoluta toppen av de fortfarande-existerande serierna, men just det där känns lite trist...Hoppas fortsättningen visar att vi har fel dock... vore kul om det gick åt andra hållet!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » ons sep 14, 2005 11:20

2.13

ja jävlar, det här satte sig. Att Diane Farr skulle bort från serien visste jag tyvär, hur var dock en annan historia. Nu undrar man om Lenny Clarke blir utfasad med efter sitt lilla dåd.

Vad som skulle hända med Lou och hans hora var rätt tydligt men det gjorde inte så mycket för resten av avsnittet var pure magic. Säsong 3 någon?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Buffster » ons sep 14, 2005 15:49

2.13 Kan väl börja med att säga, igen, att jag ÄLSKAR Rescue Me. Avsnittet var som väntat hur bra som helst. Men jobbigt såklart, att Connor är död känns nästan för mycket. Men visst, jag hade ju inte direkt trott att Tommy och Janet skulle leva lyckliga i alla sina dagar bara för att saker och ting faktiskt var ganska bra i ett avsnitt eller två. Jag minns inte riktigt vilket avsnitt det var, men i alla fall så var alla relativt glada och det kändes nästan ännu jobbigare för man insåg att allt det hemska som man visste skulle komma skulle kännas ännu jobbigare i kontrast till det.

Scenen när Sean och Mike pratar med Katie var nästan för jobbig. Man kände sig så jävla ledsen samtidigt Sean och Mike i samma scen alltid resulterar i stor komik. Usch, för många känslor på samma gång. Fast senare i avsnittet så var jag ändå väldigt glad för dom två, utan deras oro för att himlen kanske inte finns hade avsnittet nästan varit för svart. Dessutom så känns dom jobbiga scenerna ännu hemskare i kontrast till humorn så dom roliga scenerna var verkligen bra för avsnittet.

Hade till skillnad från poser ingen aning om att Diane Farr skulle sluta, så det kändes också oerhört tungt. Känns inte som om en ny tjej, om det nu kommer någon, skulle kunna ersätta henne. Och stackars Franco såklart.

Men åter till som jag tyckte var allra bäst med avsnittet. Tommy, det kändes så jobbigt att se honom bara sitta där och inte säga någonting. Att Janet skyller på honom är för mycket att hantera. När han sa att han inte bryr sig om någonting längre… jävlar. Och sen att han ville döda killen (fullt förståeligt), fast sen ändrade sig, fast för sent. Rescue Me är ren och skär briljans. Damn! Att det med Lou var mer än förutsägbart spelar inte den minsta lilla roll. Faaaan hur ska jag kunna vänta på säsong 3?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons sep 14, 2005 17:36

Japp, mycket bra onekligen. Tyckte Buffster fick fram det mesta av det jag hade att säga.

Dock känner jag att de överanvänder de avslutande musikmontagen. Tror nästan varenda avsnitt den här säsongen har haft ett sådant, och det leder till att det blir för... vanligt. Det är en effektiv teknik om den används rätt, men den bör användas mer sparsamt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » ons sep 14, 2005 18:03

caffeineaddict skrev:Dock känner jag att de överanvänder de avslutande musikmontagen. Tror nästan varenda avsnitt den här säsongen har haft ett sådant, och det leder till att det blir för... vanligt. Det är en effektiv teknik om den används rätt, men den bör användas mer sparsamt.

Hmm... jag har tänkt ganska mycket på just detta. Jag är nämligen oerhört svag för just sådana musikmontage och jag älskar att Rescue Me ha så många av dom. Men samtidigt håller jag med caffeine om att dom förlorar lite av det som är poängen med dom, att framkalla starka känslor, om dom används för ofta. Vart fjärde avsnitt kanske? ;)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » ons sep 14, 2005 19:51

2x13 Love this show! S03 plz! Poser är en spoilerwhore!

Tycker montagen är en del av serien. Inget jag stör mig på utan något jag gillar väldigt mycket.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peppe » ons sep 14, 2005 19:55

Fan vilken avsnitt! Håller även jag med the buffster om det mesta!
När börjar säsong 3? det är lååååång tid kvar va? :(
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » ons sep 14, 2005 19:58

Peppe skrev:När börjar säsong 3? det är lååååång tid kvar va? :(

Om tre år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peppe » ons sep 14, 2005 20:08

noike skrev:

Om tre år.

Fän oxå :(
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » ons sep 14, 2005 20:12

Peppe skrev:
noike skrev:

Om tre år.

Fän oxå :(

Eller ett år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peppe » ons sep 14, 2005 20:17

lögn!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » ons sep 14, 2005 21:36

Off skrev:Tycker montagen är en del av serien. Inget jag stör mig på utan något jag gillar väldigt mycket.

Jag håller helt med dig. Att jag tyckte att dom blev mindre kraftfulla bara för att dom är med i varje avsnitt var bara nått jag skrev under en tillfällig blackout. Jag menar jag gråter ju i princip under vartenda ett (ja, jag har blivit väldigt blödig på senare tid) så nog berör dom alltid.

Men allvarligt, nån som har koll på när säsong 3 kommer?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons sep 14, 2005 21:58

Buffster: Det har ju varit en sommarserie hittills, så gissningen blir väl nästa sommar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » tor sep 15, 2005 11:20

caffeineaddict skrev:Buffster: Det har ju varit en sommarserie hittills, så gissningen blir väl nästa sommar.

Att jag kommer att kunna vänta så länge känns osannolikt, men det är ju inte som om man har något val.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » tor sep 15, 2005 11:25

The Buffster skrev:
caffeineaddict skrev:Buffster: Det har ju varit en sommarserie hittills, så gissningen blir väl nästa sommar.

Att jag kommer att kunna vänta så länge känns osannolikt, men det är ju inte som om man har något val.

Vi kanske borde försöka få fx att införa Rescue Me året runt. Det hade gjort livet mycket bättre.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Buffster » tor sep 15, 2005 11:30

poser skrev:Vi kanske borde försöka få fx att införa Rescue Me året runt. Det hade gjort livet mycket bättre.

Mycket bra idé poser. Vi borde genast börja fila på en plan (a secret evil plan, perhaps?), eller tror du det räcker om vi ber riktigt snällt?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav qarlsson » tor sep 22, 2005 12:51

Nu har jag sett klart s01 och hey, ya'll, Rescue Me äger all fetthaltig materia! Ja. Ni vet, men nu vet jag också. Precis som i The Shield målas det upp karaktärer med flertalet dimensioner vars handlingar man både ogillar och sympatiserar med. Gråzoner. Det gillar vi. Tommys destruktiva resa från s01 ska bli en bitterljuv fröjd att följa i s02. Hajar ni? Jag har hela s02 som ligger och väntar i pipelinen. nä nä nänä nä! =)

Och introt förresten. Enkelt, rockigt, sketabra musik och samtidigt effektivt och stämningssättande. Jag gillar.

(edit) karaktärstabbe, på grund av feber och för lite kaffe, åtgärdades (/edit)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Buffster » tor sep 22, 2005 13:43

qarlsson: Kul att du också gillar Rescue Me. Det är helt klart en av mina favoritserier någonsin. Sista avsnittet i s 1 var som jag redan nämnt i tråden nästan för bra för att vara sant. Säsong 2 är om möjligt ännu bättre än säsong 1, så du har mycket att se fram emot. Håller givetvis med dig om att gråzoner alltid är mycket, mycket bra. Älskar givetvis också The Shield. Egentligen håller jag väl med dig om allting du skrev (hade kanske varit enklare att bara skriva det, men nää). Introt är fantastiskt. C'mon C'mon är en sjukt bra låt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film