Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons mar 15, 2006 0:14

Free Ride 1x02: Haha, den här serien är riktigt skön!

The New Adventures of Old Christine 1x01: Uh... Inte så kul... Jag klarar mig utan...

Degrassi Junior High har jag börjat se. Jag har nästan sett färdigt första säsongen. Det är mycket bra. Det ska bli kul att fortsätta se ända up till Degrassi: The Next Generation.

Degrassi Junior High är en serie alla barn borde få se på högstadiet. Säsong 1 i 7:an, säsong 2 i 8:an och säsong 3 i 9:an.
13 avsnitt per säsong, det hinner man väl lätt med på ett år?
Serien må vara lite gammal, men jag tycker att den tar upp bra ämnen och så.

Igår började jag se Ghost Hunters. En riktigt bra, intressant, spännande och farcinerande serie. Man får följa med en team som utreder hauntings och så. Det är as coolt. EVPs är läskiga! Det är när man spelar in på ett band, och sen när man spelar upp det är det med röster som inte hördes när man spelade in det. "They don't want us here".
och det bästa är att lead investigatorsarna hela tiden försöker motbevisa att dom olika bevisen är spöken, och så blir man kvar med bevisen som är oförklarliga. Det gör att det blir trovärdigt. Många gånger hittar dom inget märkvärdigt, men ibland är det riktigt intressanta saker dom hittar.

Om man är intresserad av spöken och övernaturliga saker i verkligheten bör man absolut se den här serien. En torrent för säsong 1 finns på mininova. Jag har redan nästan sett färdigt säsongen, för jag tycker att det är riktigt bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons mar 15, 2006 8:42

När man trodde att världen inte kunde bli konstigare:

J-Lo blir Sue Ellen i "Dallas"
Nu hänger det på John Travolta. Ställer han upp som JR drar inspelningen av "Dallas" igång i oktober. Med Jennifer Lopez som Sue Ellen.

Inga kontrakt är påskrivna men branschtidningen Daily Variety uppger att de flesta av de tilltänkta skådisarna väntas ställa upp i en långfilmsversion av tv-serien från början av 80-talet.

Tagit från vårt kära aftonblad.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » ons mar 15, 2006 9:36

åh, min bejbi!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav CheeseGuy » ons mar 15, 2006 12:48

The Unit 1.02: mer intressant och mindre standardaction än det första avsnittet, kändes det som. Och fortfarande snyggt, påkostat och riktigt underhållande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav A bear » ons mar 15, 2006 12:52

Off skrev:När man trodde att världen inte kunde bli konstigare:

J-Lo blir Sue Ellen i "Dallas"
Nu hänger det på John Travolta. Ställer han upp som JR drar inspelningen av "Dallas" igång i oktober. Med Jennifer Lopez som Sue Ellen.

Inga kontrakt är påskrivna men branschtidningen Daily Variety uppger att de flesta av de tilltänkta skådisarna väntas ställa upp i en långfilmsversion av tv-serien från början av 80-talet.

Tagit från vårt kära aftonblad.

Och så säger de att Hollywood börjar få slut på idéer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » ons mar 15, 2006 13:16

Långfilm av Dallas, äntligen! :rolleyes:

CheeseGuy skrev:The Unit 1.02: mer intressant och mindre standardaction än det första avsnittet, kändes det som. Och fortfarande snyggt, påkostat och riktigt underhållande.

Överlever serien kanske jag ger den ytterligare en chans sen nångång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » ons mar 15, 2006 16:04

CheeseGuy skrev:The Unit 1.02: mer intressant och mindre standardaction än det första avsnittet, kändes det som. Och fortfarande snyggt, påkostat och riktigt underhållande.

Stämmer in.

Bättre än första avsnittet. Tycker det funkade förvånadsvärt bra med klippningen, att man ganska frekvent klippte mellan ute-på-fält scener och scenerna bland fruarna. Båda delarna funkade väldigt bra separat utan att förstöra något för den andra delen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav wyndham » ons mar 15, 2006 16:52

Unscripted var rätt skoj. Serier på svt är ju ganska lätta att följa med alla deras repriser.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav A bear » tor mar 16, 2006 11:00

George Lucas gör TV-serie av Stjärnornas Krig
Frivilliga att slå karln på käften, räck upp en hand.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » tor mar 16, 2006 11:08

Nu har jag inte sett den där sista filmen men går det att göra 100 avsnitt på tiden mellan den och första filmen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor mar 16, 2006 11:42

A bear skrev:George Lucas gör TV-serie av Stjärnornas Krig

Vadå, om han anlitar bra manusförfattare och skådespelare och så kan det ju bli hur bra som helst. Det beror lite på vad det handlar om också förstås, Lukes uppväxt fram till Episode 4 är väl inte särskilt dramatisk.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor mar 16, 2006 13:01

Vem vet? Det kanske handlar om nya icke-kloniga storm troopers och deras träning. Är R. Lee Ermey med så kommer jag se första avsnittet i varje fall.

Fast mest troligt är att det blir skräp. Så nej, jag håller mig till att Star Wars bara var två och en halv film lång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor mar 16, 2006 13:05

CheeseGuy skrev:

Vadå, om han anlitar bra manusförfattare och skådespelare och så kan det ju bli hur bra som helst. Det beror lite på vad det handlar om också förstås, Lukes uppväxt fram till Episode 4 är väl inte särskilt dramatisk.

Precis, så han får ju möjlighet att ägna långa arcar åt exvis Jar Jar eller ewokerna.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor mar 16, 2006 13:07

A bear skrev:Jar Jar eller ewokerna.

Jar Jar? Ewoks? Jag förstår inte vad du pratar om.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tor mar 16, 2006 14:32

antar att noikes version består av ep 4,5 och 6½ ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » tor mar 16, 2006 14:53

Vad får svenska tidningar sina nyheter ifrån? Den här Star Wars-nyheten är väl gammal? Det är ingenting i den som inte sas för ett halvår sen? Hur kommer det sig?
100 avsnitt under 20 års tid är ju inga problem. Sen exakt vad den handlar om är ju ganska avgörande om hur bra den blir, för den kommer bli enormt bra.
Det finns en del spännande Han Solo, Chewbacca och Lando berättelser från den tiden.
En Boba Fett-serie med Bossk, IG-88 och andra coola prisjägare hade varit fenomenalt.
Det finns deffinitivt massvis av berättelser ur Star Wars som skulle vara intressanta, och den eran som valts är förmodligen den bäst passande för den är ganska tom, och dom kan hitta på en hel del fritt.
Jag är beredd att påstå att Star Wars är bättre än Buffy. Så stor som Buffy-världen är, är Star Wars universum ännu större och så rikt på historia och mytologi och allt.
Vad det gäller Gungans och Ewoks har jag inget emot dom, men dom är ganska obetydliga om man ser på hela Star Wars sagan från 4000 år tillbaka och upp till 25 år efter episod 6, och jag tror inte att dom kommer ha någon roll i den här serien.

Det jag gärna vill se är den undre världen. Sliskiga barer och prisjägare och smugglare och gangsters och HUTTS.
Det skulle hands down bli den bästa serien någonsin.
En krigsinriktad serie om the inner workings of imperiet och rebellerna då man får följa karaktärer på dom olika sidorna tror jag dock är vad vi kommer få se, vilket kan bli riktigt coolt, men inte lika bra.
Att få se Bothans är ett krav jag har. Hur kan en av dom viktigaste raserna i galaxen undkommit alla 6 filmerna? Utomjordiska huvudpersoner vill jag verkligen se, det finns så otroligt många intressanta raser.
Helst inga Jedis. Helst inte Darth Vader. Om det handlar om officerare i imperiet får man gärna höra om Darth Vader, the Emperor och för guds skull prince Xizor, men inte lika gärna se dom, för dom får gärna vara lite mystiska.

Eller så kanske serien handlar om Vader's jediutrotning, och så får vi lära oss termed JotW (Jedi of the Week), en ny varje vecka som han ska döda... Nej tack, det scenariot hade inte varit så jättekul.

Å! Tänk om man får se Nom Anor vid något tillfälle! Det finns så många saker jag vill se i den här serien!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor mar 16, 2006 15:24

Det jag läst om projektet förr, som LWes pepåkar är det en gammal nyhet, gjorde mig faktiskt riktigt nyfiken. Och då är jag ändå inget Star Wars-fan av något speciellt mått mätt. Eller det kanske hjälper att jag inte är det?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav twistability » tor mar 16, 2006 15:59

Star Wars borde gjorts som tv-serie från början. Ah, tänk en säsong per film, underbart. Speciellt cliffhangern i andra säsongen.. :)

Men som fan av 5 av de 6 filmerna ser jag ju givetvis fram emot det här. Tror det kan bli bra om de blandar olika element exempelvis Lukes uppväxt och hur Darth Vader byggde upp sitt imperium osv.

Annars...
Sons & Daughters 1x01-1x04 - Gemensamt för de 4 första avsnitten är att de har varit oerhört o-roliga och då det är en komediserie det handlar om faller allting ganska platt till marken.
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav wyndham » tor mar 16, 2006 21:57

Always Sunny... 1x03
Detta var kanske ännu roligare än dom två histeriskt roliga första avsnitten. "This is classic Tammy" är en så hysteriskt rolig replik och Charlie (tror jag att han heter) kan verkligen leverera.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Off » lör mar 18, 2006 11:29

caffeineaddict skrev:
Off skrev:

Jag antar att de var beredda på att det kunde hända. Scientologerna är ju inte direkt kända för att ha självdistans.

Som att det spelar nån roll. Vad har han, tio repliker per säsong nu för tiden? Trodde seriöst att han inte hade spelat in något nytt på flera år och att de bara klippte samman hans få repliker från tidigare avsnitt.

Efter att Tom Cruise hotade med stämningar eller något ännu värre fick avsnittet inte visas längre på Comedy Central. Detta ledde till ett ganska bra svar:

South Park creators Trey Parker and Matt Stone released this hilarious and potentially inflammatory statement through their lawyer today:

FOR IMMEDIATE RELEASE

Scientology, you may have won THIS battle, but the million-year war for Earth has just begun! Temporarily anozinizing our episode will NOT stop us from keeping Thetans forever trapped in your pitiful man-bodies. Curses and drat! You have obstructed us for now, but your feeble bid to save humanity will fail! Hail Xenu!!!

-- Trey Parker and Matt Stone, servants of the dark lord Xenu

http://www.tvsquad.com/2006/03/17/south ... ientology/
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » lör mar 18, 2006 12:07

Off skrev:Efter att Tom Cruise hotade med stämningar eller något ännu värre fick avsnittet inte visas längre på Comedy Central. Detta ledde till ett ganska bra svar:

:D

Enligt vad jag hört var Cruise hot att om de inte drar in avsnittet kommer han att vägra göra publicitet för MI:3.

Som om man behövde fler skäl att inte se den filmen...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » lör mar 18, 2006 12:37

A bear skrev:
Off skrev:Efter att Tom Cruise hotade med stämningar eller något ännu värre fick avsnittet inte visas längre på Comedy Central. Detta ledde till ett ganska bra svar:

Enligt vad jag hört var Cruise hot att om de inte drar in avsnittet kommer han att vägra göra publicitet för MI:3.

Jo det stod ju till och med på sidan jag länkade till. Ibland ska man läsa mer än halva nyheten.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » lör mar 18, 2006 12:56

Off skrev:
A bear skrev:

Jo det stod ju till och med på sidan jag länkade till. Ibland ska man läsa mer än halva nyheten.

Oj. Sorry. Skyller på febern.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » lör mar 18, 2006 13:02

A bear skrev:
Off skrev:
A bear skrev:

Oj. Sorry. Skyller på febern.

Hehe menade att det var jag som inte läste. Jag bara tog för givet att Tom tänkte stämma.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sp1keout » lör mar 18, 2006 18:19

Jag måste göra ett litet inlägg här;

Serien Everwood är ju ganska känd eller hur? Och ända tills idag har jag totaldissat den enda tills idag. Då satte jag mig vid TVn och satte på en random-kanal och kollade på någonting random, som helt oväntat var bra, och det visade sig senare vara just denna serie.

Tänkte fråga om den är bra eller dålig, värd att se? Hur många episoder et.c.?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » lör mar 18, 2006 18:23

Det finns en Everwood-tråd har jag för mig?

Jag tycker den är sevärd. Just nu inne på sin fjärde säsong, men det lutar mot att det blir den sista... Fast vi får vänta och se vad som händer i maj med CW.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » sön mar 19, 2006 19:23

Jag kan verkligen inte förstå hur Kitchen Confidential kunde läggas ner.... Alla 6 avsnitten jag sett har varit bra.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån mar 20, 2006 11:10

Off skrev:Jag kan verkligen inte förstå hur Kitchen Confidential kunde läggas ner.... Alla 6 avsnitten jag sett har varit bra.

Medhåll. Garvade som fan åt 1.06 igår, riktigt charmig serie.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » mån mar 20, 2006 15:30

Kitchen Confidential 1.06 var fruktansvärt roligt. Det är någon engelsk kanal som visar den va? Kommer de visa flera avsnitt?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Bender » mån mar 20, 2006 16:01

Futurama kommer tillbaka med 26 nya avsnitt! Det verkar inte bli något långfilmsformat.. Underbara nyheter! :)

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22782

edit: (det var kanske inte så ändå :rolleyes: )
http://www.gotfuturama.com/

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film