House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » mån apr 16, 2007 22:40

Tinwiel skrev:Den med peruken, är det från Black Adder? :)

Japp.

They pull your britches down and...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » mån apr 16, 2007 22:43

:D blackadder!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån apr 16, 2007 22:52

*sjunger* Black aaadder, black aaaader, la la la la la la (kommer inte ihåg texten..)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån apr 16, 2007 22:54

*trodde jag kunde texten och tänkte fylla i, men kunde inte heller*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » mån apr 16, 2007 23:11

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinwiel » tis apr 17, 2007 0:12

311
Ah men vafan... så fort det blir minsta lilla spännande (för det senaste avsnittet där House var på rehab gjorde att jag satt igen och hoppades på en karaktärsutveckling och nåt nytt intressant i serien) så återgår dom till samma House, och samma format. Bajs. Det hände när han fick ont i benet igen och det hände nu när det visade sig att han hade bluffat sig igenom rehab. Nu får dom faktiskt skärpa sig, annars så... har jag lust att hota med att sluta se serien. Jag kanske inte gör det men jag tänker hota i alla fall. 311 var väldigt bra, och dom flesta scener var bra men jag är missnöjd med resultatet ändå. Hmf.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » tis apr 17, 2007 0:16

Black Adder! Det såg jag för första gången förra veckan.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 17, 2007 9:33

312
Oj oj! Så besviken jag var efter förra avsnittet så fick jag ändå lite av sånt jag vill ha i det här. Eller ok, jag fick massor av det jag ville ha. Såna avsnitt är guld, när dom faktiskt berättar nåt som man vill veta istället för att ha tråkiga patientfall. House öppnade sig och berättade! Jag grät nästan lite. Bara nästan. God damn, det var ett bra avsnitt!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » tis apr 17, 2007 9:46

Tinnie: Bästa avsnittet förmodligen. IMHO.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis apr 17, 2007 9:48

caffeineaddict skrev:Tinnie: Bästa avsnittet förmodligen. IMHO.

Ja, bra var det! Hoppas att dom inte slutar med sånt, då blir jag sur igen. Jag var ju sur efter 311, nu är jag glad igen. Jag kan bli sur igen såhär snabbt! *knäpper med fingarna*
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Simon » tis apr 17, 2007 11:41

Du kommer bli sur igen. :)

Ett ofrånkomligt faktum är att House är en konceptserie, med allt vad det innebär.

Det som är trevligt är åtminstone i min mening att den är alldeles skitbra, och att den ofta säger riktigt omruskande, äkta saker. Den tar ut svängarna som del av sina bihandlingar, men den har ändå en neutral kärna som den återvänder till.

Jag är ofta lite sne på det sättet att berätta, men på något sätt fungerar det här tycker jag. Delvis är det om inte annat en reflektion av karaktären själv, som verkligen är den gamla hunden som aldrig kommer lära sig att sitta.

House är liksom perfekt som karaktär - ett korthus där du ödelägger allt om du tar bort sarkasmkortet eller pillerkortet eller käppkortet. Även i självaste serien kommenterar de just detta på ett ställe och rättfärdigar det på ett alldeles utmärkt sätt.

Så tycker i alla fall jag. Jag vill inte tala om för dig vad du ska tycka, så du får inte ta det på det viset. :)

(Jag vet inte om detta inlägget bör spoilermarkeras? Hojta någon i så fall.)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tam » tis apr 17, 2007 13:43

Jag tycker House är en väldigt trött serie nu. Fortfarande sevärt, men inte nån favorit längre. 3.12 är överskattat.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 17, 2007 15:30

312 var visst bra!

Simon: Men en karaktär som aldrig förändras minsta lilla blir ju tråkig i längden, och jag förstår inte varför House utan piller inte skulle kunna bli en bra karaktär, för sarkasmen kommer han aldrig att tappa. Att bara hålla fast vid status quo är ju att tråka ut tittarna, då kan man ju lika gärna kunna titta på CSI. House är rolig, han har underbara one-liners men efter ett tag så börjar man bli så van det, och kan förutsäga hur han kommer att handla och säga, så att det inte blir lika roligt längre. De avsnitt som jag har tyckt mest om i alla säsonger, har varit dom som har brutit mot mönstret och som har gett mig massor av karaktären House och hans dysfunktionella personlighet (som rör sig åt nåt håll, antingen ner i skiten ännu mer, eller på väg mot nåt annat). Så House utan piller är ändå House, för att trots att pillren har förvärrat vissa sidor av hans personlighet så fanns dom flesta av dom där redan innan, och i 3 säsonger har vi fått se House med piller, nu kanske det är dags att få se honom utan. Det skulle bli bra mycket intressantare ett tag i alla fall. Suck.. vad jag svamlar nu.

Men så tycker jag. :) Människor förändras inte men ändå så gör dom det.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tam » tis apr 17, 2007 15:41

Tinwiel skrev:312 var visst bra!

Kanske bara kändes medelmåttigt för mig eftersom jag såg det med Staffan. Han är ju alltid en sån jävla cyniker och hånar allt. Måste läsa hans QaF-kommentarer igen nån dag.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 17, 2007 15:46

Tam skrev:
Tinwiel skrev:312 var visst bra!

Kanske bara kändes medelmåttigt för mig eftersom jag såg det med Staffan. Han är ju alltid en sån jävla cyniker och hånar allt. Måste läsa hans QaF-kommentarer igen nån dag.

:D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » ons apr 18, 2007 9:38

(spoiler 3.19) Även om handlingen var standard-tråk (och Carla Gallo användes alldeles för lite) så var detta ett FÖRBASKAT roligt avsnitt. Jag skrattade lika mycket som åt tre eller fyra vanliga avsnitt sammanlagt.

"X:es are for kisses."

"To see if your answer will be 'I can't bleed in public.'"

"You went home? Good for you!"

"My wife died because she signed a consent form that I didn't want her to sign."

"Do you have hair in your special place?"

Och världens mest irriterande psychofuck-kid med Cameron-crush. Först var det roligt för att Chase blev så löjligt svartsjuk på riktigt. Och sedan när ungjäveln gjorde sin rabid dog-rusning mot Chase dog jag nästan. Jag hoppades verkligen att de skulle låta Chase knocka ungen där, that WOULD have killed me. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » ons apr 18, 2007 12:58

oh, house idag!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » ons apr 18, 2007 18:04

3x18
Whiteboard-scenen var kul. Hause fick iaf några roliga skämt instoppade i det här annars rätt mjäkiga avsnittet. Lite borra i huvudet, eller nästan, och en ljummen ballad på slutet. Jaha.

Störde mig på fallen. Masshysteri ger knappast en massa stora identiska utslag på ryggen. Och diagnoserna på den tryckskadade innefattade ju det mesta mellan himmel och jord. Bizarre. Fallet på hemmaplan liknade fall i s.1 för mycket, och var dessutom genomtrist.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Illyria » ons apr 18, 2007 18:12

3.19 Alla avsnitt med äckligt näsblod borde ha varningstexter så jag inte börjar må dålig. :? Annars ett tråkigt fall, väldigt övertydligt med hur killen hade en crush på Cameron också var sjuk, men det var ändå ett bra avsnitt utöver det. Allt som pågick med House/Wilson/Cuddy och Chase/Cameron var rätt perfekt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor apr 19, 2007 0:34

(spoiler 3x19) Först så tycker jag att det är tröttsamt med teasersarna där de försöker vara oberäkneliga om vem som ska vara sjuk.

Men visst var det ett guldavsnitt om man ville skratta!

"What's up with Wilson?"
"He's just a little freaked."
"Why?"
"I sent him flowers!"

:D:D:D

"Do you have hair in your special place?" :D

"Seriously?" :D

Men Cameron/Chase måste sluta! Äsch, jag får ändå inget gehör för mina Cameron/House-förhoppningar...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Simon » tor apr 19, 2007 12:21

3x19

Jag tycker ärligt talat om Cuddy/House-grejen. Man vill ju aldrig att två karaktärer blir ett Perfekt Par(tm) för det är ju lika med undergång, men jag gillar verkligen hur äkta vibbarna mellan de två är. Hur sårbara båda verkar vara inför varandra. Eller ja, inte INFÖR varandra, men ja.. inför varandra. :)

Därför tyckte jag House reaktion på Wilsons "yes" i detta avsnittet var EPISK. Han såg så uppriktigt.. ni vet.. inte chockad men... ja.. ni vet vilken känsla det var.

Hugh Laurie är verkligen en ruskigt bra skådis.

Likaså när Wilson kommer tillbaka och han reagerar på "You were gonna let me DO that!?" och han säger något i stil med "well, you made a compelling case!". Så jädra naturligt. Jag fattar inte hur serien efter tre år fortsätter hitta nya scenarion där man ser en liiiten annan vinkling på dessa fascinerande (i sin enkelhet ibland) karaktärer.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav The Buffster » tor apr 19, 2007 23:22

(spoiler 3.19) "Soon is its own sentence", Wilson, jag älskar honom!

gaspode: Jag hoppas fortfarande på Cameron/House jag också. Inte Cameron och House kommer på att dom älskar varandra och lever lyckliga i alla sina dagar förståss men någonting, för jävlar vilken kemi dom har. När hon kysste honom i 3.15, alltså...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav gaspode » tor apr 19, 2007 23:49

Buffster! :lovebunny:
Houseron! eller Camouse? :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor apr 19, 2007 23:51

gaspode skrev:Buffster! :lovebunny:
Houseron! eller Camouse? :D

Beror på. Vill man att det ska påminna om jätterobotar som förvandlas till en Happy Meal-leksak eller ett fluffigt djur?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor apr 19, 2007 23:51

Då är ju "Cuuse" mycket roligare. Eller "Houdy" för den delen. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor apr 19, 2007 23:51

gaspode skrev:Houseron! eller Camouse?

I AM THE MIGHTE HOUSERON, TREMBLE BEFORE MY AWSOME POWERS AND MY AWSOME AWSOMENESS!

Eh... jag vet inte. Sugar high från New York Super Fudge Funken, kanske? Fast nog låter Houseron lite som ett gammalt gudanamn. Det tycker jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor apr 19, 2007 23:52

adolvsson skrev:Fast nog låter Houseron lite som ett gammalt gudanamn. Det tycker jag.

Det måste ju vara en Transformer FFS!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor apr 19, 2007 23:53

Okej då. Mer mecha än urgrek då.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor apr 19, 2007 23:53

caffeineaddict skrev:
adolvsson skrev:Fast nog låter Houseron lite som ett gammalt gudanamn. Det tycker jag.

Dåligt av dig, adolvsson. Riktigt dåligt.

Men i en Mecha sitter en fjåne och trycker på knappar. Inte alls lika coolt.
Senast redigerad av noike tor apr 19, 2007 23:55, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor apr 19, 2007 23:54

caffeineaddict skrev:

Jag vill bara påpeka att jag skrev min rättelse innan det här inlägget. Fakta för framtiden, för fan.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film