Rombat skrev:Noam skrev:A bear skrev:2.19 Metal! \m/
vem eller vad är det som ger svaret "Nej",
Kan det vara samma varelse på ubåten som i nutid har tagit formen av Catherine Weaver?
Jag satt och tänkte på det också. Det verkar ju inte finnas så många T-1000, eftersom folk inte verkar veta vad de är.
Noam skrev:2x21
Nu är jag övertygad. Weaver är varelsen från ubåten som har åkt tillbaka i tiden. John Henry är inte ett potentiellt Skynet utan Weavers försök att bygga en motståndare till Skynet (skynet är John Henrys "bror"). Vad tror ni?
Inget solklart svar. Men T-1000 verkade ju vara en fristående varelse i framtiden, som inte tog order från Skynet. Iom att John frågade "will you join us?". Kanske så gillar inte T-1000 heller att Skynet har tagit över världen och vill hindra det från att hända?adolvsson skrev:Noam skrev:2x21
Nu är jag övertygad. Weaver är varelsen från ubåten som har åkt tillbaka i tiden. John Henry är inte ett potentiellt Skynet utan Weavers försök att bygga en motståndare till Skynet (skynet är John Henrys "bror"). Vad tror ni?
Fast vad skulle Weaver ha för orsak att vara emot Skynet? Om det finns ett uppenbart svar på frågan har jag missat det. Hursomhelst gillar jag teorin. Den är tuff.
Noam skrev:Inget solklart svar. Men T-1000 verkade ju vara en fristående varelse i framtiden, som inte tog order från Skynet. Iom att John frågade "will you join us?". Kanske så gillar inte T-1000 heller att Skynet har tagit över världen och vill hindra det från att hända?
adolvsson skrev:Noam skrev:Inget solklart svar. Men T-1000 verkade ju vara en fristående varelse i framtiden, som inte tog order från Skynet. Iom att John frågade "will you join us?". Kanske så gillar inte T-1000 heller att Skynet har tagit över världen och vill hindra det från att hända?
Om T-1000 på u-båten hade varit emot Skynets övertagande, hade väl svaret på Johns fråga snarare varit ja. Och jag tolkade det aldrig som att roboten där arbetade fristående, min uppfattning var att den fungerade sändebud.
Tomas skrev:adolvsson skrev:Noam skrev:Inget solklart svar. Men T-1000 verkade ju vara en fristående varelse i framtiden, som inte tog order från Skynet. Iom att John frågade "will you join us?". Kanske så gillar inte T-1000 heller att Skynet har tagit över världen och vill hindra det från att hända?
Om T-1000 på u-båten hade varit emot Skynets övertagande, hade väl svaret på Johns fråga snarare varit ja. Och jag tolkade det aldrig som att roboten där arbetade fristående, min uppfattning var att den fungerade sändebud.
Ja, men den var sändebud för något som var fristående från Skynet och förmodligen programmerad att tycka likadant som sin skapare. Kanske svaret var nej för att de har en egen plan på att (med tidsresor, T-1000 och John Henry?) stoppa Skynet och inte behöver människornas hjälp för det.
Glorificus skrev:2x22
Kan man annat än bli desperat efter en tredje säsong?!
Noam skrev:Tomas skrev:adolvsson skrev:Noam skrev:Inget solklart svar. Men T-1000 verkade ju vara en fristående varelse i framtiden, som inte tog order från Skynet. Iom att John frågade "will you join us?". Kanske så gillar inte T-1000 heller att Skynet har tagit över världen och vill hindra det från att hända?
Ja, men den var sändebud för något som var fristående från Skynet och förmodligen programmerad att tycka likadant som sin skapare. Kanske svaret var nej för att de har en egen plan på att (med tidsresor, T-1000 och John Henry?) stoppa Skynet och inte behöver människornas hjälp för det.
I like it!
HeY skrev:Jag har inte sett än, men funkar avsnittet som potentiellt serieslut?
adolvsson skrev:HeY skrev:Jag har inte sett än, men funkar avsnittet som potentiellt serieslut?
Nix.
brat skrev:Oj, vilket avsnitt!!! Från minut 20 satt jag i trans. "Will you join us?" !!! (Jag förlåter hela den tråkiga Jesse-karaktären för den effekten.)
A bear skrev: (spoiler 2.22) "A citizen of Scotland"? Ack, amerikaner.
According to EW.com's Michael Ausiello (who in the past has been very reliable) Fox has already made the decision to cancel Terminator. Ausiello cites the ever-present inside source, who says, "It's done. Everybody has pretty much known for a couple of weeks." Another source says, "Consider it cancelled."
And what does Fox say? "No decision has been made yet."
Terminator fans can keep their fingers crossed for a last-minute pardon, but it doesn't look good. Let the comment explosion begin!
brat skrev:Men ta det med en nypa salt. Tydligen förnekar skapare/författare att de blivit informerade om något beslut. Och varför skulle de göra det, de borde väl vilja hänga ut en kanal som redan lagt ner dem, om så var fallet... ja, jag tänker leva på hoppet istället.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare