Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor mar 09, 2006 2:00

The Unit 1.01. var okej men inte mer. Dock fanns vissa mörkare, obehagliga undertoner (framförallt i scenerna med fruarna, det finns en sektkänsla där som kan bli förbannat trivsam om den vrids rätt) som jag hoppas tas vara på. Den sista minuten var också rätt lovande. Annars lite väl mycket standardaction, med hyllande slo-mo-bilder på militärhjältarna (och det kändes inte så jäkla trovärdigt att Haysbert skulle gå in i planet själv för att skjuta ner, vad var det, fem terrorister? We get it, he's good. Måste de överdriva hans skill från första början?).

Gissar jag rätt om jag gissar att Amy Acker brukade spela New Guys (Scott Foleys) hustru?

Med tanke på Mamet, Haysbert och Ryan ger jag det här några avsnitt till, men övertygad är jag inte.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor mar 09, 2006 2:04

caffeineaddict skrev:Gissar jag rätt om jag gissar att Amy Acker brukade spela New Guys (Scott Foleys) hustru?

Ja. Den här nya var långt ifrån lika söt, och onekligen avsvärt tråkigare. Som noike nyss påpekade på icq var rollen tråkig och Amy förtjänade bättre, och jag är inte det minsta besviken över att dom dissade henne (there damn loss, if anything) för det gav henne andra trevligare möjligheter, men dom hade ändå kunnat anstränga sig lite för att hitta någon bättre.

Kanske är jag för hård, kanske blir hon bättre med tiden. Hoppas kan man ju. Förutsatt att jag stannar kvar, vilket absolut inte är en garanti såhär långt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor mar 09, 2006 2:06

caffeineaddict skrev:Gissar jag rätt om jag gissar att Amy Acker brukade spela New Guys (Scott Foleys) hustru?

Med tanke på Mamet, Haysbert och Ryan ger jag det här några avsnitt till, men övertygad är jag inte.

Ja, du gissar rätt. Och jag håller med även om jag ännu inte sett den nya piloten. På sina håll kändes den väldigt mycket som en 80-tals Chuck Norris SWAT-action i serieformat.

adolvsson: dissade de henne? Jag hade fått för mig att det var tvärt om, att Amy fick ett annat roligare erbjudande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor mar 09, 2006 2:11

noike skrev:adolvsson: dissade de henne? Jag hade fått för mig att det var tvärt om, att Amy fick ett annat roligare erbjudande.

Det var vad jag läste, och det är jag säker på. Producenterna lät Amy går, en av anledningarna var att de gjorde om rollen, gjorde den mindre. Vilket onekligen låter som en anledning för en skådis att avsäga sig uppdraget, men nej, jag är säker på att det var dom som lät henne gå.

Tills motsatsen är bevisad, förstås.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor mar 09, 2006 2:14

Jag tänker definitivt inte klaga. Vi fick Amy Bad-Ass istället för Amy-storgråt. Amy Bad-Ass rules!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor mar 09, 2006 2:16

En snabb googling på ger mig rätt, någon som alltid är viktigt att påpeka. Det jag får fram är att CBS recastat rollen, därför att dom ville ta det i en annan riktning.

Vilket, hey, i stort sett är vad jag sa.

Jag vinner!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor mar 09, 2006 13:26

Hej, alla realityserietittare! Tänkte bara påpeka att alla realityserier såsom American Idol, Survivor och andra har fått en egen tråd här: http://buffyforum.se/viewtopic.php?t=2206

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor mar 09, 2006 16:21

Tack! Hade tänkt föreslå det förra veckan men orkade inte. Det var tråkigt när tråden bara handlade om det, trodde jag skulle få läsa något intressant om vanliga serier varje gång det stod något nytt. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 09, 2006 16:30

Allt för att göra dig besviken, Illyria...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » fre mar 10, 2006 14:52

Mer om Tony Heads homosexuell-rockstjärna-på-dekis-serie: Kim Catrall!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » fre mar 10, 2006 15:51

Oh no? Jag vet inte, har aldrig riktigt gillat henne.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre mar 10, 2006 15:59

Kim var lysande i John Carpenters Big Trouble in Little China.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » fre mar 10, 2006 16:01

Dessutom får hon väl sägas vara ett lite större namn och dra mer publik än Tony.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » fre mar 10, 2006 17:48

Jag har inget emot Cattrall, Sex and the City var varken någon briljant serie eller det värsta som sänts, men Cattrall får väl anses tillhöra det som fungerade bäst med den. Hon kan nog komma att fungera bra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » fre mar 10, 2006 18:23

Precis sett The Unit 1x01

Jag gillade, gillade en hel del faktiskt.

Visst fanns det en hel del pilotbrister som inte finns i de allra bästa piloterna (SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIELD) men jag blev klart intresserad av att se mer och det är ju det viktigaste. Bäst var stormningen av flygplanet. Gillade kameraarbetet och klippningen väldigt mycket under de scenerna. Det kändes så stressigt som man kan tänka sig att en sån situation upplevs av personerna på plats.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 19:40

Conan O'Brien intervjuas av tvguide.com om sitt besök i Finland. Tydligen kommer dagens avsnitt (i USA) att handla om besöket. Det verkar som att O'Brien fick känna på hur det är att vara Tom Cruise eller nån annan superkändis... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör mar 11, 2006 22:10

Conviction 1x01: Inget man inte sett förut. Ovanligt tråkigt för att vara ett pilotavsnitt. Men jag ska ändå ge det en chans, främst p.g.a att J. är med, och se nästa avsnitt också.

The Unit 1x01: Mycket lovande! Framför allt Dennis Haysbert imponerar, och Scott Foley spelar sin roll bra, lagomt tillbakahållet. Vill se nästa avsnitt nu, och det är ju ett gott tecken. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav A bear » tis mar 14, 2006 12:01

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » tis mar 14, 2006 12:12

Jag antar att de var beredda på att det kunde hända. Scientologerna är ju inte direkt kända för att ha självdistans.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eynosh » tis mar 14, 2006 16:52

Varför har så många tv-serier haft uppehåll ett tag nu? Många har ett uppehåll på 2 veckor i mars.. Har det med något i USA och göra eller vad?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » tis mar 14, 2006 17:06

eynosh skrev:Varför har så många tv-serier haft uppehåll ett tag nu? Många har ett uppehåll på 2 veckor i mars.. Har det med något i USA och göra eller vad?

Om du menar amerikanska serier så tror jag att det har att göra med att de vill dra ut på det så att de har avsnitt att visa i maj under sweepsperioden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis mar 14, 2006 17:06

Ofta brukar det vara uppehåll efter February Sweeps.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis mar 14, 2006 17:14

Illyria skrev:Ofta brukar det vara uppehåll efter February Sweeps.

Så var det ja. Jag har slutat bry mig om varför det är ologiska uppehåll och lärt mig leva med det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis mar 14, 2006 17:24

De enda ggr du kan räkna med att de stora bolagen verkligen visar nya avsnitt är under sweeps-perioderna i nov, feb och maj. Tröttsamt för oss tittare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis mar 14, 2006 17:25

Illyria skrev:De enda ggr du kan räkna med att de stora bolagen verkligen visar nya avsnitt är under sweeps-perioderna i nov, feb och maj. Tröttsamt för oss tittare.

Om det inte är serier som har lite dåliga ratings annars. Då brukar det kunna bli uppehåll.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tis mar 14, 2006 17:30

Sweeps-perioderna handlar ju om pengar, mätningarna för tittarsiffrorna då är grunden för hur mycket de kan ta betalt för reklamen, och är det serier som går mindre bra kan de ta bort dem ur tablån då...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis mar 14, 2006 18:40

Illyria skrev:De enda ggr du kan räkna med att de stora bolagen verkligen visar nya avsnitt är under sweeps-perioderna i nov, feb och maj. Tröttsamt för oss tittare.

FOX av alla kanaler har ju insett det när det gäller 24, och har kört säsong 4 och 5 bara under våren utan uppehåll, och till och med två avsnitt på en gång vid ett par tillfällen. Och det har gett resultat, så förhoppningsvis är det något som andra kanaler börjar med också. Även om det är jobbigt att vänta över ett halvår mellan säsongerna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eynosh » tis mar 14, 2006 19:11

Bah. Varför inte bara visa en säsong över ett halvår, hade varit så mycket mer bekvämt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav wyndham » tis mar 14, 2006 20:04

My gosh, Dave var roligt idag. 2500:e avsnittet på CBS firades med pajkastning och Emma Thompson (som jag tycker påminner om Marti Noxon på nåt brittiskt vis). Roligast när Rupert jämförs med Nanny McPhee. Late Show kan verkligen utstråla spontanitet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » tis mar 14, 2006 22:15

Off skrev:

Jag antar att de var beredda på att det kunde hända. Scientologerna är ju inte direkt kända för att ha självdistans.

Som att det spelar nån roll. Vad har han, tio repliker per säsong nu för tiden? Trodde seriöst att han inte hade spelat in något nytt på flera år och att de bara klippte samman hans få repliker från tidigare avsnitt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film