Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » lör nov 03, 2007 12:25

s3. (fram till avsnitt 3, so far): :lovebunny: .
Det är inte lätt att vara ensamstående knarklangare. Inte alls.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » mån nov 05, 2007 23:02

Det blir en fjärde säsong av Weeds:

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800026542
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 23:06

WWWWWWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!! :popcorn:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » mån nov 05, 2007 23:11

Bra. Och snälla låt den bli bättre! Även om jag gillade 312 ganska rejält jämfört med tidigare avsnitt den här säsongen. 301 borträknat, för det kickade rumpa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 23:12

Sedan så behöver vi inte vänta lika länge denna gången heller. I sommar!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » mån nov 05, 2007 23:17

Så har det alltid varit, Weeds började i somras. Juli/augusti är sommar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sfinx » mån nov 05, 2007 23:19

Jäj!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav CheeseGuy » mån nov 05, 2007 23:20

Illyria skrev:Så har det alltid varit, Weeds började i somras. Juli/augusti är sommar.

Tja, det blir åtminstone kring 20 dagar kortare väntan om den börjar vid samma tid nästa år, eftersom den här säsongen är lite längre. :)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 23:44

Hmm, jasså, de menade så. Weeds började när skolan hade börjat, det är höst för mig. Jag trodde de menade typ Juni.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 17:00

313
Holy shit, jag ska aldrig bli knarklangare i alla fall...

Weeds var bra som vanligt, kanske inte lika mycket toppklass som början av säsongen men men, ändå bra.

Shane håller på att bli knäpp. Wake up call, Nancy?

Konrad. 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tis nov 06, 2007 21:58

3x13
Shane :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » tis nov 06, 2007 22:20

3.13

Silas får stryk! *sniff* *torkar en glädjetår*

Och lade ni märke till att frk Olsen nästan kunde säga sina repliker och gå samtidigt?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Peppe » tis nov 06, 2007 23:46

3.13

Tvillingen vad hon nu hette är inte dålig. Om jag aldrig sett henne förut skulle jag inte ens blinka. Hon funkar, även om de flesta håller högre standard än henne :D Shane blir galen. Det gillar jag. Det är väl en av de få karaktärerna som man faktiskt kan sympatisera med påriktigt i serien. Också Nancy. Jag vet inte om resten. Resten är komedi på hög nivå :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav HeY » ons nov 07, 2007 1:23

Peppe: Celias lesbiska dotter är väl mer eller mindre sympatibar också?

3x13
The good, as usual!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons nov 07, 2007 1:28

HeY skrev:Peppe: Celias lesbiska dotter är väl mer eller mindre sympatibar också?

Det är en underbar karaktär! Jag gillade henne och Shane ihop. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » ons nov 07, 2007 1:29

Jag håller med. Hon har alltid varit bra!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons nov 07, 2007 1:39

Ja, allltid. De bittra dialogerna med Celia är ju guld. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 3:30

3x14
Hmm, hur ska detta gå?
Nancy är någons Bitch igen? Ja det var ju klyftigt av henne. Denna verkar ju dock lite mer, ehm, sympatisk än U-turn - men jag kan inte tänka mig att det kommer att sluta bra.

Shane hatar verkligen sin familjesituation. Det är riktigt synd om honom. Nancy borde ha "vaknat upp" mycket mer iom detta tycker jag; det är ju extremt tydligt att Juda står för Shanes egna åsikter, såvida han inte bytt serie till Medium.

Celia och Heylia! :D

För övrigt så får biker-chick gärna vara kvar lite till (utan sina bror och junkies). Det är ju Anita från SFU och det är bara allmänt kul att se en SFU skådis ;)

Säsongsavslutning nästa vecka :eek:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » tor nov 15, 2007 15:17

HeY skrev:3x14
Hmm, hur ska detta gå?
Nancy är någons Bitch igen? Ja det var ju klyftigt av henne. Denna verkar ju dock lite mer, ehm, sympatisk än U-turn - men jag kan inte tänka mig att det kommer att sluta bra.

Shane hatar verkligen sin familjesituation. Det är riktigt synd om honom. Nancy borde ha "vaknat upp" mycket mer iom detta tycker jag; det är ju extremt tydligt att Juda står för Shanes egna åsikter, såvida han inte bytt serie till Medium.

Celia och Heylia! :D

För övrigt så får biker-chick gärna vara kvar lite till (utan sina bror och junkies). Det är ju Anita från SFU och det är bara allmänt kul att se en SFU skådis ;)

Säsongsavslutning nästa vecka :eek:

Varför frågar jag mig och varför igen om: vet hon inte bättre vid det här laget, hålla på med tyngre droger dessutom. Jag vill sätta ner foten här.

och varför envisas med att ta slut hela tiden. :?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » tor nov 15, 2007 23:01

3x14
Fuck.

sfinx skrev:vet hon inte bättre vid det här laget

Jag tror hon vet. Jag tror hon var alldeles för uppe i det på vägen hit, då såg hon ingenting, men nu vet hon, och nu är det för sent att göra annat än snärja in sig ännu mer. She's a big fucking trainwreck just waiting to happen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sfinx » fre nov 16, 2007 1:27

adolvsson skrev:3x14
Fuck.

sfinx skrev:vet hon inte bättre vid det här laget

Jag tror hon vet. Jag tror hon var alldeles för uppe i det på vägen hit, då såg hon ingenting, men nu vet hon, och nu är det för sent att göra annat än snärja in sig ännu mer. She's a big fucking trainwreck just waiting to happen.

:eek: Jag vill inte det...(plötslig bild av henne i oranga fängelsekläder) hon kommer att bli någons bitch igen...nu får hon kicka lite...jag blir ju aldeles nervös.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 2:28

Man skulle ju kunna klaga på att Nancy varit helt osympatisk denna säsongen - vilket jag endast känt de två senaste avsnitten. Men egentligen skulle man väl kunna säga att säsong 3 - men än någon säsong - visar hur långt Nancy är villig att gå för att kunna försörja för familjen. Skaffa ett riktigt jobb, kanske ngn skulle säga, men Nancy verkar ju behöva den "snabba" vägen till pengar.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tis nov 20, 2007 12:52

(spoiler 3.15) Ja jävlar. Ordentlig nystart efter det här, antar jag. Ska bli alldeles förbaskat spännande att se hur det går till. Celia som avslöjar Nancy, Majestic/Agrestic som brinner till grunden. Slutmontaget var strålande.

I still löööööv this och kan inte vänta på S4! :lovebunnier:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tis nov 20, 2007 21:40

3x15
Doug med banjon
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav eriked » tis nov 20, 2007 22:27

Matt skrev:3x15
Doug med banjon
Yep:DJa. Slutmontaget var härligt. Annars.. ja.. Jo undrar hur det blir nästa säsong. Typ.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » ons nov 21, 2007 0:52

3.15 Ja jävlar. Vore det inte klart med en s4 (för det är det väl?) hade det där funkat utmärkt som avslutning på hela serien också. Nästan allting vävs ihop och rundas av utan att det blir alltför krystat, Nancy tar farväl och rider in i solnedgången... på det fånigaste fordon som finns. "We buried him." Satt och väntade på en cliffhanger, i stället fick vi... avrundning.

Så hur börjar s4 nu då? Alla på rymmen från lagen? Menade Heylia allvar med att vara ute ur gemet? Vart ska Celia ta vägen? Brann alla bevisen upp? Och ska Doug släppa en skiva med banjomusik?

Farväl Agrestic... Fuck. Majestic.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 1:16

A bear skrev:3.15 Ja jävlar. Vore det inte klart med en s4 (för det är det väl?) hade det där funkat utmärkt som avslutning på hela.

Säsong 4 är :popcorn:

3x15
Fantastisk säsongsavslutning!
Slutmontaget var, som ni säger, jättebra. Hela avsnittet var hur bra som helst. Jag vet inte riktigt vad mer jag kan skriva. Jag skulle ha skrivit efter jag såg avsnittet och inte sett Heroes i mellan, kan inte få ur tankarna om Heroes nämligen.

Aja, jag älskar det!! :lovebunnier:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » tis nov 27, 2007 12:15

men va är 15 det sista? oj jag är out of the loop.

shaneljög han eller inte? för när de pratar "är du verkligen lesbisk, ser du vekligen din pappa"dialogen verkar ju mer säga att han hittade på allt. MKO var lite överdriven. men celias make har numera toppat mina listor på den tråkigaste karaktären.

and whats with all the sex? making me blush over here :oops:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav AKS » tor dec 27, 2007 17:31

3.01: Riktigt bra inledning. Scenen i huset med vapnen bakom ryggen och familjen som inte aaaalls gick in i huset var hur kul som helst. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tor dec 27, 2007 17:34

AKS skrev:3.01: Riktigt bra inledning. Scenen i huset med vapnen bakom ryggen och familjen som inte aaaalls gick in i huset var hur kul som helst. :D

Du har uppenbarligen planerat din julledighet riktigt bra. :D

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film