House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tis apr 10, 2007 22:51

3x01
Alltså jag gillar att House har blivit bra i benen. Ni må tycka att det är tråkigt att House ger intryck av att vara "lycklig" men jag skulle snarare säga att det är tråkigt om han hade förblivit samma person i varje säsong. Gief karaktärsutveckling plix. Nu får vi ju en House som egentligen, nästan är samma gamla House, bitter och cynisk, men ändå kommer att börja förhålla sig på ett nytt sätt till saker och ting, inte minst sig själv och sitt handikapp. Man är inte lycklig bara för att man kan gå på benen, och jag hoppas att dom gör en spännande karaktärsutveckling av det hela, att vi får se nya sidor av honom. Yes! Nu börjar det hända grejer! Det annorlunda upplägget på säsongsavslutningen av säsong 2, och det lite (bara lite) annorlunda i detta avsnitt gör mig lite pepp inför resten av säsongen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » tis apr 10, 2007 23:09

117

MEH!!! Så där kan det ju inte sluta! Med att Cameron säger hej då o drar. Jag ska ju gå o såpva nu ju. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav A bear » ons apr 11, 2007 10:17

2.07 Hello Camerace! Eller är det Chaseron? Smågillar själva idén, även om det känns lite taget ur tomma intet att Cameron plötsligt skulle knarka ner sig - nog för att hon alltid haft svårt att hantera saker, men...

Beklagade mig igår för caffe om bristen på arc. Men här finns ju en, en karaktärsarc i alla fall; scenerna mellan Stacey och House i det här avsnittet (råttan!) är ju underbara. Har alltid gillat Sela Ward. Fast hur de ska ta sig vidare när House har gjort bort sig sådär...

Och så måste man ju gilla ett avsnitt där House diagnoserar patienter genom att spöa upp dem. Undrar hur många läkare som satt framför TV-apparaterna och skrek "YES!" där.

HOUSE: Just 'cause he says I hit him doesn't make it true. Watch: I am surrounded by naked cheerleaders!! ... See?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons apr 11, 2007 12:27

(spoiler 3.18) Bortsett från att Rescue Me-sjukan med "vi måste ha ett deppsångs-montage i slutet av varenda avsnitt" verkar ha fångat House i sitt grepp så var det här ett väldigt mycket mer underhållande avsnitt än det förra. Jag gillar verkligen Houses och Cuddys förhållande nu. Ordentligt. Medan jag inte riktigt kommer ihåg senast jag brydde mig särskilt mycket om någon av the three disciples.

Bäst var nog ändå House som likväl behövde surrogat-disciples på planet. "You get morally outraged at everything I say." :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » ons apr 11, 2007 12:47

åh, house-avsnitt nedladdat, men inte kan man se på det förrns min kompis åkt. och sen skall jag visst plugga. bah.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons apr 11, 2007 19:30

gaspode skrev:åh, house-avsnitt nedladdat, men inte kan man se på det förrns min kompis åkt. och sen skall jag visst plugga. bah.

Misär! :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » ons apr 11, 2007 20:10

gaspode skrev:åh, house-avsnitt nedladdat, men inte kan man se på det förrns min kompis åkt. och sen skall jag visst plugga. bah.

Åh, det som var så bra!

3x18
Wilson! Bryta formatet! Fortsatt karaktärsarcsframskridande, i form av Chase och Camerons realtion, och vad det kan komma att innebära framöver! Spyo... nej, vänta, det var ju En Dålig Sak(TM). WILSON!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Ankh » ons apr 11, 2007 22:35

118 bäst hittils

Vilket jävla avsnitt! Let me START by saying: DING DONG THE WITCH IS GONE! Hatade det där äckliga svinet från första början. Puh!

Usch... Mannen som förlorade sin fru med fivck behålla pre-babyn. Så liten. Hur hanterar man sånt? Kan man älska ett barn som man fått på bekostnad av sin fru? Usch. Så hemskt =(

Nu ka jag se 119 och hoppas att Cameron kommer tillbaka illa kvickt!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » ons apr 11, 2007 23:19

119 LOL!!!
House: (To Cuddy) If it turns out she has Meningitis, you're right, you win. But if we go back downstairs and she dies, pfft... your face will be so red!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav A bear » tor apr 12, 2007 1:25

209 LOL!!!

HOUSE: Chase killed that woman, now Foreman's in charge?
CUDDY: Yeah, we have a pecking order here, if Cameron kills somebody, Chase takes over. There's a flow chart in the lobby.

HOUSE: You probably shouldn't have sex for a while.
PATIENT: For how long?
HOUSE: On an evolutionary basis, I'd recommend... forever.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » tor apr 12, 2007 17:30

adolvsson skrev:

Åh, det som var så bra!

curse you! lördag kväll! eller ikväll om jag känner att jag är en så dålig människa att det inte spelar nån roll om jag pluggar :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor apr 12, 2007 18:01

gaspode skrev:eller ikväll om jag känner att jag är en så dålig människa att det inte spelar nån roll om jag pluggar :)

Hm.

Ikväll, alltså?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tor apr 12, 2007 18:10

ouch!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor apr 12, 2007 18:13

It's funny 'cause it's true!

*puss*

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Simon » tor apr 12, 2007 18:15

Jag tror att jag är lite kär i Cuddy. :/
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor apr 12, 2007 18:16

Simon skrev:Jag tror att jag är lite kär i Cuddy. :/

Klart förståeligt. Det är Cameron-kärlek jag inte förstår mig på. I just don't get it.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Simon » tor apr 12, 2007 18:20

caffeineaddict skrev:Klart förståeligt. Det är Cameron-kärlek jag inte förstår mig på. I just don't get it.

Men det är väl mer för att hon var så fascinerad av House som man automatiskt fann henne mer intressant än hon är.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav gaspode » tor apr 12, 2007 23:40

adolvsson skrev:It's funny 'cause it's true!

*puss*

you know me too well.
NU: popcorn och 3x18!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » fre apr 13, 2007 1:33

(spoiler 3x18) Bra avsnitt, men jag kan ändå inte låta bli att börja bli väldigt less på hur enkelt de gör det för sig genom att alltid följa i princip samma mall. Det börjar bli lite väl otrovärdigt när House är stensäker på sina första fyra-fem diagnoser, men till slut kommer på den som han är stensäkrast på, och helst precis innan han skär upp en patient eller nån borrar i huvudet. Nu hände samma sak i två parallella historier i princip.

Kul med mycket Wilson, även om jag inte gillar att de kan lösa saker utan House. :)

Jag tycker däremot att Cameron/Chase varit en riktigt underhållande historia, och att det slutade på rätt sätt, så slut som det nu är.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » fre apr 13, 2007 11:29

Spoiler fram till 304
Alltså jag blir lite less. Nu är vi tillbaks till House med krycka, som beter sig som en barnrumpa. Visst är hela den här Aspbergers-grejen intressant, men jag personligen tycker att det skulle vara intressantare att House är som han är pg av whatever, istället för att det är en psykisk störning. Aspbergers skulle dock förklara en hel del.. men ändå. Jag som hade tänkt ut en sån bra storyline och karaktärsutveckling (se mitt inlägg lite längre upp) men nu fick jag inte alls som jag ville. Ska dom gå tillbaks till att göra som under säsong 2, dvs House karaktären utvecklas mycket lite, och halvtråkiga sicko of the week? Jag gillar ju House, och jag har tyckt väldigt mycket om de avsnitt som har brutit mot mönstret men jag blir så frustrerad ibland när dom inte gör det... Jag borde få bestämma!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » fre apr 13, 2007 13:15

Tinwiel skrev:Spoiler fram till 304
Jag borde få bestämma!

Ja.

Alltså. HAUS är fortfarande en av veckans höjdpunkter, men jo, det där var en besvikelse och... ja. Jag håller med dig. Helt enkelt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » fre apr 13, 2007 13:35

vad feven sa.

House är jättebra, men man blir alltför ofta besviken på outnyttjad potential. :(

Skicka in en ansökan som Executive Producer Tinnie, du får gärna skriva oss som referenser!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » fre apr 13, 2007 13:44

snacka om att af och f-kassan skulle bli förvånade om jag fick jobb som executive producer på House! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » fre apr 13, 2007 14:11

Du menar att de inte set din dolda potential?!
shame on them!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » fre apr 13, 2007 14:12

Tinwiel skrev:snacka om att af och f-kassan skulle bli förvånade om jag fick jobb som executive producer på House! :D

Helt apropå dom, hade inte du nåt för gnälltråden? Nog är vi (jag) lite nyfnikna, men vi (jag) vill även bringa dig lovebunnies.

Bara en tanke.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » lör apr 14, 2007 1:40

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:snacka om att af och f-kassan skulle bli förvånade om jag fick jobb som executive producer på House! :D

Helt apropå dom, hade inte du nåt för gnälltråden? Nog är vi (jag) lite nyfnikna, men vi (jag) vill även bringa dig lovebunnies.

Bara en tanke.

Mm, jag ska skriva imorrn. Egentligen så är det inte världens undergång men det var lite jobbigt och jag var på jobbigt humör den dagen.. men dilemmat kvarstår..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Ankh » mån apr 16, 2007 21:17

HIhi kolla:

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » mån apr 16, 2007 22:24

Den med peruken, är det från Black Adder? :)

En kompis till mig kommer och hälsar på i några dagar nu, och hon lär inte vilja fortsätta House-maraton (jag har haft en paus för Men in trees-maraton) så jag får vara utan i några dagar... I can do it! Fast nu börjar det ju bli lite spännande igen, jag som var lite blasé ett tag. Jetzt: 310!

House är mera skitstövel än vanligt. Tidigare har det kunnat avskrivas som lite charmigt men nu är han verkligen skitstövel. Vart finns den där mänskligheten i honom som man tror finns där, eller finns det ingen? Vad är drogerna, vad är House, vad är ett spel för att dölja att han är en rädd liten pojke? Han ber om att få spö, nu behandlar han verkligen alla illa. Jag har inte fattat varför Wilson har hållit fast vid vänskapen, då han inte har fått nåt vänligt ord, och när han bodde hos House så var det bara wä wä och otrevligheter, och när han blev ifråntagen allt efter att ha ljugit för House så fick han inte ens en ursäkt. Hur ska detta sluta?!
Senast redigerad av Tinwiel mån apr 16, 2007 22:28, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » mån apr 16, 2007 22:27

hahaha, Hugh! :lovebunny:

Tinwiel skrev:En kompis till mig kommer och hälsar på i några dagar nu, och hon lär inte vilja fortsätta House-maraton

crazy person!

och hoppsan, du är ju nästan ikapp. tokigt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån apr 16, 2007 22:29

Du är tokig! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film