Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » mån feb 13, 2006 23:20

Ai skrev:Ang dom sista raderna:

Det är sagan Lindsey läser för Gus i avsnittet. ;) Så jag tar inte på mig att ha funnit det på egen hand. Men det passade ju!

Aha. Det missade jag. Men ja, det passade ju perfekt. Smarta manusförfattare.. det måste ju ha varit genomtänkt. Eller inte? Ibland brukar ju fans uppfatta andra saker än vad som är tänkt i början. Ja, bra var det i vilket fall som helst. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tis feb 14, 2006 0:00

[3x03]

Vad är det för freaks som bor i Michaels hus???? Som kör dildosamlingen i tvättmaskinen... Hos oss får man inte köra bygelbh i maskinen, undras vad tvättstugehäxorna skulle säga om dildos? Skulle vara rätt kul iofs att "glömma" en tre fyra stycken i maskinen.... :twisted:

Brian har ett trick kvar i loftet? Hmm... han måste ha varit bra. Eller så bara sköter han sig. Håller käften, inte ber att låna duschen o.dyl... Biiiiiilen! Sjuttitals Corvette Stingray.... i Brittish Racing Green... niiiiice. Trevlig penisförlängare. Och jag håller med Gale - en mycket mer passande bil för Brian än vad Jeepen var. Trivia: Nummerplåten är densamma som satt på Dr Dave's Jaguar....

Gymscenen - koreograferade sit-up's! :D

Brian och Justin... Varför måste Mikey komma!!!??? :evil:

Brian:... she can go to a spermbank.

Mikey: Or scrape it of the floor in the back room in Babylon!

Pfft - det är säkert Brians iallafall...

ooooh! Ethan pissar in sitt revir! Han kunde inte vara tydligare om han slet fram snoppen och gjorde en Gunn-immitation!

Spricka i Bens perfekta fasad. När saker är utom din kontroll - kontrollera det du kan. Till vilket pris som helst...

Pompös Idiot: What kind of stuff do you do?

Justin: Latley I've been manipulation classical form with digital imagery.

P.I.: Well, you're not just a pretty face.

Justin: No. I got a pretty big cock as well. And I give one hell of a blow job. Right Ethan?

Justin har lärt sig en del av Brian iallafall.

Carnivale! Jag blir alltid lite disträ under den scenen - en av gästerna ser ut som ett ex...(killen med rakad skalle, svart linne och tatueringarna) Justin kommer. Varför, tror jag inte han skulle kunna ge ett bra svar på om nån ärligt frågade.

Något slår mig. Förutom rent-a-Justin (och Mr Goodfuck) så är Brians tricks samma typ som han själv - mörka och ofta rätt långa. Justin verkar inte vara hans egentliga "typ" . Men det är ju så rätt ofta - den man minst väntar sig smyger sig in och slår ner bopålar...

Har jag sagt på sista tiden hur kär jag är i Randy? Det är jag. :lovebunny: Gale vill jag ha... Fan, honom vill jag bara HA! Men Randy... åååååh Raaaaaandy!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » tis feb 14, 2006 0:10

1.05 - Who are you?
- I'm the guy you fucked last night!
- Oh, yeah -- were you any good?

Och hela mötet hos psykologen: "Well, thats's a start..." Oerhört kul.

Bra serie.

UK "vs" US Mikeys serietidningsnörderi fungerar inte riktigt som ersättare för Vinces Dr Who-fanatism. Det känns lite för ytligt.

Brian är inte lika sliskig som Stuart -- vilket är ett plus. Han verkar lite mer mänsklig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » tis feb 14, 2006 0:32

noike skrev:UK "vs" US Mikeys serietidningsnörderi fungerar inte riktigt som ersättare för Vinces Dr Who-fanatism. Det känns lite för ytligt.

Brian är inte lika sliskig som Stuart -- vilket är ett plus. Han verkar lite mer mänsklig.

Bara vad jag tycker om några. Egentligen ingen Ju mer jag tänker tillbaka på US ju jobbigare får jag för mig Mikey var. Undrar om det var så? Kanske borde börja en sån där omtitt snart. Brian tyckte jag var rätt nja rätt länge.
US 2x01 (kanske var det 2x02 förresten) & hela UK Stuart sprängde en bil! Så mycket coolare än att limma fast en domare på sin toastol.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » tis feb 14, 2006 0:40

Tam skrev:Bara vad jag tycker om några. Egentligen ingen Ju mer jag tänker tillbaka på US ju jobbigare får jag för mig Mikey var. Undrar om det var så? Kanske borde börja en sån där omtitt snart. Brian tyckte jag var rätt nja rätt länge.
US 2x01 (kanske var det 2x02 förresten) & hela UK Stuart sprängde en bil! Så mycket coolare än att limma fast en domare på sin toastol.

Lite av nackdelen med US än så länge är att alla är i mitten. Exakt alla. Även Emmet befinner sig där. Inga direkt utmärkande drag, förutom kanske då att Emmet är lite fjolligare än de andra och att Mikey gnäller en hel del mer.

Men just det utmärkande var det som var bra med UK karaktärsmässigt. Vince var normal och alla andra var mer eller mindre extrema åt sitt håll. Stuart är en sociopat vilket gör honom till oerhört underhållande och kan göra saker som att spränga bilar. Däremot var hans ständiga sliskighet något av ett problem -- för det störde hans karisma IMO.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis feb 14, 2006 0:43

Ai skrev:[3x03]

Justin: No. I got a pretty big cock as well. And I give one hell of a blow job. Right Ethan?

Haha! :D Gud vad jag skrattade och myste efter den repliken. Håller med dig om Randy/Justin, han är helt underbar, speciellt nu efter att jag har sett 3x08.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » tis feb 14, 2006 0:45

noike skrev:
Tam skrev:Bara vad jag tycker om några. Egentligen ingen Ju mer jag tänker tillbaka på US ju jobbigare får jag för mig Mikey var. Undrar om det var så? Kanske borde börja en sån där omtitt snart. Brian tyckte jag var rätt nja rätt länge.

Lite av nackdelen med US än så länge är att alla är i mitten. Exakt alla. Även Emmet befinner sig där. Inga direkt utmärkande drag, förutom kanske då att Emmet är lite fjolligare än de andra och att Mikey gnäller en hel del mer.

Men just det utmärkande var det som var bra med UK karaktärsmässigt. Vince var normal och alla andra var mer eller mindre extrema åt sitt håll. Stuart är en sociopat vilket gör honom till oerhört underhållande och kan göra saker som att spränga bilar. Däremot var hans ständiga sliskighet något av ett problem -- för det störde hans karisma IMO.

Sliskighet is where I hang my hat.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » tis feb 14, 2006 0:47

noike skrev:Stuart är en sociopat vilket gör honom till oerhört underhållande och kan göra saker som att spränga bilar. Däremot var hans ständiga sliskighet något av ett problem -- för det störde hans karisma IMO.

Bara en liten kommentar - är trött och grusögd för nåt längre och mer ingående.

Personligen hade jag svårt för att se varför så många ville ha sex med Stuart - just pga att han var så fruktansvärt sleezey. Det draget gör honom definitivt mindre attraktiv.

Brian har jag inga problem att förstå lockelsen med. Att han är en arrogant jävel ökar hans poäng. Alla älskar en skitstövel. Gammalt djungelordspråk.

Sen håller jag med Tam. Spränga bilar. Alltid ett försonande personlighetsdrag som bör kultiveras. :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis feb 14, 2006 0:53

noike skrev:

Brian kan vara rätt så sliskig han med, men jag upplevde att Stuart var lite mera schysst i allmänhet än vad Brian kan vara. Brian är mera ojämn. Ibland är han riktigt gulllig, men oftast än han mest skitstövel. Skillnaden är att i US så förstår man mer varför han är som han är, hans bakgrund och motiv till handlingar och beteende, det fick jag inte riktigt kläm på när det gällde Stuart. Stuart var mest sliskig, fast ändå mer mänsklig när det gäller många saker än vad Brian är. (jag gilllade den karaktären bäst från UK faktiskt) men hos Brian ser man den lilla sårbara pojken inuti den kalla arroganta skitstöveln.

Tam (spoiler början av s2): Hallå! Att limma fast domaren vid toalettstolen var ju hur coolt som helst! Det ägde totalt, och jag skrattade i en halv minut åt det säkert.. men spränga bilar är också coolt. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tam » tis feb 14, 2006 1:06

Tinwiel skrev:Tam (spoiler början av s2): Hallå! Att limma fast domaren vid toalettstolen var ju hur coolt som helst! Det ägde totalt, och jag skrattade i en halv minut åt det säkert.. men spränga bilar är också coolt. :D

Är det så? Ok. Tar ditt ord över mitt utan att tveka.

vs-disskussionen
Att Emmet inte var självmordsbenägen under all som nelly-ness var rätt uppfriskande. Han är nog den enda amerikan som kan mäta sig med sin motsvarande britt i mitt klotterblock.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Glorificus » tis feb 14, 2006 1:12

Då ska vi se... jag läser inte vad ni skrivit om avsnitten innan jag skriver om dem själv, så det kan hända att jag upprepar något. ;)

3x01
Vilken chock att se Gus så stor..! Man har inte sett honom på länge, så man tänker inte på att det går tid och att det egentligen är helt logiskt att han blir större.

Ted och Emmett ihop känns inte bra. Kan tänka mig att skådespelarna tyckte det kändes konstigt också. Det kommer att ta tid att vänja sig vid dem två tillsammans...

Brian slår till Mikey... för att han talar illa om Justin? För att han behöver slå någon? Hur som helst är det rätt kul/snyggt gjort att det börjar med partyt och att Mikey blir slagen + hans voiceover och att större delen av avsnittet sen leder fram till det. Sen är det kul att se Brian sakna Justin att hänga med, ungefär som när han hade Mikey-abstinens... fast nu är det framför allt Mikey som inte blir av med honom. :D

Michael: "Christ, Brian! How'd you get in here?"
Brian: "My widdle key."

De flesta förlåter Justin direkt, jag vet inte vad jag ska tycka om det. Kan inte låta bli att tycka det är skönt att nån skäller ut honom när Mikey gör det. Men ju mer man ser av hur Brian hanterar det, och att han inte vill att man ska skylla på Justin, desto mer benägen blir man att förlåta Justin. Brian uttrycker sin saknad genom att ta hem en blond hustler... som alltid med Brian säger handling mer än ord. Fast i det här avsnittet kommer ju ändå några ord från honom till Justin som låter uppriktiga:

"By the way, I hope you get what you want." :cry: :cry:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis feb 14, 2006 2:11

3x09
Haha.. det regnar konfetti och Ted står och håller över sitt glas. Jag vet inte varför jag tyckte att det var roligt, men det tyckte jag.

Annat roligt:
Debbie: Well if it isn't the man behind the asshole.
Mikey: Brian is always behind the asshole.
Så sant. :D

Annars var det väl ett mellanbra avsnitt, lite för mycket Mel/Lindsey bråkar över familj, och jobb, yada yada, och lite för mycket Ted. Men mitt hjärta värker för Emmet.. :(

Jag älskar den nästa sista låten och att få se Brian och Justin tillsammans igen. Men jag kommer ändå inte att förstå varför Brian ska ha så många tricks när han har sweet Justin hemma. Ok, nån gång ibland men karl är ju outtröttlig. But that's Brian.

Ibland får jag inte riktigt nån kläm på Gale som skådis. Samtidigt som jag ofta tycker att han är briljant och vissa scener, speciellt de dramatiska med Justin, och andra med Debbie och sina föräldrar, så lyckas han förmedla såna små nyanser i känslor och beteende hos karaktären, som får mig att smälta direkt. Både för Brian och för Gale. Och dom där ögonen.. Men i vissa "vanliga" repliker så låter dom lite tillgjorda, som att han kanske borde ha fått en omtagning till. Det är ingen stor grej, och jag tycker allvarligt att han är en bra skådis, det är dom alla, men ja.. såna smågrejer ibland kanske jag kan störa mig lite på. Men huvudsakligen så tycker jag att han är bäst/bra. Bäst tycker jag också att han är på att skapa kemi med dom andra karaktärerna, det gör han bättre än alla dom andra skådisarna. Speciellt med Justin och Debbie, som sagt, vilket gör att jag sitter och tittar extra noga när dom har scener ihop, för att jag vet att det är/blir bra. BRA!!

Tam: Sorry, såklart får du tycka att sprängmedel är bättre än lim, vi kan ju vara oöverens på den här punkten. Varför jag älskar "limma fast nån vid en toalett"-grejen är kanske för att jag har rätt så barnslig humor och ja.. det är lite barnsligt. Sprängmedel är lite mera dramatiskt och tufft. Me like too! Ok. Båda lika bra. Jag ger mig! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tis feb 14, 2006 19:00

3x10-13
Jag håller med dig, Ai, jag tycker också att alla är snyggare i håret, speciellt Mel. Daaamn. Justin är också fin i håret.

Jag tycker fortfarande att det är hemskt klantigt av Brian att inte fråga vem som står utanför dörren, innan han öppnar, speciellt då han inte har svarat i porttelefonen. Så då går det som det går, busted! Äntligen.. Brian förlorar jobbet och möjligheterna till New York office osv.. men det ger oss istället ännu en härlig Brian-Debbiescen. UNDERBART! Hon läser och förstår Brian som ingen annan och är det närmaste han har till en mamma. Nu älskar jag Debbie ännu mer. Det var starkt av Brian att stå emot Stockwells försök till mutor också, när han lockades med makt och pengar. Det var nog inte lätt för Brian..

Haha! Justins "ursäkt" till skolledningen. Den lät inte alls inövad och oärlig. :rolleyes: :D Här ser vi också senare ännu ett exempel på hur mycket Brian lär sig av Justin. "sometimes you have to, for something you believe in". What a man. Sunshine.

Gud så vidrig Ted är nu. Det var bra att Mel inte gick på hans skitsnack, hon brukar inte gå på bullshit i första taget heller. Men missbrukare är ju duktiga på att manipulera så man vet aldrig. Och Emmets goda hjärta och kärlek till Ted gör att han står ut med bra mycket mer än han någonsin skulle ha gjort med nån annan. Ted försöker trycka ner och förnedra Emmet så mycket som möjligt, så att han ska vara foglig, och må lika dåligt som Ted, och kanske för att avreagera sin egen smärta på nån annan. Vidrigt. När Emmet lider så gör det ont i hjärtat. :cry:
"I don't want to be me anymore. I hated that person".
Trasig själ. Det är ett resonemang som vi alla säkert kan förstå, så det är tragiskt men förståeligt. Men Emmet... det är där mina sympatier ligger, för att jag älskar karaktären så mycket och det är hemskt att se hur han allt som är han, spottas på av Ted. Eller av Crystal kanske jag ska säga. Jag såg nåt program för ett tag sen, Oprah tror jag att det var, där dom visade bilder på folks hjärnor efter en tids crystal-användande, och det var typ hål eller mörka fläckar på bilderna, som inte fanns i "normala" hjärnor. Nasty shit. :eek:

Hunter gör allt han kan för att stöta bort alla, så att han inte ska behöva bli sårad. Hmm... vart har vi hört det förut? ;) Det går dock inte så bra, och när han hör Ben och Mikey prata om att ge upp, så skärper han sig. Jag älskade the surprise party, satt bara och myste där i soffan.

Season finale redan! Dom sista säsongerna är så korta.. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tis feb 14, 2006 20:50

1.09 Åhhh gud, kan inte någon slå till Mikey så att han slutar gnälla över småsaker hela tiden? "Buhuhu, jag har inte varit någonstans! Buhuhu!" Hade jag befunnit mig i den situationen att alla gjorde mig obekväm så hade jag blivit överlycklig av att komma ihåg "you're the one that gave me crabs!"
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis feb 14, 2006 22:29

noike skrev:1.09 Åhhh gud, kan inte någon slå till Mikey så att han slutar gnälla över småsaker hela tiden? "Buhuhu, jag har inte varit någonstans! Buhuhu!" Hade jag befunnit mig i den situationen att alla gjorde mig obekväm så hade jag blivit överlycklig av att komma ihåg "you're the one that gave me crabs!"

Haha! Sant. Mikey gnäller mycket, det tillhör tyvärr hans personlighet, men han har andra förmildrande drag. Dessutom var den där middagen fruktansvärt tråkig, jag tycker att han gjorde dom en tjänst genom att röra till saker och ting litegrann.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tis feb 14, 2006 22:34

Tinwiel skrev:1.09Haha! Sant. Mikey gnäller mycket, det tillhör tyvärr hans personlighet, men han har andra förmildrande drag. Dessutom var den där middagen fruktansvärt tråkig, jag tycker att han gjorde dom en tjänst genom att röra till saker och ting litegrann.

Ja, verkligen hemsk middag. Ett under att han lcykades hålla sig i schack så länge ändå. Han har viljestyrka.

1.11Lite tråkigt att de tog hela 30års-festen från UK rakt av. Det hade varit ett bra tillfälle att använda som en brytpunkt mellan serierna och faktiskt göra något annorlunda.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 0:12

3x14 :D :D :D
Ok... ggggnnn, måste hålla mig från att kommentera slutet redan här...

Haha, Emmet fick boxhandskar av sin pappa när han var liten, för att han skulle tuffa till sig. Emmet satte på fina stenar (nånting med stenar var det)för att dekorera dom. Underbart! Emmets flamma brann redan då.

Starkt av Emmet att stå emot Ted, även om han var på väg att åka dit några gånger. Och Brian drar ut Emmet på dansgolvet, dra på trissor. "Snäll-Brian" är verkligen på frammarsch i detta avsnitt, tänker man då, och sen säger han nåt totalt hjärtlöst. Men sant. Och Emmet förstår det till slut, och accepterar det. Även Brian kan vara klok ibland.

Hunter-historien var lite gripande också faktiskt. Inte mycket men ändå.. stackars unge.. :(

Alltså var det Ted som var med på filmen eller inbillade han sig? Förra gången jag såg det så tänkte jag att han hallucinerad men nu tolkade jag det som att han faktiskt blev utnyttjad och ja, förnedrad. Ai, vad säger du? Hur som helst så var det vidrigt och obehagligt. Porr var inte så kul i den här varianten eller hur Ted.. :? Fy. Hela situationen och alla som var där var också vidriga. Motbjudande. Fan, jag blandar mig inte i vad folk gör, om dom vill ha sex hur som helst, eller knarka osv, så länge inte nån annan får lida för det, men det här är bara hemskt. Dom gör illa sig själva och andra, och det är... (och nu avslutas dagens nej-till-knark-meddelande från Tinwiel :rolleyes: ).

Meeen. Nu vidare till roligare saker. Tråkigt för Brian att han var tvungen att sälja alla sina grejer, men det var så starkt gjort. Snacka om att man blir imponerad. Han är fortfarande skitstöveln Brian men det blonda yrvädret har faktiskt påverkat honom. Vilken fin scen mellan dom på loftet.
Brian: I think I'm experiencing possession withdrawal, I need to lay down.
:D

Aaaaaah! Slutet! Vilket underbart, härligt, glädjesprakande slut! Jag var tvungen att göra samma sak som förra gången jag såg det, nämligen dansa runt hela lägenheten till New Order under sluttexterna. Jippi, jippi, yay! Jag vill dansa på gatan och vifta med flaggor jag med! :D

Emmet hjärtat.. :( but Debbie comes to the rescue. Och dom dansar, aaaaaaw, jag blev bara gladare och gladare för varje minut som gick. Så söta ihop.

B/J! Brian använder sina powers of mind control. :D Haha! Så charmigt! (se hur jag försöker åtminstone variera mitt ordförråd mellan fint, sött, charmigt, underbart osv) ;) . Herregud Brian, vad har det tagit åt dig? "Brian är en hjälte och är rätt så snäll-avsnittet" är det här.
Justin: Jesus, Brian, now you don't even have a car.
Brian: I guess I've lost everything.
Justin: Not everything.
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Slutscenen är så snyggt filmad också, med Brian och Justin och alla andra suddiga i bakgrunden och så går färgtonerna åt blått.. hade varit snyggt som en wallpaper om man hade fått till en bra bild. Jag försökte pausa och spara en bild från den, men det gick inte. Man såg bara ett blått sudd. Men snyggt var det!!

Vilket bra humör jag blev på nu. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tam » ons feb 15, 2006 0:39

Tinwiel skrev:3x14
Alltså var det Ted som var med på filmen eller inbillade han sig? Förra gången jag såg det så tänkte jag att han hallucinerad men nu tolkade jag det som att han faktiskt blev utnyttjad och ja, förnedrad.

början s4
Jag minns inte nåt som sa att det skulle vara hallucinerande. Han pratar väl om det senare också på möte. Nej till knark.

Edit: Vad konstigt det blev att ha kvar Tinnies glada ansikten och bara den biten text. Funkade inte
Senast redigerad av Tam ons feb 15, 2006 0:41, redigerad totalt 1 gång.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Glorificus » ons feb 15, 2006 0:41

Iiih, nu har jag sett färdigt fjärde säsongen. Bara en kvar... :cry:

Såhär blandade känslor kring att se mera och att inte vilja att det ska ta slut får jag inte ofta. Just nu är jag så kär i alla karaktärer att jag bara njuter av varenda scen, oavsett vem som är i dem. :D

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 0:59

Tam skrev:
Tinwiel skrev:3x14
Alltså var det Ted som var med på filmen eller inbillade han sig? Förra gången jag såg det så tänkte jag att han hallucinerad men nu tolkade jag det som att han faktiskt blev utnyttjad och ja, förnedrad.

början s4
Jag minns inte nåt som sa att det skulle vara hallucinerande. Han pratar väl om det senare också på möte. Nej till knark.

Aha, ok, det hade jag glömt bort. Vilket gjorde omtitten av den här delen av avsnittet lite mer obehaglig än förra gången. Ja. Nej till knark, det ställer jag upp på också.. Eller åtminstone nej till vidriga människor som utnyttjar andra och inte känner nån empati. Jävla psykopater. Eller så gör knarket dom så avtrubbade att dom inte bryr sig. Så .. japp, nej till knark.

Glory! Visst är det härligt! Jag är också så himla kär i nästan alla så jag blir så glad. Favoriterna är fortfarande Emmet (det där leendet, jag blir alldeles glad i magen när han ler sitt glugg-leende) , Debbie, Sunshine, Brian.. Vilka karaktärer! och ibland även Mikey för att han är hemskt charmig egentligen. Det där leendet och när han ser lite busig ut. Vic.. Mel, Lindsey, Ben och Ted bryr jag mig väl inte lika mycket om, men Ted tillsammans med Emmet, speciellt i början, är för underbar. Mel är härlig när hon är tuff, och jag gillar hennes no bullshit-attityd och när hon gnabbas med Brian. Hur många gånger per inlägg kan man skriva att man älskar en karaktär egentligen? Massor. Kram till Ai, för att hon övertalade oss och försåg oss med vårt eget "knark"!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 1:01

Tinne: Är det den här du menar?

Bild

Gjorde en snabb liten variant med texten till True Faith också

http://i3.photobucket.com/albums/y59/ba ... eFaith.jpg

Den är så stor att om jag lade in den som den var skulle jag bli strypt för att jönsa till formatet på forumet... Så det är bara en länk! Om du har några specifika önskemål får du gärna komma med sånna! Jag är tokgla' i PS just nu! :D

Edit: Oj, den var rätt stor den med... nåja... Tror faktist jag ska göra nåt kul med den bilden imorgonkväll... oooo jag har plaaaaaner jag! Jag är inte bara mjölkfabrik och tröstetrasa! Jag har plaaaaaaaner! 8)
Senast redigerad av Ai ons feb 15, 2006 1:04, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 1:04

Ja, det var den Ai! Fast i min Windows media player så blev bilden väldigt blå där mot slutet, och det var snyggt.. kanske måste kolla en gång till.. Jag har sparat dom i alla fall. Jag har aldrig lyckats tolka texten på True Faith även om jag har försökt.. man får väl ge sig och bara ta den för vad den är, en jävligt bra låt, som man blir glad av. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 1:05

Ja, den är lite blåaktig egentligen. Den där bilden är en scan från QaF-boken så den är väl lite tweekad kan tänka. Jag kan lägga på en liten blåtint på den imorgon. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 1:07

TINWIEL! Du har bytt citat! Jag är sååååååååååååå stolt! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 1:11

Ai skrev:TINWIEL! Du har bytt citat! Jag är sååååååååååååå stolt! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

:D Det förra var ju också ett QaF-citat. Jag funderade ett tag på (innan jag valde det förra "whore"-citatet, att ta det som Glory nämnde ovan, för att jag gillar det så mycket. Det där med att "you turned around and smiled, and then I knew why Debbie calls you Sunshine", för att jag gillar det så mycket, men sen så tänkte jag att det kanske spoilar alltför mycket. Det finns många andra bra också, men då kanske man spoilar där med. Och det vill man ju inte.. :rolleyes: :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 1:12

Tinwiel skrev:
Ai skrev:TINWIEL! Du har bytt citat! Jag är sååååååååååååå stolt! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

:D Det förra var ju också ett QaF-citat. Jag funderade ett tag på (innan jag valde det förra "whore"-citatet, att ta det som Glory nämnde ovan, för att jag gillar det så mycket. Det där med att "you turned around and smiled, and then I knew why Debbie calls you Sunshine", för att jag gillar det så mycket, men sen så tänkte jag att det kanske spoilar alltför mycket. Det finns många andra bra också, men då kanske man spoilar där med. Och det vill man ju inte.. :rolleyes: :)

Jag tänkte faktist aldrig på det förra :oops: Kan inte ens påminna mig att jag läste det.... Jag är förtappad! Vad var det?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 1:16

Ai skrev:
Tinwiel skrev:

Jag tänkte faktist aldrig på det förra :oops: Kan inte ens påminna mig att jag läste det.... Jag är förtappad! Vad var det?

Det var bara två rader, så det var lätt att missa, Ai. :D
Debbie: The problem is he thinks I'm a whore
Emmet: I'm so proud!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tam » ons feb 15, 2006 1:16

Angående True Faith-texten.

When I was a very small boy,
Very small boys talked to me
Now that we’ve grown up together
They’re afraid of what they see

Sista raden där var från början "They are taking drugs with me." Ungefär den bästa textraden nånsin och den chickenades bort! Bernard Sumner sa i intervjun jag läste det i att han ibland bytte tillbaka texten live. Kanske ska leta lite New Order-bootlegs.

En gång i tiden hade jag "Take my blood, motherfucker!" som signatur.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 15, 2006 1:22

Tam skrev:"They are taking drugs with me."

Hihi! Jag älskar sån trivia!
Tam skrev: En gång i tiden hade jag "Take my blood, motherfucker!" som signatur.

*slår sig själv hårt på näsan* Vaffan! Det kommer jag ju ihåg, men jag kopplade aldrig det till Brian! Det är ju ett BtVS forum i grunden, så jag tänkte väl aldrig närmare än så på det...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 1:25

Aha, där ser man. Det där med sista raden visste i strofen från True Faith visste jag inte. Jag har slutat med att försöka analysera deras låtar nu. Fick krupp av att försöka med 1963 tex.. :rolleyes:

I alla fall, bilder.

Bild

Bild

Dom blev jättesmå, men jag sparade dom själv från avin, på det lättaste sättet, orkar inte böka.. Är dom här bilderna spoilande förresten? borde vi ta bort dom? eller länka?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film