Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » sön mar 05, 2006 12:58

Ooo! Jag tyckte att Conviction 1x01 var riktigt bra! Mycket stark och imponerande, dom fick verkligen med mycket innehåll i ett avsnintt, den känns som jag redan sett ett flertal avsnitt.
Jag ser fram emot nästa avsnitt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav wyndham » mån mar 06, 2006 23:38

It's always sunny in Philadelphia fortsätter storstilat.

1x02
Inledningsscenen om t-shirthumor var smärtsam igenkänning. Dessutom:
"You really shouldn't joke about the apocalypse" och "What if Jesus was aborted?"

Med tanke på att det roligaste skämtet från trailern fortfarande återstår så kan det här bli helt briljant.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » mån mar 06, 2006 23:42

wyndham skrev:It's always sunny in Philadelphia fortsätter storstilat.
(Trailerspoiler om framtida avsnitt)
Med tanke på att det roligaste skämtet från trailern fortfarande återstår så kan det här bli helt briljant.

Vilket av skämten är det du tänker på?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » mån mar 06, 2006 23:57

noike skrev:
wyndham skrev:It's always sunny in Philadelphia fortsätter storstilat.
(Trailerspoiler om framtida avsnitt)

Vilket av skämten är det du tänker på?

One day at a time.
Om jag nu inte bara har missat det alltså.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Off » tis mar 07, 2006 0:01

CBS Renews 14 Series

By Ben Grossman -- Broadcasting & Cable, 3/6/2006 2:40:00 PM

CBS on Monday announced 2006-07 full season orders for 14 shows, representing 13 hours of its prime time schedule.

Of the pickups, three were series that debuted this season: Criminal Minds, Ghost Whisperer and How I Met Your Mother.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis mar 07, 2006 0:04

wyndham skrev:Om jag nu inte bara har missat det alltså.

Nej, det har du inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis mar 07, 2006 1:04

Bryr mig inte speciellt om några CBS-serier förutom Criminal Minds. Tjoho.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis mar 07, 2006 1:21

LWes skrev:Ooo! Jag tyckte att Conviction 1x01 var riktigt bra! Mycket stark och imponerande, dom fick verkligen med mycket innehåll i ett avsnintt, den känns som jag redan sett ett flertal avsnitt.
Jag ser fram emot nästa avsnitt!

Det var okej, men inget speciellt. Potential dock, och hade inte legal drama-marknaden varit mättad, så hade jag kanske gett den en chans. Men nu? Tveksam.
Att Elias Koteas karaktär skulle dö kom inte som någon större överraskning, det var min första tanke när han stod som special appearance, eller vad det var, i förtexterna. Och jag föredrar defintivt JAR som cool snubbe på gatunivå.

Rätt meh. Kanske om jag snubblar över kommande avsnitt, men det är inte troligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Buffster » tis mar 07, 2006 18:08

Passar på att se om It’s Always Sunny In Philadelphia nu när det går på ZTV och det är lika briljant som jag minns det. Har också fått min brorsa att börja se och han är lika förtjust som jag.

1.02 Jävligt bra avsnitt. "I'm going to fight for the right to choose". Dennis är nog min favorit. Eller nej jag kan inte välja men jävla rolig är han.

Och Mac var fantastiskt bra han också,

Megan: What's this?
Mac: That’s a list of the doctors I'm going to kill.
Megan: There's two already crossed out.
Mac: Yeah, I know.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tis mar 07, 2006 22:01

Det börjar två nya serier idag i USA, och jag har tänkt ge båda en chans.

Sons & Daughters. Sitcom om en familj. Fast riktigt bra tydligen, och utan skrattspår.

The Unit. Verkar vara mer standardaction än The Shield, men det fungerar också för mig. Förhoppningsvis kanske det kan bli något i stil med Alias, men med riktigt bra folk framför och bakom kameran. Jag kommer ihåg att några här hade sett piloten, och gillade inte den så mycket, men eftersom Amy inte är med längre så måste de ha filmat om den, så avsnittet som går nu kanske är bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » tis mar 07, 2006 22:13

Dennis Haysbert räcker för att jag skall ge The Unit en rejäl chans.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tis mar 07, 2006 22:24

CheeseGuy skrev:Det börjar två nya serier idag i USA, och jag har tänkt ge båda en chans.

Sons & Daughters. Sitcom om en familj. Fast riktigt bra tydligen, och utan skrattspår.

The Unit. Verkar vara mer standardaction än The Shield, men det fungerar också för mig. Förhoppningsvis kanske det kan bli något i stil med Alias, men med riktigt bra folk framför och bakom kameran. Jag kommer ihåg att några här hade sett piloten, och gillade inte den så mycket, men eftersom Amy inte är med längre så måste de ha filmat om den, så avsnittet som går nu kanske är bättre.

S&D, kanske en chans, det är ju inget Supernatural på ett tag.

The Unit definitivt. Lite mer standard? Vi har ju ändå bara sett piloten ännu, och den tyckte jag om. Men framför allt skulle ännu ej helt tama hästar inte kunna hålla mig borta från en kombination som Shawn Ryan och David Mamet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis mar 07, 2006 22:38

S&D har fått *riktigt* bra kritik så den kommer jag definitivt att ge en chans. Ska blir riktigt bra efter 3-4 avsnitt.

The Unit kommer jag också att ge en chans, men det *låter* inte riktigt som min stil. Vi får se.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis mar 07, 2006 22:44

Kommer helt klart ge båda en chans. The Unit har jag inte sett piloten av men kan det verkligen vara dåligt?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tis mar 07, 2006 23:10

Tob skrev:Dennis Haysbert räcker för att jag skall ge The Unit en rejäl chans.

Indeed. Haysbert är en sådan satans skådis. Snacka om pondus! Mannens gravitas känns i hela vardagsrummet när man ser honom på TV.

Och Shawn Ryan / David Mamet-kombon gör mig ju inte direkt mindre sugen. Särskilt med tanke på vilken jävla intressant vinkel Mamet hade på yrkesmilitärer i Spartan.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis mar 07, 2006 23:11

Off skrev:Kommer helt klart ge båda en chans. The Unit har jag inte sett piloten av men kan det verkligen vara dåligt?

NEJ! Och piloten kanske inte höll The Shield-standard, men säg den serie som gör det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tis mar 07, 2006 23:11

adolvsson skrev:
Off skrev:Kommer helt klart ge båda en chans. The Unit har jag inte sett piloten av men kan det verkligen vara dåligt?

NEJ! Och piloten kanske inte höll The Shield-standard, men säg den serie som gör det.

The Wire?

*duckar*

(Eller pratar vi enbart om piloter? För då måste faktiskt även undertecknad erkänna att Shield-piloten spöar Wire-piloten, även om båda två är tokigt fenomenalt bra.)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons mar 08, 2006 0:53

adolvsson skrev:

Jag tyckte Unitpiloten var väldigt... Medioker och rätt tråkig. Men som jag skrev till caffe, det kan ha berott på deras plågsamma underanvändning av Amy Acker. I'll give it another go.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons mar 08, 2006 10:54

CheeseGuy skrev:The Unit. Verkar vara mer standardaction än The Shield, men det fungerar också för mig. Förhoppningsvis kanske det kan bli något i stil med Alias, men med riktigt bra folk framför och bakom kameran. Jag kommer ihåg att några här hade sett piloten, och gillade inte den så mycket, men eftersom Amy inte är med längre så måste de ha filmat om den, så avsnittet som går nu kanske är bättre.

Jag såg piloten med Amy Acker som läckte ut i höstas (?) nångång och inte ens Amy hjälpte. I stil med Alias? Verkligen långt ifrån. Det var rätt trist faktiskt. Och utan Amy, why bother? Eller har de faktiskt gjort om tillräckligt mycket eller är det bara Amys scener som filmats om? Någon som sett båda kan ju uttala sig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons mar 08, 2006 13:09

Sons & Daughers 1.01: vet inte vad jag ska säga, men jag gillade det.

The Unit 1.01: ganska bra, varken mer eller mindre, men det är ju bara första avsnittet. Har potential att bli ungefär hur bra som helst.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » ons mar 08, 2006 20:56

Sons and Daughters 1x01

Mja, lite kul ibland var det väl, kan tänkas se ett avsnitt till eller två iaf, men inte särskilt såld.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » ons mar 08, 2006 21:18

Sons and Daughters 1x01: Den var bra. Tillräckligt bra i alla fall.
The Unit 1x01: Oj, jag somnade visst halvägs in i avsnittet! Nej, jag har inget behöv att se den just nu, om dom beställer en till säsong av den ska jag se ifatt den då.
Heist börjar ganska snart också. Den har jag alltid tyckt låter intressant och den kan säkert bli spännande och bra.

American Idol 5x17
Av alla människor i världen - av alla existerande saker i världen, måste Kellie Pickler vara en av dom mest fantastiska.
Jag älskar henne så.

Paris, Katharene och Mandisa var också bäst.
Dom fyra är dom tjejerna jag håller på.

Jag tror precis att dom som Simon sa skulle åka ut kommer åka ut - Melissa och Kinnik. Jag hoppas det också.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons mar 08, 2006 21:23

LWes skrev:Heist börjar ganska snart också. Den har jag alltid tyckt låter intressant och den kan säkert bli spännande och bra.

Vad är det? En amerikanisering av Hustle?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons mar 08, 2006 22:00

noike skrev:
LWes skrev:Heist börjar ganska snart också. Den har jag alltid tyckt låter intressant och den kan säkert bli spännande och bra.

Det är det säkert.
Plot Outline: A team of crooks tries to rob three different Beverly Hills jewelers at the same time.
Steve Harris från The Practice är med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons mar 08, 2006 22:11

LWes skrev:
noike skrev:

Det är det säkert.
Plot Outline: A team of crooks tries to rob three different Beverly Hills jewelers at the same time.

Nej, det verkar inte vara en rak översättning i sådana fall. Archandling?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons mar 08, 2006 22:32

noike skrev:
LWes skrev:
noike skrev:

Det är det säkert.

Nej, det verkar inte vara en rak översättning i sådana fall. Archandling?

Jag tror att det är tänkt att hela säsongen (13 avsnitt är beställda) ska vara förberedelserna för dom här "three different Beverly Hills jewelers" dom ska råna på en gång vilket väl lär hända i slutet av säsongen.
Det finns en trailer: http://www.nbc.com/Heist/video/index.shtml
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons mar 08, 2006 23:19

CBS (households: 9.5/15, #2; adults 18-49: 4.2, #2) however got some good news in the former of "The Unit" (households: 11.5/18, #3; adults 18-49: 5.1, #3), which built off its "NCIS" (households: 11.0/17, #4; adults 18-49: 3.8, #T4) lead-in by 4.35% in households and a whopping 34.21% in adults 18-49. Even better, "The Unit" built its audience between half-hours by 2.66% in households (11.3/17 vs. 11.6/18) and 10.42% in adults 18-49 (4.8 vs. 5.3).

(Från http://www.thefutoncritic.com/cgi/ratings.cgi?id=tuesday.)

Härligt, då får vi nog faktiskt se om den blir så bra som jag hoppas.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » ons mar 08, 2006 23:30

The Unit, 1.1

Ingen Wow-faktor direkt, men bra helt klart, blev aldrig tråkigt och jag tror nog precis som CG att serien kan bli väldigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor mar 09, 2006 1:04

LWes skrev:Heist börjar ganska snart också.

LWes skrev:Steve Harris från The Practice är med.

I'm there.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor mar 09, 2006 1:22

Angående The Unit 1x01 - Jag är mest nyfiken på hur mycket den här skiljer sig från den första piloten. Är det bara kosmetiska skillnader, som stympandet av Acker (inte för att Acker bara är kosmetik, märk väl, det skulle jag aldrig påstå... Badass-Amy FTW, FFS!), kan jag lika gärna vänta till nästa vecka.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film