Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » tor maj 05, 2005 22:16

Yog-Sothoth skrev:1.21:
Vem var tjejen på kortet med Boone som Shannon tog ur sin plånbok?

Det var Shannon och Boone på kortet väl?
Och det var Boone's plånbok btw.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Bender » tor maj 05, 2005 22:36

Det var väl kanske ett OK mellanavsnitt men det fungerar inge vidare som det första avsnittet på över en månad. Alla pauser Lost har förstör verkligen serien. Att få vänta flera veckor på att inget speciellt nytt händer är ju aptråkigt. Hoppas nu dom kan knyta ihop säcken en aning i dom sista avsnitten för säsongen!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » fre maj 06, 2005 9:53

Jag tycker hittills att avsnittet är fantastiskt... tråkigt. Orkade inte ens se klart det igår. Har halva avsnittet kvar. Om detta avsnitt dykt upp mitt i en säsong så hade jag slutat kolla på Lost nu. Men eftersom det bara är ett fåtal avsnitt kvar så kommer jag att tvinga mig igenom detta avsnitt och hoppas att andra halvan är bättre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » fre maj 06, 2005 10:15

äh det var inget tråkigt avnitt det var helt ok, tillbaka blickarna var bättre än vanligt tycker jag.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » fre maj 06, 2005 10:16

Kul för dig att du inte tyckte det var tråkigt, men det tycker fortfarande jag.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre maj 06, 2005 11:20

AKS skrev:Jag tycker hittills att avsnittet är fantastiskt... tråkigt. Orkade inte ens se klart det igår. Har halva avsnittet kvar. Om detta avsnitt dykt upp mitt i en säsong så hade jag slutat kolla på Lost nu.

AKS, I love you! Äntligen är jag inte ensam i min kritik mot Lost.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre maj 06, 2005 11:26

noike, I love you too! Could this be the beginning of a beautiful friendship?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre maj 06, 2005 11:29

AKS skrev:noike, I love you too! Could this be the beginning of a beautiful friendship?

Får se om jag överlever helgen. Om inte ska jag överväga att låta dig få en av mina dvd-boxar. (Om jag överlever vill jag nog behålla dem själv.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre maj 06, 2005 11:46

noike skrev:
AKS skrev:noike, I love you too! Could this be the beginning of a beautiful friendship?

Får se om jag överlever helgen. Om inte ska jag överväga att låta dig få en av mina dvd-boxar. (Om jag överlever vill jag nog behålla dem själv.)

Jag paxar Mr. Show-boxarna!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » fre maj 06, 2005 12:05

noike skrev:
AKS skrev:Jag tycker hittills att avsnittet är fantastiskt... tråkigt. Orkade inte ens se klart det igår. Har halva avsnittet kvar. Om detta avsnitt dykt upp mitt i en säsong så hade jag slutat kolla på Lost nu.

Äntligen är jag inte ensam i min kritik mot Lost.

Jag tycker att det verkar som om dom flesta klagar på Lost.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre maj 06, 2005 12:43

Har itne hunnit se senaste avsnittet, men det ör bara och inse, Lost är tjatigt. Dom första avsnitten var bra, men man kan nå en rimlig mängd med cliffhangers, och nu känns det som inte ens författarna har ngn aning om vad som händer.

Ser klart på S1, men det blir ingen S2 för min del kan jag säga.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav CheeseGuy » fre maj 06, 2005 13:08

Eynosh skrev:Har itne hunnit se senaste avsnittet, men det ör bara och inse, Lost är tjatigt. Dom första avsnitten var bra, men man kan nå en rimlig mängd med cliffhangers, och nu känns det som inte ens författarna har ngn aning om vad som händer.

Okej, de drar ut på saker alldeles för mycket, men under de senaste 4-5 avsnitten så tycker jag att det ändå har fungerat riktigt bra. Speciellt 2x20 som var helt fantastiskt. Nu var ju tyvärr det senaste ganska tråkigt, men nu kommer ju säsongsfinalen snart, och det kommer förstås att hända betydligt mer då.

Eynosh skrev:Ser klart på S1, men det blir ingen S2 för min del kan jag säga.

Tänk om någon hade sagt det om Buffy. Nu tvekar jag visserligen på att säsong två inte kommer att dra ut på saker lika mycket, men det är ju dumt att bestämma sig nu. Dessutom har jag svårt att se hur säsongen skulle kunna sluta utan en stor vändning. Och om de inte får en massa nya karaktärer (vilket inte skulle fungera eftersom de redan har massor) så borde det vara slut på tillbakablickar.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eynosh » fre maj 06, 2005 13:35

Orsaken till att jag säger att det inte blir ngn S2 för mig är för att jag som person inte klarar av mysterier som aldrig löses. Buffy var rak på sak, Apocalypse, döda demon, alla lever lyckliga tills nästa apocalypse. Detsamma i Angel.
Nu ska jag istället följa en bunker i 10 avsnitt utan att ens veta vad den har med saken att göra. I dom 4-5 första avsnitten gick handlingen fram i ganska rask takt enligt mig, men sen mattades den av, och det klarar jag inte.

Behöver jag säga att jag känner detsamma för "Days of our lives?"
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » fre maj 06, 2005 14:13

noike skrev:Får se om jag överlever helgen. Om inte ska jag överväga att låta dig få en av mina dvd-boxar. (Om jag överlever vill jag nog behålla dem själv.)

Oh, oh! Jag vill ha...Undras vad du har nu... Har du The Dead Zone eller Battlestar Galactica? I så fall kan du skriva in mig i testamentet!

LWes skrev:Jag tycker att det verkar som om dom flesta klagar på Lost.

Nu ja! Då noike börjat slänga DVD-boxar omkring sig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav JRT » fre maj 06, 2005 14:20

Inte imponerad av senaste avsnittet, tycker det var tråkigt. Stängde faktiskt av med ca 10 minuter kvar, får väl se om det i sin helhet när jag orkar. Tycker det drar ut på tiden för mycket och är för mycket lösa trådar. Nu vet man förstås inte hur de lyckas knyta ihop det under säsongsavslutningen men jag har svårt att se att något annat händer än att 1) de avslutar allt alldeles för snabbt eller 2) det mesta kvarstår till nästa säsong.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav AKS » fre maj 06, 2005 14:55

Sista 20 minuterna av Lost 1.21 var lika tråkiga som de första. Skönt att säsongen snart är över. Slutet på S1 får avgöra om jag ger Lost S2 en chans.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre maj 06, 2005 15:48

noike skrev:Äntligen är jag inte ensam i min kritik mot Lost.

Tycker du alla avsnitt är tråkiga/dåliga? Senaste avsnittet var ingen höjdare och det har funnits mindre intressanta avsnitt tidigare, det är inte en serie som inte får någon kritik alls.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön maj 08, 2005 21:46

Alla och alla. Jag gav upp på serien för fyra avsnitt eller så sedan. Jag överdrev lite i det där med kritik, men på det hela taget så tycker jag att serien höll 6 avsnitt sedan blev det för mycket av samma sak i varje avsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön maj 08, 2005 22:04

Jag är också på kritikersidan, även om jag fortfarande följer den, och kanske inte tyckte att senaste avsnittet var särskilt tråkigt, bara mer av samma tråkighet... Kommer säkert att kolla på säsong 2 också dock..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » mån maj 09, 2005 0:59

Nu har jag skummat igenom hela tråden för att friska upp mitt minne lite, och jag skriver alldeles för få kommentarer! :) Jag vill veta mer om vad jag tyckte när jag såg avsnitten, men jag har varit väldigt lat.. :(

Jag verkar dock mer positiv i tråden än jag känt mig, och när jag läser om avsnitten så är det väldigt få avsnitt som jag inte gillat..

Problemet är ju fortfarande att det går så grymt segt framåt, men med så många avsnitt som varit bra borde jag inte känna mig "bleh" över att det snart är säsongsavslutning :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor maj 12, 2005 6:26

1.22 Born to Run: The Hatch, kan det också vara någon slags tidskapsel, symbolik till det Kate grävde upp? Och Walt som säger åt Locke att inte öppna luckan och att han och Michael måste lämna ön, something bad is gonna happen!

Jag gillar Kate med mer elak attityd, hoppas vi får se mer av det nångång. Så fort hon och Tom sprang ut till bilen i flashbacken så gick det att gissa vad som skulle hända, vi visste ju att han var död, men hon lämnar det lilla modellplanet bakom sig, hur kom det till ön?

Sawyer är elak, avslöjar Kate inför alla medvetet, och trots att alla på ön känt henne ett tag så backar de bort? Jack har mer stil och kan vara diskret.

Förgiftningsmysteriet var väl sådär, och jag tänker fortsätta vara Jack/Sun-shipper, gillar deras scener ihop :)

Mycket bättre avsnitt än förra veckan men inte på top ändå heller, det verkar vara något gemensamt för många serier just nu, att upptakten till säsongsfinalerna är lite ljumma. Men jag ser väldigt mycket fram emot nästa vecka, då ska väl båten segla iväg.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor maj 12, 2005 14:00

1x22: Stabilt, men inte särskilt upphetsande avsnitt. Mycket bättre än det förra i alla fall.

Nu fick vi i alla fall reda på att planet betydde mycket för Kate, och det kändes faktiskt okej. (Vilket innebär att alla andra här troligtvis hatar det.) Men det gjorde också att tillbakablickarna i 1x13 var helt meningslösa.

Sidohistorien kring förgiftningen av Micheal kändes i sig ganska meningslös, men det gav ju upphov till lite drama (som inte var meningslöst), så jag tänker inte klaga.

Illyria:
Kate hittade ju planet på en bank i Arizona (?), som vi fick se i hennes förra avsnitt.

Nu är jag betydligt mer sugen på säsongsfinalen än jag var efter förra avsnittet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 12, 2005 14:18

CheeseGuy skrev:Kate hittade ju planet på en bank i Arizona (?), som vi fick se i hennes förra avsnitt.

Ja, men hur kom det från bilen och till banken? Det kanske är en senare historia som ska berättas, men jag gillar att få reda på sådana detaljer :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor maj 12, 2005 17:14

Gissa vad jag tyckte om avsnitet. Att det var hur bra som helst!!! Helt fantastiskt som vanligt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 12, 2005 17:21

1.22, jättebra avsnitt! Jag insåg nu hur mycket jag tycker om den här serien. Även om avsnittet rent fristående inte förde handlingen framåt så jättemycket tycker jag ändå om hela stämningen, skådespelarna, den underliggande mystiken.

Det känns som att säsongen antingen kan sluta helt fantastiskt, eller helt vansinnigt löjligt, som att t ex utomjordingar är ansvariga.

Teori:
Med tanke på vad Sayid sa om luckan... elkabeln som går rätt ut från stranden i havet... jag får lite Truman Show-vibbar. Tänk om allting är en enda stor kupol, en simulering? Det skulle kunna förklara hur Walt till synes sätt styr saker och ting.

Illyria:
Planet hon har på ön är inte samma som låg i bilen. Hon plockade upp det på banken för att det påminde henne om hennes ungdomskärleks leksaksflygplan.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tor maj 12, 2005 21:26

Yog-Sothoth skrev:Planet hon har på ön är inte samma som låg i bilen. Hon plockade upp det på banken för att det påminde henne om hennes ungdomskärleks leksaksflygplan.

Om det inte är samma, vad är då poängen? Det måste vara samma lilla plan, nu är bara frågan hur det kom från banken till bilen. Jag minns inte alla detaljer från avsnittet med bankrånet men Kate var ute efter något i banken, antingen planet eller så hade någon bytt ut pengarna mot planet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tor maj 12, 2005 23:30

Bara jag som tycker handlingen var bättre än flashbacken på ett bra tag den här gången?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav CheeseGuy » tor maj 12, 2005 23:56

Eynosh skrev:Bara jag som tycker handlingen var bättre än flashbacken på ett bra tag den här gången?

Härlig mening! :D Menar du att det var längesedan handlingen på ön var såhär bra i förhållande till tillbakablickarna? I så fall håller jag inte med. (Jag tänker t.ex. på förra avsnittet.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Bender » fre maj 13, 2005 0:00

1x22.. halvok avsnitt.

Om det inte är samma plan så verkar det lite väl onödigt att gå och råna en bank för att hämta en kopia.. kopian kan man köpa på postorder! ;)

Undrar vad det nu är i den där luckan? Känns aldrig som den historien utvecklas. Har stått still sen den dök upp typ. Nu fick man ju iof veta att Walt inte vill att den ska öppnas och att han hemskt gärna vill lämna ön.

Angående serien i helhet:
Tycker inte riktigt om hur Lost berättas. Det händer något intressant nått avsnitt. Och avsnittet efter har alla glömt bort det som hänt, det är sällan dom refererar eller pratar om det som hänt tidigare förrän det passar manusförfattarna att ta tillbaka det. Exempel: Luckan, Numrerna, Black Rock, Claire när hon var borta, rösterna i skogen, det stora monstret från piloten.

Det är också avsnittshistorier som knappt följs upp eller helt enkelt inte är så intressanta som: grottan rasar in, förgiftning, boones död (trots att det bara gått nån dag sen han dog pratar ingen om det), något brott har begåtts eller nått saknas då är det alltid Sawyer som misstänks och sen visar sig vara oskyldig, Det ständiga letandet efter Jack i skogen för att han behövs någonstans eller att någon är i fara på något sätt. Dom där småhistorierna börjar bli riktigt meningslösa, nu senast förgiftningen.

Serien är meningen att utspela sig linjärt tidsmässigt vilket gör den väldigt konstig iom att det centreras på en karaktär per avsnitt(utspelar sig över 2 dygn/avsnitt) och alla andra tar en paus i det mysterie eller det som gör dom intressanta. Vissa är jäkligt passiva och tydligen helt ointressanta flera dagar i sträck.Tex Hurley men många andra. De får glatt vänta på sitt eget avsnitt.

Dessutom är den otroligt fri från dialog där dom pratar med varandra om saker som hänt tidigare i deras liv. Det är bara vi som tittare som blir matade, dom själva är tydligen inte intresserade att veta speciellt mycket om sina ökompisar. Alla håller alltid käften om vad dom fått reda på eller lärt sig om ön. Inte konstigt att mysterierna står still i serien då om dom inte lär sig av varandra.

Nu blev det här lite osammanhängande.. men jag hoppas att ni förstår vad jag menar... ;)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » fre maj 13, 2005 6:46

Bender, underbar avatar! Jag älskar den filmen!!!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film