Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis okt 30, 2007 14:27

Äh. Det är FOX. De lägger ändå ner det efter tre avsnitt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis okt 30, 2007 14:28

A bear skrev:Äh. Det är FOX. De lägger ändå ner det efter tre avsnitt.

Nej nej, du har missförstått. Det här kommer bli en DÅLIG serie. Den kommer fortsätta för alltid.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis okt 30, 2007 14:29

caffeineaddict skrev:

Nej nej, du har missförstått. Det här kommer bli en DÅLIG serie. Den kommer fortsätta för alltid.

Låt mig åtminstone hoppas! :unlove:

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis okt 30, 2007 14:31

caffeineaddict skrev:Nej nej, du har missförstått. Det här kommer bli en
DÅLIG serie. Den kommer fortsätta för alltid.

... DU är en dålig serie!

Jag tror också den dör skitsnabbt. Den måste.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » tis okt 30, 2007 14:33

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:

Titta vad du har gjort med Björn Kalle! Nu kommer han att bli lika bitter som du...var det snällt? :?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » tis okt 30, 2007 14:59

sfinx skrev:
A bear skrev:
caffeineaddict skrev:

Titta vad du har gjort med Björn Kalle! Nu kommer han att bli lika bitter som du...var det snällt? :?

Både :D och :emo: .

*tejpar ihop Björns krossade kaninhjärta med gaffatejp* Titta, så fint det blev: :lovebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » tis okt 30, 2007 15:02

För sent. Det är bara sfinx som förstår mig. Fast hon är rädd för mig. Kalle har solkat min själ.

Edgar Wright skrev:The interesting part of that is, no-one has been in touch with me at all. Haven't deigned to get in contact. So my involvement is indeed very unclear.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis okt 30, 2007 15:08

A bear skrev:Kalle har solkat min själ.

That sounds kinda hot...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis okt 30, 2007 15:14

A bear skrev:
Edgar Wright skrev:The interesting part of that is, no-one has been in touch with me at all. Haven't deigned to get in contact. So my involvement is indeed very unclear.

Och det här http://www.imdb.com/name/nm0056462/ är showrunnern? Inte mycket som ger hopp där inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis okt 30, 2007 15:20

Jag gillade den här synopsisenav amerikanska Spaced på Spaced Out Forums:
1) The characters all live in a large and comfortable condo complex, with seventeen pools, despite the fact that they are all unemployed. Martha Kleinholdts’s husband was a Vietnam vet who ran off with a former Viet Cong soldier during a return visit to commemorate the death of his buddies, leaving her with a large sum of money. She used to be the successful director of a sporting goods company, but was forced out for being just too damn good at her job.

2) Tim Beaslingdale is a brown-haired high-class computer hacker, who spends his days rubbishing films and TV shows on Ain’t It Funny News, and allowing the writers to wheel out a Matrix parody whenever they’re feeling particularly inspired. He is heir to an enormous white-collar fortune, and has just dumped his girlfriend of five years because she was a brunette, had small breasts, and just wasn’t pretty enough for him any more. He occasionally works in a comic shop, which just happens to be in the mall that his father owns, because he likes taking the piss out of pathetic geeks who can’t afford high-class computer systems like his own.

3) Daisy Steinsberger is a statuesque blonde who jogs five miles daily, and is only poor because she spent all of her college fund on her enormous breast implants. She’s, like, really into world peace, saving the Jews, and, like, making sure that all the black folks have enough to eat after Hurricane Cortina.

4) LeMichel Watt is a strapping black man, played by a ‘comedian’ best known for subbing for Eddie Murphy on the direct-to-DVD sequels to all of his worst movies. One of the straplines Fox uses to advertise the series is ‘Featuring the Hard-Hitting Urban Comedian from Daddy Day Care III’. LeMichel is an Iraq veteran, and a true patriot,

5) Byron ‘On’ Topp is a successful artist from San Francisco, who is totally, screamingly gay. He wears a beret, and most scenes begin and end with his catchphrases: “Who wants some pork?” and “Oh, go suck a testicle.”

6) Tits Morgan is a successful glamour model and Playboy centerfold, and a college friend of Daisy’s. She works as a fashion designer for a prestigious Italian house. She’s bisexual, and hilarity ensues when she attempts to seduce both Tim and Daisy at the same beat-crunking house party.

7) The show is shot on a soundstage with eight different cameras, with a laugh track. They save their location shoot (of the beach) for sweeps week and the season finale (when Tim and Daisy sleep together for the first time).

8 ) Storylines for the first twenty-six episode season include:
a) Tim accidentally shaves off the bottom part of his beard in a farcical shower sequence, and must then avoid the hideous attentions of the totally gay Byron, who has fallen deeply in love with his moustache.
b) Daisy and Tits try to outdo each other in cup size, when they each go in for lunchtime breast augmentation surgery, and Tim is forced to adjudicate.
c) LeMichel starts coming apart and believing he is back in Baghdad, so Tim and Daisy pretend to be fellow soldiers in order to bring him through his dangerous – and hilarious! - hallucinations intact.
d) Tim’s dad has bought Tim his very own mall and hotel complex – but will Tim decide to stay in his current job, with his friends, or will he be lured away by even larger amounts of money?
e) Byron has a big art show with his totally gay ex-boyfriend lover man. Will they have totally hilarious gay sex together in the same bed? Yes. Then they will select some drapes, and make a catty comment about LeMichel’s cut-off trousers.
f) Martha’s ex-husband comes back into town with his Vietnamese girlfriend. Martha sees yellow, and starts randomly firing her shotgun into the condo complex. Tim and Daisy have to break into a military compound and steal a tank in order to shoot her down, if the power of a hard rock soundtrack can’t stop her.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis okt 30, 2007 15:40

:D !
Jag gillar er.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis okt 30, 2007 16:49

detta är ett inlägg i linje med ett tidigare inlägg i gnälltråden

har ni sett extramaterialet till senaste tv4-nyheternaboxen? världsklass
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav HeY » ons okt 31, 2007 0:27

Vet inte riktigt var jag skulle posta detta (har säkert postats redan), men Kristin Vietch pratar med Joss Whedon om hans Office avsnitt och potentiella framtida (Buffy) projekt. Bläddra ner till: "Watch with Kristin: Joss Whedon"
Senast redigerad av HeY ons okt 31, 2007 0:31, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » ons okt 31, 2007 11:18

Edgar Wright fortsätteratt vara inte gladöver den amerikanska versionen av sin TV-serie, och FOX har fortfarande inte gittit ringa vare sig honom eller Pegg.
Edgar Wright skrev:I'm calling for everyone to refer to the U.S. version of Spaced as "McSpaced" from now on.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons okt 31, 2007 11:52

A bear skrev:
Edgar Wright skrev:I'm calling for everyone to refer to the U.S. version of Spaced as "McSpaced" from now on.

Edgar verkar vara en fruktansvärt bra människa på alla sätt och vis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons okt 31, 2007 11:58

noike skrev:
A bear skrev:

Edgar verkar vara en fruktansvärt bra människa på alla sätt och vis.

Hans citat från det förra försöket att göra en US-Spaced är rätt bra också.
"We'd have to make a few changes of course. Lose the drugs and the swearing. And Mike's character can't have guns. Because in the United States, guns are kinda frowned upon".
:roadkill:

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons okt 31, 2007 12:17

Så vad de egentligen vill åt är namnet och hoppas på att de får en inbyggd tittarskara på några miljoner? Well, that's gonna work.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons okt 31, 2007 12:24

noike skrev:Så vad de egentligen vill åt är namnet och hoppas på att de får en inbyggd tittarskara på några miljoner? Well, that's gonna work.

Tja, namnet är ju en drogreferens, så det måste väl bort det också.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 2:43

Jag tycker mer personer borde titta på Doc Martin. Brittisk dramakomedi, ibland mer komedi, ibland mer drama (i ett fall så mycket att man blir så förbannad och oerhört ledsen att man kräver att vissa personer ska dö -- på ett bra sätt alltså).

Bild
Tänk dig de öronen som en arrogant rättfram läkare.

Martin: Did you feel that?
Ett barn: Wow! I didn't feel a thing!
Martin: That's because I haven't done anything yet.
Ett barn: Ow!
Martin: There you go.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » tor nov 01, 2007 2:46

Jag började faktiskt titta på Doc Martin efter jag såg det nämnas här, har bara sett 5 avsnitt men hittils tycker jag om det!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » tor nov 01, 2007 2:48

S3 kan vara lite svår att hitta, men vi som har kan dela med oss på ett eller annat sätt. Men efter säsongsavslutningen nästa vecka(?) får man hoppas på en mer lättillgänglig säsongspacke någonstans.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor nov 01, 2007 8:43

Jag tog mig friheten att skapa en tråd för Dollhouse.

viewtopic.php?t=2850

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 10:27

noike skrev:Jag tycker mer personer borde titta på Doc Martin. Brittisk dramakomedi, ibland mer komedi, ibland mer drama (i ett fall så mycket att man blir så förbannad och oerhört ledsen att man kräver att vissa personer ska dö -- på ett bra sätt alltså).

Bra initiativ, noike! Jag hade funderat på om det skulle bli du eller jag som tog tag i det hela. Denna serie är fantastisk! Man kanske inte tror det under de första avsnitten, men karaktärerna växer så enormt. (De, karaktärerna, "sätter sig" runt avsnitt fyra.) Skådespelarna är fantastiska. Historierna är i stort vardagliga och berättas i ett härligt, långsamt tempo. Få nu inte negativa konnotationer av "långsamt" bara, för jag menar inget negativt med det. På många sätt är serien typiskt brittisk med den sortens quirks i handling och karaktärer som man aldrig skulle se i en typisk amerikansk serie.

Och det dramafall som noike nämner är bara... jag har knappt återhämtat mig än. (spoiler 2.06 eller däromkring) Hur kan hon säga så till Martin?! Och då han ber om ursäkt... :(

Bild
Tänk dig de öronen som en arrogant rättfram läkare.

Doc!! :lovebunnier:

Martin: Did you feel that?
Ett barn: Wow! I didn't feel a thing!
Martin: That's because I haven't done anything yet.
Ett barn: Ow!
Martin: There you go.

Haha, den där är bäst! Eller i alla fall en av hundra bra replikväxlingar mellan Martin och nån patient.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Lipton » tor nov 01, 2007 22:20

Nån som tittat på nya vampyrserien Moonlight med "Logan" från VM? Bra?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 22:23

Lipton skrev:Bra?

*harkel*

NEJ! HÅLL! DIG! BORTA!

This has been a public service announcement. Have a nice day.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 22:29

Den är lika bra som kloakos.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 22:32

Illyria skrev:Den är lika bra som kloakos.

And that shit ain't good for anybody.

Lipton: Serien har diskuterats till och från i den här tråden, tror mitt inlägg på sidan 9 är först. Jag tog en paus mitt i för att se på Rent. Jag tror inte någon som postat om den varit positiv. Flertalet har skrattat, och inte på ett bra sätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 22:32

Illyria: Jag älskar då du är så hård, milady.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Lipton » tor nov 01, 2007 22:34

Det var kul att höra för på imdb sa en så här. :)

Most of the complaints people have about this show are from embittered Buffy fans.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 22:39

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Den är lika bra som kloakos.

And that shit ain't good for anybody.

Glöm inte kloakråttorna. Aka de som har Nielsenboxar.

Vi är bittra på en skrattretande dålig serie? Nej. Den är bara skrattretande dålig. Men vill du ha ett gott skratt Lipton ska du absolut se serien!

Sen gillar jag verkligen Jason i VM, men i den här serien... Nej.

Moonlight är bara nej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film