The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tis okt 21, 2008 10:08

2x06
Superbra avsnitt!
Shirley Manson-karaktären har jag inte gillat alls tidigare, men nu tycker jag hon var riktigt intressant. Jag förväntade mig inte att de skulle utveckla dotter-storylinen såhär mycket, men jag är glad att de gjorde det. Kul att de fick in lite humor också med psykologens syn på robotmamman.
"Some people never do." :D

Rolig hissfight också, underbart när Cameron mer eller mindre slog knutar av den andra. Mysigt. :popcorn:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Garim » tis okt 21, 2008 15:51

2x06 Ja, det här avsnittet var riktigt jäkla bra.
Så creepy när T-1001 försöker vara mamma. Många bra storylines samtidigt. Mkt bra att de hanterar Johns psykiska situation. Det kan fan inte vara lätt att vara tonåring och varit med det han varit med om. Och chick-fighten var väldigt bra den också.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tis okt 21, 2008 18:16

2.06: Säsongen fortsätter starkt. Riktigt bra avsnitt igen. Just nu känns T-1001 med dotter som det mest intressanta. Sarah Connor tycker jag dock fått stå tillbaka denna säsong. Hon är antagligen den karaktär jag tycker är minst intressant för tillfället.

Hade så gärna velat se Cam hos psykologen! Men iofs kanske det hade blivit upprepande med tanke på alla lustiga situationer hon haft tidigare i serien med människor som inte vet att hon är robot. Men som sagt: hade ändå velat se det i detta avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tis okt 21, 2008 19:11

AKS skrev:2.06
Hade så gärna velat se Cam hos psykologen! Men iofs kanske det hade blivit upprepande med tanke på alla lustiga situationer hon haft tidigare i serien med människor som inte vet att hon är robot. Men som sagt: hade ändå velat se det i detta avsnitt.

Just ja, glömde nämna det. Psykologens Aspbergers-kommentarer var :D.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav A bear » ons okt 22, 2008 1:04

2.06

Yay! Riktigt bra avsnitt.

Terminatorfighten! :D

Och så mer på samma tema: att fly från sitt öde eller låta det förstöra en.

EGGHEAD: Maybe we should consider scrapping it and starting over with a clean platform.

SARAH: What makes you think John needs help?
JOHN: What makes you think I don't?

Helt bortsett från det faktum att både John och Sarah nog behöver terapi i ett par decennier egentligen - herregud, Sarah har varit på flykten från mordmaskiner sen hon var 18, och John har väl knappt fått gå en dag sedan han lärde sig... äh, gå, utan att få höra vad som väntar honom och vad han riskerar.

JOHN: Safe is the last thing she wants me to feel.

Alltså, helt bortsett från det: inte ens den andre JC (han med korset) klarade jobbet ensam. Han behöver medhjälpare, givetvis. Men både den nutide och den framtide John Connor verkar allt mer förlita sig på maskiner. Inte underligt egentligen... hur var det nu det sades i T2?

SARAH: Watching John with the machine, it was suddenly so clear. The terminator wouldn't stop, it would never leave him. It would never hurt him or shout at him or get drunk and hit him or say it was too busy to spend time with him. And it would die to protect him. Of all the would-be fathers that came over the years, this thing, this machine, was the only thing that measured up. In an insane world, it was the sanest choice.

CAMERON: Sometimes they go bad. No one knows why.

John ska rädda mänskligheten. För att göra detta måste han förlita sig på maskiner – först T-800:n, nu Cameron. Vad händer när han inte längre tror på den mänsklighet han ska vara förkämpe för – när han litar mer på maskinerna än på de svaga, ombytliga, irrationella människorna? (Speciellt som det här är en John Connor som aldrig fick uppleva T3.) Dereks flickvän återvänder på något vänster, men vad är hennes agenda? En ny terminator söker upp doktorn de undersöker, och de nämner nästan i förbigående att den antingen var där för att döda honom eller beskydda honom... från vem, egentligen?

JESSIE: There's metal everywhere these days. Looking for us... working for us... Connor's got at least one in every major base.

Datorerna börjar få ett sinne för humor - är det en slump att vi i samma avsnitt får en AI som berättar vitsar och en ren slapstickfight mellan två terminators? När var senaste gången vi såg John Connor le?

DOCTOR: Sometimes children feel they need to protect their parents. But that's not your job. You're not one of my vets, you're not a soldier, you get to be a kid.
JOHN: No.

Och så är Sarahs voiceover tillbaka, och T-1000 är creepy som fan, och vi får mer uppföljning på 2.01, och... detta rockar, helt enkelt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » ons okt 22, 2008 1:20

Tittarsiffrorna var typ 5.30 milj eller något. Jag ska sluta läsa dem för denna serien nu, de gör mig bara arg! Men när FOX bestämmer sig för att stoppa produktionen och ångra sin 22 avsnitts beställning tänker jag anta att de inte gick uppåt. Promotar de fortfarande serien ordentligt? De borde flytta den och ha en bra lead-in, Prison Break är ju inte en så bra parning då den har riktigt få tittare också + att en serie så ny som TSSC inte kan vara lead-in. Den BEHÖVER en lead-in. Jag förstår faktiskt inte FOX schema i år - ville de inte att det skulle gå bra för TSSC för deras schema säger emot det :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » ons okt 22, 2008 17:22

2.06: Nä, jag vet inte. Säsongens bästa hittills, men jag har fortfarande svårt att bry mig det minsta om något. Hoppar nog av nu tills jag hör att det blir bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » ons okt 22, 2008 23:13

A bear skrev:2.06
Yay! Riktigt bra avsnitt.

Jag gillar verkligen dina avsnittskommentarer. De är riktigt intressanta! Keep it up!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » tis nov 11, 2008 20:52

2x08. Hoppsan. Chromartie dog! Det var oväntat. Annorlunda sätt att berätta storyn också, men jag gillade starkt. Ännu en fullträff tycker jag. Alla, utom T-1001, fick sin beskärda del av avsnittet. Bra! Undrar nu hur mycket involverad FBI-agenten kommer att vara. Jag hoppas på mer.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tis nov 11, 2008 23:09

2.08: Ja, jag blev också förvånad över att Cromartie dog. Hm. Han hade gärna fått vara kvar ett tag till, men samtidigt så är det kanske dags att ge hela nemesis-utrymmet till T-1001.

Säsongen fortsätter bra. Detta var kanske inte ett av de starkaste, men definitivt bra. Det enda problemet jag har just nu är att jag som Derek-fangirl (okej, fangirl är nog lite överdrivet) inte får nog med Derek i avsnitten! Det är alltid för lite Derek. Hmpf.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons nov 12, 2008 0:41

2.08 Ja jävlar, det där var inte dumt. Synd på Cromartie, speciellt när Riley fortsätter vara rätt ointressant och inte hade varit saknad, men enormt snyggt gjort - alla olika vinklar på historierna (ska se om detta vid tillfälle och kolla om de ändrade scenerna från de olika perspektiven), och så showdownen (även om man undrar hur skadat Cromarties chip var; han skjuter och skjuter och får inte in EN träff?) Och någonstans är det en liten vändning för Sarah (som givetvis borde ha fått utdela nådaskottet, men vafan); det här är första gången hon får göra mos av en terminator utan att förlora något stort samtidigt, och även om det där utbrottet mot slutet kunde ha byggts upp bättre gillar jag det skarpt.

Och nu är ju dessutom Ellison på banan ordentligt, och vi vet ju i vems ficka han sitter även om han inte anar det själv.

Och så har vi lite mer hintar om Future!John och Cameron, och lite mer frågor om exakt vem eller vad Cameron är... en tolkning är ju helt enkelt att Future!John vet vad han själv gillade när han var 16 och har programmerat Cameron därefter, men å andra sidan så har vi Cromarties påstående att Camerons chip är skadat (och gott om bevis för det från vårt håll också). Så... alla gör uppror mot sin programmering, inklusive Cromartie (han lät flera poliser leva) utom, hittills, Derek. Och så möjligen då Ellison, som släpper ett program men håller på att få ett helt nytt.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tis nov 18, 2008 22:33

2.09 RICHARD MOTHERFUCKING SCHIFF!!!! ADAM MOTHERFUCKING BUSCH!!!! :lovebunnier: :lovebunnier:

Det där var inte kattskit. Inte det mest actionorienterade avsnitt, men lite av en TSCCs "Restless" (lite, alltså). Det är en sjuhelvetes massa storylines som läggs ut nu och "komplext" är bara förnamnet.

Sarahs drömmar, inte minst när hon vaknar med pistolen mot sin egen spegelbild... jisses.

DOCTOR: Where do you go?
SARAH: Out. I get the hell out.

Sarah som rullar runt sköldpaddan... Cameron som rullar runt Ellison. :D

PAUL: What's the hardest decision you've ever had to make? Huh? You think you know who you are? You haven't got a clue.

Tre punkter.
Tre terminators.
Tre utfrågningar (där alla döljer sanningen).
Tre hjältar.
Tre John Connors (pojken, soldaten, och den han ska bli).
För att fortsätta på Jesustemat från Cromarties avrättning: Jesus låg i graven i tre dagar. Sen öppnade de graven, och den var tom.

DEREK: Maybe I've changed the future. That's why we're here, isn't it?

Andra detaljer:
- Cameron verkar börja utveckla musiksmak. Inte bra musiksmak, men ändå.
- FOTOT!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » ons nov 19, 2008 4:02

2.09
YAY för Richard Schiff! Har ju precis avslutat ett WW-maraton, så saknaden är stor.

Jag hänger inte med på Dereks tankegång att han skulle förändrat sin framtid på nåt sätt, så att Charles Fischer aldrig fått tag på honom. Fischer mindes det ju!
...
Hey, nu kom jag på det. Både Fischer och Jessie har åkt bakåt i tiden efter att det hänt (enligt deras tidslinje), men Derek minns det inte för i hans framtid... Nej, fan, det stämmer inte heller. Han skulle minnas det på samma sätt som Fischer och Jessie.
Det skulle varit mer logisk om det var tvärtom. Derek minns nåt som hänt honom, men framtiden har ändrats så Fischer och Jessie har inte varit med om det längre, och sen åker de tillbaka i tiden och minns inte det Derek minns.
GAH!

Det är fortfarande nåt skumt med den där Jessie.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » ons nov 19, 2008 19:57

lilith: Jag tycker att du har helt rätt i din andra teori. Fischer och tjejen är från samma framtid eller en av hundra där Derek torteras. Derek är från en av de hundratals där han inte torteras. Och snart kommer det nån som kommer från ett universum med bara räkor!

2.09: Alltså, jag måste få säga att jag imponeras av TSCCs förmåga att göra en så jämn säsong rent kvalitetsmässigt. Bara bra avsnitt! Nu tycker jag iofs inte att serien hittills har det där "lilla extra" som pushar upp den till extremt-måste-se-tv, men det är riktigt bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons nov 19, 2008 20:27

Jag kanske har sagt det här tidigare, men där S1 var en ganska bra serie som överskattades av en hel del så har S2 varit en höjdare rätt igenom. Jag, som fan sedan barnsben av de två första filmerna, hade inga som helst förhoppningar om att en Terminator-serie NÅGONSIN kunde vara så här bra.

(spoiler 2.09) SCHIFF!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » ons dec 03, 2008 0:50

2.11 Redan previously on fick mig att hoppa till; här såg det ut som om vi skulle få lite intressanta karaktärsögonblick för Cameron. Vad vi fick var väl inte säsongens bästa avsnitt, det var faktiskt smått tråkigt av och till, men nog fanns här bra grejer.

Varken Sarah, Derek, Jesse, Ellison, Weaver eller Charlie syns till (de ligger väl och sover) fokus är helt och hållet på John, Riley och Cameron. Framför allt då Cameron.

SARAH: You don't sleep. Make yourself useful. *ger Cameron tvättkorgen*
JOHN: Most efficient killing machine ever invented, you got her doing laundry.
SARAH: *ger John tvättkorgen*
:D

Så nu vet vi vad Cameron gör om nätterna: hon går till biblioteket och lär sig historia tillsammans med sin rullstolsbundne... vän? Hon har inga vänner, säger hon. Varför bryr sig en Terminator om sånt? Bryr sig en terminator om sånt?

CAMERON: It was more violent than I expected.
ERIC: I should have warned you.
CAMERON: No. Everything worked out fine.

Handlingen... meh. Camerons lilla researchsession har mängder med kul karaktärsögonblick och meningsfull subtext, men de får lite VÄL många övertydliga ledtrådar lite VÄL enkelt. Om det nu inte är meningen att det ska vara för enkelt.

Men poängen: Veckans terminator – snygg reveal – är inbyggd i systemet sedan evigheter. Erics cancer. Riley som är planterad av Jesse. John som är planterad av Sarah. Saker ligger dolda. Saker väntar. Saker som inte kommer att förbli dolda för evigt.

CAMERON: It's like a bomb. Waiting to go off.

Cameron gör alla möjliga grejer som verkar vara vänliga mot Eric. Visar sig att det mesta av det bara är för att diagnostisera honom. Hon behöver honom för information. Kanske är det allt det är, precis som 1920-terminatorn anställde byggarbetare av alla färger och bakgrunder och hyllades för sin fördomslöshet men bara följde sitt program för att nå rätt resultat. En robot är ett redskap, den gör det man säger åt den att göra.

SARAH: You don't sleep. Make yourself useful. *ger Cameron tvättkorgen*
JOHN: Most efficient killing machine ever invented, you got her doing laundry.
SARAH: *ger John tvättkorgen*

Å andra sidan... hon har med sig donuts nästa dag också.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Ankh » ons dec 03, 2008 21:02

2.11
Jag tcker det var ett mycket or-tråkigt avsnitt. Tyckte det låg i topp! Älskar Cameron! T-888 i väggenm! WoW! Coolt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » tor dec 04, 2008 7:11

Mm, tyckte också 2.11 var ännu ett höjdaravsnitt! Jävlar vilken säsong det har varit! :eek:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor dec 04, 2008 22:24

2.10: Ytterligare ett bra avsnitt. Himla tajt säsong detta. Äntligen finns det en anledning till Rileys existens. Coolt med John Henry-Cromartie på slutet. Ska bli himla intressant att följa alla dessa storylines nu.

Hinner tyvärr inte se 2.11 ikväll, men det får väl bli imorgon det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre dec 05, 2008 23:34

2.11: Sällar mig till skaran (två personer) som inte tyckte att avsnittet var i närheten av tråkigt ens. Cool Terminator of the Week. Bra scener med Cameron. Intressant med ett avsnitt med fokus på enbart två av huvudkaraktärerna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre dec 05, 2008 23:40

AKS skrev:2.11: Sällar mig till skaran (två personer) som inte tyckte att avsnittet var i närheten av tråkigt ens.

Tre! Vilket gör... fyra totalt? Så jag tror det är officellt en skara nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » fre dec 05, 2008 23:52

Jepp, nu är det officiellt! Skara = us.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » lör dec 06, 2008 0:20

Jag trodde Skara = Bert?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » lör dec 06, 2008 11:31

Jepp. Kom på att den tolkningen kunde göras... Men i vår skara ingår inte Bert hoppas jag i alla fall. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör dec 06, 2008 15:14

AKS skrev:Men i vår skara ingår inte Bert hoppas jag i alla fall. :)

Jodå, det gör han. Va? Bert Karlsson? Nej, för bövelen.

sesam_bert.jpg
sesam_bert.jpg (19.26 KiB) Visad 6045 gånger

Sesam-Bert, förstås. FTW!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » lör dec 06, 2008 16:11

adolvsson skrev:
AKS skrev:Men i vår skara ingår inte Bert hoppas jag i alla fall. :)

Jodå, det gör han. Va? Bert Karlsson? Nej, för bövelen.

Sesam-Bert, förstås. FTW!

Sesam-Bert, al-Qaida-terroristen?
Bild

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » lör dec 06, 2008 16:41

Hah, mina polare gjorde en gång ett reportage om just det där: hur det kom sig att Sesam-Bert dök upp på tusen plakat där han polade runt med Bin Laden. Rolig historia.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis dec 09, 2008 18:18

2.12: Ytterligare ett riktigt bra avsnitt IMO. This show just won't stop! (Har inte kollat tittarsiffrorna på länge och de för gårdagen har inte kommit än tycks det.)

Yay, ett Derek-avsnitt! Gillar Derek-centrerade avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tis dec 09, 2008 18:49

2.12 Var fan da bomb!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis dec 09, 2008 18:52

I do not disagree.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film