Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 21:28

Någon klantade sig rejält med Survivor-avsnittens release. Sjävla röstningen och avslöjandet av vinnaren är varken med i finalavsnittet eller reunionavsnittet, så dom har släppt den som en separat fil som man alltså ska se mellan dom två andra, så om någon inte sett det ännu kan det vara något att tänka på.

Survivor: Fiji: FINAL:
Det var väldigt bra! Det var det. och bra att Earl vann! och reunions är alltid mycket bra! Ser som alltid fram emot nästa säsong!
Fan va jag vill vara med i Survivor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 22:01

Jag råkade ut för misstaget och fattade inte när de skulle avslöja vinnaren där på slutet. Trist.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 22:47

AKS skrev:Jag råkade ut för misstaget och fattade inte när de skulle avslöja vinnaren där på slutet. Trist.

Nej jag hade ingen aning om det heller med det funkade ju ändå.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » mån maj 14, 2007 23:21

(spoiler Survivor) Jag var nästan lika övertygad som Yau (och Earl) att Dreamz skulle ge upp immuniteten, men ju mer plågad han såg ut ju mer förstod man att han verkligen skulle bryta avtalet. Nej, jag tror verkligen inte det var ett spel av Dreamz, jag tror inte att han tänkte när han gick med på avtalet att han skulle spela Yau, känns som grymma efterkonsruktioner av Dreamz. Dessutom tycker jag han gjorde tokfel iom att det kändes mer givet än någotannat att Earl skulle vinna och den lilla chans Dreamz hade haft på en miljon hade varit obefintlig. Varför inte då, med hedern i behåll, ge bort immuniteten? Borde det inte var en All Star omgång snart? Då får nog Yau vara med igen. Längtar till det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 23:46

Tob skrev: (spoiler Survivor) Jag var nästan lika övertygad som Yau (och Earl) att Dreamz skulle ge upp immuniteten, men ju mer plågad han såg ut ju mer förstod man att han verkligen skulle bryta avtalet. Nej, jag tror verkligen inte det var ett spel av Dreamz, jag tror inte att han tänkte när han gick med på avtalet att han skulle spela Yau, känns som grymma efterkonsruktioner av Dreamz. Dessutom tycker jag han gjorde tokfel iom att det kändes mer givet än någotannat att Earl skulle vinna och den lilla chans Dreamz hade haft på en miljon hade varit obefintlig. Varför inte då, med hedern i behåll, ge bort immuniteten? Borde det inte var en All Star omgång snart? Då får nog Yau vara med igen. Längtar till det.

Jag tror inte att Dreamz hade någon aning om vad han höll på med under säsongen och att han aldrig tänkt hedra avtalet var ju bara som han sa, varför? Vem vet...
En ny All-Stars skulle vara jättekul. Jag vet att t.ex. Probst inte gillade All-Stars och att många är emot att få en "andra chans", men All-Stars är nog bra för tittarsiffror, så det händer nog snart.
Synd bara att jag vill se många av dom så var med i första All-Stars i ny All-Stars!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 7:15

Survivor: Det som talar emot att Dreamz hela tiden planerat det hela är alla talking heads där han snackar om sin son osv. Hade han planerat att lura Yau hela tiden skulle han inte sitta och snacka om heder för TV-teamet då ingen annan i laget hör. Jag är övertygad om att han ändrade sig och att om det hade varit två personer som gick till final så hade han gett Yau immunitet eftersom då hade åtta miljoner kronor inte känts så nära. Synd att han ändrade sig dock eftersom han borde ha insett att han inte hade en chans, speciellt inte då han lurade en omtyckt person som Yau.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis maj 15, 2007 7:54

LWes skrev:Jag tror inte att Dreamz hade någon aning om vad han höll på med under säsongen och att han aldrig tänkt hedra avtalet var ju bara som han sa, varför? Vem vet...

Jag tror han ville ge sken av att han har spelat ett spel för att det brukar trots allt vara något postivt. Har man på ett eller annat vis varit strategisk och kontrollerad så har man klarat av något i alla fall. Men enda anledningen att Dreamz satt där var tillfälligheter och att han lurade Yau det sista.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 9:45

American Idol 3 blir 2 resultatshow:

Även om Melinda utan tvekan varit den bästa sångerskan säsongen igenom så är jag inte förvånad att hon åkte ut. Jag slutade hålla på henne för några veckor sen då hon blev lite tråkig och repetitiv. Jag fick iofs aldrig nån annan favorit, men jag är ganska likgiltig inför resultaten denna säsong.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 17, 2007 13:44

AKS skrev:American Idol 3 blir 2 resultatshow:

Även om Melinda utan tvekan varit den bästa sångerskan säsongen igenom så är jag inte förvånad att hon åkte ut. Jag slutade hålla på henne för några veckor sen då hon blev lite tråkig och repetitiv. Jag fick iofs aldrig nån annan favorit, men jag är ganska likgiltig inför resultaten denna säsong.

Bra, då slipper jag googla.

Jag är lite förvånad över att Melinda åkte ut, men jag håller mera på Jordin (om man nu ska hålla på nån) än Melinda. Det är synd, för Melinda är jätteduktig men för mig föll det på att hon alltid valde "gamla" låtar, i en musikstil som inte riktigt föll mig i smaken. Eller jo, jag kan gilla det ibland, jag gillar ju Ike& Tina och sånt men bara i små doser. Blake är bra men lite småtråkig, och han måste sluta beatboxa i varje låt, det är irriterande. Då är det bara Jordin kvar och jag gillar när hon sjunger låtar överdramatiskt. Drama FTW! Synd att hon har tendenser till liiite gnällig röst och att den typen av artist som hon är, redan har varit med i AI flera gånger, frågan är om det finns nån marknad. Om man ska hålla på nån så håller jag på Jordin.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » tor maj 17, 2007 14:09

JAG HATAR BLAKE, JAG HAR ALLTID HATAT BLAKE. ÅH VAD JAG HATAR HONOM!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 14:31

Jag älskar då du visar din känsliga sida, ey!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » tor maj 17, 2007 14:38

AKS skrev:Jag älskar då du visar din känsliga sida, ey!

:)
puss!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » tor maj 17, 2007 15:44

Jag blev väldigt förvånad över resultatet! Men glad! Yay! och Elliot Yamin var bra! Jag gillar honom mer nu är förra säsongen! och Maroon 5's låt var bra! Först tyckte jag att den verkade ganska dålig, men nu vill jag höra den igen och igen!!! Det var ASbra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre maj 18, 2007 15:24

American Idol the final 3 becomes 2; jag är lite besviken, hade velat se Melinda i final istället för Jordin. Jag tycker Jordin sjunger bra, det är det ingen som helst tvekan om men hon är så otroligt långt ifrån min musiksmak. Jag känner mig lika likgiltlig när hon uppträder som när Celine Dion och Elvis Presley stod på scen tillsammans, vilket skulle vara "årets event". Nej, Melinda har mer det dära speciella i sin röst och hon är mycket mer orginell än vad Jordin är. Vet inte om jag sagt det tidigare men jag föredrar lätt Tina Turner framför Celiné Dion, vilka jag tycker representerade deras olikheter någorlunda bra.

Men på plussidan så är BLAKE I FINAL, WOHO :D
Jag håller på honom!

[spoiler="AI och ANTM]Nu när inte Natasha vann ANTM så får jag hoppas att jag får min vilja fram i AI istället! 8) [/spoiler]

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav carre » ons maj 23, 2007 19:54

finalen:
VINNER BLAKE TAR JAG LIVET AV NÅGON! ÅH VAD JAG HATAR HONOM OCH HANS USLA BEATBOX. DET GÖR ONT SÅ MYCKET JAG HATAR HONOM!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 20:02

ey skrev:finalen:
VINNER BLAKE TAR JAG LIVET AV NÅGON! ÅH VAD JAG HATAR HONOM OCH HANS USLA BEATBOX. DET GÖR ONT SÅ MYCKET JAG HATAR HONOM!

AND I SAY LOOOOVE :lovebunny:

Celiné Dion (Jordins alias) får inte vinna!
Senast redigerad av HeY ons maj 23, 2007 20:53, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons maj 23, 2007 20:41

(spoiler American Idol) Jag tycker att Jordin förtjänar att vinna
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 21:16

LWes skrev: (spoiler American Idol) Jag tycker att Jordin förtjänar att vinna

Alltså, jag har inget emot Jordin direkt. Jag tycker hon har jättegullig personlighet och visst kan hon sjunga, enda grejen är att jag tycker mest det är skrikigt när hon tar i och föredrar mer när hon tar det lite lugnt. Som Aguilera låten till exempel, jag hörde bara skrik.

EDIT: Vilket Simon också påpekade så jag verkar inte vara ensam om skrikdelen.

EDIT 2: Förresten måste jag tillägga att det var 'Right here, right now' tråkfaktor på vinnarlåten och jag förstår inte varför vinnarlåtarna alltid ska vara i denna genren. Nej, nu orkar jag inte klaga mer (börjar känns mig som en klagoande).

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre maj 25, 2007 19:07

Ingen som kommenterat AI vinnaren ännu?

Först måste jag bara kommentera Sanjaya och tjejen som gråter som en galning varje gång han uppträder. Jag undrar, är hon tondöv :?

Över till vinnaren: Jordin Sparks. Jag hade redan räknat ut det, tråkigt då hon inte var min favorit av de båda och jag kommer inte lyssna på någon musik ifrån henne men lycka till får jag väl säga till henne.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » fre maj 25, 2007 19:37

Jag har inte sett avsnittet än.. kanske ska ta tag i det nu, det har bara blivit Supernatural de senaste dagarna.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre maj 25, 2007 21:47

Finalen och vinnar-avsnittet, ska kommentera lite under tiden..
Smokey Robinson! och Tears of a clown. Underbar låt, jag älskar den. Tracks of my tears är ännu bättre, synd att dom inte sjöng den också.

Hon i kycklingdräkten var bara pinsam och galen, och inte på det där roliga sättet, det var bara...lyteskomik, där lytet var att några hästar hade rymt från stallet typ...

Blakes framträdande med den där rapparen och beatbox-killen var lite kul men han blev ju outshined av honom tyvärr.. Blake är duktig men jag gillar inte beatboxing, det är störigt och jag får inte ut nåt av det musikaliskt mer än som en rolig grej att nån kan göra sånt med munnen. Och det är kul en eller två gånger, sen avtar spänningen liksom.. :rolleyes:

Det var roligt att se Melinda med ... vad heter dom nu då.. gospelsoulgruppen. Hon lyste.

Förresten.. det var också roligt att se Sanjaya uppträda med dom andra killarna. Ni får säga vad ni vill, han var svajig i sina framträdanden men jag tyckte att han blev kaxigare för varje vecka som gick och han var underhållande i alla fall. Han ser lite full i fan ut och det gjorde han på scen nu också. What will become of him...

Jaha, ok ett collage av Sanjaya. :D och ett uppträdande också, haha.. Inte så jättebra kanske men lite tokigt i alla fall. Crazy boy. Och lilltjejen som grät i publiken, ännu tokigare! :D

Green day! Me likey. Lite tråkiga var dom kanske..

Jordin blev också outshined av han, som hon sjöng duetten med, han som vann AI för några år sen (för det var han va?).

sen spolade jag framåt litegrann... amerikanerna vet hur man gör en AI-final men den var så lång..

Jaha, Jordin vann, as expected. :) Jag är nöjd. Inte med säsongen som helhet kanske men med vinnaren, av dom vi hade att välja mellan i alla fall. Visst var det lite Celine över henne men hon är bra mycket charmigare än Celine (i vanliga fall så föredrar jag faktiskt Tina Turner framför Celine också ;)) , och dessutom ungdomligare än Celine. Det blir nog bra... Typ Katherine McPhee nr 2, fast lite bättre.

Vinnarlåten var tråkig. Jag ifrågasätter också varför vinnarlåtarna alltid ska låta likadant och ha samma tema. Dreams coming true bla bla i småtråkig pojkbandballad goes Idol-tävling-förpackning...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » fre jun 01, 2007 23:17

FY FAN va jag är avundsjuk på dom som är med i Pirate Master!!!!!

Jag ÄLSKADE första avsnittet! Det började lite tveksamt, men jag blev helt övertygad till slut, jag vet inte hur dom skulle kunnat göra det bättre faktiskt.
Och klippningen o.s.v. kändes väldigt bra, väldigt likt Survivor. Jag var ju lite rädd att serien skulle framställas lite mer sliskigt som realityserier som inte är dom största ibland görs, med massa flashiga grejer. Som dom gräsliga "coming up" klippen innan pauserna i t.ex. Hell's Kitchen och Top Chef.

Jag vet inte om det är fler än Mark Burnett från Survivor som är inblandade, men det kändes mycket som Survivor (under helt andra omständigheter så klart). Det enda som saknades var Jeff probst. Även om det här programledaren var bra kan ingen komma i närheten av Probst.

Tävlingen var kul och det var bara början. Att dom skulle utse en kapten, och sen uppdelningen av pengarna och allt det var skitbra. Sen slutet när John tog kompasserna för att förhandla med var också riktigt bra. och previewn för nästa vecka spikade fast min övertygan av att den här serien kommer vara högt i min topp!

Jag är så avundsjuk! Jag vill också vara piraaaaaaaaaat!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre jun 01, 2007 23:22

Jo, jag gillade första avsnittet skapligt, väldigt likt Survivor i känsla och stämning, vilket var bra.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tis jun 05, 2007 21:46

Nu är det åter dags för Gordon Ramsay i Hells Kitchen. Ingen större förändring mot tidigare säsonger. Men väldigt underhållande är det.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis jun 05, 2007 21:53

Tror jag ska se det ikväll även om jag längtar efter Buffy. Hm...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons jun 06, 2007 0:25

Jag glömde tusan se det idag (HUR ÄR DET MÖJLIGT?!). Får väl se det imorgon till frukost!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons jun 13, 2007 0:06

Hell's Kitchen 3x02
Fy fan va dom överdrev i slutet på förra avsnittet, i teasern för det här avsnittet. Dom fick det att verka som att något helt sjukt skulle hända; "Det mest chockerande i Hell's Kitchen's historia" eller något liknande sa dom, och jag vet efter att ha sett avsnittet inte ens vad dom syftade på! Förmodligen att det ena laget fick göra det sista av det andra lagets mat? För det kan ju inte vara att några kunder fick ben i maten (fast det var det man kunde tro förra veckan när dom sa det där om "det mest chockerande" och visade bilden av när någon höll upp något dom hittat i maten).
Sånt är riktigt dåligt och det gör att åtminstone jag tappar förtroende för serien.
Det är inte värre än när dom i Unan1mous sa "det mest chockerande i reality-tv's historia" och jag efter att ha sett avsnittet i fråga helt ärligt inte hade en aning om va tusan dom menade!
Och det var också på FOX!!
Nej CBS är helt klart bäst på reality-shows!

Jag tycker för övrigt att säsongen börjat bra. Det är många reality-serier nu.
Pirate Master älskar jag. Det är en så perfekt serie för mig!

Canadian Idol 5 har just börjat också. Jag var lite besviken på första avsnittet, vet inte varför, men det ser ut som att dom kommer leverera riktigt bra sångare i år, så jag kan helt klart rekomendera att se det.

Last Comic Standing börjar igen imorgon. Jag såg inte första säsongen, men andra säsongen var verkligen jättebra. Tredje säsongen var "säsong 1 vs säsong 2" vilket var ganska tråkigt, men ändå lite kul.
Fjärde säsongen gick dom tillbaka till så det ska vara, men det sög en hel del.
Hoppas att femte säsongen är som dom första säsongerna för annars kommer det suga igen.

Jag längtar verkligen till Juli då Big Brother börjar. Typ årets höjdpunkt förutom julafton. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons jun 13, 2007 0:24

(spoiler Hells Kitchen 3.2) Det måste väl vara att det blåa laget inte fick fortsätta. Känns bara som att det är det enda extraordniära som hände. Men det är ju en del av Hells Kitchens marknadsföring. lite irriterande, men jag igonerar. Tycker för övrigt det var synd att Eddie åkte ut.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tam » fre jun 15, 2007 3:26

Dille på fiskgjuse? Då är www.saaksi.fi sajten för dig! En kamera är uppsatt bredvid ett bo och bilden uppdateras med några sekunders intervall. Det har nyligen fötts en unge och det finns fortfarande två ägg kvar. Tittar du riktigt länge kanske du har tur och får se de små!
:popcorn:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav wyndham » lör jun 16, 2007 17:06

Tam skrev:Dille på fiskgjuse? Då är www.saaksi.fi sajten för dig! En kamera är uppsatt bredvid ett bo och bilden uppdateras med några sekunders intervall. Det har nyligen fötts en unge och det finns fortfarande två ägg kvar. Tittar du riktigt länge kanske du har tur och får se de små!
:popcorn:

Idag åt dom fisk. Sen tittade dom rakt in i kameran, vilket var skitläskigt. :emo:
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film