The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör maj 20, 2006 10:16

Glorificus skrev:3x25
även om jag varit galet less på henne så kändes hennes död ändå sorglig. Förmodligen p.g.a hintarna av flashbacks och Ryans chock.

Men mest av allt tyckte jag att det känndes onödigt.
Hon skulle ju ändå åka iväg med en båt och aldrig synas till igen (yeah right att det bara hade varit ett år). Det var alltså helt onödigt, eftersom det kommer sända jobbigheter in i nästa säsong förmodligen, så att det inte blir den fräscha omformateringen vi vill ha.
Dom skulle faktiskt klarat av att göra det sorgligt med flashbacks och sånt bara av ett avsked på flygplatsen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » lör maj 20, 2006 12:03

LWes
Som du sa: Dom skulle faktiskt klarat av att göra det sorgligt med flashbacks och sånt bara av ett avsked på flygplatsen.

Det vill säga, exakt det som jag sa. ^^
Det där med gästskådespelarna är ju allmänt känt och många stör sig på det. Och jag tror faktiskt, att Volchok försvann till Mexico för att aldrig mer synas igen, tänk om det blev så? Annars är det ju fängelse, snälla!? Låt inte Marissas död vara för ingenting.

Intressant teori om att alla skulle dissa sina colleges nu. Vi vet ju att i alla fall Seth Cohen stannar i Orange County åtminstone ett halvår till.

Vilket jävla trassel det blev, hur ska allt sluta!?

GLORI:

Jag älskade den kommentaren av Sethan också, så klockren ^^

Samt att , the Model House (1x02 (mitt favoritavsnitt i särklass)) och säsong ett avslutades med Rufus Wainwright - Hallelujah, och säsong 2 brast av med gun powder till Imogen Heap - Hide n Seek. En perfekt blandning mixade ihop Imogen Heap-cover på Hallelujah. Jag är fortfarande rörd.

Btw... grät du också? :oops:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » lör maj 20, 2006 16:11

sp1keout skrev:GLORI:
En perfekt blandning mixade ihop Imogen Heap-cover på Hallelujah. Jag är fortfarande rörd.

Ja, tack vare musiken och de små flashbacksen och att det var nästan ingen dialog (och man därmed själv kunde fylla på med mycket tankar om Marissa och vad hon betytt för Ryan)... så det kändes bra att man fick fälla några tårar åt att hon dog, det gjorde att det kändes som ett värdigt avslut för Marissa Cooper.

Hade inte uppfattat att det var en mix av Hallelujah och Imogen Heap, så tack för den infon... alltid kul med sån kontinuitet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » lör maj 20, 2006 17:11

Glori-chan ^^

Lyssna på slutet igen... och njut!

Det är precis som du säger, hon har betytt mycket för honom. Och pilotavsnittet har jag sett kanske minst 10 gånger, och deras första konversation. Det är som film-historia. Sen när hon ligger där och han bär upp henne till poolhuset. Samma låt spelas där, precis som när han plockar upp och bär henne när de är nere i TJ (Tijuana) Men... Jag tycker fortfarande att de borde ha kyssts, eller "I will always love you, Ryan"-liknande. :(
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » sön maj 21, 2006 0:54

sp1keout skrev:LWes
Som du sa: Dom skulle faktiskt klarat av att göra det sorgligt med flashbacks och sånt bara av ett avsked på flygplatsen.

Det vill säga, exakt det som jag sa. ^^
Det där med gästskådespelarna är ju allmänt känt och många stör sig på det. Och jag tror faktiskt, att Volchok försvann till Mexico för att aldrig mer synas igen, tänk om det blev så? Annars är det ju fängelse, snälla!? Låt inte Marissas död vara för ingenting.

Intressant teori om att alla skulle dissa sina colleges nu. Vi vet ju att i alla fall Seth Cohen stannar i Orange County åtminstone ett halvår till.

Vilket jävla trassel det blev, hur ska allt sluta!?

GLORI:

Jag älskade den kommentaren av Sethan också, så klockren ^^

Samt att , the Model House (1x02 (mitt favoritavsnitt i särklass)) och säsong ett avslutades med Rufus Wainwright - Hallelujah, och säsong 2 brast av med gun powder till Imogen Heap - Hide n Seek. En perfekt blandning mixade ihop Imogen Heap-cover på Hallelujah. Jag är fortfarande rörd.

Hallelujah i säsong 1 spelas väl av Jeff Buckley, inte Rufus Wainwright?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön maj 21, 2006 2:09

Hey,

j-vlar... Om du säger det så är det antagligen så!

En sak till... LWes

Taylor ska bli regular nästa säsong (rykte (?))
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » mån jun 26, 2006 13:49

Hmm (som ni antagligen redan vet) så är Samaire Armstrong med i den nya Lindsay Lohan-filmen "Just my luck" som förövrigt var ganska underhållande och söt! (imdb is your friend)

Åh, Samaire är så ögongodis, och örongodis :O Är det bara jag eller har hon äckligt fin röst? ^^

Älska <3
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » lör okt 07, 2006 14:46

4th season comin up, guys (not that none of u r as excited bout it as i am ;))

http://www.youtube.com/watch?v=bedNOOy-Jnc
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » sön okt 08, 2006 1:21

sp1keout skrev:4th season comin up, guys (not that none of u r as excited bout it as i am ;))

http://www.youtube.com/watch?v=bedNOOy-Jnc

I'm exited and very nervous!
Det ska bli spännande att se om de lyckas förnya serien på ett sådant sätt att det håller, men jag är väldigt skeptisk. (spoiler Säsong 3) Marissa må har varit lite jobbig i säsong 3, men jag kan inte tänka mig serien utan henne. (för mig var allt Johnnys fel, hade de inte skrivit in den karaktären hade serien aldrig tappat. en sådan katastrof karaktär :x )

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 1:33

Spoilermarkeringar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » sön okt 08, 2006 2:06

Illyria skrev:Spoilermarkeringar.

Oj, det glömde jag göra. Tack så mycket!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön okt 08, 2006 13:20

HeY :) Visst blir man glad när man får se den där trailern, det har gått snart ett halvår sedan säsongsavslutningen liksom...

Bra att jag blev så exalterat så jag bjöd hem min flickvän och så satt vi och såg på avsnitt 1 och 2 från första säsongen =)

Noostalgic!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor okt 12, 2006 11:29

HeY:
4 minuter lång preview, mums!
http://www.youtube.com/watch?v=LIDw-crlMBw

samt denna, den var ganska söt: http://www.youtube.com/watch?v=GnMCcODCUrQ

Lukes lillebrorsor är med i denna säsong?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 11:38

sp1keout skrev:samt denna, den var ganska söt: http://www.youtube.com/watch?v=GnMCcODCUrQ

Jag har inget ljud just nu, så jag kollade bara början, men det finns defintivt saker som gör mig lite exhalterad.

|| Seth berättar för Summer vad som har hänt dom senaste månaderna - Hon åkte, inte han, är väldigt nyfiken på att se hur dom har det. Långdistans eller bara väldigt goda vänner? Vad gör Seth nu? Det såg lite ur som om han jobbar.
    || Med pappa Sandy i annat kontor - vilket gjorde mig riktigt glad att se, det måste väl vara det där gamla som han besökte i slutet av förra säsongen? Jag föredrar helt klart Sandy i den miljön framför stort elakt företag.
    || Ryan i baren - han verkar ha skitit o college och ser inte ut att må bra någonstans.

Är det i november dom kör i gång? Ser fram emot det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » tor okt 12, 2006 14:58

adolvsson skrev:Är det i november dom kör i gång? Ser fram emot det.

:-)

Thursday, November 2nd 9/8c. (Sen vet ju inte jag om de kommer ändra eller så men... nåväl, inte långt kvar som sagt!)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » lör okt 28, 2006 19:29

4x01 The O.C is back and if you ask me .. still asume!!
Det var ett riktigt bra avsnitt och det började bra sedan förra säsongens tragedi. För att göra det lättare för mig att kommentera tänker jag ta varje person för sig!

Seth: Har vi fått tillbaka lite av den gamla Seth? Det kändes faktiskt lite så, han var inte alls lika butter och "mörk" som han var i säsong 3 och några härliga kommentarer fick man ju av honom också. "Bonding with the nepsies" måste vara kul :D
Summer: Hippie!? Nej det hoppas jag bara är en fas som går över fort. Jag tycker heller inte om hur obekvämt och spännt det var mellan hon och Seth. Hoppas hon tar och rycker upp sig snart, bara för hon går på Brown måste hon ju inte bli hippie och ändra sina principr helt.
Ryan: Jag var rädd för att han skulle vara så förstörd att han blev tråkig men det funkade faktiskt riktigt bra. Visst var han ju helt totalt förstörd men de lyckades hålla det intressant och jag tyckte Ben gjorde ett riktigt bra jobb och riktigt bra prestationer. Jag undrar hur det kommer gå när Ryan konfronterar Volchack, kommer han döda Volchak? Det är ju vad Julie hoppas på, men varför inte ta en pistol och dit och döda honom själv?
Julie: Även hon var alldeles lagom förstörd och även hon fick in ett par riktiga komiska ögonblick. Det verkar som om hennes giftemål snart går till ännu en skilsmässa, hoppas hon får lite pengar denna gången då. Jag tycker att både hon och Ben hade riktigt bra scener tillsammans och personligen tyckte jag att man kunde känna deras smärta över Marissa riktigt bra. Slutscenen på kyrkogården var riktigt bra.
Taylor: Hon var inte med så mycket, men jag undrar varför hon är tillbaka i newport. Har hon misslyckats i collage eller kom hon inte in? Det är iaf bra att hon inte går på Sorbon för jag kan inte tänka mig hur det skulle bli bra om hon bodde i Frankrike?
Kaitlin: Tja, vad ska man säga? Fick inte något direkt intryck av henne, iaf inget nytt. Hennes systers död verkar inte ha påverkat henne så mycket men vi får väl se om vi kan få lite humana känslor av henne också. Tyckte det var kul när hon utpressade Niel.
Kirsten/Sandy: De var ganska lika. Kristen var inte lika mörk och alkolistisk som tidigare och det kändes lite mer som gamla Kirsten och Sandy vilket är positivt. Sandy är tillbaka på sitt gamla kontor, det är bra. Nu har han ju iaf ett jobb som han trivs med och vi slipper den tråkiga sjukhusgrejen.

Det kommer kännas underligt utan Marissa men jag tror och hoppas att serien kan klara sig. Jag kommer sakna henne mycket, trots vissa problem jag hade med henne i säsong 3. The O.C utan "The Core Four" kanske inte kan funka, men jag ska försöka att vara så positiv som möjligt för jag vet hur bra denna serien kan vara. Trots att den gått neråt varje säsong så tycker jag aldrig den har varit dålig, jag har tyckt om den lika mycket ändå.
Jag älskade musiken i detta avsnittet. Den låten som var i scenerna mellan Julie och Ryan var riktigt bra, någon som vet vad den heter och med vem den är med? Sedan var ju Keane i slutet som guldkanterna i ramen :D

Nu vet jag inte om jag orkar eller kan säga något mer. För er som inte vill läsa i spoilermarkeringarna och undrar om serien är något att ha fortfarande så måste jag säga "ja". Jag tycker att alla som har följt och gillat serien (mer eller mindre) hittils iaf borde se den. Jag tyckte det var en riktigt bra säsongsöppning!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » mån okt 30, 2006 17:58

4x01: Jag tyckte avsnittet var riktigt bra. Bättre än vad jag kommer ihåg att The O.C. varit på ett bra tag.
Att serien inte skulle kunna fortsätta utan Marissa är löjligt. Jag tycker inte att hon saknas ett dugg.
Seth, Sandy och Kirsten är mer promblemlösa än dom varit på länge vilket är skönt, medan Summer betedde sig konstigt på flera ställen.
Jag gillar inte att hon var konstig.
Chris Pratt! Hah! Han spelade hennes kompis i college. Jag kännde itne igen honom förns jag kännde igen hans röst. Det var kul. Han ser annorlunda ut än vad han gjorde i Everwood!
Ryan var bra. Jag tycker oftast att han är tråkig, men det här var ganska intressant med fight klubben, och det var bra att han i slutet ville komma tillbaka hem.
Channon Roe var barägaren! Han är cool.
Taylor gillar jag mycket. Hon är knasig. Hon är den första av deras kopmisar som inte bara försvinner efter en handfull avsnitt!!
Julie har jag aldrig gillat så jag gillar henne inte nu heller.
Lillasystern är bara jobbig. Lite kul hur tvillingbröderna följer efter henne och gör vad hon vill dock. Kunde dom verkligen inte hitta någon bättre bättre tjej att dyrka?
Jag ser fram emot fler avsnitt, för det här var bra.
The O.C. är helt klart bättre när det är trevligt och roligt än när det är mörkt och allvarligt. Helt klart. Men det här avsnittet lyckades vara en blandning.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån okt 30, 2006 23:53

Tröck på citera istället för ändra, så det blev dubbelpost. Snyggt jobbat, va?
Senast redigerad av sp1keout mån okt 30, 2006 23:58, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » mån okt 30, 2006 23:56

Såg de 3 första avsnitten av O.C idag, förträffliga. Fantastiskt. Helt underbart. Sen så tog jag mig ann den fjärde säsongen.

LWes skrev:Taylor gillar jag mycket. Hon är knasig.

Ibland förstår jag inte hur du lyckas med dina ordval alltså, hahaha! -skrattar-

HeY: Varför inte Julie åker och dödar Volchok? Med pistol? För att hon antagligen vill att han ska känna lika mycket smärta som hon och Ryan gjort under 5 månader. Och det gör han inte genom att bli skjuten i huvut och somna direkt. Och vill att Ryan ska få göra det, för han har redan spöat Volchok flera gånger liksom, Julie kan ju inte slåss!

Vad jag tyckte om avsnitt? - Älskade det!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Peppe » tis okt 31, 2006 18:51

4x01
O.C är mycket bätttre än på länge enligt mig...skönt att få Marissa ur serien, minnet av henne är 10 ggr bättre än att få stå ut med henne. Avsnittet var bättre än hela säsong 3 skulle jag vilja säga, summer var helt out of character men jag gillar det, aldrig gillat henne speciellt mycket innan.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » fre nov 03, 2006 22:03

(spoiler 4.01) Yay, OC är bra igen. Jag trodde faktiskt inte att det var möjligt. Jag kan inte ens komma ihåg sist jag gillade ett avsnitt såhär mycket. Förutom säsong 2 avsnittet med Spider-Man scenen så förmodligen sista avsnittet av säsong 1 (inte för att detta var ens i närheten av det eller så). Jag är imponerad. Trodde inte att dom skulle kunna rycka upp sig såhär pass efter säsong 3. Under den säsongen var det verkligen så enormt många saker jag störde mig på. Den jag tyckte allra värst om var Kirsten och jag tror faktiskt aldrig att hon kan komma tillbaka från det, jag gillar henne helt enkelt inte längre. Sen var ju Johnny och Marissa en sjukt dålig storyline. Ryan och Johnnys kusin, ja alltså, det är få karaktärer jag har avskytt så mycket. Seth som inte kommer in på college hade kunnat vara en så bra storyline men jag tycker att dom slarvade bort den helt. Summer och Seth fungerade inte för mig längre. Inte ens Sandy var så bra som han brukar. Så nej, jag gillade inte tredje säsongen, eller andra heller för den delen. Första däremot avgudade jag.

Men nu ska jag försöka glömma det, för 4.01 var riktigt jävla bra. Särskilt Ryan imponerade. Mörker är alltid bra och han var verkligen nere. Hur han bodde, fighterna (fighterna!!) och att han avskärmat sig från alla. Underbart. Lite synd bara att det livet verkar vara över efter bara ett avsnitt. Hämnden på Volchok kan kanske bli någonting i och för sig. Tro det eller ej så gillade jag faktiskt Volchok, typ det där med att han hyrde Sound of Music för att Marissa hade pratat om den, det var bra. Gillade honom och Marissa tillsammans. Däremot så slutade det enormt dåligt, att han blev helt galen, nja. Men i det här avsnittet så kändes Marissas död faktiskt riktigt sorglig. Visserligen fällde jag en och annan tår under sista avsnittet på förra säsongen men det berodde uteslutande på flashbacksen till Tijuana avsnittet som förmodligen fortfarande är mitt absoluta favoritavsnitt. Och kanske lite för att Ryan och Marissa ändå är Ryan och Marissa.

Julie har jag alltid gillat. Att se henne såhär var underbart. Kaitlin var en av dom få saker som jag ändå tyckte fungerade förra säsongen så jag har absolut inget emot att hon är med. Lukes bröder, LOL. Jag saknar Luke. Taylor är också rolig.

Sen var det väl en del saker som jag gillade lite mindre också. Seth och Summer. Nja, jag känner det inte längre och har nog egentligen inte gjort på rätt länge. Det är lika att dom gör slut tror jag. Fast eftersom dom är dom så kommer det säkert innebära att Seth blir helt under isen och det vet jag inte om jag vill ha. "I wish I was a mermaid", varför kan det inte vara så bra längre?

Detta avsnitt bådade verkligen gott för resten av säsongen, men jag är ändå försiktig med att hoppas för mycket. För OC:s stora problem under säsong 2 och 3 har enligt mig varit ett allt för dåligt manus. Om dom nu bara har satt sig ner och verkligen tänkt ut en riktigt bra arc som gärna får sträcka sig över hela säsongen så kan det bli bra. Tyvärr så kommer dom nog inte att klara av det. Men hoppas kan man alltid.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » fre nov 03, 2006 22:08

Aouch! Vilka tittarsiffror The OC hade för säsongspremiären. Stötte på dem av en slump (eftersom jag inte följer serien). Serien lär inte bli långlivad:

At 9 p.m., residents of upscale Orange County would be wise to get their bags packed. Season four of Fox’s The O.C. opened with a series-low 2.6/ 4 in the overnights, tying the CW’s Supernatural for fourth in the hour. While the CW can live with this performance, The O.C. sunk by alarming 50 percent in rating and four share points from its third-season premiere at 8 p.m. on Thursday, Sept. 8, 2005 (5.2/ 8 ). Growth of only 4 percent for The O.C. out of clinker Happy Hour must mean that Mischa Barton is sorely missed.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » fre nov 03, 2006 22:13

AKS skrev:Aouch! Vilka tittarsiffror The OC hade för säsongspremiären.

Synd. 4.01 var riktigt bra. Men så dålig som säsong 3 var så förstår jag mycket väl att folk inte tittade jag har varit nära att ge upp många gånger.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre nov 03, 2006 23:30

Buffiiiii~:

Vad jag har hört så kommer detta bli den sista säsongen O.C., och den kommer bara att hålla på i 14 avsnitt, en halv säsong.

Det är många intressanta saker du tar upp. När Seth återberättade Summers dikt från tredjeklass, när de åt frukost tillsammans på väg ner till Tijuana, fantastiska minnen. Säsong 2 så tappade de varandra på grund av att Seth "ran away", säsong 3 försvann gnistan ett tag, och nu, efter 5 månader ifrån varandra känns allting fel, det verkar som att en viss person är intresserad av Summer också. Jag hoppas de kan bygga upp en relation lagomt till säsongsfinalen och att de 2 blir nykära och riktiga lyckliga.

But what about Ryan?

Som du sa, första säsongen. Men jag skulle vilja säga: Fram till Thanksgiving-avsnittet (1x11 typ, va?), där har du världens bästa ungdomsdrama. Helt fantastiskt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre nov 03, 2006 23:35

sp1keout skrev:Vad jag har hört så kommer detta bli den sista säsongen O.C., och den kommer bara att hålla på i 14 avsnitt, en halv säsong.

Jag har hört att det skulle vara 16 avsnitt, har de reducerat den ännu mer :cry:
Att det är sista säsongen är ju inte heller helt klart (även om vi kan inställa oss på det), utan vad jag har läst så ska de försöka få tillbaka tittare och om de inte lyckas (vilket AKS hemska nyheter verkar intyga - stupid, stupid amerika!!) så blir det antagligen sista säsongen. Jag har också läst att om det inte blir sista säsongen så ska vi inte ställa oss in på att få en hel - 24 avsnitt - säsong igen, utan istället såna här kortare.

Vi får hålla tummarna på att seriens gamla tittare tar sig i kragen och ser reprisen eller laddar ner 4x01 och sedan får upp intresset. 4x01 var nämligen bra!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » lör nov 04, 2006 0:18

HeY skrev:Jag har också läst att om det inte blir sista säsongen så ska vi inte ställa oss in på att få en hel - 24 avsnitt - säsong igen, utan istället såna här kortare.

Kortare säsonger ser jag inte nödvändigtvis som något dåligt. Sådana säsonger brukar ofta vara mycket tightare, ingen utfyllnad och mer sammanhållen story. Det skulle kunna fungera. Nu är väl OC en sån serie som kanske passar att han längre säsonger, men som sagt det skulle kunna fungera och storyn skulle kunna bli bättre som en följd. Har man bara 13 eller 14 avsnitt så måste man kanske tänka till lite mer vad dom ska handla om. Men det lär väl bli sista det här, när tittarsiffrorna är så pass dåliga. Synd, som sagt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör nov 04, 2006 15:14

4x01:
Medhåller föregående talar. Riktigt bra, bästa på länge. Inte säsong ett-klass, men en helt annan känsla, och kanske är det här precis vad som behövs för att göra The O.C. till ett måste igen. För det var länge sen jag såg fram emot ett nytt avsnitt såhär mycket.

Dessutom är det alltid ett tecken på kvalité när man har med en Buckaroo Banzai-referens - Wherever you go, there you are.

Två andra saker som gjorde mig förtjust:
    1) Fight Club Ryan. Dels för att det gick tillbaka till karaktärens bas på ett starkt och trovärdigt sätt, dels för att jag gillar smeknamnet jag sett på annan plats. Fight Club Ryan. It's a good'un.

2) I don't do sarcasm anymore, I'm post-ironic. Underbara Summer.

Ett emotionellt avsnitt som respekterade vad som varit förut och förde serien ett rejält steg framåt. Mer nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » sön nov 05, 2006 13:18

Härligt med OC igen. Jag är ju så OC-hooked att jag tom tycker att s03 var ok. Att det då kommer en säsongsöppning som denna gör mig smått berusad av lycka.

*dududududu dududududu du-dudududu-dudu, california here we cooooooome!*
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön nov 05, 2006 13:25

Off skrev:Härligt med OC igen. Jag är ju så OC-hooked att jag tom tycker att s03 var ok. Att det då kommer en säsongsöppning som denna gör mig smått berusad av lycka.

*dududududu dududududu du-dudududu-dudu, california here we cooooooome!*

Väl formulerat, broder. Jag skriver under på varje ord.

I just det inlägget, alltså, så försök inte med några tricks!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » sön nov 05, 2006 13:38

Jag läääängtar efter Kevin Volchok!

Hörni, är det bara jag eller kommer de 2 (st avsnitt) O.C den här veckan?
http://www.imdb.com/title/tt0362359/
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film